{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.756 visninger | Oprettet:

Hurghada - Hvad er værd at vide? {{forumTopicSubject}}

Min ene lillesøster og jeg, skal til Hurghada i november i år..

Men hvad er værd at vide om selve byen?
Hvad er godt og hvad er skidt?
Hvordan med påklædning?
Kan det anbefales at tage med på ture igennem rejseselskabet?
Hvordan er maden?

Ja vi vil bare vide det hele - Så fyr løs..

Min søster er forresten 15 år på rejsetidspunktet..

Og hvordan er folks erfaring med Atlantis Rejser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurghada - Hvad er værd at vide?
  • #1   27. jan 2018 Tja, har slet ingen positive ting at sige om Hurghada smiley Eller jo, stranden ved vores hotel var lækker og det er utroligt flot at snokle smiley Flotte koraler og fisk, men det er absolut også det eneste.
    I det område vi boede i kunne vi ikke færdes frit på egen hånd. Én aften tog vi ind til byen til et indkøbscenter i taxa og det var frygteligt. Vi blev nærmest overfaldet og forfulgt af egyptere....
    Deres hygiejne er, så at sige, til at skide i. Selv på vores 5* hotel var det bare ikke i orden og vi så gang på gang barpersonale og tjernere gå på toilettet og ud igen uden at vaske fingre smiley glas i barer blev bare skyllet under rindende vand i deres vandhane og klar til den næste smiley

    Jeg blev utrolig syg i maven 3. sidste dag og det varede en hel måned efter vi kom hjem. Har stadig problemer uden lægerne kan finde en årsag. Det er nu 4,5 år siden.

    Hvad præcist man skal se osv. kan jeg desværre ikke svare på, da vores guide anbefalede vi blev på hotelområdet (eller kun lige uden for) og hvis vi absolut ville nogen steder var det med hotellets taxaer med aftale om hvornår vi ville hjem m.m

    Er nok bare uheldig med vores tur. Vil ønske jer en god rejse, som forhåbentlig bliver bedre end vores smiley


  • #2   27. jan 2018 Hold da op.. Nej det lyder da slet ikke som en rar ferie.. smiley

  • #3   27. jan 2018 Næ, men som sagt kom vi for at snokle og det fik vi masser af smiley

    profilbillede
  • #4   27. jan 2018 Medbring gerne et undervandskamara smiley

    profilbillede
  • #5   27. jan 2018 Wauw ! smiley

    Efter de billeder ville jeg ønske at jeg kunne dykke.. Men får desværre det vildeste tryk i ørerne så snart jeg kommer mere end 30 cm under vand med hovedet.. smiley

    Men hold op nogle lækre billeder.. smiley


  • #6   27. jan 2018 Pointen ved at snokle er kun at have ansigtet under vand smiley

    profilbillede
  • #7   27. jan 2018 Hehe, det var vidst tydeligt at hører at jeg aldrig har snorklet men kun dykket.. smiley smiley

    Men så skal det da bestemt med på listen..


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #8   27. jan 2018 Jeg har ikke været i Hurghada, kun Sharm el sheik og Cairo, men de negative ting vi oplevede der findes sikkert også i Hurghada.

    Og til trods for en livslang fascination af Egypten og landets historie, så sætter jeg aldrig mine ben i det land igen, med mindre jeg rejser med en flok hærde brede mænd.

