{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

HVEM laver Sushi el har afprøvet? ;D {{forumTopicSubject}}

Årh, hvor ville jeg gerne selv ku lave SUSHI - smager jo himmelsk, men dyrt at spise ude...

Jeg ku godt tænke mig, at forsøge med noget af det simpleste...noget der ikke kræver det største håndarbejde og sirlighed, for mine fingre er desværre ikke helt raske...nogen fif her?
-----------------------------------------------------

Lad ellers tråden blot være en inspiration til alle sushielskere - du er også velkommen til at fortælle om en restaurentoplevelse ;D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HVEM laver Sushi el har afprøvet? ;D
  • #1   24. okt 2010 de nemmeste er jo dem hvor der er ris + noget fisk ovenpå
    det er jo super nemt a lave

• #2   24. okt 2010 God idé, Sus! Man kan købe "startpakker" i de lidt større supermarkeder, hvor der er sushi ris, rullemåtte, tang, riseddike osv.

Hvis du vil lave maki ruller (dem med fyld), så skal man rulle tangpladen om ris og indhold med rullemåtten, der skal klemmes og strammes lidt her - jeg ved ikke om det går ind under for meget håndkraft?

Til nigiri (risbolle med fisk på) plejer jeg at tage en lille håndfuld op og klemme sammen. Risene er rigtig klistrede fra riseddikken, så det er lidt noget snask at arbejde med smiley

Held og lykke med det!

• #3   24. okt 2010 Ihhh... dejligt med lidt respons - 1000 tak !

Jeg har en idé om, at risbollen med fisk oven på er bedst til mig - lyder som om du er garvet Rilou....har du en yndlings netside el opskrifter du har afprøvet m succes?

Tænker også, hvor mon fisken købes bedst og mest sikker for helbredet....jo ikk sikkert det nok nok m frys i 24t., for der er jo brodne kar overalt...

• #4   24. okt 2010 Jeg kan faktisk ikke helt huske hvordan jeg kom igang, men når jeg laver det sammen med min mor, så plejer vi at have denne bog liggende:

Japansk Mad (af Silla Bjerrum)

http://bibliotek.kk.dk/ting/object/710100%3A26681723

Den har nogle gode beskrivelser af grundteknikkerne og nogle opskrifter - vi laver som regel bare det vi har lyst til smiley

Det er faktisk ikke så svært som man gerne tror, og det er ret sjovt at lave smiley Når du skal købe fisken, skal du huske at sige at det er til sushi - det er vigtigt. I må da ha masser af ordentlige fiskehandlere, deroppe nord på?

• #5   24. okt 2010 Smider lige denne VILDT gode side...læser som en gal og håber andre kan få glæde af den...overbevisende, spændende og ærlig.... http://www.sushiopskrifter.dk/

Jam så er det da biblioteket næste gang...rart m en boganbefaling ;))
    Når du nu nævner det Rilou, kommer jeg i tanke om, at en fiskehandler (aldrig sket tidligere!) ringede på min dør forleden og ville komme igen vist d. 26 - der må jeg da lige være parat ;D

Jojo...der er da fiskehandlere, men først NU jeg begynder at ha råd til det ind imellem smiley

• #6   24. okt 2010 Dejligt at du har råd nu, er det efter boligbytteriet?

Du kan jo evt. tjekke fiskehandlerens smiley rapport ud, om der er nogen grimme kommentarer. Det er selvfølgelig ikke en 100% garanti, men det er da et skridt på vejen.

Tun, laks og makrel er lækkert - kammuslinger er også skønt, men de kan faktisk godt bare købes på frost i et større supermarkedet - vi har ihvertfald fået fat i nogle lækre nogen!

• #7   24. okt 2010 Rilou... JA det begynder at se fint ud med en husleje der er 1500kr/mdr. billigere....har lige lidt privat ´flyttegæld´ men snart fortid ;D

God idé at tjekke ud ;D

• #8   24. okt 2010 jeg vil da mene at selv om dine fingre ikke er så gode så kan du godt lave med tang om. det kræver såmen ikke det vilde og da slet ikke når det er til dig selv da det jo så ikke behøver at være 1000% okay hehe hvis du forstår..

men prøv da at købe sådan et start sæt de koster såmen ikke det vilde.

• #9   24. okt 2010 Stampe...njaa... senerne er flækkede og ødelagte flere steder i h. hånd så tror det er bedst at starte ud med venstrehåndsarbejde *GGG*
    Det er nu fint nok for mig at starte ud m ris m. fisk og så lave diverse tilbehør,,,har luret lidt forskelligt interessant som lige skal afprøves smiley

• #11   25. okt 2010 Det lyder da udemærket Hanne...det er jo bare med at starte et sted og man kan da sagtens øve med ikke-råt og bruge rgt./kogt hvis man synes....det vigtigste er det smager godt og man hygger sig med at lave det smiley

En ting jeg ikke forstår er farven på de rejer man får på restauranter og på diverse fotoillustrationer.....alle de rå rejer jeg har brugt i tidens løb, har været helt grå og ikke så smukt rød/hvide...først når de varmebehandles blir de indbydende?

• #12   25. okt 2010 ja, rejer blir røde, når de blir udsat for varmebehandling smiley Jeg mener ikke at man spiser rejer rå - nogensinde.

Jeg startede faktisk også med røget laks, nu Hanne nævner det smiley

• #13   25. okt 2010 Aha Rilou...så forstår jeg det bedre ;o)

• #14   25. okt 2010 Jeg ville gå uden om start-kits.. jeg synes tit at tangen er i dårlig kvalitet- så gå i stedet i en special butik- en asiatisk:)
    Mht. fisken, så find en fiskehandler der reklamerer med sushi fisk..

Du kan lige få den listen på de indkøb jeg lavede:)

Tang.
    "rullemåtte"
    Wasabi
    Ris eddieke.
    Sushi-ris
    Edamer bønner
    Wasabi-nødder.

Til nigigri stykkerne brugte jeg:
    Tun
    Laks med hvidløg
    Hvisfisk
    og rejer. (rejerne fås færdige i de asiatiske markeder- og de er gode! )

Til mine ruller brugte jeg:
    Avokado
    Mayo med chili og hvidløg.
    Krabbestænger (fås også i markedet)
    sesamfrø.

Håber det kan bruges- Jeg brugte 700 kr, til 10 mennesker.- og det eneste jeg ikke har mere af, er fisken, ellers er der virkelig til mange gange..

• #15   25. okt 2010 Super duber Sam !
    Jeg har netop her til morgen søgt efter nærmeste Asiatiske marked...det kunne nemlig være langt mer interessant end at købe et startsæt, men sådan er vi jo så forskellige (bare øvbøv så langt jeg skal efter det uden bil) smiley

Sjovt nok har Fakta edamerbønner på tilbud i denne uge og det var faktisk dér i en anden tråd min interesse blev skærpet smiley

Sir tak for rigtig god inspiration !
    Ps. skal der stå hvidfisk?

• #16   25. okt 2010 hvor køber i jeres ting henne

• #17   25. okt 2010 Hehe jaaa sorry HVID fisk selvfølgelig:)
    Frk. vestergaard- jeg køber i et asiatisk marked i roskilde...

• #18   25. okt 2010 Jeg køber heller ikke startpakkerne, men det er bare nemmere hvis man er helt ny og ikke ved hvad man skal bruge smiley

Jeg køber hos den kinesiske købmand ved Nørreport station smiley

• #19   25. okt 2010 Rilou...det har vi jo jer til at fortælle os haha... smiley

Ja, det er nok desværre helt derind jeg skal...er vist ikke nogen nærmere, så må se om jeg kan finde andre ærinder derind ad smiley

• #21   28. okt 2010 Jeg vil blot gøre opmærksom på, at Føtex i denne uge har sat asiatiske varer på tilbud (vist - 30%) - jeg fik lige købt lidt af det basale til sushi - rart smiley

• #22   2. nov 2010 ved i et sted på nettet man kan købe et start sted

Kommentér på:
HVEM laver Sushi el har afprøvet? ;D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce