{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.581 visninger | Oprettet:

Hvilken shampoo bruger i? til hundene {{forumTopicSubject}}

Hvilken shampoo bruger i?

Til hundene altså smiley og hvor tit bader i dem?

Jer med klø-hunde (atopisk eksem) det er det Vic er diag. med. ud over loppe-allergi og uspecificeret foderallergi.

Jeg bruger pt. Dermocanis og Epi Soothe. Pt. er Vic nede på at komme i bad hver 10. dag. Jeg bader ham når jeg kan lægger mærke til han begynder at klø sig mere. Så er det tid. Før var vi oppe på et par gange om ugen.

Mvh.
Silke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken shampoo bruger i? til hundene
  • #2   11. jul 2010 Jeg bruger noget fra dyrlægen, der hedder Allermyl. Det er meget effektivt, når Foucault er rød mellem poterne. Det er heldigvis et stykke tid siden, at det har været nødvendigt.

  • #3   11. jul 2010 Jeg bruger også episoothe til kroppen, og allermyl til poterne. Og så selvfølgelig vetriderm intensive balsam bagefter...
    Vi bader efterhånden ret sjældent. Kan for det meste tage potekløen i opløbet med dermaphilo creme. I de slemme perioder kommer han i pote-bad 1 x dagligt, og sover med baby strømper. - men det er heldigvis ikke nødvendigt lige nu.
    Almindeligt bad ca. en gang hver 6 uge, og så balsamspray ind i mellem hvis han bliver lidt tør i pelsen...


  • #4   11. jul 2010 Tak for jeres svar smiley

    Allermyl er også fra Virbac ligesom Epi Soothe kan jeg se, hvordan virker den shampoo?

    Jeg kunne også godt bruge noget allergivenligt balsam. Vi har slet ikke brugt balsam til Vic i den periode hvor han har døjet med kløen, men jeg giver ham også ret lette bade, hvor jeg shaker shampooen op i vand inden han bliver masseret ind i det, og jeg gentager ikke, nu han bliver badet forholdsvis tit. Dermocanis får pelsen til at skinne flot fordi det er en olieshampoo. Det er mere Epi Soothe, når han bliver badet med den, at jeg synes han mangler balsam.

    Den der dermaphilo creme, er den "naturlig" og fåes den hos dyrlægen? Jeg kunne godt bruge en creme nemlig, til hvis han ikke behøver bad, men har lidt pletvis kløe. Jeg har kun Viatop gel at smøre med pt.

    Nogen der har erfaringer med Aloe Vera?


  • #5   12. jul 2010 Allermyl virker på flere niveauer:

    - Fjerner allergener fra hud og pels.
    - Dæmper den allergiske reaktion i hunden med bakterie- og svampehæmmende egenskaber.
    - Hjælper til at normalisere hudfloraen
    - Regenerer hudens barrierefunktion
    - Nedregulerer inflammation.


  • #6   12. jul 2010 Tak.

    Kan være jeg skal købe den, til hvis Vic får en slemt tur med rødme igen.

    Jeg var lige ved at tro han havde fået en ny plet her for en uge siden, så var det min egen skyld, fordi jeg havde glemt at klippe et vaskemærke af en ny puppiasele. Doh! Stakkels Victor. Nu har han gået med en anden sele der sidder anderledes, og den røde plet er heldigvis forsvundet.


  • #7   12. jul 2010 Epi Soothe eller Allermyl har begge haft en god effekt på min hund. I perioder er han blevet badet engang i ugen for at holdes kløefri. Det er dog over et år siden at det var nødvendigt.

    Har fundet ud af at et bad i havet har en rigtig god effekt på hans kløe hvis han pludselig slår ud over et eller andet og så får han bare den lækreste pels bagefter...


  • #8   12. jul 2010 Heidi C

    Åh jamen gud da. Jeg er i chok, og griner lidt samtidig, Meget har jeg hørt kaffe kan bruges til. Hårfarvning, kaffelavement (!) og peeling men at hælde på hunden, det vidste jeg ikke man kunne bruge det til.

    Og sæbespåner, er det ikke noget krads noget? jeg har da godt nok franske natur sæbespåner fra marseille stående. Men mine hænder bliver helt opløst hvis ikke jeg bruger handsker når jeg ordner gulve.

    Kan man ikke bruge kamille-te? :o) kan ikke nænne at hælde kaffe på Victors hvide pels, og hader lugten af kaffe. Synes det er slemt nok når han lugter af kallun :o)




  • #9   12. jul 2010 Ja den dermaphilo creme er uden parfume, og netop til sådan nogle allergi poter... På den står: "Ved behov for særlig pleje af hudproblemer. Hæmmer vækst af bakterier og gærsvampe på poter, hove og ben hos hund og hest."
    Intensive balsam fra vetriderm er faktisk med parfume, men den har min hund aldrig reageret på... Vi har en hundefrisør tilknyttet til mit arbejde, og hun SVÆRGER jo på at man aldrig må bade med shampoo uden at bruge balsam bagefter, så det har jeg bare altid gjort:) Har dog lige fået en anden uparfumeret hjem, i også derma serien fra chemnet, som jeg vil prøve, da jeg ikke er ret glad for tanken om at den anden indeholder parfume. Alt hvad jeg ellers bruger til ham, både vaskemiddel til hans tæppe osv er nemli uparfumeret og allergivenligt... Men har ikke gjort noget ved det endnu, fordi at jeg bader ham så sjældent for tiden!-men det klager jeg selvfølgelig ikke over... Det er hans hypersensibiliseringsvaccine der endelig er begyndt at virke:)


  • #10   14. jul 2010 jeg bruger Epi-Soothe....

    Terkel bliver badet 1 gang om måneden inden han skal dryppes med frontline...


  • #11   14. jul 2010 Hej Lonnie, der skal gå 48 timer efter bad med shampoo før man skal bruge frontline.... Håber jeg da at du gør, ellers kan du risikere at midlet ikke bliver optaget helt, og så får du ikke fuldt udbytte af det:)

  • #12   17. jul 2010 Louise.. Hmm Næh.. Det var jeg ikke klar over... Ik engang dyrlægen har sagt noget?! ... Men altså i alle de år vi har haft Terkel, og har gjort det på den måde, har han aldrig haft lopper, eller flåter...

  • #13   18. jul 2010 He he, jamen så har i da bare været heldige:) Jeg arbejder ved en dyrlæge, og shampoo-bad er ofte dét som folk gør forkert, når loppe/flåt bekæmpningen fejler!! Men hvis det fungerer for jer, skal jeg da nok lade være med at blande mig:O

  • #14   20. jul 2010 Der står på pakken at badning med shampoo inden man drypper, nedsætter virkningen til 5 uger, og at badning op til 2 dage efter frarådes da midlet stopper med at virke.

    Der står ikke at man skal vente 48 timer efter badning med shampoo, før man drypper...


  • #15   20. jul 2010 du må skam gerne blande dig smiley

  • #16   20. jul 2010 Næh du har helt ret. Har lige læst i mit produkt katalog. Går ud fra det er frontline vi snakker om:) Konsulenterne plejer bare altid at sige 48 timer før og efter frarådes shampoo bad. Og så skal man selvfølgelig tage højde for at virkningen kan aftage hurtigere end normalt, hvis man bader hunden ofte (f.eks. allergihunde som bades ofte)...
    Det har noget at gøre med fedtlaget i huden som bliver vasket væk, og produktet derfor kan have svært ved at fordele sig jævnt på huden som det skal...
    Jeg har bare altid ladet være med at bade min lige op til og lige efter jeg har givet pipette i nakken. Giver 1 gang om måneden.
    Og det anbefaler vi også vores klienter at de skal lade være med... Men hvis det virker for dig, så bliv da endelig ved med det:) Jeg syntes bare desværre tit at vi oplever at folk klager over det ikke virker, og så viser det sig at de er badet lige inden eller efter applikkation af pipetten...


  • #17   22. jul 2010 Hehe ... Ingen klager herfra smiley

Kommentér på:
Hvilken shampoo bruger i? til hundene

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce