4.018 visninger
|
Oprettet:
Mastino napoletano {{forumTopicSubject}}
er der nogle der ved om Mastino napoletanoen er en ulovlig race efter de nye regler?
har nemlig en ven i polen der sælger dem ret billigt da han ikk har plads til dem
men vil bare ikke tage dem til DK hvis de ikke er lovlige
har prøvet at søge på google man kan ikke finde noget om det
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 14
jun 2011
Følger: 25 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 488
Nu ved jeg ikke om din ven i polen sælger ud af hvalpe eller om det er voksne hunde??? Voksne Mastinoer er generelt ikke egnet til omplacering, det er en en mands hund og en hund hvor det at kende dens fortid(alt hvad den har gennemgået)er alfa omga ellers kan det ende grueligt galt..
Som sagt er den ikke forbudt endnu, men hvis den bliver...bliver det mere pga. dens ekstrem dårlige helbred end noget andet...DK har restriktioner på sundheden, det har Polen og andre lande ikke!! Og derfor har vi ikke lavet hvalpe i DKK regi siden 2003....
Det er ikke en race for nybegynder(mentalt/sydom) og i de forkerte hænder kan det ender som en meget ulykkelig historie...Så med det i tankerne bør INGEN uden racekendskab(både mentalt og sygdomme)indfører/opdrætte denne race.
jun 2011
jun 2011
jun 2011
Du har ret I at det ikke forhindre folk i at købe og eje en Mastino fra udlandet, men nu var formålet med at jeg skrev som jeg skrev ikke at sætte andre ind i hvad der sker omkring Mastinoen i fremtiden, men at oplyse trådstarter om hvilken syg race Mastinoen er og hvilke ulykkelige situationer hun risikeret at sætte folk og racen i ved at agere hundehandler for en race hun åbenlyst ikke har indsigt i...:-)
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 14
Mastino napoletano
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside