{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.275 visninger | Oprettet:

Dværghamster {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe en smiley

jeg er 100000 spørgsmål. er der nogle herinde med viden som kan fortælle lidt?

jeg har haft tamrotter men aldrig hamster.

Det bliver min, selvom min datter naturligvis bliver glad. jeg har tænkt mig at træne den hvis den vil.

hvor finder jeg et godt sted at købe?
skal det være han eller hun?
vinterhvid eller Campbell?

og hvad kræver de generelt for at trives?

hvad skal jeg være obs på?

del endelig alt I ved. jeg vil gerne træffe et oplyst valg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværghamster
  • #1   22. feb 2021 Hvor gammel er din datter?

  • #2   22. feb 2021 hun bliver 4 år, men det er egentlig ikke vigtigt for det er mig der vil have en, og mig der skal vælge, passe osv smiley

    måske kan hun også få glæde af den sammen med mig, men det er mig der har et ønske om sådan en lille røver smiley


  • #3   22. feb 2021 Hej lens jeg er opdrætter I dansk hamster forening, så jeg vil selvfølgelig anbefale at købe fra en opdrætter der avler med dhf stamtavle smiley

    Om du skal vælge vinterhvid eller campbells er et temperaments spørgsmål om hvad du forventer og ønsker af hamsteren. Vinterhvide er generelt rolige og nogle kalder dem pandekager, fordi mange af dem flader helt ud i hånden, ikke alle dog, det er jo levende væsener med forskellige personligheder ligesom hunde. smiley
    Campbells er mere nysgerrige og udforskende men stadig tamme, nogle kalder dem små guldhamstere.

    Mindsremålene for et bur er 50x40 cm, men jeg personligt mener at det er alt for småt, så jeg vil sige minimum 80x40. Og det skal være i ubrudt bundareal. Hamstere ser ikke så godt og er ikke gode klatrere og falder nemt ned og slår sig, så det er bedre med et forholdsvis lavt bur uden etager og lign.

    Der er ikke den store forskel på hanner og hunner, så det er ikke noget man som sådan behøver gå op i, men hvis man har et køn man foretrækker er det selvfølgelig det man skal gå efter.

    De skal altid have adgang til et hjul på minimum ø20 eller liggende hjul (flying saucer) på minimum ø17.

    De kræver et godt lag strøelse, helst papir strøelse som boxo og gerne minimum 15 cm så de kan grave.

    De er nataktive, så du skal forberede dig på at det ikke er sikkert at din lille datter får så meget glæde af den, selvom de jo gerne lærer hvornår det kan betale sig at stå op for at få godbidder.

    Campbells kan få diabetes og det er derfor vigtigt at de får et ordentligt foder og ikke de der musli blandinger, her fodre jeg primært med versele laga hamster complete og altromin.

    Hvis der er mere du gerne vil vide eller som jeg ikke lige har fået med så spørg endelig, du er også velkommen til at skrive til mig privat så hjælper jeg gerne.
    Jeg har desværre ikke selv de to arter og ingen unger, men jeg er altid klar til at hjælpe nye godt på vej


  • #4   22. feb 2021 Så fint. Hamstrer kan godt være noget små og livlige at håndtere for små børn.
    Jeg har aldrig opfattet dem som trænbare, men jeg kan tage fejl.

    De er primært nataktive, og svære at ændre døgnrytme på.

    De har virkelig godt at meget plads, hellere for meget end for lidt .
    Jeg har haft størst fornøjelse af at ha dem i store glasbure - det givet plads til masser af bundstrøelse (de elsker at grave), og man slipper for at de gnaver i tremmerne!


    Da min sidste dværghamster døde i december valgte jeg at få ørkenrotter i stedet - dem er jeg godt nok vild med. De er en anelse større, aktive når man er hjemme/vågen, og kan/skal gå to sammen, så nyder at se på deres indbyrdes interaktioner smiley


  • #5   22. feb 2021 Ang træning har jeg aldrig forsøgt og heller aldrig hørt om nogen der gjorde.

    Jeg ved dog at dem der har en af mine campbells unger, laver børnene små forhindringsbaner og den slags til ham og han virker til at synes det er rigtig sjovt, men det er jo nok ikke ligefrem træning blot lokning med godbidder smiley


  • #6   22. feb 2021 Vinterhvide er topnusere når de flader ud.... fluffy vatrondel med øjne

  • #7   22. feb 2021 tak for de gode svar. smiley

    jeg overvejer et art terrarium.... med lås på så datteren ikke selv tager det ud. hun må kun sidde med det sammen med mig.

    jeg vil gerne have så stort et bur som muligt. alternativt et med plastik kanter og tremmer i toppen.

    hvad er bedst tror I?

    jeg har forsøgt at læse om strøelse. jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad den skal have... spåner og halm? eller?

    ja jeg køber ved et opdræt. så lige en der havde købt ved dyrehandel og den var gravid..... plus jeg vil gerne støtte et godt sted

    jeg ved ikke om de gider træne. smiley måske Campbell vil det mere end vinterhvid... men det er også ok hvis den ikke vil. jeg prøver det men det er ikke det vigtigste.

    jeg synes simpelthen bare de er så skønne at se på. jeg har aldrig før set så kær et ansigt. smiley



  • #8   22. feb 2021 gotta ja det er en præcis beskrivelse haha

    det er godt nok et sødt dyr! så nogle videoer hvor de går.

    de ligner små mini corgier smiley



  • #9   22. feb 2021 Lens begge slags bure fungere. Personligt foretrækker jeg at kunne åbne fra siden, så kommer de også gerne løbende hen til lågen smiley

    Jeg anbefaler papirstrølsd som boxo, for spåner støver for meget til deres små luftveje og de får intet ud af hø eller halm smiley


  • #10   22. feb 2021 Og fornemmelsen af deres små fusser i håndfladen.... Smeeeeeelte

  • #11   22. feb 2021 Terrarium uden tvivl. Mindre lugt, mindre svineri og mindre larm ??

  • #12   22. feb 2021 tak my little. det er noteret. det bliver det den kommer i

    gotta.... hehe! altså jeg er solgt


    profilbillede
  • #13   22. feb 2021 Boxo Comfort er godt bud.
    Endelig ikke hø og halm, deres kindposer kan ikke tåle strukturen!


  • #14   22. feb 2021 Lens og ellers hjælper den opdrætter du finder helt sikkert også gerne med gode råd og med hvad hamsteren er vant til af både mad og strøelse smiley

    Selvom det selvfølgelig er super godt og skønt at du forbereder dig godt allerede nu smiley


  • #15   22. feb 2021 jeg har spurgt på fb i foreningen om vores kat.... det er min mands bekymring. de siger derinde at de har begge dyr.

    vores kat Fie er virkelig gammel og har aldrig været interesseret i jagt... men jeg er nødt til at spørge jer også.... jeg kan simpelthen ikke tilgive mig selv hvis der sker noget...

    min tanke var bur med plastik kanter eller terrarium så katten ikke kan stikke poter ind, når vi går eller sover så lukker vi døren til hamstret, og lås på så ingen åbner. og når det er ude er katten i et andet rum.

    men jeg er stadig i tvivl.... er det for dumt at forsøge?

    jeg hører gerne hvad i tænker....

    oodrætterne siger det kan man godt men hvad er jeres erfaringer?

    det er min største tvivl... selvom vores kat sover 23 timer i døgnet og er mega gammel mor... så er natur jo stærk...

    og jeg får kun én hvis den kan trives hos mig. ellers må jeg elske dem på afstand for de har godt nok vundet mit hjerte. smiley


  • #16   22. feb 2021 my little ja jeg er skadet fra hundeverden hahaha jeg gør et forarbejde.

    smiley

    jeg tror de opdrættere tænker jeg er lidt overkill

    men jeg er nødt til at tage et oplyst valg når det er et lille dyr


  • #17   22. feb 2021 jamen se lige hvor sød! Det ligner lidt en rotte unge smiley men der står dværghamster...



    profilbillede
  • #18   22. feb 2021 Lens det synes jeg bestemt ikke du er, langt flere skulle sætte sig ind i det inden de fik hamstere, jeg gjorde selv det samme da jeg var helt ny smiley

    En af mine venner som også er både formand og opdrætter i foreningen har 3 katte, og ejer en unge fra mig, så jeg ser det slet ikke som et problem. Jeg ved flere af de andre også har katte, så længe du tager dine forholdsregler som det jo lyder til at du gør, kan det sagtens fungere. smiley

    Jeg så lige at du skrev om larm i forhold til at have den på børneværelset om natten, undskyld jeg svare her men nu var jeg jo i gang alligevel. Det er altså meget forskelligt om det fungere eller ej. Personligt kan jeg ikke sove med dem i soveværelset, men jeg har da sovet i stuen med en hundehvalp hvor de står, så jeg må jo have sovet engang imellem. Det er også forskelligt hvor meget de larmer og hvor tolerant man er. Så jeg vil sige at i sagtens kan prøve det, men at i skal have en plan B hvis det genere din datter, så i ikke pludselig står med en lille datter der ikke får sovet og ikke ved hvad i skal stille op med hamsteren smiley


  • #19   22. feb 2021 Det ligner en mottled campbells den du har lagt op i sidste billede.

    Men ja de er bare så søde. smiley
    Jeg sagde farvel til min sidste campbells dreng for en uges tid siden, jeg savner ham så inderligt.


  • #20   22. feb 2021 tak my little smiley

    puha ja jeg vil bare så gerne have en! de vildt søde


    vi har en mulighed for at tage buret væk om natten og låse døren... ja jeg stoler aldrig på en kat... jeg tænker det nok skal gå men det er rart at høre om hvordan de larmer for så er man forberedt



  • #21   22. feb 2021 Altså jeg kender også opdrættere med hamstere i soveværelset som sover fint, så det er så individuelt, men godt i har forberedt hvad i gør smiley

    Jeg kan virkelig godt forstå dig, de er så nuttede.
    Jeg havde egentligt bestemt at når Winston (ham der lige er død) ikke var her mere så skulle jeg ikke have campbells mere. Jeg har pt to roboer, og så har jeg lige fået marsvin.
    Men jeg kan godt mærke at det er begyndt at rive lidt i mig, det bliver dog ikke foreløbigt. Men måske en dag jeg bliver helt klar igen og ikke kan holde mig væk smiley


  • #22   22. feb 2021 jeg har en fornemmelse af at det er et dyr som man får igen og igen smiley


    jeg er helt hooked. jeg kan næsten ikke bære at de ikke lever 10 år! det er eneste minus


    er der en god opdrætter tæt på Viborg? pb er ok hvis du ikke vil skrive det her.


  • #23   22. feb 2021 Jeg tjekker lige op lens, jeg kan ikke huske hvor de alle bor smiley

    Lens deres levetid er det der har gjort at jeg pt er nede på 2 og har haft store overvejelser at stoppe og grunden til at jeg gik tilbage til marsvin. Jeg har sagt farvel alt for meget det sidste år og det gør så ondt. Især da jeg skulle sige farvel til Winston han var min soulmate, men han blev en gammel dreng så jeg vidste jo at dagen ville komme.
    Havde de levet 10 år havde jeg ikke haft den mindste tvivl om at de skulle være her.

    Men jeg tænker da at når mit hjerte lige har fået lov til at hele, at de andre opdrættere får mig overbevist om at jeg mangler en. De har allerede været godt igang smiley


  • #24   22. feb 2021 Jeg opdrætter vinterhvide gennem DHF. Der er ikke nok unger til efterspørgslen for tiden.
    Århus har opdrættere med rigtigt mange dyr, som naturligvis har unger oftere end vi andre med kun få dyr.


  • #25   22. feb 2021 Haha Malene jeg har lige anbefalet dig i pb, så fedt du selv kom på banen smiley

    Til hvis der sidder andre og læser med kan man se opdrætterlisten her: https://hamsterforeningen.dk/opdraettere


  • #26   23. feb 2021 tusind tak. smiley

    jeg vil undersøge det


  • #27   23. feb 2021 jeg syntes faktisk at dværgene er liiidt for hurtige for børn, min datter er næsten 12 og det er først indenfor de sidste par år hun har kunne håndtere mine hamstere ordenligt, ved guldhamster gik det bedre smiley

    ved både dværg og guld har jeg brugt det bur der hedder Skyline Alexander, kan dog desværre ikke finde det inde på zooplus længere smiley


    profilbillede
  • #28   23. feb 2021 Min datter har dog pyntet det udenpå smiley

  • #29   23. feb 2021 Min nuværende er dog muligvis en hybrid, men en heldig en af slagsen, ingen sygdomme og er hvertfald 3 år, da jeg fik ham første marts og der var jeg hans 3. ejer smiley

  • #30   23. feb 2021 frk Jensen jeg er heldigvis 42 smiley

    tak for foto og svar. guldhamster er skisme også søde men jeg er faldet for de små uldtotter smiley


  • #31   23. feb 2021 bestiller I boxo online? eller er der et alternativ?

    Det ser ikke ud til at maxizoo og plantorama har disse ting.

    dog har de maden, laga hamster


  • #32   23. feb 2021 dyreverdenen.dk har alt.. er den god?

    hvis I kender andre gode online shop så skriv dem endelig.

    ang toilet. hvilken sand skal der i? kan se man kan få grus og alt muligt... men spiser den ikke bare det?

    skal de have sandbad som andre gnavere?

    hvis en kan skrive hvad der skal være af tilbehør til sådan en vil det være kanon.

    vandflaske, toilet, sand, hjul, madskål, hule, hængekøje?

    og så boxo og mad fx lags, ikke müsli.

    hvilken hule er bedst?

    ang miljøberigelse... toiletruller....? hvad mere til aktiviteter?

    skal de have kød? Det fik rotterne...

    hvad giver I af godbidder og snacks? må de få gulerod, salat, agurk?

    er der noget de ikke må få... dette er måske næsten vigtigste at vide... rotter æder jo alt. den ene åd beton ved et uheld. smiley jeg tænker dværghamster er mere sart


    hvad med pleje? klipper i negle? pels holder de den selv?

    jeg kan læse få steder at hanner skal have renset forhud. kan i forklare det? jeg tænker jeg gerne ville have en han men nu er jeg i tvivl... er det et stort arbejde? hvad siger hamstret til det nok mest?

    jeg spørger fordi jeg i sin tid fik katte som iflg sælger ikke krævede pelspleje og det var et helvede i 13 år... jeg er dårlig til det, erkender jeg, og især hvis dyret ikke kan lide plejen. så ellers skal jeg have en hun....

    jamen jeg er jo helt på bar bund smiley sikke en masse spørgsmål!

    tak fordi I hjælper!



  • #33   23. feb 2021 lige en ting mere... skal de have kalksten eller lignende? hvordan sliber de deres tænder?

    giver man vitamin eller mineraler?

    og hvad i alverden er det her til?


    profilbillede
  • #34   23. feb 2021 Jeg handler mest hos Anicare.dk og gnavernes-univers.dk, begge ejet af opdrættere i dhf (eller sidst nævnte er vidst hendes mands, men same/same)

    Med hensyn til sand skal det være chinchilla sand, nogle bruger også sandkasse sand, men det er bøvlet at skulle sterilisere det osv, især når du kun har en.

    Jeg har aldrig hørt om at skulle rense hannens forhud, tror du ikke det er marsvin? Der er i hvert fald noget rengøring af de ædlere dele, og jeg har altså haft en del hanner smiley

    De gør selv deres pels ren ved hjælp af deres sandbad.

    Jeg fodre som grundfoder versele laga hamster complete, det indeholder alt hvad de har brug for.
    Så får de altromin tilsat for at holde tænderne nede.
    De må også få whimzees, dem til hunde, det hjælper også med at slide tænderne.

    Hvad de må få af godbidder afhænger helt af arten. Campbells kan få diabetes så de skal ikke have ting ned højt sukkerindhold. Du kan finde en rigtig god liste på ønskeøens hjemmeside om hvad de kan tåle.

    Mine har mange forskellige skjul, 2 slags hjul, sandbad, drikkeflaske og rigtig dyb bundstrøelse. Om man bruger madskål er op til en selv. Jeg bruger det til deres grundfoder og så får de deres blandinger spredt ud (igen jeg har roboer så de kan tåle mere) man kan få en god men dyr blanding fra rodipet.de som også fungere til campbells den hedder hybrid mix eller noget i den stil, af og til har de den hos Anicare.dk

    De der træ klodser er til at de skal tygge i, men jeg har aldrig haft en hamster der gad tygge i træ.

    Nogle bruger hængekøjer i buret andre gør ikke, men hvis du gør skal den hænge meget lavt i buret så hamsteren ikke falder ned og slår sig smiley

    Jeg klipper deres negle ved behov, det er ikke svært når man først lige har fået det lært.
    Anicare har nogle keramik rør fra rodipet som har en mere rug overflade som også kan hjælpe med at holde kløerne lidt nede.

    Om sommeren skal du være OBS på at de ikke får det for varmt, der er desværre folk der har mistet dem til hedeslag. smiley

    Du kan også finde mere inspiration og hjælp på min hjemmeside: https://hedelundshamstere.weebly.com/

    Her er et af mine bure fra halloween. Det var en robo der havde det, men de kræver det samme som de andre smiley


    profilbillede
  • #35   23. feb 2021 Når ja, de må gerne få kød, men jeg foretrækker at give dem en lille klat vådfoder når de skal forkæles. Eller tørrede melorme, sidste nævnte feder dog så man skal ikke give ret mange, men 1-2 et par gange i ugen er ok.
    De elsker også solsikkekerner og græskar kerner, men igen alt med måde.

    De elsker toiletrullerør og mange bruger toiletpapir som redematriale. Aldrig hamstervat! Nogle bruger kapok og andre siger at det er farligt, fordi det er sket at hamstere er kommet til skade eller døde af det, så jeg bruger det ikke. Better safe than sorry.

    Ingen vitaminer eller mineraler, og INGEN slikkesten smiley

    Med hensyn til hvilke arter der er bedst til små børn er der tydeligvis delte meninger. Jeg kender flere med børn, også yngre end din datter der har campbells og vinterhvide og hvor børnene altså aktivt er med i pasningen og elsker dyrene. Men selvfølgelig skal man være tilstede og sørge for at dyret og barnet kun har gode oplevelser med hinanden smiley


  • #36   23. feb 2021 jeg bruger hemp strøelse.

    dels fordi det er billigere, og dels fordi indeni hver "kvist" er der noget hamsteren kan pille ud og bruge i dens seng (sammen med toiletpapir)

    dejlig aktivering smiley


  • #37   23. feb 2021 og nej ingen kalksten eller vitaminer smiley

    og INGEN hø, det kan ødelægge deres kindposer smiley

    køb gerne noget de kan klatre i smiley

    jeg har ingen madskål til ham, da jeg bare spreder det ud i buret, han har dog selv samlet det i en tunnel-dims jeg egentlig havde sand i smiley

    nu har han sand i en keramik skål smiley

    jeg bruger chinchilla sand og det holder ret længe, da man "bare" kan si det, lidt som ved en kattebakke smiley

    jeg plejer at købe hos petworld, men de er jo blevet til Maxi Zoo.

    hempstøelse: https://www.maxizoo.dk/multifit-hampstroelse-i-pose-100-l-10-kg.html

    min har denne som hus, den kommer dog med kokus"hår" i, det kunne han ikke med, så det blev pillet ud: https://www.maxizoo.dk/anione-kokosnoddehus-m-stige.html


  • #38   23. feb 2021 Med hempstrøelse skal man dog lige være OBS på at der kan være svampesporer i, hvilket ikke er særlig godt når det så bliver vådt. Men jeg ved nogle er glade for at bruge det.
    Jeg kan ikke personligt fordrage lugten eller følelsen af hemp, så det bruger jeg ikke smiley


  • #39   23. feb 2021 Tak I er guld værd. smiley


    nu kom min kollega og forvirrer mig. hun siger hvorfor ikke få et guldhamster...


    de er skisme da også søde! men kræver de ikke mere? hvis I kan fortælle om forskellen vil det være kanon...

    jeg tror dog jeg bliver ved dværghamster...


  • #40   23. feb 2021 Der er ikke den store forskel i pasning. De har brug for større bure, større hjul og større ting generelt. smiley
    De kan tåle lidt mere forskelligt mad end campbells fordi de ikke har tendens til diabetes, men ellers spiser de det samme.

    De er en del større end dværgene og hunnerne kan lugte kraftigt når de er i brunst hver 4 dag.

    Jeg kan ikke fortælle synderligt meget om dem, da jeg er mere til dværgene og derfor ikke selv har ejet en guldhamster smiley

    De skulle have en mere jumpy periode som unge end dværgene, og de lever i gennemsnit lige lang tid.

    Hvis man vil have bedre chance for højere levealder skal man over i kineser eller roborovski, og selv her er man altså ikke sikret at de faktisk bliver 3-4 år. Jeg tror dog ikke du ville have den glæde af de to arter som du vil af de andre, specielt ikke når du har et lille barn der også gerne skal være med i det. smiley


  • #41   23. feb 2021 My - jeg har brugt det i mange år, til hamstere er det fint, men kaniner kan det ikke anbefales til smiley

  • #42   23. feb 2021 Nej de kræver det samme, selvfølgelig skal guld have større hjul, så den kan løbe ordenligt, og lidt større hus, ellers har jeg faktisk brugt de samme ting til begge arter smiley

  • #43   23. feb 2021 tusind tak ??

  • #45   23. feb 2021 Skulle jeg have dværghamster, så skulle den så meget, have denne som hule smiley

    profilbillede
  • #47   23. feb 2021 hahaha altså Salla smiley

    jeg har fundet dette foto på nettet og dens øjenbryn.... ih hvor sød!


    profilbillede
  • #48   23. feb 2021 De bedste øjenbryn er robo øjenbryn. Her billeder af mit robo kuld fra okt 2019 smiley

    profilbillede
  • #49   23. feb 2021 åh de er buskede. smiley

  • #50   23. feb 2021 Ja, den del går desværre lidt over når de bliver ældre, men søde er de smiley
    Her er Cornelius som voksen. Han er i midten til højre på det første billede


    profilbillede
  • #51   23. feb 2021 Sikke et sødt lille ansigt!

  • #52   23. feb 2021 Ja han er en kær lille fyr. Han bor hos cricetos nu, men han vil hellere hygge med damerne end lave babyer med dem smiley

    Jeg har selv beholdt den hvide, dobby hedder han.

    Og nu hvor det er campbells du er til, så er her min lille Dino, Nøj hun er savnet smiley


    profilbillede
  • #53   23. feb 2021 de er så skønne! smiley

    vinterhvid eller Campbell. min mand synes især de lyse er søde.

    jeg er ligeglad med farver

    der er vist ikke unger nogle steder og desværre. vi må holde øje


  • #54   23. feb 2021 Ja der er nok ikke andet får. Mon ikke der kommer et forårs boom snart smiley

  • #55   24. feb 2021 jeg kan se der er hamstre på 1 år til salg nogle steder i opdræt. mon ikke en unge er bedst?

    min mand vil gerne have en i morgen. men jeg har sagt at der kan gå tid. smiley

    det kan betale sig at skynde sig langsomt ved dyr

    tak for alle jeres gode svar. smiley


  • #56   24. feb 2021 En på 1 år kan sagtens være sød og dejlig, men man har dem jo også i det kortere tid. Personligt vil jeg helst have dem fra unger.
    Cornelius flyttede dog til Cricetos i januar da han var 1 år gammel. Han var egentligt kun til låns men kemien imellem de to var ikke til at tage fejl af, så jeg gav hende lov til at beholde ham. Jeg ved jo han har det fantastisk og at han er højt elsket, selvom det da var hårdt at sige farvel smiley Han kom tilbage til opdrættet efter 7-8 mdr da hende jeg havde solgt ham til ikke længere ville have ham, og jeg havde lovet ham at han aldrig skulle videre, men jeg stiller mig ikke i vejen for kemi, så da han tydeligt valgte sit menneske, måtte jeg pænt acceptere det smiley


  • #57   24. feb 2021 Ved vinterhvid kan du være heldig at opleve de skifter til hvid om vinteren og så deres normale farve om sommeren smiley

  • #58   24. feb 2021 Min er dog hvid året rundt smiley

  • #59   24. feb 2021 kemi kan man aldrig holde for. smiley

    ja de er så kære når de skifter farve


  • #60   24. feb 2021 Hvis i stadig har kat er det forresten vigtigt med et bur, hvor katten ikke kan få poterne (eller kløerne) ind i smiley

    Hamstere er nemlig gode til katte-tv smiley


    profilbillede
  • #61   24. feb 2021 ja vi har valgt bur hvor katten ikke kan stikke poter ind

    vores får ikke mulighed for at sidde og stirre på hamstret. byttedyr kan stresses af det så vi har gennemtænkt hvordan vi gør med de to sammen. smiley

    min kat er trænet og jeg har en vis styr over hende m n natur er natur og det er vores ansvar at sikre alle


  • #62   24. feb 2021 Lens - Min hamster har slet ikke opdaget der er en kat smiley Han gør som han plejer smiley

  • #63   24. feb 2021 hahaha jeg har kun set det ved rotter

    jeg har en mistanke om at hamstre er pitbull i forklædning. de er iskolde smiley



  • #64   24. feb 2021 Meget, jeg kan stå med hovedet henne ved glasset, og han kunne ikke være mere ligeglad, men er der mad, så er han der smiley

  • #65   24. feb 2021 klogt dyr. smiley mad!

  • #66   24. feb 2021 Den gamle er åbenbart ikke helt tilfreds med hans kokosnød mere, nu har han lavet en ny rede (med indhold fra hemp og toiletruller) og sov kort i den..

    smiley Det er hårdt at være gammel smiley

    Efter en kort lur gik han igang med at gnave lidt i toiletrullerne igen smiley


    profilbillede
  • #67   7. mar 2021 så kom Mr. Miki Jigsaw von Hämsterviel endelig hjem.

    vi kalder ham dog bare Miki smiley


    profilbillede
  • #69   8. mar 2021 ja hver gang vi siger hans navn hahaha

    men vi går med Miki og når han bider en gren over, Jigsaw. smiley


Kommentér på:
Dværghamster

Annonce