{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Delebørn og corona
  • #1   24. mar Begge forældre. Men måske med mindre skift end vanligt. Tænker de psykiske konsekvenser er for store, hvis børn ikke får lov At se begge forældre

• #2   24. mar Håber godt nok at begge forældre vil være ansvarlige i denne tid.

Mit barnebarn er kun hos min datter. Hun har en kronisk sygdom som gør, at hun er i risikogruppen.
    De bor ude på landet og hun har været i isolation inden skolerne lukkede ned.
    Hos hendes far er de ikke i isolation, så alt den tid hun har været hjemme, ville være spildt og i smittefare.

Så hendes far har selv været med til at sige, at hun skal blive hos sin mor.

• #3   24. mar Det kommer an på barnet...

• #4   24. mar Vi skal have min kærestes datter mere end vi plejer, for at hjælpe moren og hendes kæreste. Så i stedet for hun kommer fredag, kommer hun i dag - så det bliver lidt et puslespil da vi begge arbejder her.
    De er ikke i karantæne og vi er ikke i karantæne - men vi tager alle forholdsreglerne. Det vil være synd, hvis hun ikke kan se sin far, da hun i forvejen synes det er hårdt kun at se ham hver anden weekend.

• #5   24. mar hvis ingen er syge kan man godt ses.

• #6   24. mar Synes barnet skal blive hos den ene af dem. Vi skal ikke "blande os" mere en højst nødvendigt.

• #7   24. mar Hippie - den er jo svær, for vi skal jo også hjælpe hinanden. Ved os arbejder vi, moren og hendes kæreste arbejder også. Plus der også er et barn at tage hensyn til. smiley

• #8   24. mar ..okay, smileyen ligner en der er nederen. det skulle bare være en trist smiley xD

• #9   24. mar Min mands datter er kun ved hendes mor - vi gjorde det klart da dette startede at hun var meget velkommen til at bo ved os i perioden, men at så var det her hun var.

Vi kan alle være raske smittebærer - så vi ser ingen grund til at tage risikoen.

• #10   24. mar Sundhedsstyrelsen har besvaret spørgsmålet, og de ser ingen problemer i, at børnene skifter mellem forældrene som de plejer.

Særligt for små børn, er det vigtigt at de kan bibeholde relationen til begge forældre, og det kan være ret katastrofalt for dem, ikke at se den ene forælder i mange uger.

Vi har derimod på området for anbragte børn, fået hjemmel til at suspendere samværet, med mindre det er af væsentlig betydning for barnets trivsel. Ud af ca. 220 anbragte, har vi vurderet at ca. 15 af dem har behov for samvær - udendørs, uden fysisk kontakt og kun med én person ad gangen.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 16 Emner: 56 Svar: 5.077
    #11   24. mar Hvis begge forældre følger anbefalingerne og ikke samles i større grupper over 10 sammen med barnet eller laver alle mulige aktiviteter sammen med andre, så synes jeg ikke det er et problem at have delebørn som man plejer.

Synes tværtimod det ville være frygteligt synd for barnet ikke at kunne være sammen med begge forældre i måske flere måneder.

• #12   24. mar Det anbefales at fortsætte samværet hvis alle i begge husstande er raske også børnene
    Mine skifter dog ikke p.t. , da far arbejder i lufthavnen og har været småsyg.

• #13   24. mar Luffe: Det må man så løse, men regeringens anbefalinger er nu engang, at man holder sig hjemme og kun sammen med dem der er der. Derfor kan man simpelthen ikke begynde at rakke fra husholdning til husholdning smiley

• #14   24. mar Hippie - men også at man sagtens kan fortsætte så frem, at ingen er syge og forholdsreglerne tages.

• #15   24. mar Hippie, ikke desto mindre må børn gerne se deres forældre:

profilbillede
  • #16   24. mar Børn må også godt have legeaftaler.
    Børn har en anden psyke end voksne. De må ikke isoleres og nogle af dem, ville have det rigtig skidt med ikke at se den anden forælder. Smitterisiko vs den psykiske risiko - så ville jeg tage smitte risikoen.

• #17   24. mar Selvfølgelig må de det A, men det gør det ikke mere fornuftigt - i mine øjne i hvert fald smiley

• #18   24. mar Og med din faglige viden på området, så skader det ikke børn relation, ikke at se den ene forælder i flere måneder?

• #19   24. mar A: Det ved jeg desværre ikke en fløjtende fis om. Jeg forholder mig kun til smitten. Min viden om børn er svært begrænset.

• #20   24. mar Jeg tænker så, at der faktisk er en grund til, at dem der ved noget om børn siger, at det er skadeligt for børnenes relation, at de ikke ser deres forældre. Jo mindre børn, des svagere relation - og dermed større vigtighed af hyppige besøg.

Jeg tænker ikke at corona er SÅ alvorlig, at børn behøver blive skadet alene af den grund. De har et helt liv til at blive fucket op, så lad os prøve at give dem de bedste forudsætninger til at kunne kapere det senere i livet smiley

• #21   24. mar Jeg aner intet om børn. men vi ville ha en knust pige, hvis hun tidligst så sin far om 3 uger. og det ikke fair overfor hende.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 7 Emner: 45 Svar: 1.101
    #22   25. mar Vi har 7/7 ordning, og den kører som sædvanligt, og det bliver den ved med.

Børnene skal ikke have omstruktureret deres hverdag mere end den pt. Er i forvejen.

• #23   25. mar ingen dele ordning her hvor vi jo har to forældre og ingen skilsmisse men der sker allerede ændringer nok for børnene pt uanset.

Det er nogle gode retningslinjer der er her synes jeg, og jeg er sikker på at forældrene også knokler for at få det hele til at spille bedst muligt.

tilføjelse : skrev lige mere direkte hvorfor vi ikke har dele ordning smiley vi er gift med hinanden. derfor har vi ikke en smiley

• #25   25. mar Jeg var hjemme hos dem i sidste uge, og har i denne uge været hos dem også, men skal hjem idag smiley

Datteren er ret teenage-agtigt skønt hun er 10 år og er svær at drive ud af værelset smiley ellers skulle hun have haft det vanlige samvær hjemme hos mig smiley

• #26   25. mar HL - sorry, jeg læste ikke dit indlæg ordenligt. derfor slettede jeg det, da jeg lige læste det igen. xD

• #27   25. mar and det stod helt rodet smiley hahaha pyt pyt lol

• #28   25. mar Mine unger er nødt til at komme i nødpasning 2 dage i næste uge fordi jeg skal på arbejde. Det er jeg ikke ret vild med... Ellers har jeg haft taget fri alle de andre dage i det her corona”sjov”
    Deres far har meddelt at han ikke har tænkt sig at hjælpe til. Jeg synes Man bør dele den her udfordring- både for hinandens men så absolut mest for børnenes skyld.

• #29   25. mar Her skifter vi som vi plejer.
    De ses ikke med kammerater og vi ses heller ikke med nogen - men passer jobbet hvis vi ikke kan arbejde hjemme. Det er alle familier enige om. (3 familier da både min kæreste og jeg har børn med ind i forholdet)

Så vi forsøger at holde os til os selv.

Kommentér på:
Delebørn og corona

x