{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om chihua {{forumTopicSubject}}

Ordsproget siger ingen spørgsmål er for dumme, så her :
Hvornår er en chihuahua`s pels færdig med at gro ? Gismo er købt som langhåret, men jeg syntes ikke rigtigt han er det, halen er langhåret, moderen var korthåret.
Det hår der sidder på tisseren er det der for at lede tisset væk ? eller kan man klippe det af. Altid lidt gulligt.
Håber at få lidt ud af spørgsmålene.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om chihua
  • #1   17. mar 2011 Han er langhåret ifølge dine billeder..

• #2   17. mar 2011 du ska nok gerne med at pelsen først er nogenlunde som den ska være når han er 1 år¨... men den kan sagtens ændre sig hele livet... se min Aio hun er kh der er stor forskel... du kan sagtens klippe det på tisseren bar ik helt op til huden..

• #3   17. mar 2011 tusind tak. Havde nemmelig fået af vide man ikke måtte klippe det, men det ser jo ulækkert ud, han bliver vasket ca 1 gang om måneden, og hvis der har været bladeret til hundetræning, skyller jeg ham kun.

• #4   17. mar 2011 man siger pelsen er færdig ved 2 års alderen

min milo er født nov 2008
    da han fyldte et år 09 havde han næsten ingen halefane
    men foråret/sommeren 2010 så havde han fået længere hale fane,

• #5   17. mar 2011 Min er 1 år og 1½md. og hendes pels er set ikke færdig udvokset, selv om hun har en ret flot fane med lange hår på halen og på ørerne, så ved jeg at den vil vokse i ca. et ½år endnu, måske lidt længere hvis jeg er heldig ;o)).
    jeg har desv.ikke noget kamera mere, så man kan ikke se hvor meget hun har forandret sig, for det ækdste billed på hendes profil er fra da hun var under ½år.

Så jeg er også med på at pelsen først er færdigudvokset når hundene er omk.1½-2år.

Og ja klip den tot af, det har jeg også altid gjort på alle mine hanner, det er uhygiejnisk for vapsen at renden rundt med, og på især hvide hunde ser det ret grimt ud. :o))

Men GOSH hvor er han nuttet. *Smiler*

• #7   18. mar 2011 Der er ikke noget der hedder semi langhår i en chihuahua standard..... Der er bare forskel på hvordan pelsen er på en chihuahua smiley

• #9   18. mar 2011 Selvom der er "nogen" der skriver det Pia så betyder det ikke at det er sådan. Hvis du godt ved der ikke er noget der hedder det hvorfor skriver du det så, det er da kun at forvirre folk som ikke kender til det??
    Og som opdrætter og fortaler for racen så skal man ikke bilde folk ind at der er noget der hedder "semi dit og dat" eller "tea cup chihuahua" eller som jeg så i en annonce den anden dag "double coatet" eller andet pjat man lige finder på som salgstrick............

• #10   18. mar 2011 Jeg er faktisk helt enig med dig Helle, ;o)) men alligevel så har jeg i Cookie`s profil brugt det samme udtryk som Pia, bare for at "folk" ved hvad jeg mener..jeg har dog også skrevet "i samme sætning" at der KUN findes KH og LH`s Chi`er. :o))

Jeg kan ikke lade være med at sammenligne din "irritation" over brugen af den forkerte betegnelse...
    Jeg har det selv sådan F.eks. når "folk" skriver tæger istedet for flåter..
    Ved godt at det ikke lige har noget med pelsen el.racen at gøre, men der ER bare visse ting som genere een mere end andre. *Smiler*

• #11   18. mar 2011 Anita: Nemlig, jeg tror også det er brugen og den manglende viden omkring hvad der egentlig ligger i ordet der irriterer mig...... Jeg er bare så træt af at høre folk sige at "det og det" er useriøst og dermed er alle useriøse.... tænker lige her på at vi som opdrættere i DRU bliver sammenlignet...... og jeg VIL ikke sammenlignes med andre hvis de ikke ved hvad de udtaler sig om. Hvad andre "har hørt" eller "nogen siger/skriver" er jeg altså ret ligeglad med, hvis man ikke selv har en viden om tingene!!...... Det er ikke et surt opstød, blot en konstatering.......

• #13   18. mar 2011 En langhåret hund fra en kh og lh kombination kan have præcis lige så fantastisk pels som en fra lh+lh. Så det er heller ikke en undskyldning for en dårlig pels, at den ene forælder er korthåret.

Men pelsen vokser til de er 2-3 år smiley så man skal give dem god til til at blive færdige at se på.

• #15   18. mar 2011 Pia: Jeg er ikke sur, jeg syntes bare det er noget pjat at misinformerer evt. hvalpe købere med at kalde det noget det ikke er!! Jeg må give Linnea helt ret...... en LH + KH parring kan sagtens give rigtig god og fin pels, det har altså ikke noget med det at gøre!!
    Jeg mener ikke at jeg nedgør dig, beklager hvis du føler dig truffet....... Men i min verden har det altså en hel del med viden at gøre!!

• #16   18. mar 2011 I øvrigt findes der ikke dumme spørgsmål!! Kun dumme svar smiley

• #18   18. mar 2011 Har Linnea ikke svarret i denne tråd?? Så tror jeg sku seriøst jeg er ved at blive gammel!!!

Linnea S

Skrevet: 18-03-2011 15:29:40

En langhåret hund fra en kh og lh kombination kan have præcis lige så fantastisk pels som en fra lh+lh. Så det er heller ikke en undskyldning for en dårlig pels, at den ene forælder er korthåret.

Men pelsen vokser til de er 2-3 år smiley så man skal give dem god til til at blive færdige at se på.

• #19   18. mar 2011 Og jeg tror da også at evt. hvalpe købere kigger i forums som dette!! Det gjorde jeg da selv da jeg skulle have min første chihuahua........ Jeg prøvede da at sætte mig så godt ind i racen så muligt.....

Kommentér på:
Spørgsmål om chihua

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce