{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Ida og Figo
Ida og Figo
Online Tilmeldt:
22. mar 2017
Følgere: 14 Emner: 54 Svar: 4.799

bordopvaskemaskine {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg ved at være træt af at vaske op og efter jeg har købt juicer og røremaskine, så er der pludselig ekstra opvask i det lille hjem, så jeg leder efter en bordopvaskemaskine.

Er der nogen der har erfaring med sådan et bæst? Hvor har I den stående - i et skab eller på bordet? Vis gerne billeder smiley

Hvordan har I den tilsluttet - på almindelig vis eller via vandhanen?

På forhånd tak for svar smiley

Kommentarer på:  bordopvaskemaskine
  • #1   13. jan 2018 Uh, jeg bliver nødt til at følge med her, for vi står med præcis samme problem. Efter at have holdt nytårsaften for 6 personer (trods opvask indimellem måltiderne) er det bare ikke sjovt at vaske op i hånden længere. Desværre er vores køkken totalt dumt indrettet hvad angår plads, så inspiration kunne vi også godt bruge.

• #2   13. jan 2018 Da jeg havde en stod den på køkkenbordet og blev tilsluttet vandhanen, det var nemt og ligetil for mig smiley

Kom dog af med den da den til sidst ikke vaskede ordentligt, så skulle alligevel selv i gang med at vaske bagefter, så var det lidt spild af vand smiley

• #3   14. jan 2018 Vi havde en i en meget kort periode. Dog lidt ulovligt for vi måtte ikke for boligselskabet. Det vidste vi ikke, så derfor den korte periode. Viceværten havde set den fra vinduet og “advarede” os smiley Det var nu heller ikke en succes. Den fyldte og der kunne næsten ikke være noget i den.

Vær opmærksom på, at ikke alle udlejere godkender sådan en model.

I den boligforening vi boede i før, var der et par, der havde sådan en stående...den skade den forsagede dækkede indbosforsikringen ikke.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

#4   14. jan 2018 Jeg bor i andel, hvor vi gerne må have opvaskemaskine smiley

Men jeg har faktisk tænkt det samme, det med at den fylder i forhold til hvor meget den kan vaske... Jeg har derfor også kigget på de smalle opvaskemaskiner, men så skal man jo fjerne skab og alt muligt for at den kan være der?

• #5   14. jan 2018 Vi har en. Den står i et underskab og tilsluttes vandhanen.
    Vores vasker fint rent, men det bliver bedst med de dyre tabs som fx neophos.
    Vores er en relativt stor model med plads til 8 kuverter.
    Vi måtte nøjes med en bordmodel, da det ikke er muligt med en standard i vores hus; medmindre vi ville stille den i bryggerset nedenunder - og vi gad ærlig talt ikke slæbe opvask op og ned.

Vi har denne:
    https://www.lavprishvidevarer.dk/hvidevarer/opvaskemaskine/bordopvaskemaskine/product/candy-cdcp-8-e/?gclid=EAIaIQobChMI9qrNvYPX2AIVCEkZCh2jFw3OEAQYBCABEgIz5fD_BwE

• #6   14. jan 2018 Men der er forskel på tilslutningen på en bord opvaskemaskine og en alm opvaskemaskine, hvor der som regel skal installeres aquastop (hvis ikke det er installeret) for at hindre vandskader. Den vi havde var tilsluttet vandhanen...dvs konstant tryk på vandhanen når den er i brug. Det kan de fleste vandhaner ikke tåle.

Vi nåede ret hurtigt frem til, at det den kostede i strøm og vand slet ikke kunne måle sig med, hvad den kunne vaske. Den vaskede jo i 11/2-2 timer...og for et par gryder, 4 tallerkner, lidt bestik og 6 glas? Det fyldte den for meget til smiley

• #7   14. jan 2018 Jeg havde en Siemens bordopvaskemaskine da jeg boede i lejlighed, næsten mangen til den i linket. Den stod på en hylde i et højskab i køkkenet. Den var tilsluttet som en alm. opvaskemaskine, det var et krav fra ejerforeningen.

Den vaskede super godt op, det tog ca. en halv time og jeg elskede den smiley

Nu har jeg en alm. opvaskemaskine men vil aldrig leve uden en opvaskemaskine smiley

https://www.wupti.com/produkter/hvidevarer/opvaskemaskiner/bordmodeller/siemens-sk25e203eu

• #8   14. jan 2018 Det ubetinget bedste køb til køkkenet nogensinde!!! Vi købte den for et års tid siden, og vi står stadig jævnligt og kigger på den og siger, at det er det bedste køb. Den vasker super fint op, og der er fin plads til vores behov. Jeg. Elsker. Den.

profilbillede
  • #9   14. jan 2018 Den er for bred til at være i skabene. Den er sluttet til under håndvasken. Den var slutter til direkte på armaturet i starten, men det bliver man hurtigt træt af.

• Ida og Figo
    mar 2017

#10   14. jan 2018 Yorkiebanden må jeg prøve at se et billede af jeres i skabet? smiley Bare som inspiration smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#11   14. jan 2018 Hmm Linda, lyder som om den bør installeres som alm. opvaskemaskine så og ikke direkte på hanen....

• Ida og Figo
    mar 2017

#12   14. jan 2018 Danielle fik I en VVS'er til at tilslutte den? Eller kunne I selv?

• #13   14. jan 2018 Vi gjorde det selv. Det var slet ikke noget problem smiley der skulle kun sådan en konverteringsdims på, for vi havde allerede "plads" til en ekstra tilkobling under vasken, så den del var allerede i vinkel.

• #14   14. jan 2018 Jeg får lige taget et til dig. smiley

• #15   14. jan 2018 Jeg ville installere som en alm opvaskemaskine. For så blokeret den ikke for selve vandhanen som Danielle skriver smiley

Det er ikke altid, man selv må installere, men det ved de i foreningen smiley

• #16   14. jan 2018 Her har vi ikke mulighed for at slutte den til som en alm., da vi bor til leje privat. At vi så ikke lige kan bruge vandhanen i halvanden time går nok - og ellers er der vand på badeværelset og nede i bryggerset. smiley

• #17   15. jan 2018 Jeg har fået en bord opvaskermaskine og er meget glad for den.
    Den er tilsluttet til vandhanen er det nemt afløb er lagt ned i køkkenvasken hvor min mand har lavet en ting som holder afløbsslangen fast.
    vi bor 5 mennesker her og jeg kan vaske op en gang om dagen hvis vi bruger store gryder kan de så ikke være der.
    Min opvasker står på den ene side af vasken der hvor jeg plejer at stille min opvask så nu stiller vi den da bare i opvaskeren istedet for på bordet.
    Min opvasker er den til ca 1600 hos harald nyborg

• Ida og Figo
    mar 2017

#18   16. jan 2018 Tak for alle jeres svar smiley

Jeg kaster mig ud i at købe en! Den ryger dog nok i et skab og tilsluttes under vasken, da jeg mister for meget bordplads hvis den skal stå på bordet smiley

Kommentér på:
bordopvaskemaskine

x