    Vejr, strand og vand var heldigvis perfekt, og det var primært det vi kom for. Men 14 dage, to piger alene, med aggressive og usandsynligt påtrængende lokale gjorde al færden uden for hotel og strand ulideligt. Hvis altså man lige ser bort fra en ansat på hotellet der fulgte efter min veninden ind på værelset og lagde op til sex.
    Så mit absolut bedste råd, tænk over hvor og hvordan i færdes. Brug om muligt transport som hotellet tilbyder. Lad være at lade jer lokke ind i butikker under påskud af at de vil give jer en lille gave eller te, skal skrive i deres gæstebog til andre danske turister, eller deslige. Vil nærmest sige undgå om muligt kontakt, inden du ved af det sidder du i et baglokale og bliver smurt ind i olier og dækket af smykker og vores oplevelse var, at de bare IKKE tog et nej for et nej, og forsøgte at gøre situationen så ubehagelig, at man ville betale koste hvad det koste vil, hvis bare man kunne få lov at komme afsted igen uden yderligere postyr. Vi erfarede heldigvis dette allerede første aften, men hvor det dog belastende at skulle gå og være sur og afvisende og skælde ud konstant, når man bare gerne vil nyde sin ferie. Og idioterne fra første aften chikanerede os med tilråb og fulgte efter os i gaderne, resten af turen, fordi vi ikke ville købe hans olie. Så vi marchere med stift blik gennem gader og stræder for at undgå konflikter.
    Maden var den værste jeg har oplevet nogensinde og mere end halvdelen af turens måltider blev indtaget på internationale fastfood kæder, hvilket ellers er forbudt i min rejse-bog.
    Sharm el sheik var så uautentisk og kulturforladt at det kunne have været en flække hvor som helst i verden, skabt til turister, men skrammel, dårlig mad, trælse lokale og snyd og bedrag alle vegne.
    Og så er der glæden ved at dele feriedestination med primært russiske, nyrige turister.
    Vi blev narret helt vildt af lokale arrangører af ture, og havde faktisk en oplevelse der kunne havde været endt meget, meget galt. Der var intet at gøre! Så selvom det sikkert koster mere gennem rejsebureauer, så vil jeg hellere anbefale det.

    Men som her allerede er nævnt, så nyd stranden, vejret og vandet og spender lidt på noget snorkelgrej. Tag på nogle ture gennem rejsebureauer og tag jeres forbehold når i færdes ude, og tænk over hvordan i interagerer med de lokale. For det er sådan set et spændende sted, oplagt til en skøn ferie - bare ærgerligt at de lokale formår at spolere turistdestinationerne i sådan en grad.


  • #9   27. jan 2018 Min erfaring er at div. butiksindehavere er ret påtrængende i muslimske lande (no hate til muslimerne), for de var også sådan da jeg var i Marokko for en del år siden..
    Er dog heldigvis, sådan generelt, ekstremt god til at se sur og afvisende ud, så det håber jeg giver pote overfor evt. påtrængende sælgere.. smiley

    Ture ville under alle omstændigheder blive taget på igennem rejsebureauet.. Har trods alt min 15 årige søster med, og skulle gerne have hende med hjem igen.. smiley

    Alt i alt skal vores ferie stå på afslapning, solbadning, ture igennem rejsebureauet og shopping (kan jeg jo nok ikke slippe uden om med en teenage pige, haha).. smiley
    Og håber da at kunne give søsterlystig en dejlig ferie, der også vil være hendes første..


  • #10   27. jan 2018 Selvom at det ikke just er de positive ting der bliver nævnt mest af her i tråden, så er jeg faktisk glad for at få af vide, hvad jeg (som den voksne) evt. skal være obs på.. smiley

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #11   27. jan 2018 Jeg var også ret meget i tvivl om jeg skulle udgyde al min galde omkring min egen tur og besudle jeres glæde ved at skulle afsted. Men når du nu skriver, at det er dig og din 15årige søster, så synes jeg alligevel at der er nogle ting man bør være klar over, for netop ikke at få en dårlig tur.
    Men ja, jeg har oplevet det samme i alle nordafrikanske lande jeg har rejst i, så det gør jeg ikke igen hvor der kun er piger med. Jeg vil gerne ud på opdagelse, og det må jeg bare konstatere ikke har være muligt uden de mest grænseoverskridende oplevelser.
    Så jeg ville have ønsket, at jeg selv var bedre forberedt inden jeg tog afsted. Og som du skriver, så må man sgu bare gå og se sur ud og afværge, inden man havner i em situation - det blev bare træls for os efter 14 dage. Vi endte faktisk med at spise meget på andre hoteller langs en strandpromenade, fordi de er underlagt nogle noget skrappere regler end de lokale i gaderne behøver at tage sig af.
    Men når vi holdte os til de steder gik det ok. Der findes jo også rejsende der aldrig forlader det ressort de bor på - som der er mange af i sharm el sheik - så de ænser det sikkert ikke og har en glimrende tur.
    Det kommer nok i høj grad an på hvad man vil med sådan en rejse. Vi har nok begået den fejl, at rejse på chartermaner til turiststeder og tænkt, at det blot var en billig tur og base, men at vi skulle ud og oplevet noget autentisk egyptisk kultur og chille med lokale beduiner i ørkenen og spise lækkert lokalt mad. Men nej.
    Det vi kunne forstå var også at der er rigtig mange veluddannede fra storbyerne der arbejde i turistområderne i højsæsonen, fordi de ikke kan få arbejde i storbyerne hvor de bor og er uddannet. Og så kan man jo passende prøve at finde en kone der kan redde en ud af elendigheden ved at gå særdeles aggressivt til værks.
    Vi havde en ret god tur ud i ørkenen en aften. Totalt turistfælde med "beduiner", neon oplyste bjergsider og "autentisk" afrikansk stammedans. Men maden var, som det eneste måltid på turen, super lækker og du har aldrig set en stjernehimmel så klar som way out i en ørken. Man blev nærmest svimmel fordi de synes så tæt på og stod så klart at det føltes som om de regnede ned i hovedet på én. At vi nær ikke kom med hjem igen er en anden historie.
    Bådtur er et must anywhere. Vi tog os dog den frihed, at sikre os at vi ikke kom afsted på en russisk partyboat. At det så viste sig at være en færge, hvor man er fanget med lokale på åbent hav, bevæbnet med isterninger der er sjove at placerer diverse steder på afklædte kvindelige turister, og hajjokes åbenbart er sjove, er en mindre detalje. Så for alt i verden, hold jer til rejseselskabernes tilbud. Vi oplevede at det var lignende ture, og bestemt ikke en prisforskel der gjorde alt det besvær det værd.
    Og lad ikke de lokale mænd tage billeder af jer, med mindre i lyster de bliver byttet som var det pokemon kort...så kan man jo tænke over hvad de bliver brugt til...


  • #12   27. jan 2018 Pakker søsterlystig ind i en burka så.. smiley

    Tror at uanset hvor man rejser hen, så er udenlandske kvinder et hit blandt den mandlige del af lokalbefolkningen.. Det kan man nok desværre ikke komme uden om..

    Men ja, nu må vi jo se til den tid.. Storesøster her skruer hellere end gerne bissen på.. smiley

    Uanset hvad så kommer udflugter til at foregå gennem rejseselskabet.. Mest af alt fordi jeg ikke stoler på lokalbefolkningen og deres "gode tilbud" og så fordi, at vi altid har ladet rejseselskabet arrangerer de udflugter vi har været på, når vi har været på ferie..


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #13   27. jan 2018 Jeg har slet ikke oplevet det i så grelt et omfang som i de nordafrikanske lande. Faktisk slet ikke, udover måske lige ihærdige tjenere foran restauranter. Men
    vi fandt en metode til at undgå meget af det, i løbet af turen, og bort set fra det, så var det en god tur. Og jeg vil gerne tilbage til Cairo - flankeret af minimum en mand!
    Men for mig er en meget stor del af det og rejse, at komme ud og opleve, mingle med de lokale, gå på opdagelse, osv. Så det var en kæmpe belastning til sidst, fordi man ikke kunne få lov at sige fra uden at starte en konflikt. Så det var om at helgardere sig og simpelthen undgå de situationer. Man vil jo gerne bare hygge sig på sådan en tur!

    Men om det er lige så slemt i Hurghada aner jeg ikke. Sharm el Sheikh er jo konstrueret til turisme, alt handler om turisme, og deres besøgende er primært russere og en del briter, og de er jo som bekendt en art turister helt for sig selv. De reagere måske anderledes på den måde de lokale opfører sig på, hvor jeg tror at de fleste danskere måske sætter pris på en lidt mere afslappet atmosfære, og knap så meget hiven i...men hvad ved jeg...det ville da være løgn om jeg påstod ikke at have en veninde eller to, som er kommet tilbage fra varmere himmelstrøg og troet, at de har mødt den eneste ene smiley

    Bør nok lige tilføje, at vi i Sharm el sheik boede på et hotel der krævede en lang gåtur til indkøb/restauranter/barer, også ad øde veje, hvis vi ikke holdte os til hotellets transport, og vi ønskede ikke at opholde os på hotellet om aftenen. Vi blev forflyttet til et lille hotel på førstedagen, så der var ikke meget gang i den der, ej heller gode muligheder for spisning. Havde vi nu boet på et af de større ressorts ned til promenaden, som vi endte med at bruge en del tid på, da vi fandt den sidst på turen, og holdt os der og på velarrangerede ture, så tror jeg at vi havde haft en helt, helt anden tur!

    Men tror du har ret, på med det sure fjæs og så en anelse bestemt tone - tror ikke man skal undervurdere deres evne til at læse de turister der kommer der, og hvordan de skal gå til dem for at tjene nogle penge - går
    Den så går den! Og hende jeg rejste med er meget åben og smilende og en anelse modtagelig over for smiger, så de var over især hende, som fluer på en lort...De opsnapper med det samme, så det gik sgu ikke at hun gik og var for glad og venlig smiley Vi fattede aldrig hvor det gik galt, om det var en taktik, at blive enormt konfronterende og aggressive, når de fik et nej til at købe, spise, whatever, og man så i et forsøg på mindelighed bare købte noget, eller om det var reelle konflikter, fordi vi oprigtig havde fornærmet nogen, ved at virke "interesseret" (læs: almindelig høflighed, som at hilse igen, skimme menukortet fordi man leder efter et sted, etc).

    Who knows?!
    Men sol, strand og hav kan gøre det op for selv den mest irriterende lokale smiley


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #14   27. jan 2018 Kan i øvrigt ikke stilles til regnskab for min evne til at formulerer mig, grammatik, tegnsætning...noget som helst faktisk...efter klokken 01:00.

  • #16   27. jan 2018 Jeg havde samme dårlige oplevelse som de andre. Et virkelig ubehageligt land, en ualmindelig røvsyg by og virkelig ulækre og påtrængende mennesker.

    Som bonus var vores hotel overrendt af russere, som bestemt ikke gjorde oplevelsen bedre.

    Jeg må erkende at det ikke var et sted jeg turde rejse alene med en ung pige. Det er simpelthen for risikabelt! Folkene derned har ingen grænser, som i overhovedet.

    Jeg har rejst i andre muslimske områder også, og man kan godt fornemme at stemningen over for de blege er anderledes. Men Egypten er ekstrem i den henseende.

    Kan I nå at afbestille og tage et andet sted hen?


  • #19   27. jan 2018 Jeg var der med min exmand, og en af de første dage var vi ude at køre i taxa, og taxachaufføren sad og kiggede på mig i bakspejlet og spillede p*k - min mand sad ved siden af mig smiley Måske fik taxichaufføren et par på låget og ingen penge for turen smiley

    Det eneste sted hvor folk var søde og venlige, var på en asiatisk restaurant med asiatisk personale smiley


  • #23   27. jan 2018 Uha, har aldrig været i Afrika, men det lyder ikke til, der er særlig gode erfaringer med det... smiley

    Jeg har boet i Indien og der skal man da tænke sig om, når man færdes alene som kvinde. Men man kan da som kvinde rejse alene rundt.


  • #26   27. jan 2018 Min veninde har også været der engang, da hun var yngre. Hendes forældre blev også tilbudt et par kameler i bytte smiley

  • #27   27. jan 2018 Jo, men det er et stort land.

    Der er forskel på, hvor sikkert det er at rejse alene som kvinde.

    Jeg boede i Gurgaon lige uden for Delhi. Der anbefalede de ikke, at man tog rundt selv, når mørket faldt på. Men mange af de lokale tilbød at de gerne ville gå med, så man ikke fik alene.

    Har rejst i Rajastan og Himalaya alene uden problemer. Og Varanasi altså undtagen da jeg et par dage slog følge med en anden (mandlig) backpacker fra Uruguay. Så var der nogen, der ville købe mig for x antal kameler, heste mv. smiley


  • #28   27. jan 2018 Vi har ikke bestilt/betalt endnu, men kan da godt være at jeg skal snakke med søster om evt. andre destinationer.. Så må jeg jo så bare se hvad pigebarnet siger til det..

    Hvis man så skal rejse i november, 2 piger alene med shopping, afslapning, minimal/ingen risiko for regn og rigtig meget sol og varme, uden at det koster en bondegård (max 10.000 for direkte fly, hotel med all-inclusive, transit og evt. visum) - Hvad vil i så anbefale?

    Jeg har selv været på Mallorca, Lanzarote, Tenerife og i Marokko, søster har kun været i Tyskland og i Norge..


  • #31   27. jan 2018 Tror ikke lige man skal tage til Egypten for shopping smiley Hvis i absolut ikke vil andre steder hen vil jeg anbefale i vælger et stort ressort smiley
    Har ingen idé om, hvor man ellers kan tage hen i november og forvente masser af varme....


  • #32   27. jan 2018 Jeg har oplevelser der ligner ovenstående. Når man ikke engang kan være i fred på hotellet, så står det altså skidt til. Tager aldrig dertil igen.

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #33   27. jan 2018 Jeg kender også flere der har rejst og boet i Cairo, selvom det selvfølgelig også kræver noget omtanke at færdes der, har jeg hørt meget positivt derfra - ikke udelukkende, men alligevel. Tror også der er forskel på at tilflytte og blive en del af lokalmiljøet og så være turist, hvilket man med meget stor sandsynlighed ér, hvis man opholder sig et sted som Sharm el Sheikh.

    Jeg har, for at være helt ærlig, ikke en eneste positiv beretning fra andre om Egypten, udover ovenstående, hvilket også primært er rejsevante mænd, og så det der hedder Dahab. Men det var også en flok unge mænd der var afsted. Skulle være mere afslappet og lokalt. Om det er sandt stadig, her seks år senere.

    Men Cairo er virkelig også en helt anden sag end de turistbyer.

    Jeg ved ikke lige hvor man skulle rejse til og være sikker på sol og varme i november til den pris. Men jeg vil sige at jeg siden har holdt mig til spanske og græske øer siden, når formålet primært har været sol, varme og god mad. Shopping kan jeg ikke berette om, jeg æder mine penge op og bruger resten på lokale specialiteter. Men om vejret er som i ønsker til den tid, ved jeg ikke. Synes start juni var for koldt på Kreta, når man skulle i vandet. Men der er jeg måske også mere til virkelig varmt vejr, når den endelig står på solferie.

    Barcelona har jo altså både shopping i særklasse og strand. Er dog igen i tvivl med vejret.

    Hvis søster insisterer på Hurghada, så vil jeg lige som andre opfordre jer til at tage et stort resort, så i, just in case, har i alt, ink direkte adgang til strand, lige for fødderne. Så kan man jo begrænse shopping til en af de sidste dage. Men vil nu sige, det er meget skrammel og billig bazar agtigt.

    Måske skal du søge helt friske oplysninger. Læste lidt i går og siden terrorangrebet for et par år siden har uk og Rusland haft nedlagt forbud mod direkte fly til sharm el Sheikh og turismen i landet har lidt et voldsomt knæk. Først for nylig er de begyndt at åbne igen. Hvad det kan haft af effekt på disse turist destinationer ved jeg ikke. Min veninde har dog oplevet en uge, altså hele deres ferie, hvor der var udgangsforbud og de måtte ikke forlade hotellet. Det er vel to somre siden.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #34   27. jan 2018 Jeg er fuldstændig enig. Det er noget af det værste jeg har oplevet. Jeg have dog en ok tur. Formålet var pyramiderne,kongernes dal,Karnak templet og museum i Cairo. Det var helt fantastisk.

    Jeg kunne aldrig finde på at tage der til igen og slet ikke som kvinde.


  • #35   27. jan 2018 Jeg har præcis de samme oplevelser, som mange af dem der er beskrevet.
    Jeg/vi tager heller aldrig til Hurghada igen!!!


  • #36   27. jan 2018 http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/egypten/

    Dette hotel lå kun 3 hoteller fra det vi var på om sommeren 2 år forinden smiley Dvs. Vi delte nærmest strand med det....
    Ved godt der er risiko for terror efterhånden alle steder i verden, men det sætter da lige nogle tanker i gang.
    http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-01-09-danske-turister-bliver-forelobig-i-hurghada-efter-angreb


  • #37   27. jan 2018 Jeg må prøve at finde nogle andre destinationer og snakke med søster (og mor) om det..

    Måske man skulle overveje de Canariske Ø'er igen.. Eller nogle af de græske ø'er..
    Kan jo heldigvis tjekke gennemsnits temperaturen for de enkelte måneder på de forskellige steder..


  • #38   27. jan 2018 Min søster og hendes mand bestilte en tur til kairo. De ville se pyramiderne. Allerede med bussen fra lufthavnen, blev de kørt langt væk og alle i bussen skulle betale ekstra hvis de ville med til hotellet. Så de måtte alle betale.
    Så var der også turen til pyramiderne. Deres tourguide gav dem navnet på en kamelhandler som de skulle bruge hvis de ville have en god tur. Denne kamelhandler sendte dem ud i ørken alene med kamelen og sagde at hvis de ikke ville efterlades så skulle de betale ekstra igen. Deres tourguide blev godt nok gal, når det var en han anbefalede, de fik deres penge retur, men det gør ikke oplevelsen mindre ubehageligt. Derudover blev der råbt en masse grimme ukvemsord efter min søster hvergang hun ikke ville købe noget fra deres butikker.


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #39   27. jan 2018 Jeg har kun været i Hurghada som "mellemstation" på en tur til Marsa Alam, men jeg har været i Egypten - i Marsa Alam, Luxor, Sharm el Sheikh og Dahab - adskillige gange, og jeg kender en del, som har været i Hurghada, og det skulle efter sigende minde temmeligt meget om Sharm el Sheikh.

    Jeg rejser altid alene, og jeg har generelt ikke haft problemer med at gå i fred - lige undtagen i Sharm el Sheikh. Det er simpelthen ét af de værste steder, jeg nogensinde har været, og jeg sætter aldrig mine ben nærmere byen end lufthavnen igen. Det er et turisthelvede uden lige, og de "lokale", som forresten ganske ofte er tilflyttede lykkejægere, er uudholdeligt pågående.

    Hvis man gerne vil opleve Egypten, er sådan et sted absolut ikke sagen. Alt er "kunstigt" og lavet med det ene formål at plukke turisterne.

    Jeg har til gengæld gode erfaringer med Dahab. Foruden vandsport er der mulighed for nogle rigtigt dejlige udflugter og klatring i bjergene, hvis man er til sådan noget. Shopping er dog omtrent spild af tid.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #42   27. jan 2018 Hvad er det din søster gerne vil opleve i Hurghada/Egypten? Så kan vi måske komme med konkrete forslag til et godt alternativ.

    Og selvom jeg snildt kan bruge 14 på langs og ligge og stege i 45 graders varme uden problemer, så ville jeg gerne bytte et lidt koldere klima med søde lokale, så man kan gå rundt og hygge sig og føle sig tryg. Og god mad, for alt i verden, masser af god mad!


  • #44   27. jan 2018 Blah b - Jamen min søster kunne godt tænke sig at opleve, og jeg citerer, islamisk kultur.. Mosker osv i den stil..
    Men egentligt tror jeg at hun vil være glad for at opleve en kultur der er anderledes end vores på alle punkter..
    Jeg er dog også af den overbevisning at det vil være sundt for hende at opleve en anden kultur..

    Derudover vil hun gerne shoppe, slappe af, nyde sol og varme, bade - Ja de normale ting for en 15 årig pige.. Hehe..


  • #45   27. jan 2018 Ida - Bali må jeg lige tjekke.. smiley

  • #46   27. jan 2018 Tjekker selvfølgelig alle indkomne forslag.. smiley

  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #47   27. jan 2018 Hvis hun vil opleve kulturen, skal I holde jer langt væk fra de Egyptiske turistmagneter.

    Jeg kan varmt anbefale Dahab - den gamle bydel er den mest "egyptiske" med god egyptisk mad til rimelige priser og stranden lige rundt om hjørnet. Der er masser af shoppemuligheder i nærheden, men det meste er turistjunk, selvom der selvfølgelig også er gode ting at få.

    Luxor kunne også være en mulighed, men der mangler stranden smiley


  • #48   27. jan 2018 Hehe, strand er næsten et must for hende.. Don't ask me why, jeg kan nu godt nøjes med en pool.. smiley

    Men det er søsters første sådan rigtig ferie, så hun får naturligvis lov til at være medbestemmende.. smiley


  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #49   27. jan 2018 Jeg er ikke det store badedyr, men jeg foretrækker bestemt også stranden. Jeg har ikke den store fidus til rengøringsstandarden i de egyptiske swimmingpools smiley

  • #50   27. jan 2018 I Marokko var de super gode til poolrengøring.. Men hoooold nu kæft det vand var koldt, fordi poolen lå i skyggen det meste af dagen.. smiley

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #51   27. jan 2018 Jordan. Er dog ikke sikker på at der er rejser så sent på året. Petra tiltrækker jo mange mennesker hvert år og der er jo flere ting du efterspørger.

  • #52   27. jan 2018 Er også blevet anbefalet Tunesien af min far.. Helt specifikt det hotel han og hans kone var på.. Men der er absolut ingen rejser dertil i november måned..

  • #55   27. jan 2018 Jeg har virkelig kedelige oplevelser med hjem fra Tunesien...

    Bl.a. en mand der stod og gokkede den af på strandprommaden og mænd der var ved at klæde min mor af i butikken på hotellet...han skulle bare se, sagde han smiley


  • #56   27. jan 2018 Enig med de andre! Dont do it smiley Det vil nærmest med garanti være en dårlig første ferie for din søster. De lokale er simpelthen frygtelige!!

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #57   27. jan 2018 Åh Gud nej, ikke Tunesien. Gang alt hvad jeg har sagt her med tre, krydre det afrevne bikinitoppe og "hiven i" er virkelig, i bogstaveligste forstand, hiven i her. Var på Djerba og det var en skændsel. Vi havde også en rigtig spillemand som strandpasser, der hvor vi var. Han var dog så venlig at tilbyde at man da gerne måtte bladre i hans pornoblade. Anderledes imødekommende end det vi ellers oplevede.
    Det sjoveste var, at alt maden vi fik var skåret af det samme klamme slags dåsepølse, men kaldt noget forskelligt afhængigt af "udskæringen", tynde skiver var pepperoni, revet var skinke, etc smiley
    Dog kender jeg folk med gode oplevelser fra resorts der, men de holder også af den type rejse og forlader ikke stedet, hverken for shopping, kultur eller noget andet.

    Vil også sige, at jeg simpelthen ikke tror at i finder det i leder efter i hurghada.

    Hvad med Israel eller Tyrkiet? Et par dage i Jerusalem / Istanbul, og videre til sol og strand?

    Forslog jeg lige et land der ligger i væbnet konflikt fremfor egyptiske og tunesiske lokale? smiley

    Eller sydspanien, og så tage på turer til fx alhambra? Det er enormt smukt og meget spændende historisk. Men det er jo nok nærmere et indblik i islamisk kultur som det var i området dengang.

    Tænker også Jordan eller Libanon. Har hørt virkelig godt om Beirut og smukke seværdigheder i Jordan. Men hvad der ellers venter en aner jeg ikke.


  • #58   27. jan 2018 Ville herre gerne til Israel, men det er primært pga. den musik jeg hører og så fordi jeg kender en del israelske DJ's.. smiley

    Tyrkiet, er der varmt dér i november måned?

    Jordan skulle jeg måske lige kigge på..


  • #59   27. jan 2018 Minion - Jep det ved jeg.. smiley
    Den unge dame vil dog helst til Thailand hvis hun skal til Asien (gad jeg også godt selv).. Og deeeet siger min SU ikke helt ja til.. smiley


  • #60   27. jan 2018 Hvad med Mauritius?

    Frygter dog lidt at netop november er højsæson og derfor for dyrt...


  • #61   27. jan 2018 Mauritius har jeg haft kigget på, og mener ikke at det var så dyrt.. Men må lige kigge igen..

    Marokko har jeg også haft kigget på.. Men der var kun i Marrakech, som slet ikke er i nærheden af strand..


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #62   27. jan 2018 Så ville jeg da kraftigt overvejer Israel. Vi var på en stor familietur og mændene på turen blev tilbudt adskillige kameler for os, når vi var ved seværdighederne. Men jeg erindre det overhovedet ikke som klamt og påtrængende, som den slags morsomheder kan være andre steder.
    I kunne jo tage til eilat og så på nogle ture, også til Jordan. Hvis man ellers kan komme over grænsen ubesværet.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #63   27. jan 2018 Jordan har det døde hav,Petra og den helt fantastiske ørken som jeg ikke lige husker navnet på. I byerne med turister er der ingen råben eller lignende.

    Der er stor kontrol mange steder og jeg har aldrig følt mig usikker. I den sydlige del er vejret stort set altid godt.


  • #64   27. jan 2018 Men hvor meget strand er der i Israel (er jo et must for søster)?

    Jordan må jeg helt klart lige undersøge nærmere..


  • #65   27. jan 2018 Er de 10.000 for jer begge eller pr. pers?

  • #66   27. jan 2018 Linda, 10.000 kr for os begge.. Lommepenge kommer selvfølgelig udover.. smiley

  • #67   27. jan 2018 Så tror jeg, jeg ville satse på en af de kanariske øer...og så krydse fingre for, at vejret er godt smiley

    Skal i længere væk, koster det ofte mere...også hvis det er uden for “alfa-vej” smiley

    Hvis sol og varme er et af kriterierne, er Tyrkiet, Cypern, Grækenland og Spanien (minus de kanariske øer) nok for usikre...og ofte også “kun” sommerdestinationer smiley

    Hvornår kan i rejse smiley ?


  • #68   27. jan 2018 Vi kan rejse i november..
    Starter nemlig på min 2. praktik i december, så skal være før der.. smiley


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #69   27. jan 2018 I Eilat er der strand, det er også et yndet rejsemål for dykkere og gode muligheder for snorkling. Og vilde delfiner. Det er det røde hav, lige som sharm el sheikh. En søster tur til det døde hav, så kan i ligge der og svuppe rundt med mineralholdigt mudder i hovedet og shoppe lækre produkter med hjem. Havde mudder og hvad ved jeg med til års forbrug smiley

    Må tilstå at jeg er i tvivl om vejret i Tyrkiet på den tid. Læste i linket ovenfor at alanya skulle være varmest. Der er selvfølgelige også ihærdige lokal, men min oplevelse er at det klart er blevet meget bedre med årene og ikke tilnærmelsesvis lige så slemt som de andre steder diskuteret i tråden her. Det er tilsat holde ud.


  • #70   27. jan 2018 Ihhh.. Så mange rejsemål nu.. smiley

    Søster kommer jo aldrig til at kunne bestemme sig.. Haha..


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #71   27. jan 2018 Tyrkiet er ikke sikker i forhold til vejret. Dagene er korte og vandet for koldt til at bade.

  • #74   28. jan 2018 Tusind tak, håber jeg også.. smiley

    Foreslog min mor Israel, bare for sjov.. Og hendes svar var "NEJ !!! Ihvertfald ikke før din søster er over 18".. smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #76   28. jan 2018 Smag og behag. Vejret vil være et bud. Selv er jeg alt for rastløs til at ikke skulle rundt.

  • #77   28. jan 2018 Har ikke læst hele tråden, men jeg har en ven der bor i Jordan, sø sig til hvis jeg skal spørge ham om noget smiley

  • #78   29. jan 2018 Mange tak Milla, skal jeg nok.. smiley

Kommentér på:
Hurghada - Hvad er værd at vide?

Annonce