Hundegalleri.dk ©

Hundegalleri.dk ©

Medlemmer: 978
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
937 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Adfærdsbehandling? Adfærdsbehandling?

Hej Hg.

Først og fremmest et spørgsmål: Kan man bruge en adfærdsbehandler, hvis man har en hund der er hamrende dårlig til at opføre sig ordentligt når vi kører bil?
Min rotte er en go dreng, velopdragen osv... men men men.. ligeså snart vi skal ud og kører, gør og hyler han helt vildt.
Det skal lige siges at han IKKE er bange/køresyg, han ved bare at når vi kjører bil er det altid fordi vi skal et sjovt sted hen, og derfor skaber han sig helt vildt indtil han kommer ud.
Jeg har prøvet alt. Ind og ud af bilen når den holder stille, kør 10 meter, stop op, ud af bilen, køre lidt længere, stop op og ud af bilen.. hver gang med godbidder selvfølgelig.
Så har jeg prøvet at sidde omme bagi når min kæreste kører bilen, og nusse ham og kæle ham, sige nej hver gang han gør, og når han så stopper så give godbidder og rose..
Jeg har trænet det med ham i et år nu, og det er ikke blevet bedre.
Jeg går ikke normalt ind for straf, da jeg ikke mener det følger noget godt med sig, men nu er jeg altså helt herude hvor jeg er begyndt at give ham mundkurv på. Første gang han gør når vi kører, står jeg ud og giver ham den på, for jeg kan simpekthen ikke klare det mere - det er ulideligt og forstyrrende, men samtidig syns jeg os det er synd for ham at han skal straffes når han måske i virkeligheden ikk ved hva problemet er..
Tror i en adfærdsbehandler kan hjælpe mig? Jeg har aldrig snakket med sådan en før..

Og mit næste spørgsmål er så, om nogle har gode erfaringer med en adfærdsbehandler på sjælland. Jeg ved dette ikke er en beskyttet titel og jeg vil gerne være sikker i min sag, så det ikke bare er penge lige ud af vinduet..

Er så frustreret og er træt af skænderier med min kæreste om hvorvidt min hund skal råbes og skriges af eller ej, for jeg mener bestemt langt fra at det hjælper at råbe af ham!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdsbehandling?
  • #1   19. jun 2011 Jeg kender ikke nogle behandlere, udover Cesar Millan smiley Men jeg har et bud på problemet.
    Jeg tror han føler at han er blevet belønnet for opførslen, med godbidder og kæl fra dig. Prøv at lade være med at sige noget overhovedet. Vær rolig og bestemt. Hver gang han begynder, stopper i helt op, også før i kommer til bilen.
    I går kun frem, når han er stille. Belønningen bliver altså, at der sker kun noget, når han er rolig.

Den rigtige behandler kan helt sikkert hjælpe, men jeg er sikker på i kan klare den, hvis I udviser den rette ro smiley

• #2   19. jun 2011 Charlotte C - Dette har jeg også prøvet. Det var først efter 7 måneder, at jeg begyndte på det med godbidder og kælen.
    Hver gang han var urolig stoppede alt kørsel og hver gang han gøede ignorerede jeg ham fuldstændig. Og først når han var helt rolig, gik turen videre. smiley
    Men 7 måneder bør bare ikke være nødvendigt med en ellers ret forstående hund smiley

• #3   19. jun 2011 Jeg er sikker på at din hund er meget intelligent. Og den reagerer på din energi. Cesar Millan besøgte to hunde med samme problem. Jeg ville ønske du kunne se den. Det starter allerede når de skal ud af døren. Hunden må ikke komme foran dig. Du må ikke bruge dens navn eller NEJ. En schhhh lyd, et halsbånd der sidder helt op bag ørene, vente og ro på, ingen ros.
    Du må endelig ikke synes det er synd for ham. Det kan han mærke, og udnytte, du skal være den rolige og selvsikre. Tro på det!

Jeg er sikker på, at når du har fundet de rigtige "knapper", så kommer det helt af sig selv:)
    Men du har kæmpet længe, så det er nok en god ide med lidt hjælp.
    Håber du finder den rette behandler, og melder tilbage hvordan det går smiley

• #4   19. jun 2011 Ja syns jeg har prøvet længe, og er meget bevidst omkring min adfærd og mit kropssprog..
    Og jeg syns bestemt ikk det er synd for ham, så det ved jeg hvert fald at jeg ikke har fået udtrykt.. Jeg plejer at være forholdsvis god til alt det her hunderæs, men denne gang må jeg melde pas og søge lidt hjælp, for jeg er kommet derud hvor min frustration går ud over ham, og DET hjælper hvert fald ikke, det er helt sikkert smiley

Men tak for det, jeg har aldrig set nogle af hans programmer, ser ikke rigtig fjernsyn, men har hørt meget godt om ham. smiley

• #5   19. jun 2011 Så har jeg misforstået dette citat:
    "det er ulideligt og forstyrrende, men samtidig syns jeg os det er synd for ham at han skal straffes når han måske i virkeligheden ikk ved hva problemet er.."
    og jeg går bestemt ikke ind for straf, det forstår hunden i hvert fald ikke.
    Det med kropsproget er vigtigt ja, men det er også den energi man udstråler, at man er i nuet, og kan glemme alle de dumme oplevelser. Det er svært smiley Og når det stadig ikke virker, så gør man et eller andet galt.
    Jeg har selv afprøvet flere ting herhjemme, og det virker kun, når jeg er i den rette stemning....

Har været inde og se din dejlige hund, hvor er han lækker!
    Hvis du kan se National Geographic, kommer der to timer med ham i dag kl. 17-19.

• #6   19. jun 2011 Hej.

Min cocker "skabte" sig også sådan. Han sad i bur i bilen, og gøede og hylede konstant.
    Jeg fik det råd at lægge et tæppe hen over buret, og det fortog sig næsten helt. Tæppet dækkede buret så meget at der kun var en side fri, så der kunne komme frisk luft ind til ham.

Jeg kan ikke læse, hvordan din skønne rotte sidder i bilen, men det er da et forsøg værd.

Ellers synes jeg at du skal ringe og tale med en adfærdsbehandler i din nærhed.

• #7   19. jun 2011 Charlotte C - Nej forstår godt hvad du mener når jeg selv har skrevet det sådan, det må du undskylde.. Men mener ikke det er sådan "nååååårh" synd - mener bare at jeg ikke mener en straf er passende da det ikke er noget jeg går ind for. Men forstår gdt hvorfor du har skrevet hva du har skrevet smiley -Min fejl.
    Åh jeg ved snart ikke hvor jeg så skal starte, men jeg må prøve helt forfra igen - og virkelig tænke endnu mere over de ting jeg gør og udtrykker denne gang. smiley
    Mange tak for det, det varmer at høre lidt positivt smiley

Sanne - Ja dette råd har jeg også før prøvet - dengang min han sad i bur. Det gør han ikke mere, da jeg har fået ny bil. Han sidder nu sammen med min anden hund i bagagerummet og jeg har fået specialbyggeet et kraftigt gitter både til sikkerhed, og til at han ikke kan hoppe om foran.
    Det virkede ikke i buret, men jeg har overvejet muligheden at tildække ruderne; problemet et bare, at jeg ikke mener det er forsvarligt da jeg så selv har utrolig dårligt udsyn.

• #8   19. jun 2011 Kira - mine ruder er dækket så meget som er lovligt, det virkede ikke. Omvendt så lærte jeg at køre efter mine spejle, hvilke jeg synes er meget nemmere.

Jeg vil tage tyren ved hornene og ringe til en adfærdsbehandler. Prøv evt at skrive til et par stykker, om dit problem, og spørg om de har erfaring i lige nettop det problem. Så har du det på skrift, hvis nu det viser sig ikke at være tilfældet alligevel.

Kan de evt, anbefale en i den klub du træner

• #9   20. jun 2011 Jeg kan os sagtens køre efter spejlene, men jeg ønsker bare ikke at afdække ruderne bagi, så det er en meget stor bil, og det er uforsvarligt at køre kun efter spejlene i så stor en bil, syns jeg smiley

Jeg har googlet det, og har fundet et par stykker jeg skal kontakte - det er bare som at finde en nål i en høstak smiley
    Træner ikke i nogle klub med nogle af mine hunde, og har derfor ikke kontakt til sådan en.

Kommentér på:
Adfærdsbehandling?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce