{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenlysning
  • #1   25. nov 2010 Ok så det de kigger efter kan ikk nødvendigvis ses med det blotte øje?

Vega har nemlig noget med sit venstre øje, der reflekterer i lyset..

• #2   25. nov 2010 Jamen de kigger jo efter øjensygdomme? :o)
    Det er 13 forskellige sygdomme de kan tjekke efter ved en øjenlysning. De ser også efter omvendte øjenvipper, som ofte genere en hund og skal fjernes. En hund med omvendte øjenvippehår skal man heller ikke avle på, da det er arveligt.
    Men hunden får en dråbe i hvert øje, derefter skal det virke i ca. 30 minutter. Så udvider pupilerne sig helt, så øjnene bliver helt sorte.
    Derefter kommer hunden ned i et helt mørktlagt lokale, og dyrlægen kigger den ind i øjnene med et stort instrument med lys i. Derigennem kan de se hver en detalje inde i hundens øjne.
    Jeg fik også lov til at kigge ind i Paya's øjne, og det ser godt nok lidt vildt ud synes jeg :o)
    ...Jaaa, det er så min forklaring af det! *GG*
    Alt det tekniske er jeg ikke så meget inde i, det var resultatet der interesserede mig! Og heldigvis var alt var som det skulle være! :o)

• #3   25. nov 2010 Øjenlysninger som foretages manuelt er dog desværre ikke særlig brugbare smiley
    Så hvis du vil være helt sikker, skal du få det testet via dna.
    I andre racer begynder man så småt helt at droppe den manuelle øjenlysning fordi den ikke er særlig reel.

• #4   25. nov 2010 I avlsforummet har der været en del om det. Men du har sikkert ret i man ikke kan på chier, men kun på de racer de har undersøgt dna'et for.. Kloge Hanne smiley
    Men de sagde det var spild pga. hunden kan blive øjenlyst fri men alligevel have sygdommen,bare ikke i udbrud. Men ja det er jo klart bedre at gøre det end ikke at gøre det, no doubt!
    Så det kan jeg godt forstå du vil blive ved med.
    Hvor kan man se noget om hvornår der er de kollektive øjenlysninger eller hvad det nu hedder? Knus

• #5   25. nov 2010 Tak må gemme linket smiley Love you.

Kommentér på:
Øjenlysning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce