Vild med mopse :)

Vild med mopse :)

Medlemmer: 107
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hopper din mops??
  • #1   26. jul 2010 min mops hopper - ville ønske hun ikke gjorde det smiley
    For hun er lidt af en kravle/klatre/hoppe ged , op på stole osv - jeg får dårlige nærver !

• #4   26. jul 2010 Jeg har aldrig hørt om en moppe der ikke ku hoppe...........

• #5   26. jul 2010 Nej syntes også det er yderst mystisk.
    Han prøver i ny og næ, men så letter han ca. 5cm også er det alt..
    Det er lige før jeg bliver bange for der er noget i vejen med ham.
    Men det kan også være han bare er for doven, men det er meget mystisk

• #6   26. jul 2010 altså.... med børn der udvikler de jo også motorik i forskellig hastighed.. men der er alligevel grænser for hvor sent de må være om at lærer tingene.. Om det samme gælder hunde, ved jeg ikke....
    Men 10 måneder... Det synes jeg lyder lidt vildt. Hvad siger din dyrlæge???

• #7   26. jul 2010 Han har ikke været til dyrlægen. Eller han var det for 2 måneder siden tror jeg, der havde jeg ikke tænkt yderligere over det,
    jeg også lidt nervøs for der skulle være noget ivejen.
    Men begge hans forældre er hd fri, så det burde ikke være det..

• #8   26. jul 2010 Malthe kan også sagtens hoppe smiley godt nok hopper han aldrig over genstande.

Noget mere mystisk er at Malthe ikke kan rulle. jeg har set andre mopse gøre det. jeg ved, at man skal lære dem det, og det har jeg prøvet, men det er praktisk talt umuligt, da han bliver utryk når han kommer om på ryggen, og vrider sig ):

• #9   26. jul 2010 Oscar springer også op på alt.. seng, sofa, stole og gerne borde hvis han kan komme til det. Han har gjort det siden han var ret lille og vi har dengang måtte være efter ham for at han ikke selv hoppede ned igen da der lige var højt nok. Jeg tror heller aldrig jeg har mødt en mops som ikke hoppede op på skød osv.

• #10   26. jul 2010 Har du spurgt Lui Aimeé Pugs' om hoftestatus på forældredyrerne og forlangt at se dokumentation for det de siger !!!

• #11   26. jul 2010 Hej min Fiona er 6 måneder om en uge og du kan tro hun er fræk,hun hopper op alle vegne.Og en to tre så er hun over stendiget og inde i naboens have.
    Jeg ville ønske at hun ikke bare lige kunne hoppe så højt,men det går supper op i sofa,lænestole og nå ja hun kan da også komme op i sengen men det ved hun godt er forbudt ;o)

• #12   26. jul 2010 Har set deres stamtavler og snakket med nogle af bensons søskende også..

• #13   26. jul 2010 Carina, HD kan springe flere generationer.. Så det er ikke nok at hans forældre er fri... Så måske i skulle få ham testet?? Det kan jo være han går og har ondt

• #14   26. jul 2010 Carina, HD status står ikke på stamtavlerne........ Og igen, det kan springe generationer over.. Det kan komme fra bedste eller oldeforældre.... Og det kan også komme "ud af det blå" så at sige...

• #15   26. jul 2010 Tror du skal spørge ind om de har sundhedstestet og se beviset på det - enten ved registring hos dkk eller en dyrlægeerklæring.

• #16   26. jul 2010 Jeg ville gå til dyrlæge om få en patella test og hoftestatus i røngten - så er du på den sikre side.

• #17   26. jul 2010 Ved jeg godt..
    Dyrlægerne plejer også at sige at det kun er 30% der er arveligt..
    Men han virker slet ikke som om han har ondt, mine forældres hund har hd, og benson kan langt mere end han kan..
    Men havde også planner om han skulle tjekkes i hoved og røv når han skulle sundhedstjekkes næste gang.

• #18   27. jul 2010 Men hvis det var hd eller patella ville man så ikke kunne mærke det på ham? Kan Intet se eller mærke på ham. Ud over han hopper

• #19   27. jul 2010 Carina

Hvis vi andre blot ud fra det kliniske kunne vurdere om en hund havde gode eller dårlige hofter eller patella, så vi vi jo spare tusindvis af kroner på de test vi får foretaget hos dyrlægen. Hvis jeg var dig ville jeg hurtigst muligt få det undersøgt, så du kan nå at reagere overfor opdrætter.

• #20   27. jul 2010 Man kan ikke umiddelbart mærke om de har hd. Laban har ikke gode hofter, og begge hans forældre er hd-fri. Men der er absolut intet at mærke på ham. Han render rundt og hopper og springer fuldstændig ubesværet. Dog når han er meget træt om aftenen kan det knibe med at hoppe op i sengen, men nu har jeg købt en skammel smiley Det e rjo heller ikke så godt at skulle springe ned fra en så høj seng.

• #21   27. jul 2010 Dyrlægen Siger man først kan teste for hd når de er et år smiley

• #22   28. jul 2010 Tager til dyrlægen imorgen.
    Hans gæt var knæ, hofter eller ryggen... Håber virkelig ikke der er noget i vejen med ham smiley
    nogen der kender ens rettigheder når han er med DKK stamtavle og jeg her underskrevet en DKK købskontrakt

• #23   28. jul 2010 Ja så har du da heldigvis dkk´s jurister i ryggen, hvis uheldet skulle være ude. Er det hos Jacob Lassen du har købt hunden ???

• #24   28. jul 2010 Ja, så håber da de hjælper hvis der skulle være noget..
    Ja det er hos jacob Lassen, har du hørt noget skidt om hans hunde da?

• #25   28. jul 2010 Jacob er jo herinde

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=35767

Er da sikker på at han er en fair mand hvis det skulle vise sig at din mops har en arvelig defekt........ alt andet ville da være usmart.

• #26   28. jul 2010 Du har ret til at få en % del af købssummen tilbage..... Og det bør køre af sig selv, bare du kontakter opdrætter...
    Så frem denne ikke vil betale, så er det DKK går ind og føre sagen for dig. Men mon ikke det bare køre af sig selv.

• #27   28. jul 2010 Kunne ikke forstille mig der skulle være nogle problemer med jacob hvis benson skulle fejle noget..

• #28   28. jul 2010 Hej Carina H

Jeg håber da det er en storm i et glas vand.
    Min Ditte er lige blevet et år, og er først for nylig begyndt at hoppe op i møblerne. Ellers har jeg altid hjulpet hende, eller lagt en pude, for at skåne hendes hofter og ryg.
    Min opdrætter har også gjort opmærksom på, at de skal skånes for spring, trapper og agility, de første to år. Ellers kan der blive problemer med den 2 årige garanti.
    Håber din Benson er helt okay smiley Pøj pøj imorgen!

Mvh. Charlotte

• #29   29. jul 2010 Mange tak smiley
    sidder også og krydser finger for han intet fejler men at han tværtimod bare er "for doven" til at hoppe

• #30   29. jul 2010 JEG ER SÅ LYKKELIG smiley
    Benson er simpelhen for doven og for dum til at hoppe smiley

Han var i da til dyrlægen og han blev (undskyld ordsproget) undersøgt i hoved og røv!

- Han fik taget en patella luxation test som var = Grad 0 = Normal smiley
    - Han fik taget røngten af hofter = Han havde HD grad A/B = Helt normale smiley
    - Han fik taget røngten af ryggen = han havde ingen rygproblemer(af forskellig art) pga. for kort ryg og forandringer/misdannelser i ryghvivlerne. smiley
    - Hans luftveje var fine og gode, ingen problemer. smiley
    - Han skuldre fejlede intet. smiley
    - Tandsæt fint - lidt rodet men ikke unormalt smiley

Alt i alt, sagt med dyrlægens ord: En rigtig fin men stædig hund. smiley

• #32   30. jul 2010 Carina det var da gode nyheder....
    Men som du selv skrev, så kan man ikke regne med HD billeder før efter hunden er blevet 1 år....
    Men vi håber da stærkt på at han hopper lystigt inden da smiley

• #33   30. jul 2010 Tillykke med det fine resultat smiley

Jeg tror du skal være glad for, at han ikke er så vild med at hoppe.
    Det vil skåne ham for overbelastning.

God weekend til dig og Benson!

Kommentér på:
Hopper din mops??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce