{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.955 visninger | Oprettet:

Nu sætter jeg lige røven i klaskehøjde {{forumTopicSubject}}

Tænker i egentlig over hvad i skriver til folk herinde?

Tænker i over hvordan det modtages i den anden ende? Ville i sige de ting i gør til folk, hvis i stod overfor dem?

Jeg har de sidste par år opgivet HG lidt.. Jeg synes det mest handler om at nedgøre andre mennesker og kan folk ramme en så det gør ondt, virker det lidt som om det er en succes..

Og helt ærligt virker det også lidt som om, når der findes en svaghed så kaster alle sig ind i kampen og sparker til den der ligger ned.

Det er sgu ikke særligt klædeligt. Engang var Hg et hyggeligt sted.. Det var dengang..

Jeg vil derfor bare lige opfordre til at alle lige tænker over om de virkelig ville sige de ting de skriver hvis i stod overfor mennesket..

Jeg er ikke så sart, men har den sidste tid hørt modbydelige historier om ting der skrives i pb, status beskeder osv.

Mobning er ikke charmerende uanset ens alder.

Kommentarer på:  Nu sætter jeg lige røven i klaskehøjde
  • #1   5. okt 2022 Jeg bruger af helt samme årsag, faktisk ikke HG mere.
    Det er modbydeligt at se på. Og barnligt.

• #3   5. okt 2022 Jeg er enig. Eller dvs at det mest er visse personer, som virker til at have fået "frit spil", efter der ikke længere er nogle HA'er. De er til gengæld gennemført modbydelige.

• #4   5. okt 2022 Jeg forsøger altid at skrive på præcis samme måde, som jeg ville sige tingene face to face. Der er enkelte brugere, som er meget ubehagelige i deres tone, og jeg erkender blankt, at jeg giver dem tilbage af præcis samme skuffe - helt som jeg ville gøre IRL. Jeg ved godt at jeg burde være et større menneske, og lade folk sejle rundt i deres dårlige opdragelse og diagnoser, men jeg bliver SÅ provokeret, når folk opfører sig småligt og nedladende. Jeg kan også godt få en virtuel lussing retur, når jeg opfører mig dårligt, og det må jeg så gøre med hvad jeg vil.

Man kan ikke forvente, at de faste brugere herinde på mirakuløs vis ikke har en hukommelse, og derfor kan man heller ikke forvente at man starter med et blankt lærred hver gang man opretter en tråd, status eller skriver et indlæg. Og man skal ikke dele mere, end man kan holde til at blive “konfronteret” med senere.

Men jo, man skal selvfølgelig altid at have for øje, at det skrevne kan være svært at tolke nuancer i. Og af og til sker der misforståelser, og dem må man så rette op på. Og derfor skal man forsøge at være ekstra tydelig og måske også moderere sig selv mere, end man ellers ville gøre.

• #5   5. okt 2022 Jeg skriver ikke noget jeg ikke turde sige i virkeligheden.

Der er nogen herinde der gør livet sur for andre.. Hvorfor ved jeg ikke..

• #6   5. okt 2022 jeg tænker over hvad jeg skriver, jeg tænker også over hvordan jeg skriver ... men dybest set er det på samme måde som jeg generelt udtrykker mig også i hverdagen ..

jeg ser ikke en generel nedgørelse herinde, men der til gengæld, synes jeg, de samme folk gå i diskussion med hinanden, ligeledes ser jeg også ofte de samme folk føle sig trådt på ..
    Ofte tænker jeg at I/de gider .. og ligeledes tænker jeg også at der er ting folk reagerer "såret" over som jeg slet ikke vil reagere ligesådan på ... men det er jo der vi er så forskellige ..

hvad der skrives i PB aner jeg ikke ... og statusbeskeder ser jeg kun hvis det er fra folk jeg følger .. det handler som regel om deres hunde ...

jeg vil så give Isabelle ret ... her var virkelig ret så mange og meget mere direkte diskussioner og personangreb for år tilbage ...

• #7   5. okt 2022 Jeg synes, her er fredeligt - ja faktisk kedeligt - i forhold til, hvordan her var for år tilbage.

Men ja, jeg tænker altid over, hvad jeg skriver, og jeg skriver aldrig noget, jeg ikke kan stå inde for. Men når det er sagt, så er det meget begrænset, hvad jeg skriver i det hele taget, fordi her ikke sker en skid smiley

• #8   5. okt 2022 #4 Anne ... jeg vil så bekende at jeg husker af H til ... jeg nærlæser og lagrer så heller ikke så meget hvilke brugere der evt får smidt en finke af fadet af og til ... jo i samme tråd men jeg kan nemt have glemt det senere så jeg ikke helt fatter hvad det er der sker når folk sidder og refererer til forgange uenigheder ,...

• #9   5. okt 2022 Som ny bruger kan jeg kun sige, at jeg vidste da jeg oprettede mig, med et problem jeg gerne ville have flere øjne på, at man kan risikerer, at rende ind i dem der ved bedre.. At man møder dem, det har en fast overbevising om, at de er oraklet omkring hundeopdragelse og endda kan mene, at du er en dårlig hundeejer..

Jeg kender dog MIN hund bedst, jeg kender mig selv bedst.. Laver jeg fejl som hundemor - ork ja for fanden.. Er jeg ikke enig, så siger jeg pænt tak for rådet, og gør det, jeg føler er rigtig i forhold til min hund smiley
    Kan jeg komme til, at dømme andre der har hund på en anden måde end mig? Ork ja da, men det må de sortere i selv, det kan de godt uden min mening smiley

Tror det handler om, at stole på egne evner og kigge på sin hund der glad logre med halen mens den giver en en skøn våd slasker i hovedet, og så indser man nok, at i sidste ende, så er det dens kærlighed der betyder mest smiley

• #11   5. okt 2022 Det korte svar er :Ja, det gør jeg. Og jeg skriver heller ikke noget til nogen, jeg ikke ville sige til dem face to face.

Og så må jeg i øvrigt give dem ret, der mener at her er blevet "kedeligt/venligt" i forhold til hvordan det var for + 5 år siden.

Det eneste jeg har oplevet er fnidder ifb med en nyligt slettet bruger.

Og i forhold til Facebook generelt ( ikke hundegalleris gruppe) er folk godt nok pæne i deres sprog.

• #14   5. okt 2022 Rigtig fint, Isabella smiley og det blev skrevet fra et velment og kærligt perspektiv, ihvertfald i min optik smiley og spørgsmål til min opdragelse, blev stillet med respekt og nysgerrighed - men det satte videre gang i egne refleksioner også, og det var netop det, det skulle..

P.s tænker måske jeg fik formuleret sætningen “ved bedre” forkert, for selvfølgelig spørger man for, at få råd og kyndig vejledning fra nogen, der er bedre kendt på området, men der er også dem, det mener at de ved bedre og glemmer at lytte til folk smiley beklager det kunne tolkes anderledes, det var ringe formuleret af mig smiley

• #17   5. okt 2022 Jeg tænker ikke ret meget på hvordan jeg skriver - jeg tænker mere over HVAD jeg skriver, for det er det, der imo er interessant.

Der er et par krænkelsesparate herinde- nogle faktaresistente og nogle, hvor der seriøst er FOR langt mellem gryde og låg.

Mit liv er blevet klart bedre, efter jeg scroller over deres indlæg har jeg erfaret smiley

Og efter at have hængt ud på et værksted i Sydhavnen igennem 90´erne, må jeg indrømme at jeg ikke tager ting så personligt, at #metoo og krænkelseshelvedet ikke er nået helt til mig .. og jeg elsker folk, der kalder en spade for en spade og at jeg ind imellem griner højt af en unavngiven bruger, som er p.... sjov smiley

Så .. nej, jeg synes at majoriteten er trådene er røversyge, og jeg synes at folk generelt er blevet for sarte.

Men jeg er også gammel smiley

• #18   5. okt 2022 Hanne, det må nogle gange være en velsignelse - min hjerne kan huske de særeste (og mest ligegyldige) ting. Det er virkelig spild af ram i hjernen smiley

Jeg synes bestemt det er dejligt at rende ind i folk der “ved bedre”. Når de altså ved hvad de snakker om. Der er også tråde hvor jeg sidder og krummer tæer over kommentarer, som bare rammer SÅ langt ved siden af - det bliver heldigvis altid påtalt, og jeg håber at vedkommende der søger hjælp, vælger at gå med flertallet.

Eddie, lige med træning og adfærd, er det rigtig svært at ramme plet, når man ikke har set hunden. Og derfor vil man tit opleve folk der svarer i øst og vest. Jeg har heldigvis et fantastisk netværk i hundekredse, og så har jeg udbygget det med nogle folk, som jeg synes har enorm erfaring og viden i forhold til den slags hund jeg har, og den slags træning jeg vil. Det kan varmt anbefales at finde et par stykker som livliner.

Og så i en helt anden grøft - da jeg mistede Bella for 8 måneder siden, fik jeg helt uvurderlig støtte herinde. Jeg havde nogle dejlige, dejlige mennesker på pb, som vidste præcis hvad jeg gik igennem, og som var så søde at lægge indbakke til spandevis af virtuelle tårer. I ved hvem I er smiley

• #19   5. okt 2022 Den status besked jeg har skrevet her i dag var/er jeg nervøs for. Kun fordi jeg ved at selen på Molly ikke er en god sele og ligger tit dårligt, dog er det den eneste hun ikke hader fuldkommen.

Jeg tænker utroligt meget over hvad jeg siger i virkeligheden for jeg ved at det ikke kan laves om. Når jeg skriver noget kan jeg altid slette det vis jeg når at fortryd det. Dog tænker jeg også meget over hvad jeg skriver da jeg er ordblind(og der er en skrue eller 43 løst inde i hovedet på mig) så jeg kan godt skrive et ord jeg tror betyder en ting, men betyder noget helt andet. Men jeg er også en pige på 17 år der går på HF, hvor der ikke altid bliver snakket pænt, på nogen måde...

• #20   5. okt 2022 Wow smiley sikke en respons.

Har kun lige skimmet svarene da jeg har giga ondt i hovedet.

Men nej jeg vil selvfølgelig ikke hænge brugerne ud og de værste beskeder kommer i privat beskeder. Men jeg synes tonen er blevet... Ikke direkte som i gamle dage, men der er tendens til at gå efter manden fremfor bolden og ikke respektere at folk er uenige. Dvs at de gode debatter fra "gamle" dage jo aldrig kommer fordi folk ikke tør sige deres mening.

Jeg kravler under dynen igen og læser tråden i morgen

• #21   5. okt 2022 @ Anne ... (vedr hukommelse) jeg regner med det bliver en velsignelse med tiden ... alderen .. pt er det desværre også ret frustrerende ...

• #22   5. okt 2022 Donk - Hvis der er en der skriver grimt til dig i PB, kan du så ikke blokerer vedkommende?

• #23   5. okt 2022 Det er ikke til mig. Jeg er fisty nok til at bide fra mig. Og var det, det ville jeg også skrive "jeg".

• #24   5. okt 2022 hvis folk er så feje at de mener de skal skrive grimt hvor det ikke kan ses, reageres på af andre, hvorfor så ikke copy paste deres pb ind i den tråd der ligger til grund for den pb ..

altså dybest set skal man vel ikke skrive noget der er så grimt til folk der ikke tåler dagens lys !! for så bør det vel ikke skrives ....

• #25   5. okt 2022 hvis folk er så feje at de mener de skal skrive grimt hvor det ikke kan ses, reageres på af andre, hvorfor så ikke copy paste deres pb ind i den tråd der ligger til grund for den pb ..

HELT enig !!!!

• #26   5. okt 2022 Anne
    Du må ikke afsløre, at jeg truede med at spanke dig med en grillpande. Det er/var vores lille hemmelighed. smiley

• #27   5. okt 2022 Jeg forsøger altid at holde en god tone og ikke gøre nogen ked af det.
    Jeg vil nødig træde nogen over tæerne.

Helt ærligt så er jeg ikke særlig aktiv herinde mere, for jeg gider ikke de beskidte svar og ren chikane man får fra nogle få bestemte brugere herinde.

• #28   5. okt 2022 Jeg har ikke rigtig tiden til at være her mere, træner meget hund og det tager min tid og energi fra nettet. Jeg har været her on and off, men jeg synes aldrig HG har været ret slem nogensinde.

Men det afhænger nok meget af en som person. Folk tager jo ting forskelligt. For mig er det bare et sted online. Få kender hinanden i virkeligheden. Hvis du mistrives her så synes jeg du skal finde et bedre sted at bruge din energi dog. Det er livet da for kort til smiley

• #29   5. okt 2022 det hele er ren opspind.
    HG er efterhånden så tandløs som folkekirken
    for år tilbage var det slemt.
    folk blev rask væk frosset for ingenting.
    Mon det handler om trang for opmærksomhed hos visse personager

• #30   6. okt 2022 Jeg har det lidt som dig. Jeg gider ikke rigtig deltage ret meget herinde da det lader til mest at handle om, at finde nogen at “jage”
    Det er lidt ynkeligt at se på.
    Foretrækker klart debatterne fra tidligere hvor folk måske råbte højt og talte grimt, men da var det over et emne man var uenige om.

• #31   6. okt 2022 Enig. Jeg går ofte ud af en debat eller helt undlader at deltage, for jeg gider simpelthen ikke nedværdige mig til den tone . Det ender ofte i mudderkastning og "jeg ved bare mere end dig, og derfor skal du jordes foran øjnene på de andre". Jeg fatter ikke at voksne mennesker skriver sådan. Det er intet under at børn taler og skriver grimt til hinanden. Nej det er selvfølgelig ikke generelt ment, men der er nogle der ofte træder tydeligt igennem. Nu bliver jeg sikkert bedt om at nævne navne og eksempler. Det gider jeg ikke, for jeg tror godt at de implicerede ved hvad/hvem jeg tænker på.

• #32   6. okt 2022 enten læser jeg "som fanden læser biblen" ellers må jeg have en ordentligt filter .... jeg kan da godt se når nogle "toppes" men at det er en altovervejende ting på HG det kan jeg simpelthen ikke genkende ...

som skrevet længere oppe, jeg kan se der er et par stk der har det med at ryge i totterne på hinanden, og så er der nogle der imo hurtigt bliver "ofre" ... nogle er jo bare mere modtagelige, eller læser det skrevne mere nært end andre ... men det er generelt de samme, så måske har jeg fået en evne til at surfe henover når jeg læser det er sådan en omgang der er i gange ...

• #33   6. okt 2022 Jeg har brugt HG MEGET og aldrig oplevet ikke at få fornuftige svar og råd... smiley

Nogle gange kan tonen i nyere tråde godt blive lidt fnidder-agtigt, men jeg har aldrig oplevet (læst: følt), at den har været rettet mod mig personligt.

For at svare på dit spørgsmål, TS, så forsøger jeg at drosle ned for min sarkasme/humor på skrift, i forhold til hvad jeg ville sige i virkeligheden, for jeg har af bitter erfaring lært at sarkasme ikke altid gør sig godt i forums som dette smiley

• #35   6. okt 2022 "Dertil kommer, at nogle formulerer sig hamrende godt, præcist og nu og da skarpt. Jeg kan indimellem få den opfattelse, at den slags er lidt forbudt. Man skal ikke være FOR kvik, FOR direkte, FOR vidende, FOR humoristisk. Så er man faktisk mobbende og/eller ondskabsfuld og/eller noget andet grimt." - Meget enig.

• #36   6. okt 2022 Jeg er ret sikker på, at emnet ikke omhandler skarpe formuleringer i forhold til emner i en igangværende debat.

• #37   6. okt 2022 Man kan jo heller ikke gå gennem livet uden at man engang i mellem render ind i 'modstand' - heller ikke face to face smiley Man kan forsøge selv at tale pænt, men man er da nødt til at kunne leve med, at det ikke er alle der formår det i den givne situation. Man kan heller ikke være enige med alle om alting hele tiden og man skal ikke altid være i stand til at nå til en enighed.
    Jeg kan så heller ikke helt genkende billedet af at der mobbes osv i de aktuelle tråde.

• #38   6. okt 2022 Visse her i tråden måske har et lidt sløret syn på egne engletendenser smiley

Jeg forsøger af holde mig fra de der meget røde politiske tråde, der driver af vammelt jubeltosseri, for de er så himmelråbende tåbelige og uden for enhver form for rækkevidde. I den slags tråde, magter jeg simpelthen ikke at pakke mine meninger ind for de sarte røde ører, og så er det jo bedre at lade være med at deltage.

Jeg kan sagtens være en strigle, men jeg slagter ikke de svage, som jeg ved, ikke kan svare for sig.

• #40   6. okt 2022 Gi gas. ??

• #41   6. okt 2022 ....Og alligevel har du altid ekstremt svært ved at undlade at kommentere på stort set alt, hvad jeg skriver, Isabelle. Hvis jeg havde blokeret nogen, så ville jeg sådan set også bare springe deres indlæg over.

• #42   6. okt 2022 hvis man opretter sådan et emne må man ederhylemende smide skinken på bordet.

hvad hvem og hvor, så vi ved hvad vi taler om og hvem vi skal svine til ??

• #43   6. okt 2022 Den kommer du nok til at se langt efter, John.
    Jeg gad dog godt vide, hvem der er den "nyligt slettede bruger" er. Det pirrer min nysgerrighed smiley

• #45   6. okt 2022 Så husker du nok ikke særlig godt, Isabelle. Jeg opdagede blokeringen for længe siden, da jeg faktisk ville have hjulpet dig med en omsorgsfuld udekørende dyrlæge da din hund skulle aflives. Jeg skrev endda til Anni, og spurgte, om hun ville videresende oplysningerne til dig, fordi jeg var blokeret. Du nåede at finde en anden dyrlæge inden Anni fik sendt.

• #46   6. okt 2022 Havde slet ikke set at Hippie er væk.

• #49   6. okt 2022 altså har hun selv slettet sig ?
    det er vist ikke første gang, er det ? så vidt jeg erindrer ...

• #50   6. okt 2022 Så vidt jeg husker kan en HA'er kun slette en person hvis denne har 5 anmeldelser. Så medmindre Big Admin har slettet hende, så har hun sikkert selv gjort det.

• #51   6. okt 2022 Frk. Jensen HG har ingen HA.

• #52   6. okt 2022 Er Isabelle ikke blevet det til at slette annoncer?

• #55   6. okt 2022 "Er Isabelle ikke blevet det til at slette annoncer?"

Spøjst, jeg har hele tiden troet, at du var ansat som vores allesammens "nu lavede du en stave/skrive fejl igen smiley smiley smiley

• #57   6. okt 2022 #56

smiley smiley smiley

• #58   7. okt 2022 Amen Donk !!
    Jeg har ikke været aktiv herinde i flere år efterhånden, da jeg ikke orker den negative stemning. Jeg læser dog med, med jævne mellemrum, og jeg synes, at det er direkte ækelt at se på den voksenmobning der forekommer jævnligt her på HG.

Emnet har været taget op flere gange tidligere, og hver gang bliver sagen lagt i graven, med bemærkninger som: “ork, det var meget værre i gamle dage” eller “ folk er ALT for følsomme” osv. osv.

Men denne gang kan det sgu være nok !!!

Så jeg er villig til at sætte min brede og solide røv i klaskehøjde, og komme med et par eksempler på dårlig opførsel og voksenmobning, i håbet om, at det måske kan være med til at gøre HG til et bedre sted at være. Et sted hvor folk “tør” at spørge, “tør” at sige sin mening og “tør” at være sig selv. Et sted hvor der er rart og hyggeligt at være, for alle.

Det første eksempel omhandler Hippie, som nu åbenbart har slettet sig (og det forstår jeg sgu godt !!). Hun er helt tydeligt psykisk sårbar, hun er førstegangs hundeejer og hendes hund var så uheldig at have fået Giardia. Hun oprettede adskillige statusbeskeder omkring sin hunds afføring.
    Det medførte at Søren, John, Isabelle og Anne oprettede adskillige provokerende og nedladende statusbeskeder omkring lort. Ingen kunne vel være i tvivl om, at de var direkte møntet på Hippie ?

Bevares, Hippie fik ofte rodet sig ud på alt for dybt vand, og kunne selv være ret provokerende, men berettiger det til at man kan mobbe løs ??
    Jeg synes, at det er trist at 4 voksne, og så vidt vides, nogenlunde velfungerende mennesker, føler sig berettiget til at mobbe en ung, uerfaren og psykisk sårbar person på den måde.

Og det gør mig trist, at ingen tilsyneladende tør at sige “STOP”.

Et andet eksempel, er direkte møntet på dig, Isabelle, og din evindelige trang til at rette på folks stavefejl: Har du nogensinde overvejet hvordan det bliver modtaget Isabelle ? Har du virkelig aldrig bemærket, at mange bliver kede af det/vrede/frustrerede osv. ?

Og jeg forstår dem godt. Det må være virkeligt frustrerende, at have brugt tid på at skrive et indlæg, hvor der kun bliver kommenteret på stavefejl, ikke indholdet af indlægget. Det er da noget så respektløst, at sidde og “lege skolelærer” overfor voksne mennesker.
    Jep, det er “kun” en mindre ting, men det er med til at skabe en dårlig stemning, hvor folk føler sig trådt på.

En anden ting, der ofte sker herinde, er at folk kommenterer negativt på billeder, der lægges op. Det kan være kommentarer om at hunden på billedet er for tyk, er for fladsnudet, har for lange negle, har sele på osv. osv.
    Har I slet ingen forståelse for, at folk bliver kede af at få smidt sådanne kommentarer i nakken, når man bare gerne vil dele sin glæde over Fido ?

Jeg har adskillige eksempler på voksenmobning herinde, som jeg vælger ikke at dele, da det omhandler nuværende brugere. Og håber på at Hippie vil tilgive, at jeg bruger hendes “sag” som eksempel, nu hvor hun har slettet sig.

De fleste mener, at HG er blevet dødt og tandløst, og at der ingenting sker. Har I overvejet om det måske skyldes omgangsformen herinde ?

Hvad nu hvis, man begyndte at tale pænt til hinanden ? Holdt op med at mobbe. Begyndte at udvise lidt respekt, og prøvede på at holde sin kæft, hvis ikke man har noget pænt at sige.
    Kunne det tænkes, at HG ville blive et sjovere og mere livligt sted, hvis folk følte sig trygge nok til at turde at stille “dumme spørsmål”, hvis der var plads til de uperfekte hundeejere. Hvis man stoppede med at jagte nye brugere væk, hvis ikke de har de helt “rigtige” holdninger ?

Jeg siger IKKE, at HG skal blive fuldstændigt tandløst og kedeligt, for det er jo ikke de heftige og højlydte diskussioner der er problemet. Tvært imod. Det er mobningen, og jagten på manden, i stedet for bolden, som er problemet.

Jeg har tilbragt mange hyggelige, sjove og højtråbende timer herinde, med at diskutere alt fra menstruationskopper til hundeloven, og kan af og til savne det. Men jeg bryder mig ikke om tonen og adfærden herinde.
    Der er nok elendighed i verden i forvejen, så jeg har ikke behov for at tilføre mere elendighed til mit liv, i form af en negativ omgangsform på HG.

Hvis folk virkeligt ønsker et hyggeligt og sjovt forum igen, så er alle nødt til at trække i arbejdstøjet. Nogen må blive bedre til at tale pænt til hinanden, nogen må blive bedre til at råbe stop, når tonen blive for hård og nedladende osv. osv. I sidste ende er det jo hundene der bliver taberne, når folk ikke “tør” at spørge om hjælp herinde, og det synes jeg, er temmeligt ærgerligt.
    For HG kunne være et fantastisk sted. Der findes en masse søde, sjove, dygtige og alvidende hundetosser, som gerne vil dele ud af deres erfaringer, men som ikke orker den dårlige stemning herinde. Det er lidt ærgerligt, at få mennesker ødelægger det for så mange.

• #60   8. okt 2022 Jeg er enig med dig Ann-Marie og hvor godt skrevet.

Fx det med Hippie. Man kan synes det er fjollet at hun opretter status med hundens høm. Men det er ikke for sjov og jeg forstår ikke man har brug for at koge suppe på det

• #61   8. okt 2022 Jeg fik også en besked med “der er altså mange der har hunde og børn sammen så jeg forstår ikke du bare smider din hund væk fordi der kommer et barn!”
    Av for satan men prøv at spørge ind og forstå

• #62   8. okt 2022 Isabelle - Når jeg søger på nye er der kun en fra nordsjælland, og går jeg ind på kattegalleri hvor Hippie er aktiv, der står der hun bor i storkøbenhavn.

Jeg tror ikke hende der er ny er Hippie smiley

Men man kan jo tage fejl smiley

Medmindre du mener hun "bare" læser med smiley

• #64   8. okt 2022 Ann-Marie, det var på HF vi diskuterede menstruationskoppen. HG ville aldrig kunne følge med på dét, der var på HF i gamle dage smiley

Og ja, jeg har lagt et billede af en lort i status. Helt uden relation til Hippies lortestatusser, men som en dedikation til John (hvilket vist også fremgik af teksten). Og pointen var at vise hele ærter og gulerødder i lorten smiley Jeg har desværre slettet billedet, men det ligger stadig som status, hvis noget er interesseret i at se hvordan falmende ærter ser ud efter 12 timer i en hundemave smiley

Men det giver mening, at folk tænker mobning. For hvis du opfatter de nævnte ting som mobning, så giver det jo mening at fx Hippie også gjorde. Selvom det sådan set ingenlunde var tænkt sådan.

Jeg erkender at jeg i et svar til hende fik skrevet noget i stil med “så stop sgu da med konstant at skrive at det er en servicehund”, fordi hun flippede skråt over at en bruger spurgte ind til noget med hendes hund, og hun i den forbindelse blev sur over at brugeren nævnte at det var en servicehund. Det var ikke mit fineste øjeblik, I know. Men Hippie var SÅ flabet og grov i sine svar, og hver gang nogen skrev noget hun ikke brød sig om, skrev hun ting som “skrid ud af min tråd”, “fis af” og lign. Og hvis man skriver på den måde, må man kunne klare at få igen af samme skuffe - psykisk sårbar eller ej. Er man for sårbar til at være på et onlineforum, skal man ikke være det, punktum!

Det kan nok være ret svært at begå sig online, uden at komme til at træde nogen over tæerne. Men man skal også passe på med at tage alt som en fornærmelse, sådan som det ret tit sker. Der er simpelthen folk som bare er alt for krænkelsesparate, og hvor man ikke kan skrive noget som helst, uden at de føler sig trådt på.

• #65   8. okt 2022 Anne - Det ER også forvirrende når hun det ene øjeblik skiver det ER en servicehund, og det næste at den er i træning til det.

Jeg ved hun har skrevet at den VAR servicehund, tror det var i en diskussion om socialhund og servicehund at hun skrev det.

Jeg har tit siddet og tænkt hvorfor man sender en SÅ "ufærdig" servicehund ud til en bruger.

Det er jo netop ikke meningen den skal give brugeren mere stress (hvilket det for mig virkede til Hector gav Hippie)

Jeg orkede bare ikke diskutionen mere med hende, plus hun havde mig på filter (fandt jeg ud af), så prøvede at respektere dette.

• #66   8. okt 2022 Lige i forhold til Hippie mener jeg, at hun i dén grad selv beder om det! Om hun er sårbar eller ej, det er vi vel alle et eller andet sted, så berettiger det hende ikke til at tale til folk, præcis som hun lyster og sende den ene sviner efter den anden afsted. Hun bliver nødt til at se lidt indad, hvis hun skal kunne begå sig et sted som dette, hvor vi ikke er venner, men blot alle deltager i forskellige diskussioner. Man KAN altså ikke forvente, at vi andre herinde skal kende andre brugeres baggrund og udfordringer, for at kunne svare i en tråd, det er edderdylme voksne menneskers eget ansvar at kende sine egne begrænsninger. Kan man ikke tåle at få igen, skal man ikke kaste møg i hovedet på andre!

Jeg har altid skrevet pænt til fx Hippie, jeg har sagt min mening tydeligt og klart, men har fået at vide, at jeg er idiot m.v. Blot fordi jeg ikke var enig med hende i dit og dat. Dét er dårlig stil, og det er sådanne øgenavne, der om noget skal gøres opmærksom på.

Indrømmet, Hippie er bestemt ikke min kop the, hun er bedrevidende, stædig, meget lidt lydhør og så har hun en evne til at behandle andre, som hun selv klager over at blive behandlet - det er hyklerisk og dobbeltmoralsk, så det basker og jeg kan ikke fordrage det!

• #67   8. okt 2022 Hvor er det ynkeligt, når "voksne" mennesker så villigt indtager offerrollen. En flok egocentriske pylrerøve det er, hvad I er. Og I ved godt, hvem jeg mener. Ellers skal jeg på opfordring gerne uddybe.

• #68   8. okt 2022 Og hvor er det typisk, at selvsamme personer nu sidder og pudser glorien. Det er jo ikke kun en bruger, der er blevet genereret i statusbeskeder men en del efterhånden. Og nu indtager DE offerrollen. Usmageligt.

Men det lykkedes jer at få en vippet ud over kanten. Jeg håber, at i er stolte nu.

• #69   8. okt 2022 Horton Sagaen..... smiley

• #71   8. okt 2022 Tja, man får svar, som man råber i skoven...

Anne Marie bragte Hippie på bane, og eftersom jeg er én af dem, der er ramlet sammen med hende, synes jeg egentlig det er OK at svare.

Mobning i statusbeskeder m.v. bryder jeg mig bestemt heller ikke om.

• #72   8. okt 2022 Hvor har du ret Ann-Marie. Jeg tænker, at kan man ikke se det, så er det fordi man ikke vil se det. Det er så kvalmende tydeligt når der gøres nar af brugere som måske ikke er helt som folk er flest.

• #73   8. okt 2022 Jeg tænker, ar når man ikke kan se, at fx Hippie langt henad vejen selv er skyld i de reaktioner, hun får og at hun nu har malet sig op i et hjørne, så er det fordi man ikke vil se det...

• #74   8. okt 2022 jeg synes det er noget mærkeligt noget at gå om mobbe.
    Sikke noget l*** ??

• #75   8. okt 2022 Skrigehunden- jeg har ikke fulgt ret godt med, så ved ikke hvad hippie skrev. Men at en opfører sig tåbeligt, retfærdiggør vel ikke, at man selv springer ned på samme niveau. Er vi ikke nogenlunde voksne mennesker som må stå til ansvar for hvad vi selv skriver? Synes ikke man kan undskylde sig med at den anden altså var dum først.

• #76   8. okt 2022 Linda, det er ret pudsigt, for du er en af dem, som jeg altid læser som værende temmelig flabet. Der er noget i måden du får skrevet ting på, som gør at jeg tænker “hold da op, hun må have en dårlig dag”. Og så kommer jeg i tanke om, at jeg godt véd at du ikke mener det sådan.

Bare som et eksempel på at man måske godt kan opfattes på en anden måde, end man tror man bliver smiley

• #77   8. okt 2022 BTW, hvordan ved folk hvad andre folk skriver på pb? Altså, skriver folk så til en, fx TS, “jeg har fået en pb fra xxxx, hvor der står bla bla bla”, eller?

• #78   8. okt 2022 Linda, jeg kan kun tale for mig selv, men jeg er aldrig sunket ned på fx Hippies niveau - jeg har aldrig kaldt hende øgenavne!

• #79   8. okt 2022 Anne- flabet?? Gider du nævne det næste gang, eller vise mig hvor- for det kan jeg ikke genkende.

• #80   8. okt 2022 Linda, cirka hver gang du skriver smiley Som sagt er det MÅDEN du skriver på, som gør at JEG opfatter det flabet. Men din tråd om spormarker er et godt eksempel på, at det kan være rigtig svært at gennemskue om der er glimt i øjet eller om du mener det, som det er skrevet.

• #81   8. okt 2022 Kan i høre jer selv ??
    Omtalte var i front når der skulle udsendes svinere her og der

• #82   8. okt 2022 Yes jeg kan godt huske min tråd om spormarker. Jeg var ret overrasket over at blive overfaldet på den måde.

• #83   8. okt 2022 Men når mange reagerer på måden du skriver, giver det så ikke anledning til at overveje, om du har skrevet på en måde så det kan misforstås?

• #84   8. okt 2022 Det var kun dig og en anden der farede op. Og helt ærligt, så synes jeg, at du i de fleste tråde leder efter konflikter på en ikke særligt konstruktiv måde. Men jo jeg tænkte da noget i stil med “ hold da op man skal passe på hvad man skriver når det her kan få folk så langt op i det røde felt”
    Jeg havde skrevet “er jeres spormarker også fyldt med korn og andet skidt”
    Jeg kan stadig i dag ikke se, at det gør mig respektløs eller hvad der ellers blev skrevet.

• #85   8. okt 2022 Hippie er en af dem jeg for altid vil huske - og hvor jeg MANGE gange også husker “man KAN ikke diskutere med folk med egenlogik”.

Og så er jeg lidt træt af, at det her ind imellem udvikler sig til hvem der har flest psykiske duagnoser, og derfor tilsyneladende skal fritages for at skrive ordentligt til andre debattører?

Hvis man er så krænkelsesparat, tror jeg man skal holde sine diskussioner, mundtligt.
    Og … “som man råber i skoven får man svar …”
    Og … “ikke smide med sten, når man selv bor i et glashus …”

Find selv på flere, der iflg jer, passer ind.

• #86   8. okt 2022 En ting er hvad der siges i en igangværende tråd. Men når der også bliver oprettet nye tråde eller statusbeskeder med det ene formål at latterliggøre, så bliver det for meget.

• #87   8. okt 2022 Klappe klappe rygge

Som med alt andet smitter dårlig stemning. Men det gør god stemning sørme også. På KG kan omtalte bruger i det store hele godt tale pænt. Gæt selv hvorfor.

Ps jeg har ingen psykiske diagnoser.

• #88   8. okt 2022 Ps jeg har ingen psykiske diagnoser.

Nej, du er nok fra tiden før det blev så moderne smiley smiley smiley

• #89   8. okt 2022 Linda, jeg er vild med at du bliver sur, over at jeg skriver at du kan misforstås, og så lige smider en svada smiley Du er fantastisk smiley

Susanne, et helt åbent spørgsmål - bidrager du til den gode stemning? Du kommer med ekstremt mange stikpiller om hvor dumme og onde folk er, og det tænker jeg egentlig ikke bidrager med særlig meget hygge. Men jeg kan jo opfatte det anderledes end andre smiley

• #90   8. okt 2022 Fantastisk alligevel smiley

• #91   8. okt 2022 Martine, tak i lige måde. Altid så sød.

• #92   8. okt 2022 Hvis man ser bort fra dem , der altid får de fleste tråde til at handle om dem selv ..... ( ynk )
    De altid bedrevidende ......* og så det som man hopper over smiley * .... Så ...

profilbillede
  • #93   8. okt 2022 Men der er så ‘en ting ( nok i virkeligheden flere), jeg ikke helt forstår.

Hvis det hele er så lyserødt og sødt og fantastisk ovre i Hello Kitty klubben … hvorfor så ikke bare nøjes med at være der ??

• #94   8. okt 2022 Ja, Linda, fantastisk. Og dét kan du læse som du vil smiley

• #95   8. okt 2022 Bitten, jeg synes faktisk, at det er synd, at du ikke får hjælp.

Martine, nu er det ikke alle, der har sindsyge kræ gående, så det er faktisk muligt at have katte og hunde sammen

Anne, ja helt fantastisk.

• #96   8. okt 2022 smiley ???

• #97   8. okt 2022 Martine, nu er det ikke alle, der har sindsyge kræ gående, så det er faktisk muligt at have katte og hunde sammen

Tak da for den oplysning - det vil jeg straks sige videre til mine 2 sindssyge katte og 5 hunde smiley

• #98   8. okt 2022 Thø hø det skægt det her ????

• #99   8. okt 2022 Jeg er tilbøjelig til at give John ret smiley

• #100   8. okt 2022 #98

Bestemt, og god underholdning inden jeg skal ud at træne med mine søde hunde - håber bare at de sindssyge kattekræ holder sig væk så længe smiley smiley

• #101   8. okt 2022 Kan jeg ikke få én til at komme her og rydde lidt op? Måske én fra kommunen.
    John, du må vide lidt om den slags.

• #102   8. okt 2022 Hold nu kæft, altså smiley smiley

• #103   8. okt 2022 #102 ... Ok

profilbillede
  • #104   8. okt 2022 Anne
    Du er fra kommunen, ikk'?

• #105   8. okt 2022 Nittib, jeg kan afsløre, at den på ingen måde var møntet på dig, men nok nærmere den galde, der bliver sprøjtet ud. I en tråd om at skrive ordentligt smiley

Nu mangler vi bare at en af humørsprederne kommer med endnu en solstråle smiley

• #106   8. okt 2022 Søren, jo, men vi har kun normalområdet smiley smiley

• #107   8. okt 2022 Touché

• #109   8. okt 2022 Der er enkelte herinde der fejlagtigt tror at de er på Instagram.

Åeeeee vi har ingen penge hjælp os.
    Jeg kan ikke gøre rent osv osv

• #110   8. okt 2022 #109 ... " Her kommer mutter med kost og spand " ... Tra la lu la la lej ... ...... Penge har du jo nok af ----> skriver du jo ret ofte herinde ... smiley smiley smiley
    Tjaaa ... sån. er der jo så meget ... HA HA

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 10 Emner: 11 Svar: 2.120
    #111   8. okt 2022 Jeg kan godt gøre rent, gider ikke

Har dog lige støvsuget stue og køkken

Så ved I det

• #112   8. okt 2022 Nittib kommer du helt på røven osv osv

Jeg spurgte Konen den anden dag om vi var rige.
    Hun svarede nej vi er velhavende.

• #113   8. okt 2022 #112 ... Ja ... det skrev du jo også forleden dag .... Jeg husker godt ( trods alderen )

• #114   8. okt 2022 Nu mens vi er ved det intetsigende .... Jeg har lige drukket varm chokolade og spist 4 skumfiduser ... Hvem kan slå den ?? smiley smiley smiley

• #116   8. okt 2022 Jeg har en undskyldning Isabelle
    Det er den pis telefon. ????????

• #117   8. okt 2022 Jeg synes nu også , det ser flottere ud , når man skriver .... Jul ... Påske ... Pinse ... osv. med STORT ... så fred være med det ... Fniiis .....Og Fniiis skal også skrives med STORT ... smiley smiley smiley

• #119   8. okt 2022 Jeg kan godt gøre rent, jeg får det bare ikke gjort.

Derfor har jeg rengøring hver 2. torsdag.

Jeg har ikke diagnoser fordi det er moderne smiley Jeg giver hjertes gerne hver og en væk hvis jeg kunne..

Og nej jeg er ikke et offer og vil ikke ynkes..

Jeg er bare en der godt kan lide at dele ud af mit liv, så kan dem der vil følge det, og I andre kan jo springe de indlæg over..

Og igen jeg er ikke offer eller vil ynkes.

Og ja det hjælper mig at dele ud af mit liv.

• #120   8. okt 2022 Det er da let at sætte røven i klaskehøjde, når man ikke selv gider deltage i sin egen tråd smiley

Men om ikke andet, så kom der da lidt liv i forum. Det hele sker åbenbart i statusbeskeder, kan jeg forstå. Den slags bruger jeg ikke.

• #122   8. okt 2022 Jeg har modtaget denne perle for ikke så længe siden.
    Dog fra en bruger der ikke er aktiv.

Jeg undrede mig dog en anelse, da jeg ikke husker at have sagt at bullyerne er ulovlige.

profilbillede
  • #123   8. okt 2022 Rikke, med det Donk skrev den anden dag, så gætter jeg på at hun har fanget en omgang corona, og ligger under dynen og håber på at dø hurtigt. Jeg kan afsløre, at hvis det er dét, så dukker hun op om et par dage.

Jeg har i øvrigt aldrig forstået den der “du skal deltage i din egen tråd, ellers er du en idiot” - særligt når det er OT smiley

• #124   8. okt 2022 nu mangler vi bare dem der skriver at de ikke gider mere at deltage herinde.
    de læser åbenbart kun med.
    Nogle af dem var før i tiden de værste

• #125   8. okt 2022 Ahh....jeg har ikke sagt noget, der kunne tolkes som om, jeg mener, hun er en idiot.
    Når man smider lige præcis sådan et "tungt" emne op, hvor man beskylder til højre og venstre, så finder JEG det sært, hvis man bare ikke selv gider at deltage.
    Hun skal selvfølgelig have lov til at have sin Corona under dynen uden at svare på HG - det var egentlig bare en undring.

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

Emner: 8 Svar: 174
    #127   8. okt 2022 Jeg har kun fulgt med i forum, og jeg har set lidt af det hele, både det gode og det negative.
    Både hvor folk gerne måtte tænke en ekstra gang inden de sender, men også hvor folk lige burde tælle til 10 inden de regere på en kommentar, da de tager det alt for negativt og rettet mod en på en måde der slet ikke var ment sådan. smiley

Har dog også lagt mærke til flere har en nål i siden på hinanden igennem tiden, og nogen er smuttet til sidst, og oftes er dem der er gode til at prikke lidt til ilden når de deltager i samme tråd. smiley

Jeg skriver kun hvordan jeg oplever det og kan godt være nogen oplever tingene anderledes end mig. smiley

Deltager dog ikke særlig tit i tråde, men har fulgt med på sidelinjen i flere af dem.

• #128   8. okt 2022 Isabelle: Jeg er ligeglad med om folk har oprettet statusbeskeder, der kan opfattes som mobning, eller om man “nøjes med” at kommentere eller like. Man deltager stadig i mobningen, og det er ikke ok.

Mht. at kalde mig en løgner, når jeg beskriver at folk bliver kede af det, når du retter deres stavefejl, så vil jeg vælge at tilskrive din selektive hukommelse, din mangel på selvindsigt. Genlæs gerne Martines emne: “Terrier”. Det er bare et eksempel på, at en bruger ikke bliver positivt stemt over at få rettet stavefejl.

Aner intet om hvad der er forgået i PB’er, da jeg ikke længere færdes herinde. Jeg forholder mig til den mobning der helt tydeligt foregår herinde, ofte i statusbeskederne, hvor folk kommer med slet skjulte og ondskabsfulde bemærkninger.

Prøv at overveje, om her rent faktisk er et problem, når nu vi er flere som siger det. Som tidligere skolelærer burde du, af alle, være i stand til at spotte mobning. Det foregår jævnligt, overfor adskillige brugere her på HG.

• #129   8. okt 2022 Anne med: Jeg aner ikke hvad HF er, og hvem du har diskuteret menstruationskopper med der ? Men jeg har diskuteret det herinde. Til gengæld vil jeg da gerne lige have en forklaring på hvad du mener med: “HG ville aldrig kunne følge med på dét, der var på HF i gamle dage” ???
    Antyder du at brugerne herinde ikke er kvikke nok, har humoristisk sans eller ???

Jeg er helt med på, at man kan ryge i totterne på hinanden, i en heftig diskussion. Jeg er bare ikke med på, at det så skal ende ud i mobning efterfølgende.

• #130   8. okt 2022 Tror HF er hundeforum

• #131   8. okt 2022 Skrigehunden: Jeg har ikke bemærket, at du har været speciel ondskabsfuld overfor Hippie. Det ikke fordi der ryger en finke af panden, i en ophedet situation, at jeg mener, at der er et problem herinde.
    Det er den efterfølgende mobning der er foregået, som ikke er ok. Og det er gået ud over mange. Jeg nævnte kun Hippie, fordi hun nu er væk. Ønsker ikke at inddrage nuværende brugere alt for meget.

• #132   8. okt 2022 Jeg synes også det har været lidt svært at læse med herinde, og jeg har ellers været her i mange år, også da bølgerne gik rigtig højt.

Så for at forstå det skrevne, er jeg nysgerrig på, om jeg læser det forkert. Så et eksempel der er ret nyt.

John hvad er årsagen til at du feks skriver:
    Der er enkelte herinde der fejlagtigt tror at de er på Instagram.

Åeeeee vi har ingen penge hjælp os.
    Jeg kan ikke gøre rent osv osv

Altså jeg har da en ide om hvorfor du skriver det, men kunne du tænke dig at uddybe, så jeg måske ikke misforstår den?

Og ang Hippies lorte-beskeder, som jeg i øvrigt heller ikke fandt så interessante, kan man ikke bare scrolle videre?
    Jeg har da helt sikkert også smidt noget op hvor folk har taget sig til hovedet, men det er vel okay at vi ikke skal stille alle tilfreds?

• #134   8. okt 2022 Antyder du at brugerne herinde ikke er kvikke nok, har humoristisk sans eller ???

Åh gud…… Ja, jeg antyder at folk herinde er dumme og ikke har humor, selvfølgelig gør jeg det smiley

(Sarkasme kan forekomme, hvis det ikke skulle være tydeligt nok)

Men nej, den her tråd, og særligt dine meget spidse svar, er årsagen til, at HG aldrig vil nå det gamle HF til sokkeholderne. Der var SÅ hyggeligt og sjovt. Og vi have kilometerlange tråde om en løwchen, der gik amok når ejerne knaldede og om hvem der havde kysset med Panda (fra “For lækker til love”) smiley Og ja, man skulle have været der, og nej, HG kommer a-l-d-r-i-g i nærheden af det smiley HF afgik desværre ved døden, og mange flyttede herover. Jeg beklager at jeg troede du var én af dem fra dengang smiley

• #135   8. okt 2022 Jeg vil have HF igen!

• #136   8. okt 2022 Jamen når man mangler HF så meget, kunne en eller anden jo oprette et nyt HF

• #137   8. okt 2022 IsabælldU må Gernæ komendere på min inlæg? PÅ den måed for jag måsge I den siste ænde noet får min skolpænge;

• #138   8. okt 2022 Man skal lade de døde hvile i fred, og alt det der. Tiden er nok løbet fra den slags, og sådan skal det være. Men det var nu noget helt særligt.

Lige som Tantens tråd herinde, hvor hun desværre til sidst mistede livet, havde vi vores egen “tante” (du må gerne selv sige hvem du er, men jeg vil ikke), som vi heppede på i årevis. Og hun overlevede smiley

Eller da Lens’ Aslan blev så syg, og hans ansigt nærmest faldt af, og vi sad dag og nat og heppede på dem. Sådan noget kan ikke genskabes. Men det var sammenhold på en helt særlig måde smiley

• #139   8. okt 2022 Tante G smiley

• #140   8. okt 2022 Jeg savner Tante og hendes historier om hvad hendes mand nu skulle have øreniv for smiley

• #141   8. okt 2022 Frk Jensen
    Det gør jeg også smiley
    Dem om rollator Bent smiley men også dem om polakkerne smiley smiley smiley smiley

• #142   8. okt 2022 jeg er helt ude smiley .... Hundeforum, mener jeg var på besøg et sted de hed det for år siden, kunne slet ikke finde rundt i det ...

Ann-Marie ... det er selvfølgelig problematisk hvis nogle mobbes, men er det ærlig talt ikke lidt svært at vide hvem der vil føle det af at få rettet stavefejl ... Jeg vil SÅ meget gerne vide når jeg staver forkert, ellers bliver jeg jo aldrig bedre ...
    Det jeg mener det er at ting der siges/skrives herinde ikke opfattes entydigt, dertil er vi alt for forskellige, så i stedet for pr automatik at opfatte noget som mobning så kunne man jo opfordre til man pr automatik opfattede det som en hjælp og noget positivt ..

• #144   9. okt 2022 Helt generelt, for jeg er så lidt her, at jeg ikke kan kende sagerne.

Jeg synes egentlig jeg ser den her slags tråde nu og da, men jeg savner lidt handling fra de, der siger der mobbes herinde. Det er jo helt gratis at sidde og skrive eller forsvinde fra forum men det ændrer jo ikke noget.

Det er som om den slags tråde altid ender med at nogle skal forsvare sig mens resten ikke gør noget.

Men er der mobning så har de, der ser det jo også et ansvar.

Hvad gør I hvis I ser mobning?
    Hvad kunne I gøre fremover?

Der er jo masser af ting, der virker mod mobning. Ofte er det en lille gruppe der har fået en kultur som er blevet normal men mennesker kan jo lære hele livet og ændre adfærd.

Samme handling giver samme resultat.

Jeg savner derfor at se alle der synes at nogle mobber gøre noget ved det. Ellers tror jeg ikke det bliver løst.

Jeg forsvarer ikke mobbere. Jeg synes bare det er så let at pege folk ud uden at se på sig selv.

Det er sjældent at en kultur ændrer sig af sig selv.

Men jeg kender som sagt ikke til forum mere, da jeg er her for sjældent. Jeg undrer mig bare over disse tråde hvor folk skal forsvare sig efter noget er sket.

Er det så slemt så sæt handling på. Der er masser af muligheder for at bremse en mobber.

Hvis man vil.
    Og der har alle altså et ansvar.
    Det ansvar kan ikke tørres af på en lille gruppe der ikke engang kan se hvad de gør, hvis de gør det.

Jeg har læst svarene. Og jeg tror faktisk ikke de folk her mener de mobber. Hvis man synes de gør kan man jo ignorere dem helt fx

at forsvinde fra forum ændre jo ikke noget.

så ind og tag ansvar for tonen hvis den er for hård. Det er jo umuligt at ændre noget man ikke ved man gør, eller som gøres med en anden intention.

Jeg tror på de folk der siger at de føler der mobbes og jeg tror på de der siger at det gør de ikke. Det er folk jeg har kendt online længe. De er ikke dårlige mennesker.

Så peg det ud. Måske en pb? Og husk at det skrevne ord kan være svært at forstå. Måske er det ikke ment så hårdt som det står. Men så kan man jo spørge vedkommende med det samme.

Det tror jeg man kommer længere med.

Jeg får bare lidt ondt af den gruppe der skal forsvare sig. Folk skriver ikke ens. Men hvordan kan man ændre noget som man ikke ved?

Så handling på, når I ser noget som I mener er mobning. Så kan man måske finde ud af at det var det slet ikke?

Det er bare sådan lidt en kedelig tendens at man gerne må pege på mobbere men samtidig ikke ser på sig selv. For den der mener at se mobning har også et ansvar mener jeg.

• #145   9. okt 2022 Og et ps. Jeg synes HG er et fint forum. Jeg savner det tit men min tid er bare en anden pt. Jeg blev derfor glad for lige at se så mange kendte navne i tråden. Og at se at folk er her endnu og har fået ny hund og alt muligt.

måske jeg en dag kommer her mere men lige nu er jeg meget lidt online generelt men skønt lige at se at folk stadig er her smiley

• #146   9. okt 2022 Hvorfor i alverden har man et ansvar for at man oplever mobning på HG?
    Man bestemmer vel selv hvilke debatter man vil kaste sig ud i og hvad man vil forsvare eller angribe.
    De fleste har jo altså en travl hverdag. Og dermed ikke tid eller lyst til at sidde på HG og lege politi eller opdrage folk.

Dette opslag er vel netop oprettet for at få folk til at tænke sig lidt om, uden at nævne navne og træde på nogen.

• #147   9. okt 2022 Jeg mener at hvis jeg ser mobning så har jeg et ansvar for at handle.

Det gør jeg i virkeligheden og online.

Hvordan man vil handle må finde ud af.

Hvordan vil du ændre noget som folk ikke ved?

Hvis jeg oplevede at en skrev grimt til mig ville jeg sende en pb og spørge hvad mener du med. Ofte er det slet ikke ment som det opfattes.

Jeg tror ikke på at for alvor adfærd kan ændres efterfølgende lige så godt som via handling i situationen.

Og at man tit ville finde ud af at det slet ikke er som man tror, hvis man lige spørger i en pb.

Hvordan det er at sidde og lege politi kan jeg ikke se. Det tror jeg heller ikke virker.

Men ser jeg en kollega blive mobbet på min arbejdsplads så tager jeg da fat i det. Det har jeg set virke.

På samme måde ville det virke online.

Især fordi jeg ikke tror de folk her mener det så slemt som de fremstilles.

Jeg tror ikke en tråd som den her virker. Men jeg tror meget kan reddes ud i situationen hvis man lige spørger folk i en pb om man har opfattet det korrekt.

eller siger i en pb at man bliver ked af at få rettet stavefejl.

så tror jeg faktisk det ville stoppe der.

Jeg baserer det på at jeg har kendt de folk længe og jeg ved de ikke har dårlige intentioner. Folk skriver forskelligt.

Men siger man det så vil langt de fleste da forstå og forklare sig. Og så behøver man ikke sidde med en dårlig følelse.

• #148   9. okt 2022 #147
    " Jeg tror ikke på at adfærd kan ændres efterfølgende men via handling i situationen."

Altså det håber jeg for alle, at adfærd kan ændres med tid. Det er bare forskelligt hvor lang tid det tager og det er heller ikke sikkert at det sker ved påtale med det samme.

Man kan godt holde ved en mening længe, men over tid ved en evt påtale, tænke over det igen, og finde ud af, at her var der nok en der havde ret.

• #149   9. okt 2022 Ja jeg rettede sætningen lidt. Det gik for hurtigt. Sorry.

Det jeg mener er at adfærd ændres langt bedre/nemmere/hurtigere i en situation end efterfølgende.

En PB kan løse meget tror jeg.

• #150   9. okt 2022 Og så håber jeg da rigtig meget, at der i øvrigt kommer svar på direkte spørgsmål her i tråden.
    Jeg håber at John får lyst til at svare på mit spørgsmål smiley

• #151   9. okt 2022 dem det drejede sig om har svaret
    og det er intet med dig at gøre staff

• #152   9. okt 2022 Nej det ved jeg godt, men jeg skrev jo netop at jeg også oplevede en ændring her på hg.

Derfor jeg spørger ind til det.
    Jeg danner en ide om, hvad det handler om, men jeg kan være forkert på den, og derfor jeg spørger.

• #153   9. okt 2022 Kan også spørge på en anden måde.
    Bliver du sur, skuffet, irriteret over, at nogen får hjælp til deres rengøring feks?
    Eller er det at de skriver om det?

• #154   9. okt 2022 Ganske kort.
    Hader ynk og det florerer i uanede mængder på HG

• #155   9. okt 2022 Jeg er enig med John. Vi kan kun bruge pengene én gang. Der er værdigt trængende ældre mennesker, som ikke får den hjælp, de har behov for.

• #156   9. okt 2022 John, hvad er ynk? Selvmedlidenhed?

Kommer det så an på, hvad man har ondt af sig selv over?

• #157   9. okt 2022 Tak for svar John. Jeg kan godt se, at det er svært for dig at ignorere sådanne statusbeskeder, men lige så svært er det vel også for dem du kommentere omkring.
    Flere skriver at de bare skal ignorere, men det går vel begge veje?

Søren, der er jeg ikke enig. Der er andre i det danske samfund end ældre der har brug for den hjælp.

• #158   9. okt 2022 Jeg ændre lige lidt i mit svar til dig søren, for jeg havde ikke læst det rigtigt.

Jeg er enig i, at der sidder nogen der ikke får den hjælp de har brug for. 100%
    Dog mener jeg stadig, at det ikke kun er ældre mennesker der har brug for hjælp af det kommunale

• #159   9. okt 2022 Selvfølgelig er der åbenlys mobning, jeg må indrømme at ser jeg "tvister" mlm folk herinde som jeg tidligere har set, så har jeg det med at surfe forbi det, med mindre det bliver meget grelt, ofte ligger der en historik bag jeg ikke kender til eller kan huske noget om .. .. men derudover er der jo svært at se mobning, netop fordi det skrevne ikke opfattes ens af alle .. så det nogen ser som mobning ser andre overhoved ikke som sådan.

mht til fx stavning så kan jeg ofte se senere når jeg har skrevet længere indlæg at der så er slå/ i farten fejl... de rettes nu aldrig af andre ..

@ John .. der er også ting herinde jeg hader, eller rettere sagt det irriterer mig at læse om, men giver det ret til mobning ... og dybest set er du ikke så intelligent at du kan føle hvis nogle enten generelt eller i en periode er særligt sårbare ? Du er her trods alt en del og selvom jeg ikke kender nogen herinde personligt så de jeg har mest føling med kan jeg altså godt fornemme om de er i en periode med overskud .. så er det så nødvendigt at påpege, pege fingre, nedgøre via ord ... og hvad er ynk egentlig ?
    Jeg ved ikke hvad der er sket mht like og af-likes mlm nogle personer herinde, men er det som en brugere skriver korrekt så er det vel dybest set unødvendigt, så lad dog vedkommende være i fred ..

• #160   9. okt 2022 Hader skam ynk i hele samfundet ikke kun herinde.
    Ynk og metoo også

• #161   9. okt 2022 # 14
    Hvorfor gøre mobberne opmærksom på at de mobber ?
    Det er mobberne da udmærket selv klar over, de sidder jo bare og venter på en anledning så de kan lave ballade.
    Og det vil ikke hjælpe at gøre dem opmærksom på det, det får dem bare til at mobbe endnu mere

• #162   9. okt 2022 Hvad er mobning og hvem bestemmer om mobning finder sted?

Måske skulle man se lidt indad og tænke over, at hvis man er en gruppe voksne der hygger sig lidt sammen med at nedgøre andre.

Et er at være uenige i og i en diskution være lidt skarp og rap i replikken, noget andet er at gøre grin med bestemte brugere over længere periode, hvis det forgik på en skole eller arbejdsplads så ville det blive betegnet som mobning.

• #163   9. okt 2022 @ John .. jamen det er helt fint, man må jo have de holdninger man nu engang her, ingen tvivl der..

Igen hvad er ynk ? er sikker på det ikke er det samme for alle ... og igen bør man mobbe de der efter ens mening gør det man ikke bryder sig om ..eller skulle man bare forsøge at surfe over det der irriterer en ?

• #164   9. okt 2022 Hanne M:
    Jeg, personligt, ville aldrig opfatte det at få rettet en stavefejl, som mobning. Men kan ikke udelukke, at det kan opfattes sådan af andre. Det afhænger vel af, hvordan ens liv har været. Til gengæld synes jeg, at det er dårlig stil at sidde og hakke på voksne mennesker, og det er med til at skabe dårlig stemning, når det modtages negativt, af den der bliver rettet på.
    Når nu man ved, at ikke alle, bryder sig om, at få rettet stavefejl, så burde man måske undlade det ?
    Ja, ja, jeg kan sagtens se, at det kan være sjovt, hvis man får stavet forkert, men jeg kan også se, at det må være virkeligt irriterende, specielt hvis folk har haft udfordringer med stavning igennem livet.

Mobningen der er foregået herinde, specielt i statusbeskeder, er en helt anden, og langt mere alvorlig sag, som der burde tages hånd om.

• #165   9. okt 2022 Men Ann-Marie, så har du selvfølgelig meldt de tilfælde af mobning, du er stødt på, ikke? Så Big admin kan tage sig af det.

• #166   9. okt 2022 Jeg har hverken tid, lyst eller overskud til at bruge min tid herinde mere. Men læser stadig med, da jeg gerne vil lære nyt vedrørende hunde. Og jeg har lovet mig selv, at jeg lige smider en PB afsted til HG, hvis jeg fremover opdager mobning, og vil gerne opfordre HG’s brugere til at gøre det samme. Måske nogen også kunne have tid/lyst til at melde sig som hjælpe admin ?

Hvis alle holder sammen, og råber op, når man spotter dårlig opførsel/mobning, så burde det vel kunne løses, så HG kunne blive et hyggeligt sted at være ?

Det var hyggeligt at hilse på smiley Men den her stribede fartdjævel står og tripper for at komme afsted, så nu drager vi i skoven. God dag til alle smiley

profilbillede
  • #167   9. okt 2022 166
    Kan du høre din ynkelige selvmodsigelse

• #168   9. okt 2022 Spar har nogle dårlige varer, men jeg handler ikke der og har heller ikke tænkt mig at gøre det. I skal bare lige vide det.

• #169   9. okt 2022 er det egentlig ikke lidt "ynkeligt" (synes ordet er rædselsfuldt) at have behov for at påpege hvad man ser som ynk smiley smiley smiley smiley

@ Man kan ikke generalisere folks opfattelse af Spar´s varer ligesom man ikke kan med så meget andet hvor der ligger subjektive kriterier til grund for ens opfattelse .. smiley

#164 Ann-Marie : nej men det er jo så der vi er så forskellige, for jeg ville hilde det velkomment at blive rettet og dermed måske undgå den samme fejl igen og igen .. tænker selv folk med ordblindhed fx (og her udtaler jeg mig UDEN nogen viden) vil kunne lære at stave nogle ord, ikke fordi de kan se det eller høre det i lydsproget, men ene og alene ved en form for udenadslære så at sige .
    Jeg fatter hat af fx matematik, at regne med bogstaver har absolut været mig ulogisk og svært, men jeg har da fx terpet nogle ting så de er blevet en viden, ikke udfra forståelse men fordi sådan er det nu en gang ....skulle jeg så en gang sige/skrive noget forkert i på det område så vil jeg da gerne tilbage på sporet fremfor at blive ved at gå med det forkerte ..

Hvis ting siges pænt så kan jeg altså virkelig ikke opfatte en rettelse som mobning ..

• #170   9. okt 2022 Lige den med stavefejl, jeg er ordblind og laver ret ofte dumme fejl, jeg vil 1000 gange hellere rettes i den tråd jeg laver fejlen i, så kan jeg rette fejlen, fremfor at “udstilles” i en særskilt tråd om stavefejl m.m;) men sådan er vi tilsyneladende forskellige;)

• #171   9. okt 2022 Jeg er 100% enig i, at der er mange værdigt trængende, som ikke får den hjælp, de har brug for og krav på. Men der er samtidig andre grupper af værdigt trængende, der også har brug for hjælp, og som ikke er ældre og i virkeligheden handler det vel om, at nogle bliver overset i deres behov for hjælp, og måske endda nedprioriteret, men det gør ikke hjælpen til andre forkert eller unødvendig.

Jeg er selv visiteret til fleksjob og arbejder kun 6 timer pr. uge, dette blev jeg i 2010, og jeg fylder 50 til januar. Jeg har mødt de fordomme mange gange, folk, der tvivlede på, om det nu kunne være rigtigt. Både mennesker relativt tæt på, men især fremmede.

Hvis man ikke selv har været i så sårbar en situation skal man passe på med at fordømme, tingene er ikke altid, som de ser ud, og både unge og ældre kan have brug for hjælp i varierende grad.

• #172   9. okt 2022 Ann-Marie, jeg skal lige forstå. Du synes at folk herinde er forfærdelige, og at “nogen må gøre noget ved mobning”. Og du læser med, men har simpelthen ikke tiden til at anmelde en bruger og skrive at vedkommende udviser mobbeadfærd i x tråd, indlæg y? Og så skynder du dig også lige at gøre sig til dommer over, hvem der føler sig generet af hvad.

Jeg har godt nok meget svært ved at have respekt for den holdning smiley

• #173   10. okt 2022 @84: Der er godt nok løbet meget vand i åen siden dit indlæg i denne tråd. Men at du skrev 'korn og andet skidt' var faktisk enormt respektløst. Selvom det er ment ironisk så skal man som landbruger lige læse to gange og trække vejret dybt engang, når man lige læser sådan et sætning. Du skal vide at landmænd er stolte folk og de er stolte af det de har stående ude på marken. Det er ikke sikkert de fanger ironien, hvis de ser det omtalt som 'korn og andet skidt'.

• #174   10. okt 2022 alle tiders tråd.
    Hvem føler sig mobbet eller krænket.
    Sker det med navns nævnelse eller sidder i båt...... og gætter fordi det egentlig er jer selv der krænkes
    Fy for den lede. ??????????????????????

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 5 Emner: 23 Svar: 473
    #175   10. okt 2022 For mig handler et hunde forum om HUNDE i alle afskygninger af hundeliv, herinde er der mest gang i tråde om stort set alt andet end hunde smiley

For at et hunde forum skal være GODT, skal det være alsidigt med MANGE forskellige input i alle retninger. Vores hunde ER forskellige og vi hundeejerne er forskellige.

Så jeg mangler MANGFOLDIGHED herinde og accept/respekt for, at vores hunde er forskellige og vi hunde ejere er forskellige og dermed også mange forskellige svar.

Alt for mange tråde dør/drukner i, at nogen besvarelser/brugere skal korrigeres for deres input om det er selve rådet eller måden brugeren har formuleret sig, stavefejl eller ej smiley

Ud fra hvad jeg læser og opfatter, er det ganske få personer med lige så få rygklappere (likes) Desværre er de meget ihærdige smiley Det medfører at trådene bliver forplumret og at rigtig mange slet ikke vil give input smiley Det er bare et lille kig på antal brugere i alt og hvor mange der reelt er aktive.

Det må have stået på i lang tid, siden at flertallet af brugere opgiver, at være deltagende herinde smiley Det er simpelhent så ærgerligt smiley Dette kunne være en guldgruppe af et forum.

Jeg "Klapjagtede" Hippie men kun indtil hun holdt op med at agere overfor andre som hun selv frabad sig. Jeg synes faktisk, at hun ændrede sig positivt i sin ageren overfor andre !!! Jeg fik faktisk ondt af hende netop fordi hun ændrede sig positivt og så stadig blev mødt med mindre pæn opførsel af "voksne" brugere, det havde hun ikke fortjent.

Der findes mange hundegrupper på facebook, desværre er langt de fleste for specifikke ting og ikke decideret om alt omkring hundeliv.

• #176   10. okt 2022 Mette- jeg kender en del landmænd og folk der arbejder i landbruget- og nok er de stolte, men de er ikke sarte eller dumme. Og jeg har meget svært ved at forestille mig én eneste af dem blive kede af den sætning. De bruger da om nogen sarkasme og ironi i deres humor. Men igen, man skal selvfølgelig passe utroligt godt på hvad man skriver, så meget har jeg da lært.

• #177   10. okt 2022 jeg bor på landet omgivet af bønder
    tror såmænd at de er bedøvende
    med hvad kjøvenhavnerne mener om bla landbruget

• #181   10. okt 2022 Må vi overhovedet skrive noget som helst herinde længere? For mig at se, så ligner det mest at der sidder en gruppe mennesker, der simpelthen er så krænkelsesparate. Hvis man ikke engang må skrive noget med ironi længere, fordi nogen kan blive krænkede og sårede, så er vi altså ved at være der, hvor det her forum slet ikke kan eksistere længere.

Den her tråd er indbegrebet af voksen-skæld-ud. Hvis nogen bliver mobsede over hvad andre skriver, så er det altså ikke særligt svært at hoppe ud af tråden eller logge af.

• #182   10. okt 2022 #181

Amen !

• Max H
    Max H Online Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 10 Svar: 3.308
    #183   10. okt 2022 180. Du sviner aldrig unavngivne til. Men gloriepudserne får lige en sviner?.

Jeg har aldrig forstået at det skal fylde så meget. Er der noget tager man den på stedet. Så går livet videre.

• #184   10. okt 2022 @ 174 john ... jeg har set en der i anden tråd skriver vedkommende føler sig mobbet af bestemte personer ... så nej det er ikke mig selv, hvis den var til mig .. jeg er blevet lovlig irriteret på en herinde en gang, men så brugte jeg det med at ignorere og springe over en tid ... det var det ..

#181 Zoe ... jeg er ret enig, og jeg tror altså også de fleste herinde kan det der .. men så er det mig måske endnu mere uforståeligt at hvis man nu fornemmer en er mere sårbar, enten generelt eller i en periode hvorfor så ikke bare lade vedkommende være hvis ikke man kan bidrage med noget positivt ..

• #186   10. okt 2022 Jeg har kun henvendt mig til fx Hippie, hvis hun har givet forkerte eller direkte skadelige råd i tråde, eller hvis hun, stik imod al fornuft, ikke vil lytte til fagkundskaben, men bliver stædig og bedrevidende. Igen; fra min side er det foregået helt stille og roligt, men jeg er blevet svinet til af Hippie, fordi hun ikke tålte at blive modsagt med argumenter, der var bedre end hendes eller stillet direkte spørgsmål, som hun ikke kunne/ville svare på. Alt sammen i en åben diskussion, og bestemt ikke kun møntet på hende, det ville jeg have gjort, uanset hvem det var.

Jeg føler egentlig ikke, at jeg skal forsvare mig, for jeg synes, helt ærligt, ikke, at jeg har gjort noget forkert - andet end at stille kritiske spørgsmål til en bruger, som flere mener åbenbart skal have lov at "gå under radaren", fordi hun er sårbar. Dén duer i min verden ikke, når vi har med levende dyr at gøre, så må man selv mærke efter og lade være med at svare eller kaste sig u i en diskussion, når man næsten på forhånd ved, at dét kommer der intet godt ud af.

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 5 Emner: 23 Svar: 473
    #187   10. okt 2022 #183
    Hvis det var en gruppe mennesker face to face, så er jeg enig i, at man tager den på stedet og kommer videre ......... Men ikke enig i det på et forum.

• #188   10. okt 2022 Jamen hej igen. Nu er jeg ved at være i lodret igen. Jeg beklager jeg var syg og ikke har haft hundegalleri på min priotetsliste mellem opkast osv. smiley

Nej jeg vil ikke hænge folk ud med navne,og det drejer sig jo ikke om enkelte, hvilket tråden jo også viser.. smiley

Jeg gider sådan set ikke gå ind i personligt fnidder fnadder, i mit indlæg spørger jeg egentlig bare om i overhovedet giver det en tanke, når bølgerne går højt.. Og det gør i jo så åbenbart..

Jeg synes det er trist stemningen herinde er blevet som den er, og denne tråd viser jo egentligt meget godt hvad jeg mener. Men det lader jo til at størstedelen er herinde synes det er smadder fint..

Så jeg skal jo egentligt nok bare lade være med at bruge forum. I ved : Hvis man ikke kan li lugten i bageriet må man jo bare finde en anden butik. smiley

• #189   10. okt 2022 gad vide hvor mange brugere der ... jeg synes det drejer sig om enkelte/ganske få og generelt de samme ... men det viser jo bare hvor forskellig opfattelse man kan have af samme tråd og samme forum...

• #190   10. okt 2022 188
    Det sidste du skriver bifalder jeg

• #191   10. okt 2022 190 smiley smiley smiley smiley det gør mig meget ondt for dig John, du kan umuligt have det godt med dig selv.

• #193   11. okt 2022 Jeg tror faktisk, at jeg er mere diplomatisk online, end jeg indimellem er i virkeligheden (overfor folk jeg kender)
    Jeg kan sagtens finde på at sige direkte til en hundeven "Altså, hvad pokker har du fodret med hele sommeren? Han/hun er jo blevet tromletyk?" Det ville jeg aldrig gøre online, hvor jeg nok kun ville kommentere på en hunds vægt, hvis ejeren decideret spurgte til det.

Jeg kan også sagtens selv blive ramt af det skrevne ord, men forsøger altid at tage en dyb indånding, og sige til mig selv "Husk nu på, at intentionen bagved nok er god".
    Det er den trods alt langt det meste af tiden smiley

• #194   11. okt 2022 elsker denne her sagt af en bruger

der er nogen herinde hvor der er langt imellem låg og gryde
    ??

Kommentér på:
Nu sætter jeg lige røven i klaskehøjde

Annonce