hård amning - what to do? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Godt nok er dette spørgsmål ikke foder-relateret. Men tænkte at mange af jer herinde jo har tæver med hvalpe engang imellem.
Min tæve har fået hvalpe for 2 uger siden, de begyndte ret hurtigt at kradse hul på hendes bryster (ikke så det begynder at bløde, men de bliver røde og der kommer alligevel lidt sårskorpe). Jeg har smurt med aloevera et par gange om dagen + jeg har klippet hvalpenes klør. Men jeg synes det bliver værrer og værrer. Det skal dog siges at hun ikke virker øm når jeg rører ved det.
Er der nogle der har et råd til hvordan jeg skal pleje det? Jeg har været ude i om man kunne smide nogle små sutter/strømper på hvalpenes poter, men den idé er jeg gået væk fra igen, for hvordan skulle man lige kunne gøre det!!! hvalpene er jo meget små og vejer 4-500 gram.
Håber nogle vil være behjælpelige med råd og erfaringer, for jeg har ingen erfaringer på det område. Min anden tæve der har haft to kuld, har aldrig døjet med det.
Mvh
Anette
nov 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 11 Emner: 39 Svar: 308
Brug evt en stor svamp med mild sæbe, babysæbe eller hvalpeshampoo og dejlig lunken vand, tæven elsker normalt denne pleje, og så godt med salve på når de ikke dier.
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 217
Men det vigtigste er vel også at hun ikke er øm og betændt?
Mvh
Anette
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 217
Mange tak for jeres svar.
Mvh
Anette
hård amning - what to do?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside