{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Gør af andre hunde ! {{forumTopicSubject}}

HJÆLP !
Jeg synes selv jeg har et ret stort problem, for min yngste mops Ages gør hver gang vi møder andre hunde. Jeg har altid været vant til at hilse på andre hunde med min ældste hund Cosmo - han gør ikke og elsker andre hunde. Men Ages gør og skriger når der er andre hunde i nærheden og så tør de andre hunde ikk at hilse på hende. Men det er tit at hun falder til ro igen, hvis hun får lov at hilse på hunden som vi møder. Ved godt at det måske er fordi hun er usikker, men syns at det bliver værre og værre :S

Andre der kender til dette og evt. ved hvad man kan gøre ved det? Jeg kan simpelthen ikke stoppe hende og heller ikke få hendes opmærksomhed når hun gør dette.

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør af andre hunde !
  • #1   5. jul 2010 Samson blev også slem til det, da han blev kønsmoden. Jeg trænede og trænede med at distrahere ham så snart JEG fik øje på hunden - altså inden at han gjorde. Og så stopfodrede jeg med guffere indtil han fik øje på hunden og den havde passeret/han havde hilst.

    Nu gør han sjældent af andre hunde - medmindre de gør først smiley


  • #2   5. jul 2010 Ja det er nok det eneste man kan gøre, altså at distrahere og aflede med godbidder.
    Synes bare det er irriterende, for andre folk glor jo på én, somom man ikke kan styre sin hund. men syns bare jeg har prøvet alt ! Håber det går over smiley


  • #3   5. jul 2010 Jeg har præcist det samme problem med Benson.
    Det er bedre nu end det har været. Men han har sine dage hvor han går fuldstændigt amok.
    Og ja, jeg er også træt af de blikke:
    - Jamen pigebarnet kan jo ikke styre hendes hund.
    - Uhh PAS PÅ! han bider! - STOR CIRKEL UDEN OM -.-



  • #4   5. jul 2010 Ja så kan jeg jo godt se at jeg ikke er den eneste der har det problem!! min Uffe på knap 6 mdr. går også totalt amok når han ser en anden hund,men kun hunde som han ikke kender?? jeg håber også meget på at kunne få et godt råd herinde.

  • #5   5. jul 2010 Jeg har 3 som gør konstant af andre hunde og intet har hjulpet her, det er bare at fortsætte videre hurtigst muligt.

  • #6   5. jul 2010 Hvis vi er ude at gå og jeg ser en hund Tulle får set eller kunne finde på at se på også bar når vi går forbi så snakker jeg til hende, fanger hendes opmærksomhed- gerne inden hun ser hunden og så går de forbi hinanden uden problemer, men en dag i byen så hun to hunde før jeg og der var hun helt vild for at komme hen og hilse men da ejeren ikke så ret fredelig ud snakkede jeg til hende og fik hende med videre med lidt besvær, men man kan jo heller ikke undgå det, men bar begrænse det smiley


  • #7   5. jul 2010 Min søn har en gravhund med samme problem, når han er i snor!
    Er han løs går han helst en stor bue udenom, men i snor er man jo lidt "lost",
    kan jo hverken flygte eller noget.
    Vi går enten den modsatte vej hver gang han begynder, eller også sætter os på hug, og holder ham fast med hans ryg mod den anden hund, imens de passerer. Du skal selv have front mod din hund.

    Håber problemet vil passerer.....held og lykke med træningen smiley


  • #8   5. jul 2010 Det er bare super irriterende og ja folk glor helt vildt og går i en kæmpe cirkel udenom, det eneste min hund vil er at hilse og så er det ovre. men hun skriger og hviner som om hun er sur. Og det er bare svært at styre hende, når jeg også har Cosmo med som ingenting gør. Han går stille og roligt og gør ikke.

  • #9   6. jul 2010 Det lyder bare helt som var det os,Anton går nemlig også fredelig og rolig ved siden af og siger ingenting og har aldrig gjort det.

  • #10   6. jul 2010 SUK!! Laban gøer også af andre hunde, eller i hvert fald de store af slagsen. Små hunde vil han gerne snakke med. Når han er løs gør han ingen ting, holder sig lidt tilbage men gøer ikke. Det har været sådan siden han blev overfaldet af en stor hund nede i strandparken. Det er svært at få pillet af ham igen. Han kan også godt finde på at fare hen mod "farlige" mænd højt gøende. Han vil ikke gøre dem noget, men folk bliver jo forskrækkede, hvilket man jo godt forstår. Der er vist ingen vej uden om at putte selvtillid ind i ham, ved at give ham mange opgaver han klarer med glans og aflede opmærksomheden. Jeg er begyndt at klikkertræne med ham, og det har jeg store forventninger til.

Kommentér på:
Gør af andre hunde !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce