{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Høring om projekt i Bulldog klubben! {{forumTopicSubject}}

Modtog Bulldogbladet i går!
1. WAUW hvor syntes jeg bare det nye layout er godt! STOR ros til den nye redaktør! Nemt og overskueligt, lækkert med nye tiltag, og skønt med en rød tråd igennem bladet! Virker ENDELIG proffesionelt lavet!

2. Og det min tråd egentlig er tiltænkt, hvad syntes I om de nye projekter i Bulldogklubben?? (avlskåring og farveansættelsprojekt)

Personligt syntes jeg det er SUPER!!!
Det vil stoppe noget af al den avl med alt der kan kravle og gå (dog vil det ikke stoppe avl uden tavle), men syntes det er super tiltag! Jeg stod selv i ringen i søndags med min hund, som er et sundt eksemplar af racen (i mine øjne, dog også min dyrlæges), hvor jeg var oppe imod en anden hund, som lød være en en gammel mand med snot i hele hovedet, som var ved at kløjs i hans pibe!!! I mine øjne virkede denne hund ikke egnet til avl, men den fik en exellent og blev placeret, og vi blev smidt ud med en Lovende, og en melding om, at min hund er creme! Kan godt tage kritik, em syntes ikke det er fair, når en hund der ikke burde indgå i avlen på så tydelig måde, kan få en exellent! Min hunds bedømmelse var slet ikke unfair, dog mener jeg ikke han er creme, men ja han er lys fawn!

Nå, men det jeg egentlig vil frem til, er at jeg syntes det er FEDT, at der så vil blive lavet en decideret avlskåring, hvor man jo så kan håbe på, at de brodne kar bliver sorteret fra!

Der er mange tiltag man er i gang med, men disse er da nogen som kan have effekt på kort sigt!

Hvad siger i??

Maria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Høring om projekt i Bulldog klubben!
  • #1   1. dec 2010 Ikke en enestående oplevelse desværre og jeg synes det er noget så latterligt at lade udseendet komme frem for sundheden.. Crem eller ej så er din hund dejlig og er han samtidig sund burde resultatet være faldet helt andreledes ud..

• #2   1. dec 2010 Anja: tak for din kommentar til Charlie! Dog forstår jeg ikke helt hvad det er du kommenterer?! Tiltagene med avlskåring og farveansættelse eller er det udstillingen i søndags?? smiley

• #3   2. dec 2010 Jeg syntes det er dejligt at man gør noget. Ja sundheden skal først igen tvivl om det, men vi SKAL altså også overholde standarden, og creme og blue er IKKE en farve til en fransk bulldog. Uden jeg skal gøre mig til en kæmpe ekspert på genetiv og farveområdet så mener jeg at farverne ikke er godtkendt, netop fordi de ofte har mange følge sygdomme. Måske ikke så meget hos den creme, men blue har ihvertfald. Og hvis man så ikke strammer op omkring farverne er det sikkert kun et spørgsmål om tid før blue også kommer til dk og registeres som brindle og bliver godkendt på udstilling.
    Udstilling og sundhed har desværre aldrig helt gået "hånd i hånd", men lad os nu lade udstillinger være det de er; en skønhedskonkurrence og så håbe at opdrættere og købere vægter sundheden. Har selv en hund som har opnået ok placeringer, men hun skal ikke i avl pga en dårlig ryg. Isha har derimod ikke fået så fine placeringer, men hun er sund og rask og skal da efter planen i avlen.

• #6   2. dec 2010 Er der nogle der gider forklarer mig hvad tiltagende går ud på??

Modtager desværre ikke mine blade - jeg flytter for ofte ;O)

• #7   2. dec 2010 Synes det er rigtig fint, farveproblematikken kommer op. Er spændt på, hvad man kommer frem til.

• #8   2. dec 2010 miss miller..

Din oplevelse på udstillingen i søndags..

• #10   2. dec 2010 Grin ja... Mente blåt bånd:-) good:-) hahaha! I mine øjne er han jo stadig en lille baby!!! Grin! Ej, bliver det kun tilbud?? Syntes det skulle blive et krav, så man kunne få sorteret lidt fra! Charlie har også pigment mangel med lys plet på snuden! Men det var ikke det han i denne omgang blev dømt ned på! Men det plejer det at være!

Kommentér på:
Høring om projekt i Bulldog klubben!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce