Imorgen, skal de sterelliseres :(((((( {{forumTopicSubject}}
Hej HG-venner :o)
Så er det imorgen, at mine banditter skal sterelliseres - og jeg har det mildest talt af he*****s til med det!
I må meget gerne, hvis I har egne erfaringer svare på flg.:
- Hvor lang tid var de ømme/havde ondt efterflg.?
- Hvornår fjernes stingene? (har fuldstændig glemt hvad jeg talte med dr.dyr om, nok fordi det nærmer sig og hjernen gerne vil glemme) ..
- Hvor lange/korte ture kunne de klare?
- Kunne I bære/løfte dem bagefter? Jeg tænker at de må være meget ømme?
Jeg har ferie med dem, og har dem konstant under opsyn, så de ikke bider, slikker eller tygger i hinanden eller deres egne sting.. Åh, er såå ked af de skal på operations bordet, men det er jo så nødvendigt, ville bare ønske der var en helt anden udvej, jeg HADER det!!!!
Til sidst vil jeg spørge, om det ændrede på Jeres hundes persoblighed? Hvis ja, hvor meget og hvordan??
En hilsen fra en bekymret og trist hundemoar, der HADER at de skal dét igennem!!!
okt 2010
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 12 Svar: 116
stingene bliver fjernet efter 10dage,
de må kun komme ud i snor de første par dage så de ikke løber for meget rundt
diva kunne ikke finde ro efter hun kom hjem så jeg pakkede hende ind i et tæppe og gik rund med hende, først der slappede hun a og lagde sig til a sove
jeg syntes hun er blevet gladere for andre mennesker, hun var selvfølgelig glad for dem før os, men nu er det helt overdrevet, så det er jo kun godt hun er blevet gladere selv om jeg ikke troede det var muligt
dårlige ting, hun har været lidt sur på vores to katte i perioder, men mest når de siger noget
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Svar: 2
Faktisk var ingrebet så lille at hun, efter operationen, selv hoppede op i sin taske og gerne ville hjem :o)
Hun var ikke voldsomt øm eller noget bagefter, og kunne sagtens løftes forsigtigt - tror hele oplevelsen var værre for mig end det var for hende.
Hun har ikke ændret sig på nogle måder, og er ligeså frisk og fræk som hun altid har været :o)
Så bare rolig, det hele skal nok ordne sig.
Gåture tog jeg stille og roligt. Holdte hende indendørs den første dag, men ellers tog jeg hende med i den lokale park, når jeg vidste der ikke var andre hunde.
Stingene fik hun fjernet en uge efter, og det er helet flot op uden komplikationer (meget stolt dyrlæge jeg havde mig, da hun aldrig havde opereret på så lille en hund før).
Bare pas på de ikke guffer i stinget, og ellers får du piller med fra dr. dyr, så føler du de har ondt af sig selv kan du give dem efter behov.
Tila brugte i hvert fald kun to dage på lige at komme sig, inden hun var klar igen.
Held & lykke med dem :o)
okt 2010
havde købt en speciel skerm til hende som faktisk er rigtig god men hun havde den kun på når hun var alene, hun rørte slet ikke sit sår, men slikkede sig meget på brysterne da hun jo producerede mælk
fortråd det så inderligt da jeg hentede hende og de første 2-4 dage
men er glad for det den dag idag
nov 2008
Følger: 68 Følgere: 65 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 261
Held og lykke med dine piger, det skal nok gå godt
- Patricia
aug 2009
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
Patricia: tak for dit indlæg, hvordan kn det være du måtte væge med? Jeg har spurgt lidt til om jeg må være der, når de ikk er bedøvede, fordi den ene af hundene her har lidt der minder om klaustrofobi, så dét fylder også meget hos mig, fordi jeg ved at de vil være bange i burene :-(( det synes jeg er ligeså svært som selve operationen, men hende sekretæren var i tvivl om hvad dyrlægen ville tillade
Og så et stort tak for at I alle vil dele lidt erfaringer, det kan jeg VIRKELIG bruge til meget!!
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Kan godt forstå du ikke synes det er sjovt, men det skal nok gå.
Tanker herfra!! :o)
aug 2009
aug 2009
aug 2009
okt 2010
held og lykke med dem, det hele skal nok gå fint selv om man frygter det værste
aug 2009
Jeg synes jeg har hørt fra utrolig mange at de har været der, så det VIL jeg bare!
okt 2010
aug 2009
En lille update herfra..
Vi ankom, og dyrlægen vejede, lyttede hjerte/lunger og gav det beroligende medicin, mens vi var der - derefter fik vi lov til at sidde med dem, til de var helt afslappede..
MEN, pludselig kan jeg se snot, ud af Felias næse, og hun er HELT døsig, men har en meget hurtig vejrtrækning, og jeg ser at hendes tunge kommer hængende ud af munden, jeg går i panik og beder en fremmed mand om at tilkalde en dyrlæge, eller én der kan få fat i én!
- Der kommer en kvindelig sygeplejer ud, og snakker lidt til Felia, og jeg spørger om hun dehydrere, men det gør hun ikke, men hun er brandvarm på kroppen, i øre og tungen hænger helt ud nu, og hun trækker vejret vildt hurtigt og 'let' hvis man ka sige sådan.. Hun tager min Felia med sig, ind til dyrlægen, som har en anden patient, og derefter kommer hun et par minutter senere og siger at alt er fint nok, og dyrægen kommer lige ud og snakker lidt, men hun ville putte hende i et bur nu, så hun kunne få lidt ro..
Dyrlægen kommer så ud, og fortæller at hjertet slår som det skal, men for fanden et CHOK jeg fik, jeg tudbrølede og havde lyst til at tage mine hunde og gå min vej og ALDRIG vende tilbage!!
Men idet vi går, åbner sekretæren vinduet og råber "Jeg lover dig, at jeg passer på dem, som var det mine egne" - dét trøstede mig da, for de var virkelig søde derude!!
Jeg ringede derud for lidt over en time siden, og snakker med en anden dame end hende der var der i morges, og forklarer at jeg lige ville spørge til mine piger, da hun var tilset en ekstra gang i morges - så siger hun fandme "Nå, det er hende med vejrtrækningsproblemerne" :'((
Hun sagde at hun ikke ved noget, når de er på operations bordet, så ved hun kun hvad der sker, når de selv kommer og fortæller, så det var jo positivt indtil videre.. Men det synes jeg jo ikke det er?!!
Så min hund er pt kendt derude, for hende med vejrtrækningsproblemer, og jeg kan INTET stille op, jeg kan bare tigge, be og håbe inderligt at de IKKE ringer derude fra...
De skal afhentes kl. 14.50 , og jeg synes det er dræbende lang tid tilbage...!!!!
Har andre prøvet at de reagere sådan på trods af beroligende med.?!
aug 2009
aug 2009
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 935
aug 2009
Jeg er GLAD for det er gjort nu, inden jeg har født, og at je har ferie og fri til at være hos dem i døgndrift de næste mange dage! Jeg er SÅ lettet over det var dét! Og nu er det pasning, pleje og forkælelse til de har det godt igen :-))
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Synes det er et stort indgreb, og ved hvor nervøs jeg selv ville være!
MEN, NU er det overstået og er gået super godt! :o))
aug 2009
Mette: bliver hun indbildsk drægtig eller hvordan kan det være hun ska?
aug 2009
Mette: jeg kan egentlig godt forstå din tankegang
aug 2009
Imorgen, skal de sterelliseres :((((((
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside