Odd Thomas af Dean Koontz Odd Thomas af Dean Koontz
Odd Thomas er hvad jeg vil kalde en fantacy fortælling, da historien ikke er en rigtig gyser (som forfatteren Dean Koontz ellers er kendt for).
Den handler om den unge Odd Thomas (mærklige Thomas), der arbejder som grillkok i en lille by kaldet Pico Mundo. Han er vellidt iblandt venner og er kæreste Stormy er hans livs kærlighed og sjæleven. En speciel ven for ham er byens politichef, han har været som en far for ham, da hans forhold til hans rigtige forældre er anstrengt. Derudover hjælper han ofte politichefen i mordsager, da han har en helt særlig/6 sans evne til at se og røre de døde. Udover de døde kan Odd Thomas se nogle uhyggelige mørke væsner, som han kalder bodaggere. De fremtræder kun ved død og ulykke, som om de lever af at suge alle onde energier. En morgen Thomas er på arbejde, træder en mand ind på grillbaren med et slæng af bodaggere omkring sig. Og nu ved Thomas at noget forfærdeligt vil ske, men først og fremmest skal han finde ud af hvad, hvor, hvornår og hvem det vil ske for. Gennem en venindes drømme, finder Thomas langsomt frem til gerningsmand og gernings datoen, men gåden af ondskab er svær at løse. Og endnu svære er det, at forhindre skæbnen i at gå sin gang, sprceilt uden at omverdenen bliver bekendt med Odd Thoma's særlige evne.
Odd Thomas er den første bog i en serie af 3 (mener jeg), det er en hyggelig historie og man kommer hurtigt til at holde af Thomas. Jeg er ikke over imponeret, men synes bogen er godt skrevet og der er mange overraskelser og 180 graders vendinger. Så skal da læse de sidste to i serien
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Odd Thomas af Dean Koontz
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside