{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.461 visninger | Oprettet:

Allergi "jomfru" {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle

Jeg søger nogle erfaringer om en allergitest på hunde. Hvad viste testen og hvad kunne I bruge resultatet til? Alle erfaringer er velkomne, da jeg står og er tæt på at få testet min hund pga. flere hotspots, ørebetændelse og røde poter.

Jeg aner ikke en dyt om allergi hos hunde fx hvad er lagermider? Så jeg håber meget på jeres forståelse ved evt. "dumme" spørgsmål ;o)

Håber der er nogle derude der har lyst til at dele jeres erfaringer.

(dette er også - næsten ens - postet i det store forum, men der var en der var så sød at invitere mig til denne gruppe)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi "jomfru"
  • #2   2. mar 2011 Jeg har fået testet min Lady.
    Hun har korn-lager-og støvallergi.
    kan ikke tåle korn især majs, derfor e hun også allergisk overfor kylling.
    Kornallergi betyder at hunden er allergisk overfor kornprodukter
    Lagermiderallergi er noget der er i næsten alt tørkost(også dem drlæger sælger til allergihunde
    Støvmideallergi kan du næsten gætte hvad er.

Min Ladys symptomer var det samme som din hund, efter at have prøvet masser af produkter uden korn og andet, var der en der rådede mig til at begynde at råfodre, efter 2 måneder kunne jeg virkelig mærke og se forskel.
    Samtidig blev hun behandlet med øredråber og derefter me noget der hedder Malacetic otic ( en blanding af eddike og yougurt ) siden den tid ca 6 mån. har vi ingen øreproblemmer haft (hun får det 1 gang om ugen)

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har flere spørgsmål, ellers spørg her i forummet.

• #3   3. mar 2011 Ina -

hvor lang tid har din hund har de symptomer du nævner?

Og hvad har dyrlægen sagt og hvad har I evt. prøvet af behandlinger/foderskift?

• #8   3. mar 2011 Daisie med Fister & Møv:
    Tusind tak for linksene - der blev jeg en del klogere, skønt :o)

Kaospiloterne:
    Det har on and off stået på hele hundens liv. Nogle gange går der 3 måneder meller et hotspot, andre gange 3 uger.
    Vi har skiftet foder fra Royal Canin gigant til Hennes Petfood, da vi har en ide om at det er oksekød han ikke kan tåle, men han har fået ét hotspot siden :o(

Palle P:
    Tak for linket :o) Den i Jylland, kunne det være
    http://www.aarhusdyrehospital.dk/Default.aspx?ID=279

Til alle :o)
    -Kender I det link jag har lagt ind?
    -Hunden er jo ikke dødsyg - er jeg for hysterisk?
    -Vi går til træning to gange om ugen og vil meget gerne deltage i rally konkurrencer, men der bruger vi jo godbidder fx frikadeller, pølser, skinketer osv. (selvfølgelig ikke noget med oksekød) Kan jeg stadig bruge det hvis hunden skal hybersen......(håber I ved hvad jeg mener, da jeg ikke lige kan stave til det ;o))

Har sikkert 10.000 spørgsmål mere, men de må komme hen ad vejen.

Indtil nu TUSIND tak for jeres hjælp :o)

• #11   4. mar 2011 Palle P:

Jeg har måske en lille ide om at han ikke kan tåle okseprotein, men er der noget med at en allergitest ikke kan afsløre fødevareallergi? Synes jeg har læst det et sted.

Uh ha, hvordan vælger jeg mellem de to dyrlæger? Tror jeg vil spørge min normale dyrlæge til råds.

Pyt med pengene, men jo forsikringsselskabet dækker, det har jeg tjekket ;o) Men ellers ville det sikkert blive dyre i længden med 1000 kr. til hver hotspot, så er 3000 kr. hurtigt tjent ind.

• #13   4. mar 2011 Daisie:

Pyha...er allerede helt rundtosset over det her smiley Men jeg tror jeg prøver at sende en mail til både Michael Butler og Lene Boysen og høre dem ad.

Åh, hvor jeg synes det er svært :o(

• #14   4. mar 2011 Forresten...hvad ville være en god ide at spørge dyrlægerne om, synes I? Jeg vil selvfølgelig forklare hans symptomer og sygdomshistorie, men er der spørgsmål der er vigtige at få svar på?

Kommentér på:
Allergi "jomfru"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce