{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Adfærds behandler {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har det store problem at min hund har været angrebet for ca. 1 måned siden han blev angrebet af en anden hund & det har nu sat sig i ham.

Han er begyndt & knurre & snappe efter os så ville gerne høre om der er nogle der kender nogen adfærds behandler her på fyn evt, i Odense ??

Håber der er nogle der kan hjælpe. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærds behandler
  • #2   19. jul 2011 Er også virkelig knust for det har han aldrig nogen sinde gjort før.
    Han plejer & være den lille blide vovse næsten alle kan komme til.
    Han har aldrig før været sådan & som sagt tror jeg at det er pga. det angreb fra den anden chihuahua han var ude for i sidste måned. smiley
    Så nu ville jeg gerne have hjælp fra en adfærds behandler så vi kan få styr på det inden det kan blive værre..

    Vil jo helst ikke af med ham jo...


  • #3   19. jul 2011 Prøv evt. om du kan finde en nær dig på denne liste: (link fjernet)
    Det er rigtigt dejligt at du vil gøre noget ved problemet, thumbs up til dig:)


  • #4   19. jul 2011 Mange tak Vivian smiley
    Jeg fandt lige 1-2 jeg har sendt en mail afsted til smiley


  • #5   19. jul 2011 Århhh nej - Var det til træffet her på sjælland, hvor han fik sig en omgang af en anden hanhund?
    Eller er det noget mere alvorligt der er sket? :o/


  • #6   19. jul 2011 Ja Ann-Sophie det var til træffet han blev overfaldt som bryder frem nu tror jeg desværre. smiley

  • #8   19. jul 2011 Årh altså.. :o/
    Men hvorfor snapper han efter jer? Hvordan er han blandt andre hunde, snapper han også efter dem?


  • #9   19. jul 2011 Han er bange når andre hunde gøer i hans nerver.
    Andre hunde han kender er der ikke noget ved, som jeg lige nævnte er det når der bliver gøet & knurret.

    Han har aldrig gjort det før at han har snappet ud efter os før.
    Han er begyndt & små knurre når jeg ligger under dynen & kæresten vil tage ham for & lufte ham..
    Efter han begyndte på dette er det blevet værre med tiden. smiley

    & aner ikke hvorfor han snapper efter os desværre.


  • #10   19. jul 2011 burde det ikke være startet før hvis det er pga det til træffet ? det er jo over en måned siden det blev holdt ?

  • #11   19. jul 2011 Ved det ikke, er bare det eneste jeg kommer på der kan være skyld i det... Det er heller ikke sikkert det er det.
    Men lige nu kan jeg ikke finde nogen anden forklaring på det.


  • #12   20. jul 2011 Jeg tror sagtens det kan være den oplevelse. Sommetider er det bare en enkelt tromling i leg fra en større hund, der kan få de mindre racer til at opbygge et generelt dårligt forhold til større hunde. Det ved jeg fra andre hundefolk. Og jeg kan sagtens forestille mig at et forbehold kan bygges gradvist op.
    Din hund kan vel havve konkluderet at den gør bedst i at være på vagt, for at undgå knubs. Og hvis den oplever at det virker, jamen så kan den vel sagtens udvide det til også at indbefatte mennesker, der vil flytte den, som nu i eksemplet med din kæreste.

    Min Guincho kan ikke li hanhunde, og det startede med at der var en til træf, der gjorde udfald mod ham fra sekund 1, da han var tæt på kønsmodning. 10 minutter efter var der en anden, der blev vred på ham. Og 10 minutter efter en tredie, og overfor den sagde Guincho fra, nu kunne det åbenbart være nok.

    Et stykke tid efter havde jeg en ny hanchihuahua på besøg, og han var meget vredladen på Guincho, han kunne ikke li andre hanhunde overhovedet viste det sig. Guincho var bange og underdanig. Den anden blev kastreret, og blev som forvandlet, hvorrfor vi prøvede endnu et møde. Men de for i totterne på hiunanden, denne gang var det Guincho der startede. Herudover har Guincho som hvalp hilst på 2 forskellige hanhunde i liner, som begge gjorde udfald mod Guincho. Samt hilst på en håndfuld andre som opførte sig pænt.

    Jeg har nu en hund der ikke kan med andre hanhunde. Så som jeg ser det skal der desværre ganske lidt til for at starte en egetkønsaggressivitet op.

    Den bedste forebyggelse er -ifølge adfærdsbehandlere- at hvalpen har omgang med nogle søde hanhunde, så den lærer hvordan man bør opføre sig. Men i min omgangskreds er kun tæver, så det har været møder med hanhunde jeg ikke kendte tilstrækkeligt, jeg har måttet bruge, og det er nok ikke det smarteste:(


Kommentér på:
Adfærds behandler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce