{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Problemer med hvalpemave {{forumTopicSubject}}

Vi har lige brug for lidt hjælp her... Vi har vores hvalp på 16 uger som vi fodrer med barf. Det er egentlig gået helt fint indtil for et par dage siden.. Hendes afføring blev mere og mere tynd, og i morges var det helt galt. Nu har hun lige kastet hele sin middagsmad op igen, 10 min efter hun har spist det. Hun har få gange før kastet et måltid op, men ikke noget der har været alarmerende. Men de sidste par dage har hendes mave ikke fungeret optimalt, hun har ikke fået andet end hun plejer... Nogen bud på hvad vi kan gøre? Er der nogle hunde som bare ikke fungerer på barf?
Hvor meget og hvad fodrer i jeres hvalpe med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med hvalpemave
  • #2   3. sep 2012 Kallun får hun næsten ingenting af, maks 1 gang om ugen, og så ikke ret meget.. De sidste par dage har hun f.eks. fået hvalpemix blandet med lam, øko-høne og vildt (altså delt ud på de forskellige dage sådan hun har fået hvalpemix hver dag, og så tilsat en af de andre ting)
    Hvordan er jeres hundes afføring på barf? Er den meget forskellig alt efter hvad de får?
    Fremmedlegeme - hmm alt nu er hun jo en hvalp med næsen i alt, så det kan ikke udelukkes, men vi er altid meget påpasselige med hvad hun hapser...


  • #3   4. sep 2012 Jeg kender ikke så meget til den kost. Men en hvalp på 16 uger og med de symtomer
    du nævner her, kan et dyrelæge besøg ikke gå hurtigt nok. Pøj -pøj med det lille myr.
    Kram Pia


  • #4   4. sep 2012 Jeg ville kontakte dyrlægen og høre hvad de vil foreslå - fisk, ris osv. som skånekost kan måske gøre en forskel, men jeg ville lige høre dyrlægen, det er trods alt en hvalp og immunforsvaret er nok ikke det bedste endnu.

    Vedr. foderet, kunne du nok med fordel skrive en mail til Vetcur og få svar fra dem hvad de vil foreslå, de har styr på det med foder uanset om det er BARF eller andet.
    www,vetcur.dk


  • #5   5. sep 2012 giver i nok ben?
    Det mix du giver er det meget blodigt, her kan mine godt få tynd mave hvis de får for meget blodigt barf, der giver jeg dem lidt støre stykker kød.


  • #6   6. sep 2012 Zabrina, hunden er 16 uger smiley ben er nok ikke lige det bedste bud her.

  • #7   7. sep 2012 Jo de skal netop have godt med ben når det er hvalpe på barf. Alle de bløde ben i form af fjerkræ ok riben.

  • #8   9. sep 2012 Det har vores aldrig fået før de var omkring 8-10 mdr. Efter råd fra vores dfodermand. Begrundelsen er at deres tarmvægge er så tynde at de meget let perforeres indtil ca 1 års alderen.

  • #9   11. sep 2012 Ok jeg har fået at vide at det er meget vigtigt at de fra starten får rigeligt med ben for at de får nok kalk til deres knogler. Så min har fået det fra dag et dog i starten kun de bløde så som fjerkræ og lamme riben og især kylling halse.

Kommentér på:
Problemer med hvalpemave

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce