Skal dagsrationen sættes op? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg startede på BARF for 14 dages tid siden, først med en uges kallun og derefter diverse kød og ben.
Hundene elsker det, og har ikke haft nogen udrensningsfase som sådan - andet end, at Vega har fået noget farve omkring øjene, der farver pelsen. Jeg har læst mig frem til at det skulle forsvinde igen.
Indtil nu har hundene ikke virket til hverken at tage på eller tabe sig. De virker ikke decideret sultne efter et måltid, mere som om det smager så godt, at de gerne vil have mere
Men her til aften, da jeg sidder med hundene, mærker jeg Vega hen over ryggen, og jeg kan altså mærke hendes rygrad ret så tydeligt? Hun sad ned, så ved ikke om det mærkes mere tydeligt, end hvis hun står op.
Hun vejer ca. 3-3,5 kg (jeg vejer hende på min egen vægt, og den svinger lidt) og hun får ca. 30-40 gram x 2 dagligt.
Mærker jeg efter på Coco kan jeg egentlig også mærke rygraden, men dog ikke så tydeligt. Hun får samme mængde mad.
Begge hunde er slanke, men jeg har svært ved at bedømme om de er sunde-slanke eller tynde-slanke.
Jeg har læst, at man kan lave et forsøg med, at man gradvist øger mængden af mad, indtil hundene selv siger stop og ikke spiser op. Men er det ikke forholdsvist nemt for hunde at over-æde, hvis maden smager super godt?
Vil i mene at jeg skal sætte rationen op, dele maden ud på 3 portioner, eller er det helt normalt?
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.787
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 690
Jeg har vejet begge pigerne efter 14 dage, og vægten siger ikke noget. Energineveauet er også fint højt - de leger og sover ligesom før de fik råt kød i hvert fald
Jeg mærkede lige på begge piger igen, da de lå ned, og der var rygsøjlen ikke så tydeligt at mærke.
Måske det bare er mig, der er lidt pyller, fordi jeg ikke helt føler jeg har så meget styr på BARFEN endnu
nov 2009
sep 2008
Men de skal vaccineres på torsdag, så der må dr dyr lige mærke på dem
nov 2009
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 37
Jeg tror bestemt bare det er start pyller, jeg havde det på præcis samme måde i starten , hvor jeg ikke følte jeg havde styr på det, tror det er helt normalt
sep 2008
Men tusind tak for de beroligende ord
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 37
Hehe, jeg havde det omvendt med mægden,- Wilma skulle spise 1 kg om dagen i starten, -det synes jeg var lige lovligt voldsomt og halv peberet...
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Jeg kan se han taber sig i perioder ret meget, så der giver jeg ham 100 gram mere end det han får normalt 100 gram er så 10% mere end det han normalt får i kød..
Hvis du mener din hund har tabt så giv den lidt mere de næste par dage og se om udseende ikke forandre sig på hunden
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 9 Svar: 152
Min tæve har dage, hvor hun ikke spiser ret meget og dage, hvor hun spiser meget mere. Så hendes madrationer varierer, men min gamle han er for tyk og får meget afmålt fodermængde. Det vigtigste er at holde øje med hunden og sikre sig, at den har det godt.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.387
Jeg plejer at kigge på deres hul og mærke efter ribenene og hvis jeg er i tvivl så vejer jeg dem.
sep 2008
Et andet spørgsmål, giver i jeres hunde nogen former for grønt? Min BARF forhandler nævnte, at man kunne blende grøntsager og give hundene. At de er blendet burde gøre, så hundene bedre kan optage vitaminer og alle de ting?
maj 2008
sep 2008
maj 2008
Kål er også noget, man bør være forsigtig med at bruge i for store mængder. Hunden kan dog godt tåle kål i små mængder.
Der er heldigvis mange andre grønsager og frugt som kan bruges og som hundene kan lide
sep 2008
Skal dagsrationen sættes op?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside