{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Ben {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har nu være inde hos RHM, hvor hun fortalte, at ben skulle være 20% af kosten, hvor jeg så tænker fedt. Så ved jeg da i det mindste, hvor meget ben pigerne skal have. Hun siger så, at ben fylder meget i maven, så at jeg ikke skal give fx. 600g ben og spørger så hvor meget de så skal have og det svare hun ikke på, så nu spørger jeg jer. Er der en eller anden måde, så jeg ved, hvor meget ben ex. Nova skal have. Iflg min beregning: 30kg*2% = 600g pr dag. x 6 dage x 4 uger (for at få en mdr.) = 14,4 kg x 20% = 2,880 kg ben/4 uger (for at få pr. uge = 720g ben pr. uge. og hvis hun så skal have ben en gang om ugen. Det virker da ret voldsomt..

Jeg har nemlig givet dem mange ben før og der brækkede de sig, hvilket er grunden til at hende fra RHM fortalte, at et måltid ben ikke skulle være lige så stort som fx. hestekød, da ben vokser i maven..

Jeg håber, at der er en eller anden, som kan forstå det jeg skriver :S For jeg ved ik lige, hvad jeg skal gøre..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ben
  • #1   7. aug 2011 undre mig meget over at hun siger at ben vokser i maven? Et rent benmåltid kan for nogle være svært at fordøje hvis de har slugt større stykker af ben, men jeg giver kød og ben, eller inmad og ben, ellers hvis det kun er ben, så giver jeg min lammeribben fra der hvor jeg handler mest, fordi der er rigtig meget kød og lidt fedt på.

  • #2   7. aug 2011 og husk lige at der også er kalk i brusk, f.eks. halse og haler smiley

  • #5   7. aug 2011 Tusind tak alle tre smiley Så blev jeg det klogere.. Og det hele virker mere overskueligt nu..
    Jeg bruger heller ik bendage, men nu ved jeg, at jeg kan give 120g om dagen til Nova, så skal jeg bare i gang med at beregne til Milla og Freia smiley

    Daisie, tak for den nemme udregning mht ben. Jeg kan godt se, at det er noget nemmere i forhold til min vilde udregning smiley

    Så Freia skal have 60g ben pr. dag og Milla det skifter fra uge til uge, når hun er hvalp.

    Jeg tog så kontakt igen til hende fra RHM og fik en madplan, som Marianne fra Utika har lavet i sin tid, men jeg synes bare stadig ikke, at den giver mig et indblik i, hvad det er, som jeg skal bruge og hvorfor. Så jeg tror, at jeg vil prøve det link, som Pia har delt et par gange og se, om jeg selv kan finde hoved og hale i det smiley


Kommentér på:
Ben

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce