et svært valg - bedøvelse ved tandtjek {{forumTopicSubject}}
Min ene hund skal have ordnet tænder (fjernet tandsten) for første gang.... og for døvlen da, hvor har jeg det ikke godt med det
Jeg er bestemt ikke tryg ved at en så lille hun skal bedøves... det kan så hurtig gå galt...
men jeg vil jo heller ikke byde ham at han skal få så dårlige tænder at han taber dem osv....
Inderst inde ville jeg aller helst køre over med ham, være der mens han bliver bedøvet, behandlet og vågner... sådan fik min søster det gjort ved hendes dyrlæge d. 23 december (det har været min dyrlæge førhen også, men vi skiftede pga lang kørsel osv der op)...
den dyrlæge jeg bruger nu, der skal jeg komme med ham om morgenen... og så kan jeg hente ham om eftermiddagen... dvs. han skal bruge dagen i et bur, indtil han kan komme i bedøvelse...
den dyrlæge som min søster var hos d. 23, der blev hunden bedøvet, behandlet og fik så en sprøjte til at vågne på.. og hunden var vågen og kunne sidde efter 15 min... og så måtte hun tage dem med hjem...
den dyrlæge jeg normalt bruger, de bedøver hunden, ordner tænderne osv osv. og så bliver de lagt i et bur og får lov til at ligge der til de vågner af sig selv (tror det er en anden slags bedøvelse end den min søsters fik?? for de får ingen sprøjte at vågne på her)... dvs. der er ikke nogen som sådan "overvågning" på den bedøvede hund efter behandlingen... og så får den lov til at være i buret til de mener den er frisk nok til at komme hjem....
så inderst inde har jeg mest lyst til at min søsters/min gamle dyrlæge ordner bisserne... både så jeg kan være der for min hund, men også så han ikke skal tilbringe så meget tid i et bur...
men er det "mig" jeg gerne vil det for??? er hunden ligeglad med at være i bur??? der må da ikke være rart for en hund at sidde i et bur, et fremmed sted....?
min nuværende dyrlæge gør jo selvfølgelig som han gør, for at hunden skal være helt okay når den kommer hjem... sikkerhed....!
så jeg kommer jo i tvivl om, om jeg egentlig risikere for meget, ved at ønske at få ham med hjem med det samme????
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Jeg kender helt klart følelsen af at man bare IKKE kan li af få den i narkose:o/.. Man er så bange for de ikke vågner op..
Jeg synes da du skal spørge der om du ikke må være der??Det er der nogen som er ligeglade med, hvis du bare står i et hjørne og ikke forstyre..
Jeg var med til Caspars tandrensning... Meget spændende. Jeg sad med ham da han skulle bedøves og da han vågnede.. Men skulle selvfølgelig lige blive der lidt til han var helt vågen:o)
De gange mine hunde har været opereret har jeg ikke været med under opration. Men har også fuld tillid til min dyrlæge... De holder øje med dem under opvågningen.... Og jeg henter dem med det sammme, har også sat med dem til opvågning deroppe..
Men du kan sagtens hente dem før end sent eftermiddag...
Men kun dig ved hvad du skal gøre...:o)
På måløv tanddyreklinik, tror jeg faktisk der er en skærm så du kan sidde og følge med ude i venteværelset. Det var måske også en ide??
jan 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 204
Min tæve er bange for dyrlægen, så hun kan slet ikke få lov til at se tænderne uden hun bider, derfor bliver hun bedøvet, så hun er ligeglad, men ikke helt væk. Jeg er der under hele processen, og normalt er min dyrlæge ikke glad for man er der under andre oprationer, men hun har altid sagt det er bedst jeg er der, når bare hun ikke skal operere.
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.102
Den ene gang fik han "flueøjne", flakkende blik og var urolig, hjernen ved ikke helt om den er vågen eller ej. Det kan være en bivirkning ved opvågningssprøjten.
På Måløv fik jeg lov at være tilstede konstant ved hjørnetandsfjernelse. Hos min egen dyrlæge er jeg "kun" tilstede når han falder i søvn og når han vågner op. De sagde sidste gang at jeg kunne gå en tur i centret i 1½ time. Jeg kom tilbage efter 1 time, hvilket var godt, for hun skulle lige til at ringe efter mig, da han var ved at vågne hurtigere end forventet.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.102
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 515
så bliver det gjort herhjemme og de får en sprøjte de sover på der går ca 5-10 min så lægge de sig, så får de ordnet tænderne og så går der ca ½ time så er de vågne igen dog lidt vakkelvognet i det de første 10-15 min....
jan 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 204
et svært valg - bedøvelse ved tandtjek
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside