{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpesalg
  • #1   15. mar 2007 man kan ikke give garantier med levende væsener - men nogen af giver, som Britta og jeg selv, garanti om tilbage køb og personlig hjælp.
    Det er absolut ikke hyklerisk at give garantier - hvis bare man holder dem.....

• #2   15. mar 2007 Det er absolut også min personlig holdning.
    Ingen "falsk" reklame med dit og dat - købelpven har det sidste ord i den sag!

Dog har jeg kun skrevet en eneste kontrakt til dags dato da hvalpen blev solgt for 2000.- pga overbid.

Hvad er så jere holdning til købekontrakter?

• #3   15. mar 2007 Dog syntes jeg det er et smart princip... Siger til folk, jeg laver de allerbedste hunde, det skal du betale for, og er de alligevel ikke så gode, så får du de penge tilbage du har krav på, og du har alligevel betalt det samme, som du skulle for en sund hund.
    Det er den morale jeg har i kikkerten.

• #4   15. mar 2007 Jeg bruger DKK's købekontrakt - det sikrer også mig HVIS en hvalpe køber skulle have uberettiget klager..... Dem er der jo også nogen af. Så den går begge veje.
    Jeg ville ALDRIG love at den hvalp folk køber bliver multichampion eller perfekt alvsdyr, og kræver ikke af hvalpekøberne at de SKAL udstille - sælger alle hvalpe som familiehunde.
    Er der en hvalp som jeg tror vil blive perfekt, så beholder jeg den selv - så enkelt er det.

Jeg har den holdning, at man skal passe på med hvor meget man lover og/eller forlanger af sine hvalpekøbere, og hvad man tilføjer på købsaftalen. Det der er nedfældet på den, hæfter man juridisk for - og det skal man jo have i baghovedet.
    Iøvrigt - så kan man jo som DKK opdrætter ALTID henvende sig til DKK i tvivlsspørgsmål om hvordan eller hvad man laver tilføjelser på aftalen....

Så det er jo en "forsikring" kan man sige, for begge parter.

• #5   15. mar 2007 Smydi..

Har du så kendskab til om sådan en kontrakt så holder i "byretten"?

Og jeg syntes også jeg har hørt ublu krav og betingelser fra opdrættere! Det må være købers hund med hals og håndsret - mend mindre man vil være fælles om den.

• #6   15. mar 2007 Karin....

Nej - det har jeg ikke kendskab til, det afhænger jo også af hvad tvisten går ud på. Ved kun hvav de sagde på DKKs opdrætterkursus, og det var at bruger man DKKs købsaftale, så er køber og sælger bedre stillet over for hinanden, og selvfølgelig gælder den alm. købelov....

• #7   15. mar 2007 Jeg bruger købskontrakten fra www.belgiskehyrdehunde.dk (under hvalpeliste) og giver derudover garanti på bestemte områder som har betydning for en hvalpekøber, der ønsker at bruge hvalpen til noget specielt.

Jeg synes ikke det er hysterisk kævleri; det er en udemærket måde for mig at pointere at jeg ihærdigt forsøger at avle sunde, racetypiske hunde og står inde for, hvad jeg laver. Det er jo sådan at en økonomisk konsekvens er noget der kan få alle til at tænke sig om en ekstra gang.

Udover at sikre hvalpekøberen så er købskontrakten også min garanti for at have noget stående omkring videresalg osv.

• #8   15. mar 2007 Godt indlæg Marie!

• #9   15. mar 2007 Men er der så logik i at kræve et solid overpris, når man skal kompensere for fejl og mangler, så har man jo stadig fået den samme pris, som den der solgte en sund hund til den halve pris?
    :

• #10   15. mar 2007 Ja jeg foranledes ihvert tilfælde til at tro der stikker mere under når sådanne garantier er nødvendige.
    Har man rent mel i bagagen og ved det man avler er 110% iorden efter bedste viden - ikke tilbageholder oplysninger om fejl og mangler - ja så er vejen frem banet for respekt.
    Det er der desværre nogle der gemmer sig bag - og giver både race og DKK et dårligt ry.

• #11   16. mar 2007 Jeg syntes I har ret gode synspunkter, Karin og Marie.... Kan kun tilslutte mig dem.

Jeg har det som Marie, prsonligt vil jeg også hellere have en sund hund til fuld pris, end én der er syg til det halve... Men nogen gange er det jo bare sådan, at evt. defekt/sygdom først viser sig når man har haft hvalpen længe og har knyttet sig til den. Så er der jo nogle opdrættere der siger - "Godt giv mig din hund tilbage, så får du en ny.... " Det har hvalpekøber ikke lyst til, måske fordi hunden rent avls-/udstillingsmæssigt godt kan leve et godt liv, måske har den afsluttet et langt sygdomsforløb og kan leve et godt liv, og så har køber jo knyttet sig til hunden. Og opdrætter har måske luftet, at hvis han får denretur, så bliver "kræet" aflivet fordi den er uden interesse for ham - den skæbne for sin hund kan køber bare ikke holde tanken ud om, så der indgåes en aftale om refusion af en del af købsprisen. Også er det man ender op med at stå med en hund man elsker højt, men som man bare ikke har i så mange år, som man havde håbet.... !!!
    Selvom jeg forsøger at avle sunde og smukke hunde - så ville jeg ikke have hjerte til at levere en hund tilbage til opdrætter, hvis jeg skulle være uheldig at det viste sig den havde en eller anden defekt/sygdom der udelukkede den af avl... Den ville så bare leve sammen med mig, uden avls- og udstillingsmæssig karriere, men den vil da højt lige så højt elsket som den andre - og sorgen vil være lige stor over tabet af den , som med de andre, den dag den ikke er mere....
    Så klart Marie - det handler i høj grad om ens egne krav til hunde/opdrættere... Man skal selvfølgelig have etik og moral med sig - det er vi vist ikke uenige om - men man skal følge sit hjerte. Det er jo familemedlemmer vi har med at gøre :o)

God weekend til jer alle

• #12   16. mar 2007 Smydi....

Marie skrev: Og som hvalpekøber vil jeg hellere have en sund hvalp til den halve pris, end den syge og så få nogle af pengene retur.
    Ikke som du referede omvendt *S*

Puhaaa - det er mig så inderligt imod den med at så kan køber aflevere hvalpen tilbage - og den muligvis bliver aflivet.
    Det er decideret afpresning! Hverken mere eller mindre.
    Ikke nok med køber har sorger og udgifter - så høre på sådan en gang l... fra opdrætteren!
    Jeg fik sågar engang at vide min hund var syg fordi jeg "nok fodrede den forkert" - da havde jeg brugt 25.000 i dyrlægeregninger så kosten var vist ikke problemet.

I mit hus står der en ny hvalp parat når tiden passer -
    det er det mindste jeg kan gøre hvis uheldet skulle være ude.

• #13   16. mar 2007 Karin .... Sorry Du !!!

• #14   16. mar 2007 LOL

• #15   16. mar 2007 Jeg er helt enig.

Og som hvalpekøber vil jeg hellere have en sund hvalp til den halve pris, end den syge og så få nogle af pengene retur.

En syg hvalp er noget forfærdeligt noget at stå med, og man har så mange sorger.

Citerer dig lige en gang Marie...for det er jo ikke kun dét som man får refunderet af købsprisen det drejer sig om....som regel løber omkostningerne i en syg hund langt op over det sølle beløb som man får tilbage fra opdrætteren... -omkostningerne til dyrlæge er der jo også bagefter at opdrætteren er blevet draget til ansvar for sit opdræt.... ;o(

• #16   16. mar 2007 Helle

Ja præcist! Og det er her jeg mener at en hvalp skal være økonmisk inden for rækkevidde - og samtidig skal opdrætter stå ved sit ansvar uanset.
    Hvis jeg tog dobbelt så meget for mine hvalpe kunne jeg i princippet give slip på nogle af mine krav. Skulle en af dem så falde ud med fx HD .- returnerede jeg naturligvis pengene - men havde stadigvæk overskud da den var så dyr. Og det mener jeg ikke kan være rigtigt - det er for svagt at lulle købere ind i.

• #17   17. mar 2007 Hvad er det så der er hyklerisk ved en opdrætter der giver en større garanti end den almindelige købelov uden at hvalpene koster ekstra?

Louise - som er småfornærmet over at blive kaldt hyklerisk ;o)

• #18   17. mar 2007 Jeg tror skam heller ikke på at hvalpekøbere er uden hjerne eller logik...men når en hvalpekøber vælger en race som er småt repræsenteret i DK så slipper den gode tålmodighed ofte op og de køber praktisk taget hvor end de kan få en lille nuttet hvalp af dén race som de søger...uanset pris eller krav fra opdrætteren...

• #19   18. mar 2007 Da jeg købte pelsrøven gav jeg ikke overpris (8000 - som jo er standard), men fik stadig en lap papir på at 2000 kr ville ryge tilbage hvis han viste sig kryptochid (mig bekendt er det ikke dækket af købeloven?).

Jeg ved ikke om det betyder at opdrætteren forventede det, men som køber følte jeg alligevel at der bvlev taget bedre hånd om mig.

• #20   18. mar 2007 Helle -

Ja den fornuftige hvalpekøber har i reglen sat sig ind i hvad det er de får med hjem.
    Alligevel hører jeg af og til disse sige at bare de havde været klar over det og det ville de aldrig have købt hund der. Sååå...

Louise -

Der er ikke noget hysteri i det - hvis man bare holder sig inden for rammerne af gennemsnittet og holder hvad man lover - alt set udfra at hvalpen ikke er et ricisi produkt.

Kommentér på:
Hvalpesalg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce