Godt begyndt er halvt fuldendt... {{forumTopicSubject}}
Endelig - her 1½ år efter at jeg fik Snøvsen aka Dancing with the Bulls Eowin hjem fra Ungarn har jeg fået sendt papirerne ind, så hun kan blive registreret i DKK. Derudover har jeg også (hold fast) fået meldt hende til udstilling i Valby (og vi skal også til Vejen formoder jeg) og bestilt DNA-kit, så hun kan blive testet for PLL.
Sidstnævnte er jeg meget spændt på, da hun desværre er ud af forældre, der begge er bærere (opdrætteren vidste det ikke på parringstidspunktet), så der er jo 25% risiko for at hun er affected (men også 25% chance for at hun er fri...)
Men - er alt iorden, så er planen at hun skal parres, når hun går i løbetid næste gang. Hanhunden er ikke bestemt endnu - jeg synes dælme, det er svært at finde en hanhund, der både har godt racepræg, ikke er for stor, ikke er bærer af PLL - og som befinder sig i Europa.
Jeg glæder mig til at se jer på udstilinger og ønsker jer alle en forrygende god sommer, med masser af bullersjov og gode udstillings- og sundhed-resultater.
sep 2004
Følger: 170 Følgere: 170 Hunde: 1 Emner: 193 Svar: 1.303
Held og lykke med det hele:-)
Håber vi ses i Vejen.
Hvor stor er Snøvsen blevet nu?
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Hun ser super fin ud :O)
Kan se at du også har maller - hvordan er de to racer sammen?? Vi har selvfølgelig minigris, og henter vores malle-tæve om 3 uger
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 142
Michellee - jamen - de går betydeligt bedre sammen end standardbullterrier og malinios. Jeg havde standard bull terrier førhen og de var simpelthen for voldsomme til mine malinois, der jo er nogle meget signalfølsomme og respektfulde hunde, der ikke tolerer al for voldsom kropslig kontakt og leg.
Min minibuller er provokerende - meget mere end den store buller var - men den er i en størrelse, hvor min malinois ikke så let lader sig true/provokere. Det afhænger nok også meget af hvilken malinois, du får - brugsmalinois er nok mere fysiske og voldsomme i deres leg, så vidt som jeg har bemærket og så er det nok også nemmere når du har bulleren først og så får en malinoishvalp, så den fra hvalp bliver vænnet til at bull-terriere er lidt "grænseoverskridende". Da jeg fik min bull terrier havde mine malinois nemlig kun gået sammen med andre malinois og havde deres egne regler og meget interne, diskrete kropssprog.
Glæder mig meget til at hilse på jer engang og ja, Lotte - vi ses i Vejen. Kommer du alle dage?
sep 2005
sep 2005
sep 2004
Følger: 170 Følgere: 170 Hunde: 1 Emner: 193 Svar: 1.303
Godt begyndt er halvt fuldendt...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside