{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Katterelateret. {{forumTopicSubject}}

Parringen der glippede. Blot en historie for at få lidt luft.

En dag til racefremvisning i Plantorama mødte jeg en sød ældre dame. Hun var vældig interesseret i mine katte, og vi stod længe og talte. Hun fortalte, at hun egentlig gerne ville have en 7. generation af sine linjer gående, men at hun ikke længere orkede at opdrætte. Jeg sagde til hende, at vi kunne sikkert godt finde en løsning, når hun var parat. Hun lovede at kontakte mig, men jeg hørte ikke mere.

Det gik ikke værre end bedre, at denne ældre dame kom forbi en gang til på en senere racefremvisning i Plantorama, og vi stod igen og talte sammen i længere tid. Hun var lidt ulykkelig ved tanken om, at hendes katte nu blev ældre og ældre, og hun ville virkelig gerne have en killing efter sin hankat. Så som jeg nu engang er, så sagde jeg til hende, at vi måske kunne løse hendes problem.

Vi aftalte, at hun skulle komme forbi hos mig og hilse på os og vores katte. Som sagt - så gjort. Hun kom forbi, og vi snakkede og snakkede om kat og mere kat. Vi blev enige om, at jeg fik en parring på en af mine piger, mod at hun fik en killing, så hun kunne få sin 7. generation af katte i huset, som hun ønskede sig så meget. Som opdrætter forsøger man at hjælpe hinanden.

Første besøg hos hankatten resulterede desværre ikke i drægtighed som håbet. Der blev ved første besøg udfærdiget og underskrevet en parringskontrakt, der også indeholdt en aftale om en omparring, når/hvis katten ikke blev drægtig første gang.

Nå, hun gik i løbetid igen, men rent praktisk fungerede det ikke for hverken hende eller os, så vi aftalte, at vi afventede næste løbetid. Og den lod vente på sig. Endelig kom hun atter i løb. Og selvfølgelig ringede vi til hende for at aftale nærmere. Aftalen blev, at vi skulle komme op næste dags morgen, så hun kunne blive sat sammen med hendes hankat.

Men det gik ikke helt, som det skulle. Om aftenen ringede hun og fortalte, at hun var nødt til at tage sig af sin syge søster, så hun var nødt til at springe fra vores aftale. Og ja, jeg var/er skuffet. Jeg havde sådan glædet mig til at få nogle meget spændende og gamle linjer ind i mit opdræt. Da hunkatten har den alder, som hun har, måtte jeg træffe en hurtig beslutning, så jeg satte hende ind til min egen hankat, da jeg ikke havde en anden lånehankat på hånden sådan lige. Så kunne en lånehankat komme på tale til næste gang.

Kommentarer på:  Katterelateret.
  • #1   9. nov Så bare for at parre smider man en ikke ønsket hanhund på istedet for at vente ja det forstår jeg ikke

• #2   9. nov Ikke ønsket?

Mja havde jeg ikke fået tilbudt parringen af hende den ældre dame, så var hun kommet til egen hankat alligevel.

Men nu bød lejligheden sig til, at jeg måske kunne have fået en ikke-beslægtet hankat til mine piger fra den parring.

Min hankatte er skam ret ønsket. De er rent håndplukkede til formålet.

• #3   9. nov Dot Com.

• #4   9. nov Jazzy.

• #5   9. nov Hvor er de smukke

Hvad farver kan man forvente ud af den kombination..?

• #6   9. nov Mange tak.

Hun er sat sammen med Dot Com, så en evt. pige fra hende ville kunne bruges sammen med Jazzy senere. Dot Com bliver enten kastereret inden længe eller får en chip.

Kombinationen kan resultere i følgende farver:

Hankillinger:

Sort (n)
    Sort smoke (ns)
    Rød (d)
    Rød smoke (ds)

Hunkillinger:

Sort (n)
    Sort smoke (ns)
    Sort tortie (f)
    Sort tortie smoke (fs)

Alle kombinationer med eller uden hvidt.

• #7   9. nov Spændende held og lykke med kuldet

• #8   9. nov Mange tak, jeg håber, at det lykkedes, men hun virker ikke helt tilfreds ude ved hankatten.

• #9   9. nov Spændende

Held og lykke med projektet

• #10   9. nov Mange tak, jeg er så spændt.

Jeg har også gang i et par andre planer, men nu må jeg se, hvor meget af det, der lykkedes. For kattene har ikke været enige med mig i år.

• #11   9. nov Det er da i hvert fald smukke katte begge to

• #12   9. nov Mange tak.

Omtalte hunkat er hende her, som også har nogle ret spændende linjer bag sig.

Toffifee.

• #13   9. nov Sidder lidt og undrer mig ...
    Fin historie med den gamle dame ....og katte der ikke kunne alligevel 3 gange ... syg søster og så finder du din gamle hankat frem ... for at få killinger .... meeeen

Hvorfor fortæller du os det ???? .... ( altså hele historien om den gamle dame )
    Hvorfor ikke bare -----> .. " Min kat skal have killinger " ....

• #14   9. nov Jeg tænker at de første to linjer forklarer

Citat: Parringen der glippede. Blot en historie for at få lidt luft.

• #15   9. nov Nej det var nu kun et forgæves forsøg på at få hende parret. En gang hvor ingen af os kunne få det til at passe sammen, og en gang hvor hun hoppede fra.

Men fred være med det.

Hvorfor jeg fortæller historien. Fordi jeg havde brug for det. Længere er den egentlig ikke.

Det hele har kørt lidt op ad bakke i år, og nogle gange er man bare nødt til at fortælle til nogen.

Min "gamle" hankat på 5 år har gjort sit for mig efterhånden. Det var iøvrigt også ham, hun var planlagt til at skulle ind til oprindeligt. At planerne ændrede sig og det alligevel endte med at blive ham, hun skulle besøge. Det var for mig ret skuffende, for som sagt var den anden hankats linjer vældig spændende.

Gode gamle stærke linjer.

Skuffelsen er der stadig, men ingen kan forme livet selv, der vil altid komme ubekendte faktorer.

• #16   9. nov Avl er bare så meget andet end det der ligger først for.. og her var man trods alt heldig (måske hvis parringen kommer i hus) at have en trods alt overvejet andet valg til en kat der måske ellers ville være for gammel at få killinger på.
    De dyr har deres egen mening om hvem de synes er naturlige partnere, og man kan aldrig gardere sig.

Vi der er heldige at få lavet kombinationen vi drømmer om, får heller ikke altid det forventede ud af en drømmeparring på papiret. Mindre kan godt gøre det, og er det overvejet ser jeg ingen grund til ikke at bruge en backup-plan.

• #17   9. nov Nogle katte går i næsten konstant løb, og da er det lettere at finde andre planer. Hende her har langt imellem sine løbetider, og det gør planlægningen sværere. Men jeg håber sådan, at det lykkedes. Til næste år har jeg måske en anden lånehan på banen. Han er bare ikke gammel nok pt.

Og ja, planen var velovervejet, da han var planlagt til hende, længe før vi blev kontaktet af den forhenværende opdrætter.

Jeg har måtte lukke en hunkat pga. alder, og tog chancen med en anden hunkat til min store fortrydelse. Så nu har jeg min egen personlig grænse mht. alder.

• #18   9. nov Nu bliver jeg altså nødt til at spørge om noget ....

ER det virkelig nødvendigt , at blive ved med at "lave" killinger ??? ... Bare fordi man kan.

Siger én , der har arbejdet i Kattens Værn i 10 År .... og oplevet hvor mange katte der sidder i bur der , fordi ingen vil have dem længere. ... ( også " fine " katte )

• #19   9. nov Sådan har vi det også med hunde. For vores tævers vedkommende har vi 2 løbetider at trække på. Når hunden er ca 3 år og hvis ikke det lykkes så året efter, tæt på 4 års alderen.
    Vi har nyresygdom i racen som kan dukke op når som helst, men da vi ikke kan vente evigheder så er vi nødt til at sætte grænsen ved første forsøg ved de 3 år, hvis alt er fjong.
    Jeg vil ikke parre en førstegangstæve senere end de 4 år, da vi også har en stor rate i kejsersnit og efter de 4 år stiger risikoen betragteligt.
    Og med løbetid en gang årligt så bliver det sådan.

Chante skulle være færdig udstillingsmæssigt først så med hende var der 1 skud i bøssen. Havde hun ikke fået hvalpe ud af det forsøg, var det bare ærgerligt. Hun fik et kuld og får ikke flere da det endte i kejsersnit.

• #20   9. nov Bitten, JA det er nødvendigt at blive ved med at LAVE katte, hvis racen ikke langsomt men sikkert skal uddø. Vi er alle blevet opfordret til at lave FLERE killinger, da der i dag laves færre racekatte end nogensinde før !!!

Til gengæld er katte fra mig af passet med alt og neutraliseret, inden de forlader matriklen, så de laver ingen uønskede katte.

Man opdrætter katte for at vedligeholde og forbedre racen - ikke for at "producere". Det har vi nok huskatteejere, der gør.

• #21   9. nov Hearthitter, der diskuteres blandt katteopdrættere også, hvorvidt anbefalingen med at vente til katten er 2 år også er så god, som den er skrevet. For der er helt klart ulemper ved at vente.

Jeg har ladet en hunkat parre med lige godt 4 år. Hun fik 5 killinger hvoraf kun en overlevede. Det er super hårdt at sidde sammen med dyrlægen og måtte aflive to killinger, hvoraf den ene bare ikke ville dø. Det gør jeg bare ikke igen.

Den anden hunkat der trods alt var et halvt år yngre, hun blev ikke parret, så vi lukkede hende i stedet. Vi turde ikke tage en chance mere.

• #22   9. nov #20... .... Sorry .... men hvis I ALLE er blevet opfordret til at " lave " flere Racekatte .... Så kan min langsomme hjerne da SLET ikke forstå , hvorfor alle dine katte er neutraliseret inden de forlader Matriklen ...... Det giver sgu' da ingen mening , når man vil øge bestanden ???? ...

• #23   9. nov Det er jeg fuldstændig helt og aldeles forstående overfor. Og det kan sagtens være smart at starte tidligt op med avl på sine tæver/hunkatte da det er en kæmpe risiko at være sent ud. Det samme ses jo ved kvinder oppe i årene også.

For vores part med Boxere synes jeg bare ikke det er forsvarligt da vi har en sygdom helt unge individer af racen dør af, pg som vi ikke kan teste for. Vi har udelukkende vores forældredyr at holde os til og får lavet vægtfylde på urinen mindst en gang om måneden (3 dage i streg) udvidet blodprofil mindst en gang årligt og evt scan af nyrer ved det mindste.
    Er der noget så skal den hund ikke i avl.

Men jeg havde da ingen betænkeligheder hvis ikke der var sygdomme..

• #24   9. nov Hvorfor? Fordi jeg kun sælger fertile katte til andre registrerede opdrættere. Og dem har jeg kun solgt to af i mine 7 år som opdrætter.

• #25   9. nov I får da et gevaldigt problem hvis størstedelen af jeres opdræt neutraliseres. Det bliver jo svært så at hive noget ubeslægtet hjem..

Men forstår tanken bag til fulde.

Jeg selv vil også sælge de bedste tæver jeg har til avl. Ellers må jeg beholde dem.

• #26   9. nov Ved Maine Coonen kæmper vi mod HCM. Det er en hjertesygdom.

Vi kan pt. teste for et par gener, og det gør vi også. Derudover kan man hjertescanne avlsdyrene. Men det giver kun et øjebliksbillede af, hvordan hjertet ser ud her og nu. Et halvt år senere kan samme kat være død.

Der er mange gener for HCM, og desuden dukker det "spontant" op her og der. Det er nærmest umuligt at komme op imod. Det er pt. en kamp uden vinder.

Så det hele er ikke rosenrødt.

Derudover er der i nogle linjer set HD. Derfor gælder det også om at kende sine linjer godt.

• #27   9. nov Hearthitter, det er en kamp op ad bakke. Genpuljen skrumper blandt Maine Coonen. Og især efter at Fifé har besluttet, at der ikke længere må opdrættes på polydactyle katte. Det er altødelæggende. Og på et tidspunkt må jeg nok dreje nøglen, for så er der ikke nok katte tilbage til at bruge i opdrættet, der ikke har en vildt høj indavlskvoefficent.

Den skal der nok også komme restriktioner på engang.

I Tyskland er det set, at der avles på katte, der har så høj en indavl som 44%.

• #28   9. nov I know.. har en hvalpekøber der har opdrættet maine coon.
    Hun har opgivet den kamp.

HCM er næsten med garanti det samme som vi har i boxeren der kaldes DCM. Og samme problematik.

• #29   9. nov Der er mange gamle opdrættere, der har opgivet kampen desværre.

Det værste er da, at opdrætterne også indbyrdes modarbejder hinanden. Og ved Maine Coon er det rigtig slemt. Der laves restriktion på restriktion hos avlskattene, og det er med til at ødelægge racen.

Hvis ingen må låne af nogen, og ingen må sælge fertile katte, så er det snart slut.

• #30   9. nov Præcis

• #31   9. nov Sælger vi fertile katte ud til ikke-registrerede opdrættere, får vi blot endnu flere af de katte, der hedder "ægte MCO uden stamtavle". Det sørgelige er, at de færreste af disse ser racerene ud. Der avles på revl og krat uden hensyntagen til HCM, HD eller hvem der er i familie med hvad. Disse katte sælges til en pris lige under prisen på racerene katte MED stamtavler. Ikke uventet falder en stor del af disse katte pludselig døde om, og ingen undersøger hvorfor eller undrer sig.

• #32   9. nov Det er trist at høre, at opdrætterne undertiden modarbejder hinanden.

Min somali Eliza er en outcross for ikke at avle på de samme linjer. Hun er et samarbejde mellem 4 somali opdrættere. 1 tysk opdrætter og 3 danske opdrættere

• #33   9. nov I min race sker det desværre ret meget. Jeg har heller aldrig før oplevet, at misundelsen er så stor, at man har behov for at genere hinanden på udstillinger. Og så vandt han ikke engang noget. Det var nok, at han var med - min Jazzy.

• #34   9. nov Der er iøvrigt også outcross i Dot Coms linier. Godt nok er det efterhånden ude i 8. generation, men der blev der hentet en meget omdiskuteret vildtlevende kat ind i linierne.

• #35   9. nov Susanne: Var det den parring du og Minion skændtes om?

Jeg spørger ikke for at starte en debat om det, for det var mellem jer, men da jeg så tråden slog det mig bare, at sagen lød som noget jeg havde læst før herinde i brudstykker

Er ked af at høre det om MCO. Det er ikke mit indtryk dog, at de seriøse opdrættere har svært ved at finde avlsdyr og samarbejdspartnere. Måske du skal kigge mod udlandet? Der er mange gode MCO også der, og DK kan være slemt indspist... Sidst jeg tjekkede var MCO (med stamtavle) den race, der blev lavet flest killinger af hvert år. Er det ændret? Det er ellers nok verdens bedste allround racekat iflg mig. Vi har desværre kun en tilbage, som er næsten 12 år, og vi får ikke flere Kamikazier (opdrættets navn), fordi Brita er stoppet nu med opdræt. Jeg får svært ved at leve uden MCO efter så mange år med MCO, når Tara ikke er her mere, men vi satser på, at hun har mange år i sig endnu. Desværre fik Nanoq jo en grim kræft - han var ellers rask til det sidste. Der er noget ved MCO, som de andre ikke rigtig har - jeg kan ikke sætte ord på det, men du ved sikkert, hvad jeg mener

Ang parringer der driller: Da vi hentede Snowshoe til DK, ville Fie ikke parre med vores hankat. Og der var ikke andre end de to! Henter i UK for flere tusinder kroner.... Det tog otte forsøg før der kom killinger. Heldigvis fik vi hunner - men senere kunne vi ikke få dem drægtige pga en infektion som ramte på verdens mest uheldige tidspunkt. I dag er vi derfor lukket og har i antal de fleste Snowshoe kastrater på dansk jord

For pokker det var en skam, for det er simpelthen en skøn race!

Men jeg orker det heller ikke igen. Da vi førte dem til DK, modtog vi blandt andet trusler fra anonyme mails. Vi sporede dem til nogle siameseropdræt, der mente at vi "stjal deres kunder"... Folk er sgu sære....

Her er Fie - den første Snowshoe som nogensinde har fået et kuld på dansk jord. Desværre måtte jeg sterilisere hende, da hun mistrives som fertil. Nu nyder vi hende og hendes skøre døtre - og pyt - jeg egner mig alligevel ikke til hverken den til tider meget hårde tone i katteverden inden for opdræt eller til at sælge dyr Se lige de MCO - hold op mit hjerte heler aldrig over tabet af Nanoq Men Fie - hun havde to bodyguards Og nu har hun en!

• #36   9. nov Jeg er "ny" opdrætter i de flestes øjne, og jeg har nogle linjer, som af nogle er sortlistede. Jeg har været udsat for chikane både pr. telefon, mails og på fb. Falske profiler smed om sig med beskyldninger og grove anklager.

Det har taget mig lang tid at få blot en lille storetå ind i varmen, men nu ser det endelig ud til at lykkedes, og så skal ingen sprede falske rygter, smedekampagner og grimme ting rundt i luften, i håb om at de atter kan ødelægge alt for mig.

Det er alt, jeg har at sige.

Iøvrigt har de meste af mine piger været importer, men det har haft sine omkostninger, så jeg importerer helst ikke mere.

Maine Coonen kan iøvrigt knapt stampe 50 katte op længere, når der er Breed BIS på shows. Det er gået voldsomt tilbage for racen.

• #37   9. nov Der var iøvrigt 0 danske Maine Coons på scenen til WS i Holland for nylig.

• #38   9. nov Jeg er ked af det med din Nanoq, og ja Brita har lavet nogle fantastiske katte, og hun var en fantastisk opdrætter. Vi har et super godt forhold til Brita, og hun er så sødt et menneske - det bedste

Jeg er trist over, at jeg aldrig nåede at få en af hendes katte, men hun var stoppet, inden jeg rigtig fik begyndt.

Brita er helt sikkert ikke, som MCO opdrættere er flest. Var der flere som Brita, så så fremtiden for MCO en hel del lysere ud, end den gør nu. Det hele er så sammenspist, så indesluttet og så indbefattet af restriktioner.

Min nyeste hankat er ikke den store undtagelse, og det vakte ramaskrig, da jeg fik lov til at købe ham, da den opdrætter normalt ikke sælger fertile katte i Danmark.

Jeg må også kun sælge fertilt afkom efter ham udenfor DK.

Måske er jeg lidt for sortsynet, men jeg har bestemt ikke fået et "velkommen i klubben", da jeg startede som opdrætter. Dog hører jeg det samme rundt omkring.

Alt for mange restriktioner, alt for mange kliker, at for meget sammenspisthed, at for meget holden egne linjer tæt ind til kroppen. Endelig ikke få dem spredt.

I mine øjne gør det, at det kun går en vej med racen og det er tilbage.

I Tyskland avles de mere og mere ekstreme i en grad, som ingen her i DK billiger. Og det med god grund. Skal de katte være den nye norm, så lukker jeg hellere og overlader pladsen til "kaninerne" og "krokodillerne".

Maine Coonen ER noget særligt, og den race vil altid have en særlig plads i mit hjerte. Det kan ikke beskrives, det skal opleves. Desværre kan jeg ikke lide vejen, hvor racen er på vej hen.

• #39   10. nov Jeg kan også bedre lide den gamle type.

Ja katteverden er hård... Og ofte for hård

• #40   10. nov Jeg er lidt ambivalent, for jeg kan lide nogle af de gamle katte men også nogle af de lidt mere ekstreme. Men kaninører og krokodillesnuder bliver aldrig noget for mig.

Jeg var vild med sindet på min Schumacher. Selvom han ikke var en show kat, og aldrig ville kunne være blevet det, så var han den mest fantastiske bamse. Jeg har aldrig før oplevet en voksen fertil hankat vade ind i ens hus, som om han altid havde boet der.

• #41   10. nov Åh han er skøn

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 118
    #42   10. nov Jeg har også en MCO fra Brita .

Jeg havde et ønske om at få en killing fra hende, men ikke en hvilken som helst killing, den skulle være af bestemt forældre. Og hvis jeg ikke kunne få det, så skulle jeg slet ikke have MCO .

• #43   10. nov Helle :). Måske vi er I familie så

• #44   10. nov Han var fantastisk. Han er stadig savnet. Desværre blev han kun knap ti år gammel. Faldt død om en dag uden forvarsel.

• #45   10. nov Helle, det er bestemt heller ikke lige meget, hvem forældre er.

• #46   10. nov Åh nej gid vi ku have dem altid

• #47   10. nov Tara er efter beloki og habibi

Nanoq var efter Mandalay og adani

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    maj 2017

#48   10. nov Faren er Beloki Boy og moren er Mandalay.

Jeg har hentet 2 katte fra Jylland, kun fordi jeg ville have af bestemte opdrættere. Og hos Brita var det så også efter bestemte forældre jeg ville have killing fra, og heldigvis var der en tilbage

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    maj 2017

#49   10. nov Lens, hvor sjovt, så er vi i "familie"

• #50   10. nov De katte jeg har pt., de er enten fra nedlagte opdræt eller fra steder, hvor jeg ikke henter kat fra igen. En skam at de gode lukker ned.

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    maj 2017

#51   10. nov Jeg har 2 katte tilbage, når jeg ikke har dem mere, så er det slut, ville heller ikke ane hvem jeg skulle have fra, eller hvad slags katte (bortset fra at jeg aldrig skal have langhåret eller semilanghåret mere )

Lidt løgn, for når jeg engang er gammel og går hjemme, så vil jeg have 2 ABY, kuldbrødre, bortset fra at jeg ikke skal have flere katte.

• #52   10. nov Bare lige en fodnote:

At der avles mange individer betyder ikke automatisk at der er meget forskelligt avlsmateriale/genetisk diversitet.

• #53   10. nov Absolut ikk. Men de farreste går I avl så jeg undrer mig over en opfordring til at lave flere når der er så mange katte

• #54   10. nov Det er jo netop pga der ikke er så mange fertile katte nok. Og med synderlig stor diversitet.
    Så skal der altså laves flere,

• #55   10. nov Det er snarere pga diversitet Tänker jeg men jeg undrer mig fordi der for få år Siden var en stor diversitet I racen og fordi jeg synes der er katte nok, altså ikke mco men generelt. Som savner hjem osv

Men mange katte Tänker jeg ikke mco.

• #56   10. nov Der er lavet godt 4000 racekatte sidste år i ALLE racer.

Og tallet er for nedadgående.

Nej på den måde overlever racerne ikke. Så derfor opfordrer klubberne stærkt til, at man øger antallet af katte, er sødere ved nye opdrættere, og lader være med at have så mange restriktioner på hankattene mht. udlån osv.

• #57   10. nov Helle, hvorfor vil du ikke have semi-langhår mere?

Her kommer der nok altid til at gå en Maine Coon eller to, lige indtil de smider mig på plejehjem.

• #58   10. nov Stor diversitet kommer der ikke hvis der udelukkes linier og opdrættere med de katte der kan give øge genpulje.
    Og når så de samtidigt neutraliseres og ganske få kommer til opdrættere, igen de samme som nok har linierne i forvejen, ja så er det godt nok op ad bakke.

• #59   10. nov Der er en udbredt holdning til, at man kun i få tilfælde sælger til opdræt. Det er ret trist. Jeg har kun solgt to til avl, fordi der ikke har været mere efterspørgsel.

Jeg bor jo i "udkantsdanmark", så der skal rejses for at hente kat, og det er der ikke mange, der gider, når der er katte tættere på. Og ja det er sørgeligt med denne udvikling, og mit hjerte græder for racen.

• #60   10. nov Ved I hvad opdrætteren hedder mere end Britta? Altså efternavn/mellemnavn?

• #61   10. nov Brita Rodam. Og opdrættet hed Kamikaze.

• #62   10. nov Ah okay, tak

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1.332
    #63   10. nov Er der købere nok til racekatte ?

Så der ligefrem skal avles flere

• #64   10. nov Ja, der er købere til racekatte.

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    maj 2017

#65   10. nov ME, pga pelsplejen. Har aldrig ville have langhåret dyr, selvom jeg pt kun har katte og hunde der kræver pelspleje

Vil dog så sige, at efter jeg stoppede med at fodre med RC, så er pelsplejen ikke slem mere på kattene.

• #66   10. nov Jeg har stort set ingen pelspleje på mine. Der er en enkelt, der kræver lidt, men hun skal alligevel forbi dyrlægen, fordi hun ikke lader os røre hendes mave.

• #67   10. nov Ja det er brita Rodam

• #68   10. nov Jeg har lidt godt med til Brita igen næste weekend, når der er udstilling i Odense. Alle vores "gratis" gaver fra zooplus og hvad vi ellers får i overskud, det doneres til hittekattene.

• #69   10. nov Helle A - Jeg gider heller ikke pelspleje, men resten af familien ønskede sig en langhåret kat, så det endte med vi fik en hellig birma. Han er efterhånden 10 år og bliver kun børstet en gang om året, når han fælder allermest. Racen har ingen underuld, så pelsen filtrer ikke

• #70   10. nov Helle: Mine kræver og krævede i HØJ GRAD pelspleje Den værste ting jeg nogensinde troede på omkring semilanghårskatte var at de ikke gjorde eller at det var minimalt Herhjemme passer det ikke. Vores bobtail er også enorm krævende.

Hvem er vi i familie med Tara eller Nanoq-siden? Hvis det er Habibi-siden så held og lykke! hahhaha De linjer er KLOGE! Mandalay linjerne er strategiske og vise, og Beloki linjerne er store og rare og når man klager til opdrætter siger hun bare, at det er med i prisen!

Nanoq var iøvrigt den eneste KØLEKAT nogensinde solgt fra Kamikaze Det står i hans kontrakt. Jeg troede ellers jeg købte e kælekat, men jeg må sige, at jeg er glad for, at jeg tog ham alligevel

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    maj 2017

#71   10. nov Lens, min er i familie med begge dine. Beloki til far og Mandalay som mor.

• #72   10. nov Åh Hahaha Jamen velkommen i familien og husk alt de gør er med I prisen hahaha

• #73   10. nov Jeg har som regel ret velopdragne katte - lidt afhængig af linjer.

Jeg har i hvert fald fået ros for rolige, omgængelige og nemme katte. Bortset fra Fønix, men der er jo aldrig regler uden undtagelser.

• #74   10. nov Rolige ved jeg ikke helt om mine kan kaldes - men søde, sjove og omgængelige er de bestemt

Måske de er rolige i forhold til at være abyssinier og somali?

Synes ikke, de laver ulykker, men de vil altid gerne lege eller kæle

Men mad der ikke er under opsyn kan afskrives med det samme

• #75   10. nov Ha ha efter at jeg har fået mig "huskattene" Tvebak og Jonathan, så kan mad ikke stå ubevogtet nogen steder.

• #76   10. nov Held og lykke

Håber alt går, som det skal!

• #77   10. nov Mange tak, det gør det nok ikke, men så tager vi den derfra.

• #78   10. nov Ting går jo desværre ikke altid som man håber på, men der kan heldigvis tit findes en løsning alligevel!

• #79   10. nov Hun sidder i en hule og ser sur ud. Men hun kommer ind i morgen, og så kan vi kun vente. Vores har ikke den vane at lade os se parringer, så der kan godt være, at det er lykkedes. Hvem ved.

• #80   10. nov "Hun sidder i en hule og ser sur ud"

Hun lyder lidt som mig om morgenen

Krydser fingre for gevinst

• #81   10. nov Mange tak, vi har ikke været så heldige i år, så det må da snart vende.

Kommentér på:
Katterelateret.