{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Stikker af, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Som sagt har vi denne her dejlige blandings hund, og det skal lige siges at hun er udpræget jagthund. Vi bor i en lille by, og har derfor en dejlig stor have, men desværre stikker Mille, vores hund, hele tidene af. Vi har en meter højt hegn i det meste af haven, men alligevel kan hun stikke af gennem hækken. Lige nu er vi nødt til at spænde hende fast i en snor når hun skal ud, dog ikke om aften da hun er vildt mørkerad. Men det er jo ikke særlig fedt at skulle spænde sin hund fast, specielt om sommeren hvor man jo skal lege og slikke sol ude sammen med den.

Så mit spørgsmål er, hvordan får vi hende til at blive i haven, da hegnet jo ikke virker:(

Grunden til at hun stikker af,er fordi vores naboer har en hel masse fugle i deres have, det har vi ikke længere, da hun allerede har jaget dem væk!

Har virkelig brug for nogle råd, for Mille ser ikke helt så glad ud, når vi spænder hende fast, for hun elsker sådan at løbe i haven og lege med børnene smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stikker af, hjælp!
  • #1   26. mar 2011 Du skriver at det meste af haven er hegnet ind, en start ville være at få hele haven hegnet ind, ordenligt.

• #2   26. mar 2011 Hele haven er hegnet ind ! Og selvom vi har leget i flere timer, så hun er vildt træt, og vi så tror hun bare ligger sig ned for at sove, så går der ikke to minutter og så er hun over og ødelægge vores naboers blomsterbede og slræmme deres fugle væk ;(

• #3   26. mar 2011 Tak NKB , kunne godt være en ide smiley

• #4   27. mar 2011 Har prøvet at finde ud af hvad race Jeres hund er, men I har ikke oprettet hende.
    Hun ligner en cocker spaniel og ???

Min cocker spaniel jæger også fugle og blade rundt i hele haven, så der er spor i haven efter hans løbe/spurte ture.

Hvad gør I når hun stikker af???
    Hvad leger I i haven, så hun bliver træt??

Jeg spørger, fordi Walder stresser meget let, og derfor er der mange alm. hundelege der ikke er gode for ham. Boldleg er yt, dog bruger jeg dummyer i max 5 min., for at kæde det sammen med den træning jeg bl.a. går til.

Afventer lige Jeres svar, før jeg kommer med flere redskaber som virker på Walder.

• #5   27. mar 2011 Jeg har også erfaring med et hegn der går ind for oven, sådan så hunden ikke kan hoppe over.
    Du skriver at hun kommer igennem hækken, så måske i skulle få et tættere hegn hvor hun simpelthen ikk kan komme igennem?

• #6   27. mar 2011 hun er en blanding mellem labrador og kleine munclænder (staves), når vi leger er det meget bold og spor eller gemmeleg, men gemmeleg er jo igen det samme som spor, næsten. når hun stikker af, prøver vi at kalde hende til os, men hun er helt lukket af fra omverdenen. så prøver vi at smide mad ud, og ellers må vi bare vente til hun er så træt, at hun ikk løber fra os, når vi prøver at komme i kontakt med hende. hvis hun kommer frivilligt, så roser vi hende selvfølgelig for at være kommet, men hun kommer ikk så tit.

• #7   27. mar 2011 Sådan har Walder også været. Jeg blev så gal i skralden, men kunne jo ikke skælde ud, når jeg fangede ham.
    Jeg fik det råd, at lave et udfald med en streng lyd på, for at vække ham af den trance han gik i. Eller kaste en bold eller anden genstand hen FORAN / VED SIDEN AF Walder, for igen at genkalde kontakten. Jeg har kastet et pilleglas ( i plastic m. guffere ) efter ham et par gange. Sidst satte han sig ned, så forbavset på mig, som om han tænkte Dahm, hun fik mig. Fordelen med pilleglaset er, at han ved der er guffere i, så når jeg sætter snoren på ham, får han en guf.
    Udfaldet: Tramper jeg et skridt ud mod ham og siger lidt som en vred knurren, afventer hvad der sker. De gange jeg har gjort det, har han kigget på mig og løbet hen til mig, da jeg løb modsat ham.

Det nytter ikke at kalde på Walder, når han først er stukket af, så har han nemlig lagt ørene ved hegnet.
    Jeg har sammenlagt gjort det 5-6 gange, og nu kan jeg så små bare ryste med guffe æsken ( pilleglaset ) så har jeg hunden siddende foran mig.

Mht. hegn, så måtte vi sætte højere hegn op, efter han fik vist af mine forældres hvalp, hvordan man hopper over nede ved naboen. Vi forhøjede det med 50 cm.

Har du brug for evt, uddybende af ovensående, så skal du blot sige til.

• #8   28. mar 2011 Tusind tak for svarene Sanne og walder smiley lyder lidt ligesom med Mille, sÅ det vil vi prøve smiley endnu en gang tak

• #9   28. mar 2011
    Du er velkommen tilbage, hvis du har brug for flere redskaber.

Prøv at læse www. Soft Agility Klubben.dk Der henter jeg al min hjælp fra. Walder og jeg træner der hver uge.

Kommentér på:
Stikker af, hjælp!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce