2. aug 2007 Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Rustfjerning uden at pudse/gnide ? Rustfjerning uden at pudse/gnide ?
Jeg har nogle små fiskekroge, som er blevet noget rustne, og vil gerne have dem glatte igen så jeg kan øve mig i at binde fluer. Men de er jo ikke så lette at pudse på med alm rustfjerner... Kender I nogle gode og evt. alternative metoder til rustfjerning?
Jeg har selv fundet frem til et par stykker, som skal afprøves, bl.a. denne med cola som er ret sjov:
*Ved at bruge noget almindelig cola (jeg har kun brugt "the billig kind") og nogle sammenkrøllede stykker af sølvpapir - også kendt som aluminiumsfolie eller staniol, kan man fjerne overfladerust fra forkromede ting uden at skade chromen.
Man tager et bæger, hælder noget cola i (tag lidt af gangen) dypper en klump krøllet sølvpapir i colaen. Herefter gnider man på det emne som er forkromet, og som man ønsker at fjerne rust fra eller fx bare shine op.
Med lidt knofedt (kan ikke købes i føtex) får man et godt resultat taget i betraktning af den billige fremgangsmetode.
Personligt mener jeg ikke det er en god ide at drikke colaen bagefter.*
Jeg kan da lige tilføje at jeg har en ultralydsrenser, men hvad skal der så puttes i som væske til at fjerne rust?
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Rustfjerning uden at pudse/gnide ?