{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

Shih tzu ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
jeg håber i har lyst til at dele jeres afaringer med denne skønne race
både positive og nigative ting
jeg er kommende første gangs hunde ejer og er i gang med at se om jeg kan finde den den race der vil passe bedst til mig og en af de racer jeg har kigge lidt på er shih tzuen
så jeg kunne rigtig godt tænke mig at køre mere om denne skønne lille hund :o)
hvor meget pelsplege kræver de ?
både når man har dem i fuld pels men også når man vælger at have dem i en hvalpe/bamse klip.
men ja kom endelig med alt jers viden :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shih tzu ?
  • #1   18. feb 2012 En lækker lille charmerende hund der elsker sin ejer, min erfariing er de ikke gør ret meget, de elsker nus og kæl, børn, dyr og mennesker.

    Pelsen er rimelig nem at holde når de først er omkring et år, så er babypelsen væk.

    Ved Bamseklip er der ikke rigtig så meget pelspleje,de fælder minimalt.


  • #2   18. feb 2012 Kennel Flindt´s
    manget tak for dit svar :o)
    jeg var så heldig at møde denne race i livende live på en dkk udstilling i Varde få noget tid siden.
    Jeg kender en der har et lille opdragt,den dag i varde fik jeg mødt to af hendes hunde og jeg må godt nok indrømme at de fik mig til at ville undersøge den race noget mere de var simpelhen bare så dejlig og rolige selv om der var masser af akvitet rund om dem
    den første tanke der faldt mig ind var at dem har måtte man da kalde himmel hunde, men den enegi de udstruler :o)
    umildbart tænker jeg det er en race der passe rigtig godt til mig men jeg er noget i tvivl om det pelspleje er noget jeg kan finde ud af om jeg har overskuet til det :o/


  • #3   18. feb 2012 Det er en lækker race, der skal meget til at ryste dem, eller forvirre dem, de kan fint være med alle steder og bliver hvor man selv er.

    Jeg har selv 3 stk, havde jeg vist denne race fandtes, havde jeg aldrig haft anden race.

    Pelsplejen er hård de første 9 mdr til underulden er væk, men så syntes jeg ikke det er slemt, vi bruger ca 10 min dagligt pr hund:o)


  • #4   18. feb 2012 tak endnu en gang for dit svar:o)
    så det vil være godt at børste en gang om dagen hvis man ikke har dem i kort klip

    ved du om det er muligt at finde/købe en unghund ældrehunde inde for racen ?
    tænker bare at det måske er en stor mund fuld at stå med en hvalp når man er helt ny begynder


  • #5   18. feb 2012 Ja mon ikke det er muligt, det vil jeg tro, prøv at google de forskellige kenneler, og forhør dig hos dem.

    jeg opdrætter hos DDH og ikke DKK så jeg ved ikke så meget om hvem der har nogen til salg der:o)

    Ja børstning en gang dagligt, det kan man gøre mens man alligevel sidder og ser tv og hygger.


  • #6   18. feb 2012 okey tak endnu en gang :o)
    det vil jeg prøve at gøre
    for mig er det lidt lige meget vilken tavle klub jeg for hund fra bare den er sun og rask og der ikke ligger dårlig hunde bag den
    ved ikke lige om det giver mening

    hvad skal forældrene helst være testet for ?
    syndtes kun jeg kunne læse på dkk´s side at det kun er pl
    der ligger måske ikke så meget syg domme til racen ?

    er prisklassen den sammen for de forskelige tavle klubber hvis du altså ved noget om det ?
    syndtes jeg kan huske at have set en annonce eller to med hvalpe til 8500 med tavle kan så ikke lige huske vilken tavle det var.

    hvordan er shih tzuen at træne har tænker jeg på amindelig lydighed,
    hvordan med renligheds træning og alene hjemme træning hvis det bliver en hvalp ?

    er det nogen lunde nemt at lære dem at blive børstet og måske klippes ?


  • #7   18. feb 2012 Vi tager 8000 for en hvalp.
    De skal være pl tjekket, men ellers er racen rimelig sund.
    Jeg tror det er nogenlunde samme prisklasse i DKK.
    En shih Tzu er ret nem at træne syntes jeg, men det skyldes måske de ikke trækker når man går, de kan gå løs fra dag 1 osv, , vi har aldrig brugt tid på dette, det har været så utrolig nemt.
    En Shih Tzu der hyler når den er alene hjemme har jeg ikke hørt om, måske andre har, vi er altid gået og kommet som normalt fra dag 1 vi har fået dem.

    Hvis de kommer fra en god opdrætter så ved de allerede når du får den at man skal børstes, vores ligger og sover imens og nyder det, ingen problem, tager jeg børsten så kommer de promte.

    Ved andre slags trik skal man nok have lidt tålmodighed, de kan være lidt dumme:o)

    Klipning har de heller ikke noget imod, ikke vores, dog klipper vi kun lige poter her pga vi udstiller og som nu hvor vi venter hvalpe, rundt om brystvorterne.

    De er nemme, dette skriver jeg ikke fordi vi har racen, det er bare en helt igennem super kærlig venlig hund, som vil følge dig hvor end du går.


  • #8   18. feb 2012 okey 8000
    det var sku en dejlig pris som er til at have med at gøre :o)
    nå ja havede slet ikke lige tænk på at en opdratter ville vende hvalpen til at blive børstet
    hold da op ja se er de da noget nemme at have med at gøre og det gør ikke noget de er lidt dumme hihi syndtes kun det er sødt til en hvis grad
    jeg har selv en kat som til tider er dum som en dør så kan jeg sidde og grine lidt af ham og af mig selv fordi jeg overhovede tror han fatter hvad det er jeg vil have ham til hihi

    er der nogen gode opdratter du kan anbefale er over ved vest jylland gerne så tæt på Esbjerg som muligt ?

    hvad er dit indtryg af hvad de kræver af motion ?

    villen en Shih tzu
    kunne have et godt live med
    20 min gå tur om morgen
    ½ time om formiddagen/eftermiddagen
    20 min om aften
    og så alle de have ture den skulle have lys til
    lidt leg, og lidt hjerne stimilation eller hvad men nu kalder det


  • #9   18. feb 2012 Hvis du går ind på DDH hjemmeside står der kennelliste, find Shih Tzu og se om der skulle være nogle der er i nærheden af dig:O)

    Hehe ja der kan være lidt kat i dem i forhold til triks, de gør hvad der kan betale sig, men sådan noget som indkald og gå pænt osv, det gør de bare.

    Vores går ca 1½ time dagligt af 3 tuer, men de er hvad man gør dem til, nogen går aldrig med dem, de bruger haven, så det er helt op til dig selv, de kan godt lide at komme ud på ture og kan virkelig gå langt.

    Når de er hvalpe er der lidt mere fart på dem, men det går over efter første løbetid, eller når de bliver unghunde, dog vil de stadig gerne lege hvis man byder op, og hjernegymnastik er altid sjovt synes de.

    En ting kan jeg love dig, får du først en Shih Tzu vil du aldrig fortryde det:O)


  • #10   18. feb 2012 mange tak
    når jeg det kunne jeg jo lige gør, så langt haved jeg ikke lige tænkt
    iiih de lyder altså til at være en rigtig dejlig race og nej vil gerne tror man ikke kommer til at fortryde at man har købt sig sådan en :o)

    forresten det bliver vel nok spændene med det kuld hvalpe du vendter dig er det det første kuld og har du planer om flere kuld i frem tiden ?

    er der meget forskel på om man vælger en tæve eller hanhund ?


  • #11   18. feb 2012 Det er vores 2 kuld og vi regner med vi skal have kuld igen på Bea vores mindste pige til Juni, hun skal parres til April.

    Ja det er altid super spændende at se hvad der gemmer sig i de tykke maver, vi er ret spændte, der er ca 2-3 dage endnu.

    Jeg syntes Tæverne knytter sig mere og er generelt nemmere, men det er nok en smagssag, vil man have en puttehund skal det være en Tæve, Hanhundene er også kælne, men skal også lige ud og markere sig:o)


  • #12   18. feb 2012 okey ej hvor spændene :o)
    så lyder det til det skal være en tæve jeg en gang skal have
    jeg har en eller anden ide om at jeg helt vil have en hvalp om sommeren fordi jeg tror det bliver bare en lille mini smulle nemmer at renlighedtræne der hihi
    så endten bliver det denne sommer ellers først næste sommer :o)
    jeg vil gerne lige nå at flytte inde jeg skal have hund bor på første sal nu og vil rigtig gerne ned til jorden at bo men det kræver jo lige at der er nogen der flytter så jeg kan få den lejlighed jeg rigtig gerne vil have :o)


  • #13   18. feb 2012 Ja det er altid rart at have styr på boligforholdene, men det giver dig så også tid til at finde den avler du mener passer dig bedt, hund , farve, sind osv.
    Og så er der flest hvalpe i foråret/sommeren og det er nemlig langt nemmere at få dem hurtigt renlige:o)


  • #14   19. feb 2012 ja det er rigtig
    ok ja så var min tanke ikke helt forkert andgående renlighedstræning om sommeren :o)

    er der andre ting som ikke allrede er blevet skrevet om som jeg skal huske på have styr på ?


  • #15   19. feb 2012 Nej det tror jeg ikke, alt i alt er det en nem race, så hvis der skulle være noget så er det måske, husk at rense hår ud af dres øre og red skægget helt ind til huden og sørg for den ikke har hår der stikker ind i øjnene.

    Og ellers...Så bare kram den og nus:o)


  • #16   19. feb 2012 okey jeg siger endnu en gang mange mange tak :o)

  • #17   19. feb 2012 Det var så lidt, vores tæve er vist gået i fødsel, så nu sker der endelig noget:o)

  • #18   19. feb 2012 uuuh hvor spændene hel og lykke med det håber det hel går som det skal :o)

  • #19   19. feb 2012 Mange tak:o)

Kommentér på:
Shih tzu ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce