{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Weightpull Event
  • #1   15. jul 2011 Har en staff overhovdet godt af det, men de problemer der tit er med deres hofter ??

  • #2   15. jul 2011 Har sbt da problemer med hofterne ?

    Hvis du har en hund med dårlige hofter ville en del af træningen der bruges til wp kunne skabe eller give en bedre muskulatur..

    Jeg har ikke oplevet nogen problemer med at sbt skulle være særligt udsat .

    Der er ikke nogen hunde der bare kommer til at trække uden de er godt bygget op og har en hvis erfaring.

    Og jeg har i nu ikke oplevet noget skader på hunde ved weightpull


  • #3   15. jul 2011 Johnny, det er jo nok ikke uden grund at staffen har krav om HD fotografering inden avl !

  • #4   15. jul 2011 Altså jeg ville ikke vælge at bruge mine hunde til det, med den rigtige træning som gode gå ture så skulle mine staffer være fine hunde:) Og går man de nødvendige ture for man hurtigt en lækker staff .. vil ikke mene at wp skulle gøre noget godt for racen, som har mange hunde med Dårlige hofter ...

  • #6   15. jul 2011 Malle: Enig, jeg ville også vælge svømning frem for den "se-min-store-stærke-hund" idé.
    Jeg bryder mig ikke om at se på hunde der trækker en masse vægt, det ser ikke ud som om det er sundt for dem.


  • #7   15. jul 2011 Giver Malle & A&D ret !
    - jeg syntes helt klart svømning er den bedste form for træning!
    Jeg syntes så til gengæld også at WP er en fed sport til en Amrikansk Bulldog eller lign størrelse hund !
    Men ikke til sbt !!
    God weekend smiley


  • #8   15. jul 2011 Er også 100 % enig med malle ! Det er noget underligt noget at man skal bruge sin hund på den måde, det kan da på ingen måde være sundt !

  • #9   15. jul 2011 Altså venner

    Det har intet med se min store stærke hund at gøre. Hvilken træning man bruger for at få sin hund i form er vil hvad man er til.
    Som sport er det vil på fod med agylity og andet. Det er i hvertfald ikke farligere.

    Men som indenfor så meget andet er der menneskersom overdriver og måske skader deres hund.

    En sbt er en rigtig god hund til wp . Og meget brugt i udlandet


  • #10   15. jul 2011 Johnny : Tak for du deler dette med os, ville gerne ud og se det...

    Og i andre, burde sætte jer lidt mere ind i jeres race og WP. For det er da noget værre vås i skriver....!!!


  • #11   15. jul 2011 Jamen du kommer da bare ned og kigger , der er stævne lørdag og søndag .....

    hvis nogen af jer skulle have nogen spørgsmål omkring wp så spørg løs, og jeg vil besvare dem så godt jeg kan ..

    omkring hofter så er der dårlige hofter i alle raser, men hvis du er ansvarlig hunde ejer sørger du vil for at have tjekket hofter på hunden inden du begynder på hvilken som helst sport.


  • #12   15. jul 2011 Er WP godt for Staffordshire bull terriern ?
    Vil gerne vide mere om denne sport , da jeg har ser på den irl , og den facinere mig !


  • #13   16. jul 2011 Enig med Christina, - kunne jeg evt komnme med (Christina), hvis jeg kan finde hvalpepasser ??

    Og så vil jeg sige - jeg går altså bare og venter på, af starte lidt mini mini wp op med min lille griffon - hun syntes det er smadder sjovt, og trækker tit et stykke linolium efter sig....


  • #14   16. jul 2011 Hver sin smag.

  • #15   17. jul 2011 jeg kommer søndag johnny, skal til barnedåb lørdag så der kan jeg ikke komme..


    weightpull er ikke beder for en SBT ind for andre racer, alle hunde kan træne weightpull og fårnoget godt ud af det, vi har både jack russel, Dværg Schnauzer,, whels terrier, springer spaniel, lab, bulldogs osv osv som træner og de får da alle sammen noget sjovt og positivt ud af det..

    weightpull er heller ikke beder ind andre sports grane som feks agillity men det er heller ikke dårliger, det er et alternativ som folk kan træne hvis de har lyst og de kan lide at deres hund for brændt en masser energi af og for en masse god positiv kontakt og en masse ros, godbidder og kærlighed, gennem træningen.


  • #16   18. jul 2011 noget undeligt noget at bruge sin hund til!! hvorfor!!

    Eneste jeg har hørt er at har man en hund med lidt karpe ryg og ønsker at udstille skal man passe lidt på da de godt kan blive lidt mere "rund rygget" af det, på grund af måden de trækker på, men er ikke sikker smiley

    Men ja har en trænings sele liggende men er aldrig kommet i gang og nu er han 7 år og slidt smiley men kunne være spændende at komme ud og se, har også hørt at Staffen skulle være rimelig hård til smiley


  • #17   18. jul 2011 Jeg taler skam bare ud fra hvad jeg tror, er da ked af at min overbevisning er forkert !

    MEN jeg har en staff med forældre med MEGET dårlige hofter, og så tænker jeg, kan de ikke skade min hunds hofter ?


  • #18   18. jul 2011 Jesper
    du er velkommen til at komme og se hvad det er, og jeg har ikke oplevet at hunde bliver rund rygget af at træne wp...

    carina
    hvis din hunds hofter bliver ikke ændret ved at træne weightpull, men hvis man har en hund ud af forældre med dårlige hofter, ja så skal man da få taget billeder af ens hunds hofter så men ved hvad statusen er inde man går igen, for en hund med dårlige hofter, skal selvfølig ikke på vognen og trække tunge træk, men tilgengæld så kan en hund med dårlige hofter have rigtig godt af drag træningen som også er en del af WP træningen, selve drag træningen er der faktisk flere svenske dyrelæger som anbefaler at folk gør med hunde med HD...

    SKK har jo faktisk lige haft oppw om de skulle tage weightpull ind under deres brugs sports, så det kunne dyrkes i SKK brugshunde klubber, og SKK dyrelæge kreds satte weightpull ind som risiko sport, på højde med IPO og agillity og på nu værrende tidspunkt mente de ikke der var nok info om sporten at de ville tage den ind, men var meget interasseret i sporten og ville følge dens udvikling i sverig og tage det op igen når der var mere infomation at beaser deres valg på...

    og hvis det nu var så dårlig en sport så ville SKK jo slet ikke kigge på sporten samt hvis de gjod ville de bare afvise den med det samme, men nej SKK er stadig meget interasseret i sporten, og jeg tror ikke der går mange år før det er en sport under SKK brugshunde klubber..


  • #19   18. jul 2011 Okey, hvad går drag træning ud på :)?

  • #21   18. jul 2011 Tungt drag... Start /Stop

    her trækker hunden en vægt den virkelig skal arbejde for at trække og helst i en afstand fra 5 til 10 meter hvor man gør flittig brug af sine komandoer til hunden og en masse ros.
    feks Træk (hunden begynder at trække og du roser den hele tiden og gentager evt træk komandoen) herefter komandoen stop efterfulgt af en masse ros .. Tungt drag er for hunden der har tekniken på plads.

    Tungt drag. længere ture

    Når din hund har opbygget fysik til det kan man gå længere ture med mere vægt på, kan ikke sige hvilken vægt da det variere fra hund til hund. og det er noget man finder ud af med tiden .




    Let drag

    Her trækker hunden en vægt den har forholdvist let ved og over forskellige distancer . Længden afgøres selvfølgelig ud fra hvor gammel hunden er og hvilken træning den er i og ud fra hvor øvet den er, ved denne træning træner vi hundens udholdenhed og kondi og opbygger muskler


  • #22   18. jul 2011 Disse videoér er taget fra youtube og er ganske tilfældige den første her er let drag
    http://www.youtube.com/watch?v=rOWMpdkOL2o

    og denne er en sbt
    http://www.youtube.com/watch?v=SAMTOjiptFc


  • #24   18. jul 2011 http://www.youtube.com/watch?v=LdKYAkqB7T0

    sbt ved et upf event


  • #25   18. jul 2011 Malle hvis du syntes sporten er noget for dig og evt har noger bekendte med samme holdning. så vil vi gerne komme over og holde en trænings dag for at sætte jer igang ....

  • #27   20. jul 2011 Itso har været ude og prøve, og han var super sej til det. Naturtalent =)
    Nu har vi selv sele og et dæk, som vi ta frem engang imellem.


Kommentér på:
Weightpull Event

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce