Fransk Bulldog

Fransk Bulldog

Medlemmer: 483
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
3.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Lange negle Lange negle

Jeg synes Vega har meget lange negle, men vi tør simpelthen ikke klippe dem længere ned, af frygt for at det bliver for langt. På poten med hvide negle er det jo nemt at se hvor man kan klippe til, men de tre andre poter har sorte negle, og der kan man altså ikke se det. Jeg synes ikke rigtig de bliver slidt af asfalten smiley

Hvad gør I?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lange negle
  • #1   24. okt 2011 Tja..vores ene har bare lange negle. Blodårerne går meget langt ud, så vi lever med det smiley Som udgangspunkt vil blodårene på de sorte negle nok gå lige så langt ud i de sorte.

• #2   24. okt 2011 Jeg tør bare ikke rigtig gamble med det, for det må gøre helvedes ondt hvis man klipper for langt, og det er svært at sammenligne, for de hvide er på en pote og de sorte på de tre andre smiley

• #3   24. okt 2011 Få evt dyrlægen til at klippe dem, så kan I nogenlunde se hvor langt ned de skal klippes.

• #4   24. okt 2011 åh ja, det kunne vi selvfølgelig, tak smiley

• #5   24. okt 2011 Det var så lidt smiley

• #6   25. okt 2011 Jeg har aldrig i mine mange år med hunde klippet en eneste negl. Og ingen af mine hunde har lange negle. Jeg tænker tit om man måske klipper dem forkert, så de ikke slides normalt, når man klipper. Jeg har trods alt gennem årene haft nogle hunde, men har bare aldrig oplevet lange negle, som har trængt til klipning endnu.

• #7   25. okt 2011 Det har jeg heller ikke selv, men jeg synes bare det er synd at de er så lange - det var de helt fra opdrætter, så vi klippede dem da vi fik hende hjem, og har nu forsøgt at lade hende slide dem på asfalten osv., men de vokser simpelthen som ukrudt smiley

• #8   25. okt 2011 Min dyrlæge sagde direkte at Dexters negle skulle klippes, vi går også mest ture på græs og grus, og han får dem ikke rigtig slidt på samme måde som hvis det var asfalt hver dag.. Hos os er det intet problem.. Vi klipper bare lige et lille stykke af hver negl, engang i mellem smiley

• #9   25. okt 2011 Vega er også mest for græs, så det er hovedsageligt der hun går smiley
    Vi må bare prøve os frem og klippe den ofte, heldigvis er hun totalt ligeglad og kan nærmest sove når vi gør det, haha smiley

• #10   25. okt 2011 Måske vi skulle prøve det så, tak for rådet smiley

• #11   25. okt 2011 det er vigtig at man klipper dem hvis de ik selv bliver slidt elller gror nerverne med længere ud(kan de gøre i nogle tilfælde)... Nellys er også sorte og dyrlægen vidste mig at på "undersiden" hvis man kan sige det sådan er der et lille knæk på neglen, du kan klippe dem ind til det knæk... hvis det kan hjælpe dig, eller spørg dyrlægen...

• #12   25. okt 2011 Jeg vil kigge efter et knæk i morgen når hun vågner, jeg kommer nemlig først sent hjem i aften smiley

Kan godt være de er vokset langt ud - hun lignede ikke en der havde fået klippet negle før da vi hentede hende i hvert fald..

Kommentér på:
Lange negle

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce