{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

bedømmelse? {{forumTopicSubject}}

jege var ude til DKK skue igår med min stand og fik lov til at tage elvis med og hører om der var en dommer der fik tid til at bedømme ham. selv om han ikke er i DKK (endnu?)

hun syntes han var meget stor, men han var jo "racetypisk" bortset fra han bare var det længere og lidt højere. og hun syntes han var fantastisk at se på.

men jeg er stadig i tvivl, for hvis jeg rykker ham over i DKK, vil de ikke bare stadig gå efter de "små" hanner og han vil skille sig ud?

syntes det er mange penge og smide, hvis han ikke kan nå noget inden for DKK! håber i kan følge mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bedømmelse?
  • #1   14. mar 2011 ja jeg kan jo bedst lide den atletiske franske, men det nytter hvis ikke noget hos DKK.

    men hvad kan DKK give mig af muligheder for racen?


  • #2   14. mar 2011 ja har undersøgt bulldogklubben.

    angående hans aner bliver kun dem der har noget at sige tilbage. altså champ ellers sat. syntes også det er lidt ærgeligt smiley

    jeg ved der er racestandarten for dkk, men det ser jo ud til at de fleste med fci tavler er lidt større og racestandarten er anderledes i udlandet.

    jeg har undersøgt ham lidt, hofter, patella og kun fået lyttet på hans vejrtrækning. men skal jeg avle skal han selvfølgelig testets for mere.

    men ved at få et avlsforbud fra dkk indtil han har fået GOOD, så skal jeg virkelig løbe rundt til samtlige udstiller...


  • #3   14. mar 2011 den skal have very good på udstilling for at kunne avlsgodkendes ifølge de nye regler, og mener at bulldogklubben også skal sige god for hunden.
    Tror også at det vil komme til at knibe lidt med præmieringerne på udstilling pga snudeparti. En udstillingshund skal være kort og kompakt for at gøre sig gældende. Og ja som M&R skriver, så er kvaliteten af de franske ved DKK meget høj . Og mht størrelse vil der fremover blive skelet til væhgt, dvs at hvis den vejer over 14 kg som der står i standarden vil der blive slået ned på det . Tror dog ikke helt at det er taget i hævd endnu...


  • #4   14. mar 2011 ja så er han udelukket fra DKK smiley for kommer han ned på den vægt, så skinner ribbene igennem...

    men tak for hjælpen, men tror ikke jeg fører ham over i DKK så...


  • #6   16. mar 2011 jeg ved at dkk er under fci, mente nok mere at hundene i udlandet har en anden racestandart. nu er han fra hviderusland og de hunde syntes jeg er lidt større. i hvert fald dem jeg har mødt...

  • #7   16. mar 2011 så kan jeg bare ikke forstå at dem man ser fra udlandet er større og mere atletiske. er det fordi de er i underklubber i deres land som ikke følger standarten?

  • #8   17. mar 2011 den kennel som han er købt fra, har lavet en del store franske, har set et par stykker derfra.

    jeg leder ikke efter en anden hund, men syntes måske at standarten har gjort sundheden dårlig´. som man også ser på mange andre racer. det er selvfølgelig også gået galt efter det er blevet en modehund. og man ser alt det dårlige i gadebilledet.

    men det kan godt være det er mig der ser forkert på den franske som race, da jeg hellere ser en hund der kan bevæge sig ordenligt. har også lulu som jo kun er på 9 kg, men hun er også en meget slank udgave og slet ikke så kompakt som racestandarten siger. (hun er så uden stamtavle)



  • #9   17. mar 2011 ja det er nok de nye uvidende opdrættere jeg har set afkom fra smiley for så vil jeg være ærlig at sige at jeg ikke bryder mig om racen.

    men jo har også set rigtig mange lækre franske. men kan jo ikke se ind i dem (er ikke supermand smiley ) og se hvor sunde de er når man møder dem i gadebilledet. ej heller aner.

    vejrtrækningen har jo også meget med ganen at gøre ikke?


  • #10   17. mar 2011 det er nok det jeg mener, har aldig selv været til en udlandsk udstilling, men hvis de fleste hunde i holland ser sådan ud, så er der jo også nogen af dem der bliver avlsgodkente og det er jo også under FCI...

    anotomi har jeg heller ikke sat mig så meget ind i:-)


  • #11   17. mar 2011 ja så er det jo svært når jeg så står med en af de store i dk, selvom han har gode aner, så nytter det jo bare ikke noget. han er bred som en fransk, og hoved med. som folk siger, så ligner han en forminsket mastiff frem for en forvokset fransk. så bred er han.

Kommentér på:
bedømmelse?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce