{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

De kære naboer {{forumTopicSubject}}

Inspireret fra aftenens tv-program, kunne det være interessant at høre, hvordan du har det med din nabo.
Så kom frisk frem med meldingerne :o)

Jeg selv har super gode naboer. Vi hjælper hinanden og er gode til at snakke sammen over ''hegnet'' (skønt vi bor på landet) men samtidig værner om hinandens privatliv.
Jeg kunne ikke ønske mig bedre naboer end dem jeg har! :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De kære naboer
  • #1   23. aug 2010 Har det også fint med vores naboer smiley
    Dog er de lidt for interesseret i hvordan vi ordner vores have, da de er sådan nogen der burde have deres have med i "have haves" smiley



  • #3   23. aug 2010 Jeg har en belastning af en overbo! Venter bare på at det helt rigtige dukker op så vi kan komme væk herfra!

  • #4   23. aug 2010 Hader min nabo til den ene side, da hendes hund gør alt for meget og hun har en hæklefejl i kysen. Men så længe hunden holder mund og hun lader mig være, så genere jeg heller ikke hende.

    Til den anden side, hilser jeg på - men de får også besked når musikken er for høj. Naboerne uden om dem, snakker jeg fint med smiley

    Jeg er nok en rigtig træls nabo - ikke fordi jeg larmer, før det gør jeg aldrig. Men fordi jeg ikke tolerere ret meget larm. Og slet ikke hundegøen og musik ;D


  • #5   23. aug 2010 jeg har gode naboer, de to ved siden af os er næsten aldrig hjemme og er de hjemme er de rolige og klager ikke selvom hundene leger smiley

    genboerne elsker til gengæld hundene selvom de har katte (vores kan ikke li katte) så vi er jo heldige smiley


  • #6   23. aug 2010 jeg kender dem ikke rigtigt -- desværre faktisk..

    men vi bor med så langt imellem os at vi stort set aldrig mødes.. men dog er de altid hjælpsomme hvis der e rproblemer eller sådan..


  • #7   23. aug 2010 Vi snakker godt med vores naboer til den ene side, men til den anden side snakker vi ikke med naboen, har egentlig aldrig hørt ham sige noget. Genboen er sjædent hjemme.

  • #8   23. aug 2010 Vi har været på ikke tale fod i mange år med naboen, fordi han var gået ind på vores grund og fuldstændigt fældet 10, 5 m høje grantræer og taget alt træet ..
    Det endte med landmålere osv. som han selvfølgelig kom til at betale,
    Vi burde ha politi meldt ham, det er nemlig strafbart og hærværk at gå ind på naboens grund og fælde deres træer..


  • #9   23. aug 2010 En eller anden mand fra vores vej bød os velkommen da vi købte huset. Har aldrig set skyggen af naboen.
    Nu er vi så begyndt at hilse på den ene for de har også hund, og så snakker de med Milo når vi går forbi.

    Til den anden side, puha Grrr. De provokerer milo til at gø, så jeg hader dem.
    Kort og godt smiley


  • #10   23. aug 2010 Jeg har en "fantastisk" nabo, eller noget, har lige fået smidt ham ud.... ;o)

  • #11   23. aug 2010 Og deres ukrudt vokser ind i min have. Gør det ikke just bedre smiley

  • #12   23. aug 2010 Frygtelig naboer

    1 Nabo: Har 5biler holdende i indkørslen, så vi andre ikke kan få gæster eller have bil oppe. Vi er 3 lejligheder med en p-plads hver. Han dækker dem alle plus alt andet plads, så vi andre ikke kan komme ud med bare vores sølle cykler. Og han griner af os når vi brokker os.
    + Hans hund gøer konstant!!!!!!!! og skider i vores have

    2 Nabo: Hunden render løst i byen og den er pisse aggressiv og har overfaldet min hund i vores EGEN have!! den gøer ALTID og mener ALTID og hun råber og skriger hver dag af en eller anden derinde. Er til at blive syg i hovedet af


  • #13   23. aug 2010 Til den ene side har jeg en familie som nabo. Vi hilsner lige, men snakker ellers overhoved ikke sammen. De er heller ikke super glade for hunde, men accepterer fint at vi har to styks. Ligesom vi accepterer fint at de har nogen larmende børn og den ene af ungerne har damp, så det går bestemt ikke stille for sig.

    Til den anden side har jeg en ældre dame, som altid snakker, hvis hun ser mig i haven smiley Og hun elssssker hunde, men kan ikke selv have nogen pga, alderen og helbredet, så hun snakker med hundene, når hun er i sin have og hundene er ude. Er jeg også ude, løfter jeg mange gange lige Laddie op, så hun kan klappe og nuller ham smiley


  • #14   23. aug 2010 Jeg snakker med dem til den ene side sporadisk. De er søde.

    Der er kommet nye til den anden så dem har jeg endnu ikke mødt :o)


  • #15   23. aug 2010 Mine forældre bor til den ene side.,........ Skøøønt:-))

    Til den anden side bor "dem med hundene" Jeg bryder mig bestemt ikke om deres agressive hunde, men heldigvis kan vi snakke om problemerne med hundene.

    Så alt i alt er vi ret godt tilfredse med vores naboer:-))


  • #16   23. aug 2010 Tja jeg har vidst bare underlige naboer på begge sider. De nye til den ene side var søde nok i starten og ungerne legede da sammen da det var godt vejr. Men hvad der er sket ved jeg ikke men nu er de vent 180 grader og nu må ungerne ikke lege sammen mere og de kan dårligt hilse. Men fred være med det jeg flytter alligevel snart. Så får jeg min veindes veinde til nabo så det skal nok blive hyggeligt :o)

  • #17   23. aug 2010 Hold da op, det står jo næsten lige *GG*
    Jeg kunne ikke døje at bo et sted, hvor jeg ikke havde gode naboer.


  • #18   23. aug 2010 vi bor i etplans med 4 naboer bagved + ved siden af - den ene er vi rigtig rigtig glade for - den anden kender vi ikke (ny ung gut som spiller musik og har gæster i tide og utide - men stille og rolig lader det til) ham bagved hilser vi på , "kældermanden" (bagerst *Gg*) hilser vi på og sniksnakker med.

    på den anden side har vi en dp mor , min søns gæstedagplene . sød dame , men sur mand ...

    overfor er der en vognmand med en del katte *Gg* lidt larm , når han kommer hjem med bilerne , men min søn ELSKER at kigge lastbiler så det er også godtnok smiley


  • #19   23. aug 2010 Jeg skal lige sige at vi har kun nabo til siderne. Foran og bag huset er der marker:-).... OG en enkelt kirkegård, men dem har vi ingen problemer med......*GGGGG*

  • #21   23. aug 2010 Mette
    det var da ret så heldigt.. Tænk at have et par dårlige ånder som nabo *GG*


  • #22   23. aug 2010 A;h .

    Nej nej.......... De rasler lidt ind imellem, men så råber vi til dem og så går de ned og lægger sig igen.........*GGGGGGG*


  • #23   23. aug 2010 Hader naboen til den ene side. Han har svinet os til ind over hækken, truet os med at vi var smidt ud af vores hus indenfor et halvt år - det er så over et år siden og vi ejer vores hus, så hvordan han skal få os smidt ud aner jeg ikke.
    Han skaber sig over at vores hunde gør, selv om de faktisk (hundene) kan gå i haven i timevis uden at sige en lyd, men hvor andre omkringboendes hunde gør i tide og utide. Jo, vores gør også ind imellem og så snart de gør, så er vi efter hundene og de bliver hentet ind fra haven. Andre omkring boende naboers hunde gør langt langt oftere og mere end vores, uden at deres ejere gør noget ved det. Men vores hunde får skylden, fordi stodderen ikke kan høre forskel.
    En gang brokkede han sig højlydt over vores hunde gøede. Vores hunde var dog ikke hjemme, for de blev passet andet sted.
    Men han tager ikke nogen hensyn selv - hvilket vi også har hørt fra flere af vores øvrige naboer. Han kan finde på hvad som helst med f.eks ombygninger, larmende havearbejde/konstruktioner etc. tidligt morgen i weekenderne.

    Naboen til den anden side, snakker vi bare ikke med.


  • #24   23. aug 2010 Ej Mette for fanden.. jeg var død af skræk og underlige tanker hvis jeg boede ved siden af en kirkegård..*GGG* Du er ret så sej i min bog nu!!!! smiley

  • #25   23. aug 2010 Baaah jeg har en gammel mand til den ene side, han har sin cykel stående foran hoveddøren og så render han ud hver nat kl 00.30 smider 2 rødvinsflasker (tomme) i cykelkurven og trækker den 3 meter hen til skuret og står derude og buldrer en halv times tid... Til den anden side bor en lidt ældre mand der er syg, ham hilser jeg på og det er det.

    Bagved bor der en udlændige familie, de er til at få grå hår af, der er nok 35 meter græsplæne mellem husene, men jeg kan høre alt der foregår. Børnene leger ude i haven, moren kommer ud og råber (tror jeg nok) efter dem så de hyler, når de så er stoppet så kommer hun ud igen og sådan fortsætter det hele eftermiddagen...
    Ved siden af dem bor nogen jeg aldrig har set, men jeg behøver ikke have lyd på mit fjernsyn hvis jeg ser samme program som dem.

    Så har jeg en ældre dement dame der render rundt og kigger i min skraldespand. Hun er så herlig, spør hver gang hun ser mig: "Neej er det dig der bor derinde med hunden? Ja nu har vi jo snakket om hvem det var der lige var flyttet ind, men nu kan jeg fortælle de andre at det er dig..." Og jeg blir budt velkommen hver gang og har nu boet her i snart et år smiley



  • #26   23. aug 2010 Maria:

    Jamen, jeg er jo nabo til mit fødsels- og barndomshjem, så jeg er vokset op med den kirkegård.............

    Men jeg vil meget gerne være sej alligevel...........*GGGGGGG*


  • #27   23. aug 2010 Tjaa min nabo er sjovt nok den ejendomsmægler som har narret mig da jeg købte mit hus :s så jeg har det blandet med min nabo :s

    Konen er rigtig sød hvorimod man ikke har det så fedt med manden ( Ejendomsmægleren )

    På den anden side er der ingen problemer smiley


  • #28   23. aug 2010 Da vi boede i lejlighed havde vi en nabo der var syg i potten.Nu er vi flyttet i hus og har fået de sødeste naboer,vi hjælper hinanden hvis der skal fældes noget eller man mangler noget så skal man bare spører.Naboungerne kommer nogen gange forbi og får en is og kæler med hundene.

  • #32   24. aug 2010 jeg bor i eget hus og har kun naboer til den ene side og de er så søde og dem overfor er osse flinke vi hilser på hinanden og ikke mere, min nabo taler jeg en del med de har 2 yorkier der gøer en del men det gør mig intet mine gøer jo osse indimellem så alt i alt har vi et godt naboskab, der har lige været vejfest det var rigtig hyggeligt.

  • #33   24. aug 2010 min nabo til højre fisker jeg med konstant, underboen går jeg tur med hunden med og naboen til venstre har endnu en af kenzo's legekammerater, holder fester mig og naboen til højre crasher, og skal til at spille poker med ham på et tidspunkt... vil sige jeg har nogle ret gode naboer smiley

  • #34   24. aug 2010 tja min nabo til den ene side har vi et lidt blandet forhold til, de har boet her og har kendt min kæreste fra han var helt lille så de tror de kan dikterer hvad vi må og ikke må og hvornår.

    vores naboer til den anden side er flyttet ind sidste år, de er super søde og rare, vi snakker ikke vildt meget med dem, men det vi gør er bestemt meget høftligt og hjlæpsomt. og det bedste af det hele er, at de overhoved ikke larmer, altså man kan ikke engang høre dem når de sidder og hygger sig i haven om sommeren.
    og det er selv om de har 3 store piger smiley


  • #35   24. aug 2010 Vores den ene nabo, en ældre herre, er rigtig sød og hjælpsom. Han er pensioneret gartner, så han ordner vores have. Han elske vores hunde og unger. Så de er derinde og blive passet, hvis vi skal noget. Vores naboer på den anden side, snakker vi ikke rigtig med. Det er et par i 80érne, som holder sig meget indendøre, så vi ser dem ikke rigtig. De gange vi gør, hilser vi pænt på hinanden, og det er så det smiley

    så er godt tilfreds med mine naboer. Har dog på fornemmeren, inden for få år, de gamle sælger huset. Og så bliver det spændende med nye naboer smiley


  • #36   24. aug 2010 jeg har ikke et godt forhold til mine naboer + overbo - men jeg har heller ikke et dårligt forhold til dem hehe...
    Vi hilser, hvis vi mødes og det er det....
    en alko-børge på den ene side, som jeg aldrig hører noget til. En nyskilt mand i 50erne på den anden side, som jeg heller aldrig hører...
    Og så er der overboen, som er enlig kvinde i 40erne uden børn... Hører kun der er liv, når hendes vaskemaskine slynger hehe...

    Så jeg tror jeg har været rimelig heldig med mine naboer smiley
    Ingen brok fra nogen parter og dejlig stille og roligt som regel.

    Men må indrømme, at da min veninde og kæreste var min nabo, så var det meget hyggeligere.. Vi mødtes tit i haven - snakkede over hækken - kom på besøg osv.
    Men nu holder man sig mest for sig selv.


Kommentér på:
De kære naboer

Annonce