Blyanttegning {{forumTopicSubject}}
Hej =)
Jeg er ny her i gruppen Jeg plejer at sige, jeg ikke kan tegne. Nu er jeg blevet træt af at sidde og "brokke" mig over det, så nu vil jeg gøre noget ved det! Jeg starter fra 0 (måske endda under;o)), så er spændt på at se hvor det fører hen ad..
Jeg tegner med blyanter og her i begyndelsen på alm. papir, med tiden vil jeg selvfølgelig tegne på ordentligt papir :o)
Skygger er dog ikke eksisterende i mine tegninger. Jeg har ingen ideer om, hvordan jeg laver dem? Altså jeg kan godt se hvor de skal være og sådan, men hvordan...holder man blyanten for at få den udtværede effekt? Eller er det bare at gnide med fingrene (hvilket jeg ikke kan få jævnt)?
Hvis ikke i forstår hvad jeg mener, så tænker jeg på at kunne lave skygger som f.eks. her: http://browse.deviantart.com/?q=ian%20somerhalder&order=9&offset=48#/dvcjax
(det er ikke mig der har lavet det, så havde jeg jo ikke noget problem ;o))
Nå, men I kan da få lov at se mine to første tegninger... Og hey! Ikke grine, der er jo en grund til jeg øver haha :o) Kan jo kun blive bedre med tiden.
Min første: (link fjernet)
Min anden: http://c0013649.cdn1.cloudfiles.rackspacecloud.com/x2_49d8e85
Smiler flovt..
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
Første: (link fjernet)
Anden: (link fjernet)
maj 2005
Og jamen altså, det er bare skønt jo.
Jeg har blyanter fra 8H til 2B
Og jeg ved godt hvor skyggerne skal være, bare ikke hvordan jeg laver dem :o) Jeg har et billede liggende foran mig som jeg tegner efter.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.888
Mht. at lave skygger, så vil jeg råde til aldrig at bruge fingrene. På fingrene sidder et fedtlag som du tørrer af på papiret når du gnider på det. Det gør at blyantsfarven kan finde på at "klumpe" sammen og lave mørke plamager, og de går aldrig væk uanset hvor meget du visker, for fedtlaget vil altid være der
I stedet kan du vikle et stykke køkkenrulle eller et lommetørklæde om din finger inden du tværer i det, så undgår du snavset
Til mindre områder, som f.eks. øjne, læber osv. vil jeg anbefale dig at bruge noget der hedder en tegnestub (se den her http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=180231 ) De fås i forskellige størrelser og er super gode til at 'smudge' detaljer! Når de er blevet beskidte tager du bare en neglefil og filer det snavsede af, så er den som ny
Hvis du gerne vil lære at lave skygger og alle mulige andre ting så vil jeg anbefale dig at kigge i guiderne på www.drawspace.com - jeg har lært mange teknikker fra den side
Held og lykke og bare spørg hvis der er noget
jul 2005
Man skal vist oprette sig som bruger derinde, men det er gratis og de sender sjældent en mail
maj 2005
Og tusind tak for siden, den vil jeg helt sikkert kigge på med det samme.
Og mange tak. Jeg kan jo også godt tegne alm. stregtegninger, huse, tændstikmænd og sådan noget man gør i børnehaver
maj 2005
jul 2005
Kender det kun alt for godt! Jeg kan stadig ikke finde ud af at tegne portrætter, men det er mere fordi jeg er så perfektionistisk at jeg slet ikke tør prøve
mht. tegnestubben. Jeg har ikke set dem i en bog&idé, men du kan da prøve at kigge
Men ellers er jeg 100% sikker på at du kan få dem i enhver hobby-butik, ikke kun panduro
maj 2005
Jeg må på udkig.
Mine ligner slet ikke de fotos jeg har brugt som modeller, men alting har jo en start. Man må kravle før man kan gå, siger de..
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 20
til det med skyggerne plejer jeg at lave små skraveringer. (tegner små tynde streger, der måske krydser hinnanden. Sådan at det bliver til små tern.) bagefter gnider jeg forsigtigt lidt på det. Til at lave skraveringerne bruger jeg en hård blyant. Men det er jo bare min smag hehe ;P
maj 2005
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 20
maj 2005
Og tak for ros
jul 2005
Hvis du ikke finder nogle kan du også prøve at kigge på www.cchobby.dk de plejer at være meget billigere end panduro, da de også sælger engros til skoler osv.
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 135 Svar: 2.282
Jeg bruger papirslommetørklæder til at tone ud med ( husk det skal være de der lommetørklæder uden balsamsdims på) jeg starter med de lyse toner med en hård blyant, og slutter af med de mørkeste toner
Jeg kan ikke anbefale at man bare gnubber med en finger da man har fedtstof i huden og det jo så kommer på tegningen hvilket gør det sværrer at viske ud, hvis man feks. skal lave højlys i tegningen, håber det var til hjælp, held og lykke med tegneriet
maj 2005
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Personligt, hvis jeg skal lave skygger på papir, så tegner jeg meget let med blyanten, så det bliver mørkere jo mere jeg tegner ^^'
Det jeg også gør en gang imellem, er bare at tegne nogen lette linjer, og så tage noget helt almindeligt køkkenpapir eller lignende, og så tværer jeg blyantstregerne ud med det ^^'
Blyanttegning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside