{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

skal vi ha en hyggetråd? :D {{forumTopicSubject}}

Hvad går folk og bruger tiden på her i disse corona tider? smiley

Jeg kan starte, jeg arbejder på fuldededrøn smiley

Og så er jagten på kidas kommende avl's partner for alvor sat igang nu alle sundhedsresultater er kommet retur smiley

Så her blir der brugt meget tid på at tjekke hanhunde i udlandet, deres tavler og skrive med deres menneske smiley

Kommentarer på:  skal vi ha en hyggetråd? :D
  • #1   21. feb Pakker ud og prøver at komme i orden i vores nye hjem. Ind imellem er der tid til at nyde den 23.000 kvm store grund med tøserne, her Tilla

profilbillede
  • #2   21. feb Lige i dag har jeg sendt datteren hjem så jeg lige kan få lidt ro i hovedet inden det står på sygehus besøg, besøg af datter og besøg af venindes hund imorgen smiley

• #3   21. feb Det bliver spændende med en partner til Kida smiley

Håber i bliver glade for det Kirsten.

Her har vi hygget hele dagen, for i morgen skal jeg på sygehuset og have den sidste blokade i knæet. Så ved jeg at jeg ligger underdrejet det næste døgn. Bliver dårlig af sprøjten smiley
    Og så er hovedet fyldt op med tanker om en chance for et nyt sted at bo.
    Kæmpe stor beslutning for mig, så hovedet køre på højtryk.

Og så skal jeg forsøge at lade op til corona vaccine på fredag.

• #5   21. feb Jeg arbejder. Men ellers har der været ekstra god tid til gode gåture og hundetræning. Specielt i feltsøg oplever vi fremskridt for tiden, så det er skønt smiley

• Krumme
    Krumme Online Tilmeldt:
    jun 2020

Følger: 1 Følgere: 25 Emner: 4 Svar: 752
    #6   21. feb Jeg kigger efter kennel hvor jeg skal have min kommende hund fra.
    Er da nede på 2 racer nu, ( tror jeg smiley ) men ingen af de parringer jeg foreløbigt har set passer mig udseendesmæssigt.
    Og så kører jeg min mor til div undersøgelser og træning med Xena (udstationeringstæve fra mig). Det var ellers næsten endt i en omplacering, da min mor er syg og ikke kan gå ture og få styr på spiloppen.
    Hun troede hun kunne trænes hende som man træner en halvsløv sulten lab, med masser af gentagelser, mad og lidt verbal ros.
    Men nu har hun været ved en labmand som har spottet at der skal ro på kræet, roses roligt, hænder holdes nede i øjenhøjde med hunden og det går faktisk forbløffende godt.
    Noget jeg har sagt hele tiden, men jeg er jo så klog, som min mor siger, og dermed bliver hun sur og gider ikke høre hvad jeg siger. Meget typisk mor-datter problem, tror jeg.
    Så nu har hun været her og træne idag også med lidt input fra mig på sidelinjen, og det virker..!!!

Hunden er det der holder hende oven vande efter operationer der er gået galt og det værste er sket for hende, da hun endte med en stomi, der gør ondt og lækker hvis ikke hun har hjælp til at skifte den.
    Så det var rimelig hårdt at lave en annonce på hunden og det endte med hun brød fuldstændig sammen, da jeg ringede om at der var et par der ville komme og kigge på Xena.
    Xena er ellers en meget rolig Boxer i forhold til alle de andre jeg har lavet, men for stor en mundfuld alligevel.
    Men vi må jo få det til at gå så, så jeg har Xena hjemme lidt oftere og så leger de 2 søstre sammen næsten hver dag, så Xena får afløb for energi.
    Og så må jeg øve hende i også at gå i snor. Og hun må ikke trække.
    Det bliver min første Boxer der så lærer at gå pænt i snor smiley smiley smiley

• #7   21. feb I går holdt jeg børnefødselsdag for Bella, som fyldte 10 år smiley Det var mega hyggeligt! 4 af hendes yndlingsmennesker kom med gaver, og så fik vi boller med varm kakao og flødeskum, og selvfølgelig lagkage og fastelavnsboller.

I dag har vi været ude at træne i en stor granplantage, som vi er et par stykker der har lejet. Dorit fik lov at løbe en eftersøgning, men Bella måtte nøjes med et feltsøg. Jeg håber at jeg kan prøve at løbe en tur med hende i morgen, og se om hun kan holde til det igen.

• #8   21. feb Jeg arbejder, passer Marley og shopper på nettet. Ret uændret smiley

I dag har vi været nede i en indhegning med søde hundevenner så der blev hygget og leget. Vi gik igennem skoven hjem så Marley har været træt

• #9   21. feb Trænet hund ...

• #10   21. feb Trimmet egne hunde. De var røget bagerst i køen...

• #11   21. feb Jeg blev færdiguddannet for en måned siden og er jobsøgende. Så tiden går ikke rigtig med så meget, andet end at få tiden til at gå... ser en masse k-drama, får trænet lidt med Umi, skriver nogle ansøgninger hist og her.

Jeg skal også flytte ud af min ungdomsbolig snart, men det kan jeg ikke helt indtil jeg ved, hvor jeg får arbejde. Træning er lukket ned, og jeg vil ikke tilmelde mig noget nyt (agility/rally) indtil jeg ved, om jeg flytter til ny by. Så jeg er totalt i meningsløs limbo lige nu smiley

profilbillede
  • #12   21. feb Jeg har fjernundervidning, jeg valgte at give det et forsøg med kun at have det på nettet, da jeg startede i august og jo godt vidste at vi nok ikke slap udenom en bølge mere.

Ellers bruger jeg min tid på hundene. Teemo træner tricks, og jeg håber vi ender med at kunne kalde os trick champions en dag, vi mangler lige en titel inden vi kan komme igang med champion.
    Rosa er meldt til færdighedsprøve 1, som hun skulle have taget sidste år, så vi skal lige have det hele opfrisket og trænet godt igennem inden 21 marts. smiley

Så har teemo fået sig en sød veninde i Menja herinde fra, så vi forsøger at ses ofte så de kan lege, I går tog Liva kameraet med og vi fik os nogle fantastiske billeder i det gode vejr.

Anden omgang nedlukning er langt hårdere for mig psykisk end den første, så jeg håber vi snart kan begynde at komme bare lidt ud blandt andre igen. Men jeg er så også en af dem der satte bremsen fuldstændig i og stort set ikke ser nogen mennesker. Det kan godt mærkes.

profilbillede
  • #13   21. feb Arbejder, arbejder og arbejder. sådan føles det i hvert fald. Sidder bla. og analyserer Corona prøver, så har fået endnu flere skæve arbejdstider end jeg havde før...

Venter på at alting bliver lidt mere tørt så jeg kan komme ordentligt i gang med hestene efter vinterpausen - har kun udendørs ridebane, så et temmelig vejrafhængig smiley

Hygger med hundene og manden herhjemme.

• #14   21. feb Arbejde og så lidt mere arbejde. Startede nyt job hvor jeg går ned i tid til 32 timer 1 februar, men har så tilbudt at skrive (patientjournaler) for den gamle afdeling indtil den nye ansatte starter 1 marts. Så når jeg har fri fra det ene job er der lige lidt Sten-tid og så starter det andet. Pengene bliver dejlige at få, men pyh jeg er glad for det kun er en uge mere nu - men på den positive side så bliver det da virkeligt mærkbart at jeg er gået ned i tid, når vi når til 1. marts smiley

• #15   21. feb Jeg arbejder på livet og løs - i nogen uger har jeg simpelthen ikke tal på, hvor mange timers arbejde der egentlig er, udover mine normale 37 timer.. men der er maaaange. yay.

Derudover bruger jeg en del tid, på at kigge på hus - der er sket lidt ændringer, så nu har vi et større budget og mere konkret sted at kigge. Det er ret fedt smiley så der bliver dagligt kigget en masse igennem nærmest.

Jeg har det pt ikke sådan super godt. Min krop driller og jeg er ved at gå helt banans over alt det her corona. Jeg er helt sikkert ikke den eneste, men gud hvor jeg savner, at sætte mig ned på en bar, med en iskold øl, en cigaret og mine venner.. hele situationen er virkelig begyndt at gøre mig trist nærmest dagligt.

Jeg har heldigvis nogen få veninder, jeg stadig ser ind I mellem. Og så en skøn kæreste, som er virkelig god til, at opmuntre og komme med ideer til alternative ting vi kan lave, som ikke involverer nærkontakt med andre.

Mine forældre fik ny hvalp i Januar, så dem ses vi også rigtig meget med, da vi bliver faste babysittere for den lille Rumle - så vi er jo nødt til at se ham ofte, så han ikke glemmer os. ifølge min far, så kommer vi lidt for ofte smiley den lille fyr minder så meget om Luffe, hvilket jeg synes er underligt, men samtidig rart. Jeg savner Luffe så ufattelig meget, men det føles som om, at jeg stadig har lidt af ham tæt på, når jeg besøger Rumlefyren. smiley

Så ja.. blander følelser herfra. Restriktionerne hænger mig så langt ud af halsen, men jeg holder ud. Ligesom alle andre smiley

• #16   21. feb Jeg bruger tiden på studie, hundetræning og lange gåture.

Jeg håber samtidig, at jeg snart skal gøre klar til hundehvalp. Tør næsten ikke sige det højt, fordi det er gået galt alt for mange gange, men denne gang må det lykkes! smiley

Jeg har været isoleret siden det her corona-fis startede - har simpelthen kun set de samme få mennesker. Heldigvis har jeg et par gode veninder, som ikke har givet op på mig, så det letter lidt på det hel smiley

• #17   21. feb Udover tirsdag hvor den stod på hovedrengøring af huset, så har jeg rettet opgaver. Havde håbet på 4sæt, men det blev kun til tre, orker simpelthen ikke mere..
    Og så forberedelse oveni idag selvfølgelig, så den der vinterferie har egentlig ikke været meget anderledes end hverdagene normalt..
    Coco har været en stjerne til ikke at være en pestilens med al den ro der er kommet ud af al den retning.. smiley

Håber til gengæld at påskeferien bliver mere ægte ferie smiley

• #18   22. feb Syg hund og husbond det meste af vinterferien smiley men nu er de heldigvis fine igen. I morgen begynder arbejde igen, æv, jeg glæder mig til påskeferie allerede hvor jeg håber alle er raske smiley

Jessie slog ny rekord i at blive beskidt smiley

profilbillede
  • #19   22. feb Jeg er stadig ikke "kaldt på arbejde". Jeg arbejder kun 3 timer om ugen (grundet kroniske skader i blandt andet hjerne og hjerte efter 2 blodpropper). Jeg har en kronisk hjertelidelse, min mand har KOL og så har jeg min gamle mor på 92 år på plejehjem. Så min chef synes ikke at jeg skal komme på arbejde før vi ser hvor meget skoleåbningen betyder for smittetrykket (jeg er pædagog i en SFO).

Så dagene går med at besøge min mor, gå lange ture med hundene (gerne med kennelmutter Gitte eller Annette med gravbasserne) og ellers holde min lille boble.

Vi forsøger at give min mor nogle gode oplevelser og i går var vi på skovtur og på take-away cafe og få varm kakao og kage smiley

Jeg har en bucketlist på min mors vegne. Hun elskede at ride da hun var barn og da jeg var barn og ung havde vi heste sammen. Så jeg har en drøm om at hun skal op og sidde på en hest igen. Men hun sidder i kørestol, så det kræver et sted med en lift. Det er jeg ved at prøve at finde ud af.

• #20   22. feb Mette, prøv at google handiecapridning sjælland, så popperder noget op.
    Alternativet var måske en tur i hestevogn.

• #21   22. feb Tak Anni. Jeg fandt noget i Lejre., Dem prøver jeg at ringe til en af dagene smiley Jeg skal lige høre om det overhovedet er muligt som privatperson at betale sig fra en tur smiley

• #22   22. feb Fra turen i går

profilbillede
  • #23   22. feb Arbejder hjemmefra. Er statsansat i en offentlig styrelse og sidder med HR, løn og internationale kurser...kurserne er selvsagt lukket ned. Enkelt er konverteret til e-learning, men de fleste er sat på stand-by indtil september.

Og ellers er der en del HR og løn relaterede opgaver smiley Pt kører den årlige lønforhandling for fuld skrue.

Svende hygger sig med selskab hele dagen og kan næsten ikke vente på, at Mini kommer hjem, så vi alle fire kan komme ud på tur smiley

Og ellers så bliver næsten al fritid brugt på Mini og hendes oplevelse af verden smiley

Vi ser og har hele tiden set mormor, farmor og farfar smiley Det nyder vi alle!

profilbillede
  • #24   22. feb Jeg er fået besøg af Kira, der nu snorker (højt :D) i sofaen smiley

profilbillede
  • #25   22. feb Jeg bruger stort set alt min tid på baby/familieliv. Med en 6 måneder gammel dreng er der fint med ting at se til, omend det er blevet en lidt anden barsel end forventet. Corona har sat en stopper for en hel del. Men hundene nyder alt den tid, vi har hjemme hos dem

• #26   22. feb Mette - er sikker på det er muligt, det ville det i hvert fald være de steder jeg har hjulpet til ved handicapridning smiley

Men skulle vælger falde på en hesrevognstur i stedet så giv lyd, så kan jeg give dig et par navne smiley

• #27   23. feb Tusinde tak, Michelle. Jeg har kviet mig ved hestevognstur, for jeg synes ofte at jeg oplever at man går på kompromis med hestenes helbred. Og DET vil jeg ikke være med til. Men hvis du kender nogle, hvor det er helt 100% i orden, så vil jeg foreslå hende det. Så kan hun vælge. Eller vi tager begge ting smiley

Kommentér på:
skal vi ha en hyggetråd? :D

x