Fotoudstyr fra eBay - klart anbefales! {{forumTopicSubject}}
Det hele startede faktisk med Renés indlæg om, at Kamerahuset.dk kørte med tilbud på deres 70-200mm objektiv til 4000 kr.. Og så blev jeg bidt. Jeg ville se, hvor meget besparelsen egentlig var, og af en eller anden grund endte jeg på eBay, for at se, hvordan prisniveauet lå i andre lande, brugt som ny.. kan vi tale om grundig research eller hvad
Så faldt jeg over det selv samme objektiv, og så bød jeg på det.. Har ingen erfaring med eBay eller brugtmarkeder, så jeg tænkte, jeg vinder sgu nok ikke.
Jeg blev hurtigt budt over, men det var stadig meget billigt. Vi taler 2600 Dkkr., næsten ikke brugt. Så jeg ventede til 10 sekunder inden auktionen lukkede og bød en sidste gang - og så vandt jeg. Med forsendelse fra England til Danmark blev det hele 3350 kr.
Her er herlingen:
(link fjernet)
Så mange tak til René, som faktisk var årsag til dette i første omgang
Og en varm anbefaling til at tjekke eBay, næste gang der skal købes nye familiemedlemmer til kameraet. Der er virkelig penge at spare, brugt som nyt.
Mvh.,
Mille
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.232
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
nov 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 284
Jeg gjorde med det samme klart over for sælger, at jeg var helt grøn, og spurgte en masse til bl.a. forsendelse og betaling osv. - han var meget tålmodig og svarede på alle spørgsmål. Man skal nemlig bedømme sælger, når handlen er slut, så det kan ikke betale sig for dem at snyde eller være grove på nogen måde - det kommer til at stå offentligt i deres "karakterbog", og så får de ikke solgt noget.
Jeg oprettede en bruger på PayPal, som sikrer, at hvis sælger snyder dig, så kan PayPal trække dine penge tilbage til dig igen - modsat hvis du bare overfører via netbank el. lign..
MEN jeg handlede over www.eBay.co.uk - og der er flere sælgere, der ikke vil sælge til udlandet - det er bare at spørge om det først og evt. tilbyde lidt ekstra oveni forsendelsen, for ulejligheden.
Det er helt sikkert, at jeg fremover handler der, når det drejer sig om kameraudstyr. Kiggede på en flash, en speedlite 580EX II, som koster 3300 herhjemme som det billigste - derovre er det omkring 2500 og billigere fra ny.
nov 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 284
Uh, dejligt at høre fra en kender. Jeg er ikke kommet hjem til objektivet endnu, men i morgen....! Kan simpelthen ikke vente
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
men vil give siden et kig, når jeg en dag skal have mit 180 mm macro-objektiv
Fotoudstyr fra eBay - klart anbefales!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside