{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.574 visninger | Oprettet:

Opdatering - Skæv næseskillevæg {{forumTopicSubject}}

Synes at i fortjener en opdatering på denne tråd http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/567108-skaev_naeseskillevaeg___nogen_der_har_proevet__

Som der står i tråden så var jeg for noget tid siden ved en ØNH for at få tjekket min næse hvor skillevæggen er skæv efter et par knytnæve slag i 2010..
ØNH'en sagde dengang at min næse var snorre lige..

Det svar var jeg bestemt ikke tilfreds med, især fordi at jeg selv kan se at næsevæggen er skæv når jeg kigger op i næsen med et spejl og så kan det tydeligt mærkes uden på næsen..

Idag var jeg så ved en anden ØNH for at få en second opinion.. Og hun kiggede kun en enkelt gang i hvert næsebor, og udbrød at ham der havde kigget i næsen måtte da være blind, for der var en tydelig skævhed..

Gud hvor er det dejligt at få af vide at det ikke er mig den er gal med, men at næsevæggen rent faktisk er ret skæv..

Jeg har så desværre mange skorper og sår i det tillukkede næsebor, så jeg skal skylle det med saltvand 3-4 gange dagligt og smører vaseline i kanten af næseboret..

Derudover har jeg fået noget næsespray med binyrebarkhormon som jeg skal bruge i 1 mdr 2 gange dagligt for at mindske slimhinderne..
Hvis det virker skal jeg fortsætte med næsespray..
Men virker det ikke, ja så skal jeg kontakte min ØNH igen og så henviser hun mig med det samme til sygehuset med henblik på en operation..

Så nu er jeg spændt på at sprayen virker..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering - Skæv næseskillevæg
  • #1   1. maj 2014 Det var da dejligt at få en afklaring smiley Jeg håber da at sprayen virker og god bedring med næsen smiley

  • #2   1. maj 2014 Tusind tak Line.. Det håber jeg godt nok også at det gør.. smiley Der går dog lige 7-14 dage før jeg bør kunne mærke en ændring.. smiley
    Men ellers så tager vi bare operationen med.. smiley


  • #4   1. maj 2014 Ja og jeg syntes at det er godt at du tager det hele på sådan en positiv måde, for så går det nok også meget lettere smiley Men mon ikke det nok skal virke smiley

  • #5   1. maj 2014 Vark - Mange tak.. smiley

    Line - Man kan ikke gøre så meget andet end at tage det positivt.. Jeg har hele tiden vidst at operation var noget der måske ville blive aktuelt hvis jeg fik medhold af en ØNH i at den er pil skæv.. smiley

    Men ja, nu bliver den næste måned spændende mht sprayen.. smiley


  • #6   1. maj 2014 Ja du må da komme med en opdatering smiley

  • #7   1. maj 2014 Det skal jeg nok.. smiley

  • #8   1. maj 2014 jeg har haft sådan en operation for skæv næseskillevæg, og det gør jeg ikke igen hvis jeg kan slippe. Jeg skulle have operationen fordi skillevæggen vokser for meget. Selve operationen var ikke noget særligt, den gik fint, men bagefter skulle jeg have nogle silikone skinner oppe i næsen i, jeg tror det var en måned, for at skillevæggen ikke skulle rykke skæv igen. Det gjorde så ondt at jeg ikke kunne holde mig selv ud og kunne ikke sove trods smertestillende, det pressede oppe i panden (de skinner er 8-10 cm lange så du kan forestille dig hvor langt de går op). Så efter 4 dage var lægen nødt til at pille dem ud og så måtte vi håbe skillevæggen blev på plads.
    Næseskillevæggen er nu vokset igen så det er svært at trække vejret gennem det ene næsebor men jeg har valgt at udskyde en operation så længe som muligt. Det største problem for mig er, for det første at jeg har allergi så næsen bliver ret udsat det meste af året, og for det andet at det er svært at holde det ene næsebor rent så der sidder tit skidt og møg som er svært at skylde ud da det danner en slags lomme som det ligger i. Men håber stadig de kan finde en anden løsning end operation (også fordi jeg har panisk angst for at blive bedøvet)

    Det var min historie. Lægen sagde dog det var sjældent man fik de problemer jeg havde, men håber da for din skyld du bare kan nøjes med spray.


  • #9   1. maj 2014 Karen - Jeg har samme problem..

    Jeg har ekstremt lidt luftpassage igennem det højre næsebor fordi at næseskillevæggen næsten har lukket det til..
    Jeg kan ikke tømme næsen for skidt og skorper fordi at det sidder fast, jeg kan ikke få det ud når jeg pudser næse og jeg kan slet ikke få fat i det med en finger for jeg kan ikke få en finger derop.. Der er simpelthen ikke plads.. Og så gør det bare ondt som en i fanden..

    Allergi har jeg også.. Overfor husstøvmider og græs.. smiley

    Men jeg må indrømme at hvis sprayen ikke virker, så tager jeg hellere end gerne smerterne fra en operation med.. For hellere smerter end ikke at kunne trække vejret ordentligt..


  • #10   1. maj 2014 jeg tror også at det ikke kun er smerterne der afholder mig fra at gøre det igen, men at jeg også har panisk angst for at blive bedøvet. Jeg har prøvet at blive bedøvet helt 2 gange og begge gange er det lykkedes dem at få mig bedøvet men når jeg vågner igen så går jeg i panik, sidste gang gik det ud over en sygeplejerske der fik en på kassen (jeg viste ikke hvad jeg gjorde og var kun halvvågen, men jeg har alligevel dårlig samvittighed over det, typisk mig). Og mine smerter var som sagt så stærke at jeg ikke kunne sove eller bare holde ud at være mig selv, men jeg er også lidt sart smiley

    Men som sagt så håber jeg på sprayen virker, det er altid godt at gå uden om operation. Men ja, hvis det er svært at trække vejret så ville det være rart at få ordnet. Og som min læge sagde det er ikke så tit man får de problemer med smerter jeg havde. Og jeg har da også nogle dage jeg overvejer at få det gjort igen, især når det er en dårlig dag hvor det er svært at trække vejret, så jeg får det da sikkert også gjort igen snart, skal bare lige tage mod til mig.


  • #11   1. maj 2014 Jeg har kun været bedøvet 2 gange.. Men det var da jeg var barn.. 1 gang for navlebrok og 1 gang for at få fjernet mandler.. Så det er ikke noget jeg husker.. smiley

    Mht smerter er jeg ikke så sart.. Jeg kan f.eks godt have en omgang migræne og stadig ikke tage smertestillende.. Jeg hader nemlig at tage piller.. smiley
    Jeg kan til nød tage mine P-piller og allergipiller.. Men det er jo også meget små piller.. smiley

    Ja, det vil helt sikkert være det mest optimale at undgå en operation, jeg er dog ret sikker på at jeg på et tidspunkt vil bande den pokkers næsespray væk.. Men jeg håber da alligevel at det virker..


  • #12   1. maj 2014 Jeg kender det alt for godt, med læger der siger alt er fint, selvom det ikke er.. Har i 4 år nu haft problemer med kæben. Den låser, knækker, gør ondt, kan hverken tygge gabe ordenligt. Efter 2 år hvor de afprøvede diverse bøjler, tog de mig endelig i røngent og scanning. De fandt frem til at mine led var slidte. De opererede mig langt om længe, hvor operationen havde virkning i en måned.. Her efter valgte lægen bare at fylde mig med piller (12 smertestillende om dagen, meget sundt..eller noget), og mente at det var nok. Ingen bedring. Blev opgivet og sendt videre til et bedre sygehus.. De startede ud med røngent, hvorefter jeg også her skulle dopes, de kunne ikke se noget på røngent, udover min bruskskive smuldrede væk. Min mave blev ødelagt, de mente bare jeg pev. Langt om længe tog de mig i scanning, hvor de så måtte indrømme, at de godt kunne forstå jeg havde ondt og problemer - mine kæbeled er ligeså slidte som en på 80 års, leddet er fyldt op med grums, der irriterer endnu mere og mine bruskskiver som smuldrer.. Hvad vælger de at gøre? Joooo, de kunne godt gå ind og lave en større operation, som kunne hjælpe.. Men nej, vi går da bare ind og laver samme operation som sidst, det kunne jo være de kunne gøre det bedre.. Det skal jeg så have ordnet i juli.. Jeg HÅBER virkelig at du er mere heldig end jeg har været! Krydser fingre for dig smiley

  • #13   1. maj 2014 Tosserne - Puha, det lyder godt nok ikke rart.. smiley
    Krydser fingre for at det går bedre med din operation denne gang.. smiley


  • #15   1. maj 2014 Bugsy - Boret 2 nye huller? Det lyder godt nok vildt.. smiley

  • #17   1. maj 2014 Nadia - Hehe, både min mor og mormor husker mig heldigvis på at jeg skal tage den.. smiley Så det kommer jeg heldigvis ikke til at glemme så længe at de husker mig på det.. smiley

    Jeg blev bedøvet i højre næsebor idag fordi at det gjorde alt for ondt da hun ville fjerne skorperne.. Hun prøvede først at suge dem væk, så med en pincet og til sidst kom hun en driv våd tot vat op i næseboret som også bedøvede og gjorde et eller andet ved slimhinderne..
    Og NØJ det var de bedste 3 timer i lang tid med "fri passage" i næsen.. smiley


Kommentér på:
Opdatering - Skæv næseskillevæg

Annonce