691 visninger
|
Oprettet:
Vægtøgning & gåtur m. hvalp {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Er der regler for, hvor meget vi må gå med Milla, når hun er så hvalp (3mdr)
Jeg har hørt, at berner hvalpe ikke må tage mere end 1200g på pr. uge er det korrekt?
Det er virkelig skønt, at jeg har jer at spørge, nu hvor Milla er min første berner. Det sætter jeg stor pris på.. Tak
-Line & Milla
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 13
Iforhold til hvor meget hun må gå så start med nogle små turen , det fik vi hvert fald anbefalet, men hvis de ikke kan holde til mere sætter eller ligger de sig bare ned .. Det gjorde hende af vores hvert fald . Hende af vores er også vores første og hun er nu omkring de 4 mdr. men vi fik en masse rådgivningaf dem vi købte hende fra
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.185
Og Tenna har ret, hvalpen vokser i ryk, så fodrer i med et ordentligt hvalpefoder, og hun ellers ser ud til at have det godt, så ville jeg ikke være nervøs. Vi giver som ekstrasupplement til foderet Vital Animin, det styrker/underbygger knoglevæksten, men ellers får vores ikke andre tilskud pt.
dec 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 146 Svar: 779
Jeg råfoder mine hunde og iflg. min foderleverandør, så siger opdrætterne som avler berner, at de max må tage 1200g på pr. uge og at hvis de vokser med mere, så skal de ikke sættes op i mad.
Når man råfoder så skal hvalpen have 10% af sin kropsvægt til den er 6 mdr.
dec 2006
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 15
& vores er nu knap et år, og nu må han gå ca.30 minutter
-men hvis du har stor have, så gå en kortere tur og leg lidt med ham i haven..
det var ihvertfald et råd fra vores træner.
dec 2006
Vægtøgning & gåtur m. hvalp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside