{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vaccinationer
  • #1   16. jan 2011 Jeg vaccinerer selvfølgelig mine hunde - de bliver revacc. hvert år...

Det er forskelligt hvor mange antistoffer den enkelte hund danner, og da mine hunde både kommer i hundeskove, på træningspladser og på udstillinger, vil jeg ikke tage nogle chancer... Ifølge mine dyrlæger er manglende vaccination hos flere og flere klappe-kage-hunde skyld i at der de sidste år har været en stigning i bla parvosmittede...

• #3   16. jan 2011 Har læst den artikel med stor interesse - Er dog stadig lidt skepsis, for så længe vi har den smitterisiko vi har så hellere fylde hundene med "lidt" "gift" end miste dem til sygdom.

Vi vacinere med den "almindelige vacination" + rabies + kennelhoste vacination ( I næsen )

• #5   16. jan 2011 Så ofte som det kræves at komme til udstilling og hundetræning.

Jeg er også med på at "lidt" gift for at opbygge antistoffer er bedre end at krydse fingre og håbe på at den går.

Jeg ville måske agere anderledes hvis jeg boede langt ude på landet og min hund(e) ikke kom i kontakt med andre, men når man lever tæt op og ned af andre, så synes jeg ikke at jeg vil spille russisk roulette med min hunds immunforsvar.

Bevares, hunden kan stadig blive syg, men den behøver ikke blive dødssyg.

• #7   16. jan 2011 Vi vaccinerer hvert år men mest fordi det er et krav for at udstille. Jeg ville ønske med i stedet kunne teste om hunden havde antistoffer nok i kroppen og hvis den havde det så var der ingen grund til at bruge mred "gift" desværre er det nok en ønsketænkning som aldrig bliver virkeligt, men var det en mulighed ville jeg helt klart vælge den

• #8   16. jan 2011 Mine bliver også vaccineret hvert år, da det er et must, når jeg går til træning..

Jeanette, det tror jeg faktisk, at der er noget om smiley

• #9   16. jan 2011 vi vaccinerer hvert år,da vi tager en del til sverige bl.a.,det sker også at vi får dem passet i pension,og der er kennelhoste vaccine et must.
    For mange år siden prøvede vi at miste en hund pga hundesyge,det var så hæslig en oplevelse at vi siden da har vaccineret både hunde og katte.

• #10   16. jan 2011 Tina, det er også det forfatteren er inde på.. Dyrlægerne tjener jo mere på, at vi kommer en gang om året end at de laver den test, som du snakker om smiley

• #12   16. jan 2011 Jeanette; Tror du alle ville få lavet et sundhedstjek årligt hvis ikke din hund skulle vaccineres?? Jeg tror jeg ville få det lavet i forbindelse med en anden konsultation/besøg, hvilket ville spare mig for et dyrlægebesøg om året. Jeg ved godt at hvis man tar til dyrlægen i anden forbindelse er hunden syg, men hvis den feks er halt kan dyrlægen godt tjekket luftveje osv.

Og i forbindelse med at tjekke om der er antistoffer nok i hunden, så tror jeg faktisk at dyrlægen ville tjene det samme for som jeanette skriver så er det ikke selv vaccinationen som koster men konsultationen og den skal man jo have for at få tjekket antstoffer

• #13   16. jan 2011 Nej, det kan jeg egentlig godt se, når det er jeg kigger i pigernes sundhedsbog smiley Det er jo selve konsulationen, som er ret dyr..

• #15   16. jan 2011 Vores bliver hvert år, rabies kan jeg ikke helt beslutte om han skal igen i år, afhænger af, om vi skal til udlandet:-)

Vi har tilbragt temmelig noget tid hos den kære dyrlæbe i løbet af sidste år, netop en af grundene til, at vi er overgået til barf

• #18   16. jan 2011 Hvor får ikke-vaccineret hunde de antistoffer fra? Jeg skal altså ikke ud og udsætte min hund for sygdomme som jeg kan vaccinere mig ud af. Jeg er rimeligt sikker på at evt virkninger fra rabiesvacc'en er at foretrække over rigtigt rabies.

• #19   16. jan 2011 Søster McFluff:
    Helt enig,

• #21   16. jan 2011 Hvordan foregår den antistofundersøgelse??
    Er den pålidelig??
    Eller skal man tro på det for at det virker= troen flytter bjerge??

• #23   17. jan 2011 Helena

Det synes jeg til gengæld er fair nok. Så har man også dokumentation på at hunden er dækket ind.

• #26   17. jan 2011 jeg får lavet antistoftest på mine hunde hvert år for at se om de behøver vaccinen.
    Pt har lady ikke fået anden vaccine end den hun fik hos opdrætter som 8 ugers, hun har været fuldt dækket siden..

Mille har indtil nu kke dannet antistoffer nok for hundesyge og leverbetændelse, så hun får et skud hert år efter antistoftesten.
    (det er med i prisen hvis hunden mangler noget i at være dækket)

Det fungerer ved at der tages en blodprøve der så testes for antistoffer på samme måde som man antistoftester for rabis..

• #28   17. jan 2011 Den gælder også til forsikringen...-)

• #30   17. jan 2011 Jeg vaccinerer pga udstilling, ikke pga krav. Der er mange hunde til udstilling så jeg ønsker som ejer at min hund er dækket ind.

• #31   17. jan 2011 Ja, det kan jeg godt se. Men kravet hos mit træningssted er noget strammere. Mener at det er hvert andet år. Jeg må hellere checke det inden vi starter ny sæson.

• #33   17. jan 2011 jeg ville aldrig vende tilbage og vaccinere hvert år det er alfor farlig danskerne et bare langt bagud

• #35   18. jan 2011 Ja det er det, jeg har barfklinikken om min faste dyrlæge..

• #37   19. jan 2011 jeg får også lavet antistof testen og det står jeg også mere inde for end at blive ved med at putte noget i hunden. har det på samme måde for mig selv og mit barn. ikke flere vaciner end højst nødvendigt.-

• #39   20. jan 2011 En af de ricici der er i forbindelse mad vacciner er at ricikoen for kræft er betydelig.
    Forskning fra USA viser at en af de hyppigste steder hvor hunde og katte får kræft er í det område hvor de får skudt vaccinen ind.

Vaccine er jo en levende vira, så man burde holde sin hund fra andre hunde et par uger efter den er blevet vaccineret, eks parvo har en inkubationstid på 4-6 dage så der kan man nå at smitte en svag hund.

Kommentér på:
Vaccinationer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce