{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Hvor tidligt løbetid? {{forumTopicSubject}}

Min kære lille tæve der blir 5 måneder d 03/09 kan hun allerede være ved at komme i løbetid? For det syntes jeg godt nok er tidligt..

Hun er blevet mere opmærksom på hendes kønsdele, tisser lidt oftere og er blevet mere strid overfor de andre tæver i parken.. Det kan selvfølgelig også være en del af udviklingen og det at hun ikke har uheld indenfor mere.. (tænker på det med at tisse mere udenfor)

Men min hanhund er også begyndt at virke mere interesseret i hende og vil gerne humpe hende.. Han får dog nej hver gang.. Han er også bare ungehund og kan jo også være fordi han bare er fyldt med homoner som enhver anden teenager..

I så fald er hun er på vej i løbetid allerede (håber jeg da ikke) så vil min hanhund blive passet ved nabo'en de 3 uger det står på..

Hun er ikke hævet ved kønsdelene, men det kan jo komme endnu..
Første gang jeg har en tæve så er selvfølgelig meget obs på det mindste..
+ det er mange år siden jeg har haft hvalp og har glemt alt omkring opførsel i den alder..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tidligt løbetid?
  • #1   19. aug 2010 Ja hun kan som sådan sagtens være i løbetid - Det er meget forskelligt hvornår det starter! Har før hørt om at det er startet ved de 5 måneder.
    Så se hellere at få hanhunden ud af hjemmet :o)


  • #2   19. aug 2010 Min tæve, på 5mdr. er i hormornel løbetid - dvs. hun føler instinktivt a hun er i løb men det er hun ikke fysisk.. Derved, kan der ikke ske nogle ups'ere.. MEN, hun reagere og er på samme måde som hvis hun var.. Altså eksp.vis med min, hun tisser flere gange på gåtur nu, hun rengør sig meget og hun er aggresiv overfor hanhunde - det lyder jo nok meget genkendene for dig smiley Så det kan nemt være dét.. men ja, et godt råd er a være meget opmærksom på hendes kønsdele, observer hendes adfærd overfor din han, og evt. få ham passet mens du IKKE er hjemme, så de ikke bliver uvenner smiley

  • #3   19. aug 2010 Har heldigvis ferie i en del dage endnu..
    Men kan helt sikkert nikke genkendende til de ting i skriver..
    Syntes jo bare det er tidligt, hun er jo bare en lille baby endnu..
    Og har meget øje med dem allerede, netop fordi der helt sikkert ikke må ske noget.. Det er jo bare små pus endnu..

    Men det er da rart at høre det ikke kun er mig der ser syner..
    Lige nu ligger de begge og sover efter en tur i hundeskov.. smiley


  • #4   19. aug 2010 min lille livi pige på snart 7 mdr er også lige kommet i løbe tid smiley tror det er meget forskelligt for de små hunde smiley

  • #5   19. aug 2010 Ja, det er meget forskelligt hvornår de kommer i løb - min den ældste var også 'kun' lige 8 mdr. synes også bare dét var frygtelig tidligt.. Men altså, hormornel løbetid gætter jeg uden tvivl på smiley

  • #6   19. aug 2010 Undskyld jeg måske spørger lidt dumt.. Men er jo min første tæve..
    Hvad er hormornel løbetid?


  • #7   20. aug 2010 Det er, psykisk løbetid, som jeg forklarede på ovenstående indlæg smiley At hun reagere som hvis hun var i løb, slikker sig meget, tisser meget, er lidt 'stresset', måske meget sløv? hvordan de nu reagere ;p Det er hormonel løbetid - det er ren psykisk. Men de er ikke hævet, bløder ikke og vigtigst af alt, ikke kan parres smiley

  • #8   20. aug 2010 Stina L - Så er jeg næsten sikker på det er det..
    Sløv vil jeg nu ikke kalde hende, nærmere en skrap k*lling overfor den anden chihuahua tæve i parken.. De er samme alder, og legede fint for et par dage siden.. Nu skælder Nima ud i stedet..
    Men heldigvis så minder hun meget om sig selv bortset fra det og hun er lidt mere morsyg..


  • #9   20. aug 2010 Så er det nok en hormonel løbetid, intet 'farligt eller skadeligt' ved det ;))

  • #10   21. aug 2010 Dejligt at høre og tak for hjælpen..
    Det er altså meget nemmere med hanhunde, det har jeg prøvet så mange gange før.. Men vil alligevel ikke bytte hende ud for alverdens dejlige hanhunde.. smiley


  • #11   21. aug 2010 Nej, det vil man jo ikke smiley Men jeg er nu glad for pigerne.. jeg har mødt så mange han hunde som har strintet i mit hjem, det ville jeg nemlig synes var et stort problem at have sådan en lille fyr der over tisser/markere sig i et andet hjem ;p Så der synes jeg tøserne er nemme.. Også kan de jo sterelliseres så ikke de skal i løbetider smiley Det skal min den ældste når hendes er overstået.. :))

  • #12   21. aug 2010 Har heldigvis ikke haft hanhunde der er tisset i mit eller andres hjem..
    Håber på at kunne få Nima alvsgodkendt og at hun er fri for diverse sygdomme osv.. Ellers så skal hun også stereliseres.. Men indtil videre håber vi da..


  • #13   21. aug 2010 Det er selvf. rigtigt, hvis man håber på lidt avl, skal de selvf. ikke sterelliseres ;p Det skal min meget lille bitte pige, heldigvis ikke smiley Så hun får sig en sterellition snart:) Så er jeg også ude over hendes løbetider - men hun bliver også meget indbildsk drægtig, det er jo synd :s Så er der lige min anden tæve tilbage - så må jeg se med den anden, hvad det bliver til smiley

  • #14   21. aug 2010 jah det bliver spændende.. smiley
    Havde godt nok ikke troet man kunne blive så glad for de små kræ.. smiley
    Har altid haft store hunde førhen, men bestemte mig for at når jeg bor i lejlighed og tager offentligt så bliver jeg jo nød til at have en hund der er nemmere at have med.. Og hvorfor har jeg da ikke fået chihuahua før? Griner.. De er skønne..
    Har endnu ikke fået oprettet min hanhund, men han er bare endnu mindre end min tæve.. Og det er altså dejligt med sådan to små hunde i sengen.. smiley


Kommentér på:
Hvor tidligt løbetid?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce