{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Barf af Corgi hvalp?? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om denne tråd hører til i en af barf-grupperne, men tænkte at det ikke kunne skade at spørge. Vi har snakket om at Barfe Elli, men vi er i tvivl om det er en god idé. Corgien er jo lidt sjovt opbygget og vi fik strenge ordre fra opdrætter om at hun ikke måtte få hvalpefoder. Man kan jo få færdige hvalpemix pakker, så man er sikker på at hvalpen får alt hvad den behøver når man barfer, men hvis hun ikke må få hvalpefoder, må hun så heller ikke få hvalpemix? Er det bare en dårlig idé i det hele taget at barfe en corgi?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf af Corgi hvalp??
  • #2   2. jul 2010 MM: Opdrætter havde selv haft en corgi, der havde fået hvalpefoder. Den var vokset helt forkert og måtte aflives i en tidlig alder. Desuden sagde hun at mange corgi-opdrættere frarådede deres hvalpekøbere at fodre med hvalpefoder.

• #3   2. jul 2010 der er flere corgi-opdrættere der også barfer - snak fx med laila fra kennel mosegaarden.

mht hvalpefoder er det korrekt at det anbefales at undgå længere tids fodring med hvalpefoder. det anbefales at hvalpen max får en sæk hvalpefoder efter at den er flyttet hjemmefra og derefter skiftes over på voksenfoder.

grunden til dette er at corgien er en lavtvoksende race som skal passe på at deres knogler ikke vokser for hurtigt...

• #4   2. jul 2010
    Kennel Aasteds Corgier - venter hvalpe... T:
    Tak. Er Laila herinde?

• #6   2. jul 2010 Martin A: Har hun fået hvalpemix eller har i selv blandet til hende? Altså forskelligt kød og tilskud.

• #9   2. jul 2010 MM: Det er jo det jeg ikke ved:) Det ville være nemt at give hvalpemix der indeholder alt hvad hun har brug for, men om det betyder nået, når hun nu ikke må få hvalpefoder, det er spørgsmålet jo.

• #10   2. jul 2010 Vi købte hos RHM (rigtig hundemad), da vi barfede vores 1. hund.

• #11   2. jul 2010 laila er ikke herinde, men hun er også forhandler af RHM, så hun har sikkert helt styr på de sager. du kan google kennel mosegaarden eller finde hendes oplysninger på corgi-klubbens hjemmeside under opdrættere.

• #12   4. jul 2010 nej Laila er ikke herinde, men der er meget snak om at de ikke må få hvalpefoder, det har jeg også rådet mine hvalpekøbere til, og det har da været godt nok, da den opdrætter jeg købte hvalp hos sagde at det måtte de ikke fodres med, da de ikke må vokse for hurtigt,pga. af deres vækst men næste gang jeg skal have hvalpe, vil jeg fodre med hvalpe junior large breed , foderet har jo ændret sig gennem årerne, og jeg har både talt med norske og svenske opdrættere de fodrer med det, og deres hunde fejler ikke noget tværtimod, de har nogle fantastiske hunde.

• #13   4. jul 2010 Evi N: Okay. Det er jo vores første corgi, så man vil jo helst ikke gøre noget forkert jo. Men så er det jo rart at have HG, så man kan få nogle gode råd.

• #14   6. jul 2010 Ja vi prøver da at hjælpe så godt vi kan

Kommentér på:
Barf af Corgi hvalp??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce