{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Hjælp til syning {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig lært at sy men købte en billig symaskine for 2 år siden, da der skulle laves projekter til båden. Bla poser til mast og bom til vinteropbevaring. Er nu gået igang med nyt projekt til båd. På søgelænder har vi rørisolering om ryglæn men ultra grimt. Har så fået fat i kalechestof ( kraftigt stof) som matcher til båd. Vil nu lave betræk til at komme på. Desværre noget af et puslespil da der er forskellige rør på tværs. Har lavet en model som jeg skal ned og tilpasse i eftermiddag.
Mit ? er så hvorfor ser undertråd sådan her ud. Noget med indstilling? Hvad skal jeg ændre på
Se lige bort fra hundehår, har målt, tegnet og klippet på gulv. Det er jo kun skabelon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til syning
  • #1   24. mar 2013 Det ser ud som om du skal stramme spændingen på overtråden.

    Har du kontrolleret, at tråden er sat rigtigt i - igennem alle løkker og trisser?
    Det kan også være du skal prøve med en kraftigere nål.


  • #2   24. mar 2013 Miemiv stramme spænding på overtråd ? Er det den "knap " der sidder næsten ved næsen og en masse tal på. Tråden sidder rigtigt. Er stadig der hvor jeg følger brugsanvisning nøje mht til trådningen. Har selv tænkt på om en kraftigere nål skulle til. Bliver sku aldrig gode venner med symaskine monsteret

  • #3   24. mar 2013 Ja trådspændingen er (på de fleste alm symaskiner) sådan en rund "dut", hvor overtråden også skal omkring. Den har en masse tal, f.eks. fra 0-10, og så skal den nok stå på omkr 5 eller derover.
    Med det stof du syr i, skal du nok bruge nål 100/16 eller 110/18 (denim).

    He he...du skal nok lære det med tiden. Lige pludselig kan du tråde den i søvne smiley


  • #4   24. mar 2013 Ok tak går videre med det i løbet af ugen. Nu har jeg tegnet ændringer på skabelonen. Så må jeg vende tilbage hvis det driller. smiley det man kan købe koster en krig og er standard løsninger, så kan man jo ligeså godt forsøge at lave noget som passer. Da der alligvel skulle ændres i standard udgaverne. Og så fik vi en kæmpe rulle rast gratis. Så der er til adskillige forsøg.;-)

Kommentér på:
Hjælp til syning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce