{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Indica J
Indica J
Online Tilmeldt:
24. nov 2017
Følger: 3 Følgere: 115 Emner: 28 Svar: 494

Hvilken bog læser du lige nu? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker at det er tid til endu en bogtråd... så, hvilken bog læser du for tiden?

Selv er jeg godt igang med 'Svøm med dem som drukner' af Lars Mytting. Det har taget mig ret lang tid at komme ordentligt igang med den, men jeg skal da love for at den endelig fanger.

Ovre på bordet ved siden af læsestolen ligger der også 'Det Frie Valg', den har jeg villet læse i lang tid nu, og jeg skal igang med den så snart jeg er færdig med 'Svøm med dem som drukner'.

Kommentarer på:  Hvilken bog læser du lige nu?
  • #1   11. feb Uha jeg ELSKER at læse og læser alt for meget, tiden går hurtig med sådan en bog. De sidste par uger har jeg pløjet mig gennem " kunsten af overleve en parkistansk svigermor " den er utrolig morsom og godt skrevet og fra virkeligheden. Så har jeg læst " ikke uden min datter " og af samme forfatter " for min datters skyld " og så har jeg læst " ALARM 112 " ekstrem spændende og grænseoverskridene bog som jeg læste for mange år siden også. I går blev jeg lige færdig med " I miseletens magt" og " bag sløret ".

I dag er jeg begyndt lidt på en bog der hedder " Med underkop " .

Jeg har mange perioder med forskellige temaer der interesser mig, pt er det omkring islam og mellemøsten og for nogen tid siden læste jeg mange bøger fra anden verdens krig om overlevende efter koncentrationslejre.

Har også haft en periode hvor jeg læste bøger om alt der indeholdt noget overnaturligt.

Det eneste jeg ikke gider læse er Romaner og krimier, og dog, har alle Sara Blædes krimibøger, de er vildt godt skrevet.

• #2   11. feb Jeg er til krimier

Er pt i gang med Øbro og Tornbjerg “Evas sidste nat”...har næsten lige afsluttet “Skrig under vand” og “Djævlens ansigt” af samme forfatter.

Før det:
    Karin Slaughter “En holdt kvinde”
    Harland Coben “Gådefuld forsvinden”
    Chris Carter “Mordoffer”

• #3   11. feb Jeg er gået i gang med gamle amerikanske klassikere, så lige nu er det "Dræb ikke en sangfugl/To kill a mockingbird" af Harper Lee og den næste er så "The Great Gatsby"

• #4   11. feb Jeg har følgende bøger på venteliste...alle krimier

Paul Cleave “Det syvende mord”
    Michael Katz Krefeld “Før stormen”
    Lotte og Søren Hammer “Svinehunde”

• #5   11. feb Jeg er lige startet på en krimi, der hedder "Under huden".

• #6   11. feb CH - Vil du ud med hvilken forfatter ?

• #7   11. feb Forsvarets personale vejledning

• Stine H
    Stine H Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 7 Emner: 84 Svar: 6.477
    #9   11. feb Jeg var lige gået i gang med Martin Luther Kings selvbiografi og så er det på forunderlig vis lykkes mig at få den til at blive væk Jeg kan simpelthen ikke finde den og den er ellers ret tyk

• #10   11. feb Belinda Bauer, hedder hun, Linda

• #11   11. feb Tak CH Hun er nu føjet til listen

• #12   11. feb Har lige læst: “Satans til Higginbottom” af Jørn Riel. Og har nu kastet mig over en bog om Karen Blixen, skrevet af Sune De Souza Schmidt-Madsen.

• #13   11. feb Jeg har ikke rigtig læst i mange år. Har ikke tid desværre. Læser dog hver aften «De 5-bøgerne» for,min yngste søn. Vi er nået til nummer 7 ud af 24 mener jeg. Han er lige blevet 7 år. Han læser godt, så han får lov at læse nogle afsnit og så tager jeg resten af kapitlet (eller 2). Ville ønske at jeg havde tiden. Savner at læse. Har Springsteens Born To Run liggende. Den medbragte en hvalpekøber fra Californien, da de kom og hentede hvalp. Det må være mit projekt inden sommerferien, at få den læst.

• #14   11. feb Jeg kan godt lide engelske klassikere, pt læser jeg Far from the Madding Crowd.

• #15   11. feb Jeg læser De Dødes Rige af Pontoppidan (elsker Pontoppidans bøger )
    Jeg har lige læst Dinas Bog af Herbjørg Wassmo. Jeg fandt ud af, at den er filmatiseret (Jeg er Dina), så den skal jeg også se

• #16   11. feb Lige nu læser jeg en rigtig tøsebog, Toner i natten, af Jojo Moyes. Jeg har læst nogle andre af hendes bøger, og de er bare sådan ligetil og let læselige.

Før det læste jeg Øst for Paradis. Så man kan sige at det er noget af et spring

Normalt læser jeg mest krimier, men efter jeg læste Sarah Blædels den forrige (Bedemanden, eller sådan noget?), har jeg lidt mistet lysten. Det var nok verdens dårligste bog!

• #17   11. feb Dræb ikke en sangfugl skuffede mig totalt.

Jeg læser p.t. Elsebeth Egholm Dødvægt, og skal lige have den serie færdig, før jeg kaster mig over Haabet af Mich Vraa.

Med over 500 ulæste bøger på reolerne er der nok at gå til

• #18   11. feb Jeg er igang med “Ilkas arv” af Sara Blædel.

• #19   11. feb Hvad?! Dræb Ikke En Sangfugl var jeg meget begejstret for. Sæt En Vagtpost Ud var en skuffelse, men den blev også skrevet først

• #20   11. feb Jeg er igang med " Maries morder - Historien om Højbjergdrabet", skrevet af Peter Kaae

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 93 Svar: 3.706
    #21   11. feb Lige nu Ansigtet af Dean Koontz

• #22   11. feb Sofia, jeg kendte jo godt bogen, men af en eller anden grund aldrig fået den læst. Så var der tilbud på 2 bøger og der røg den med, jeg satte snuden op efter en læseoplevelse af den anden verden, og det faldt totalt til jorden. Kedelig bog, der på intet tidspunkt fængede.

• #23   11. feb Skal i gang med Chris Tvedt. Fare for gjentakelse.

Hvis der er anden verdenskrig læsere så er der to bøger i skal læse som jeg ikke har hørt om før jeg kom til Nordnorge.
    Marion Palmer, bare kirke sto igjen
    Og
    Asbjørn Jaklin, Brent jord

• #24   11. feb He he - jeg kan se at jeg er i totalt anden genre

Lige pt læser jeg "Dust" af Phillip Pullman - en ny trilogi der foregår inden "Det gyldne kompas"
    Den er ret fantastisk, så ender nok med at kaste mig over den efterfølgende serie når jeg lige om lidt er færdig - er vild med universet, og kan da slet ikke vente på at han får skrevet resten af serien færdig

• #25   11. feb Jeg har gang i 3

Mishandlet af stedmor. Virkelighedens verden bog af donna ford

Everest. Af lene, første danske kvinde på toppen

Kloden under vand 3 ud af 3.

Anni- han skriver bare de bedste gys!!! Har nok 20 af hans bøger

• #26   11. feb Ahh, den hedder faktisk "The book of Dust"

• #27   11. feb Jeg læser meget forskelligt, men lige nu er jeg i gang med Ringenes Herre. Jeg er typen, der sagtens kan læse en god bog flere gange.

Jeg syntes egentlig meget godt om Dræb ikke en sangfuld, hvor imod Den store Gatsby slet ikke fangede mig. Men det er mange år siden, jeg læste dem, så måske ville jeg opleve dem anderledes i dag.

• #28   11. feb Er man til krimier, kan jeg virkelig anbefale Chris Carter, Robert Hunter serien...blodige, grumme og meget beskrivende...men for dælen de er gode!

Og ellers Simon Beckett...har nævnt ham mange gange før, men han kan godt tåle at blive nævnt endnu en gang

Ohh ja...Dean Koontz...han er et gammelt, men kært bekendtskab

• #29   11. feb Ja, Chris Carter er fin, men der vrimler med tastefejl i hans bøger, og det irriterede mig grænseløst.

• #30   11. feb Åhh...det har jeg så ikke oplevet, da jeg hørte dem på lydbog til og fra arbejde. Har ca 1 time hver vej

Men det ville godt nok også kunne irritere mig

• #31   11. feb Hvis ikke det var fordi, jeg havde købt de 6 første på en gang, så var jeg stoppet ved 1.

Jeg har ikke købt flere.

• #32   11. feb Jeg køber for det meste en bog på coveret, det giver næsten sig selv da jeg er en meget visuelt begavet person. Og den taktik har faktisk næsten aldrig slået fejl.
    Jeg ender til gengæld næsten altid med at læse en bog som virkelig overrasker, og som jeg sikkert ikke ville have valgt hvis ikke coveret var lækkert.

Krimier læser jeg stort set ikke, kun hvis de er skrevet af Christian Dorph - og selv de er ved at blive lidt for "klamme" til min smag.

Det er også gået op for mig at jeg tiltrækkes af tykke bøger, jeg tror at det er noget med at jeg bliver så begejstret for en fortælling at jeg ikke vil at den skal slutte.

• #33   11. feb Lige nu læser jeg "Det ender med tårer" af Ruth Rendell.
    Før den "Det onde øje" af Bjørn Larsson, "Placebo" af Anders Olesen og "Begærets Butik" af Stephen King.

Får absolut ikke læst lige så meget, som jeg gerne vil - men der skal jo være plads til arbejde, hunde, hæklerier osv. også

• #34   11. feb Dødevaskeren af Sara Omar

Var i Ungarn en uge og kom endelig igang med at læse igen ..

• #35   11. feb Er i gang med Suetonius Caligula lige nu, før det læste jeg Anecdotes of the Cynics. Elsker Little Black Classics, de koster ingenting og der er så mange at man aldrig løber tør. Jeg skal læse helt uoverskueligt meget til uni, og har svært ved at komme ordentligt i gang med større romaner, så de er dejligt korte og ligetil.
    Superego, How to Use Your Enemies, og Russka er også på listen. Sidstnævne bliver nok først i sommerferien, for hold nu op et monster den er.

• #36   11. feb Du godeste, hvor er jeg dog kedelig Min sidst læste bog er Søren Ryge`s : Et liv med hund. Den er rigtig hyggeligt skrevet, men stemmer ikke helt overens med mit hundehold, men trods alt en god bog.

Min bedste bog for tiden er : Forfulgt, af Marhob Mahmoody, som er efterfølgeren af hendes mors bog: Ikke uden min datter. Det er meget gribende læsning.

Krimier ligger ikke lige til mig.

• #37   11. feb Jeg er pt. igang med
    John Green. - turtles all the way down.

Jeg er ret vild med at læse John Green, så længe det er de originale, engelske udgaver. Jeg synes, at han skriver helt fantastisk, desværre går det magiske af ham af, hvis bøgerne er oversat.

Min favorit John Green er klart, looking for Alaska.

• #38   11. feb #37
    Rigtig mange bøger er faktisk bedst, hvis man læser dem på originalsproget Jeg læser også rigtig mange bøger på engelsk - men jeg vil helst ikke kaste mig ud i svensk, norsk og tysk

• Hope
    Hope Online Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 22 Følgere: 70 Emner: 7 Svar: 368
    #39   11. feb Tjaeh. Da jeg desværre stadig ikke har fået skaffet mig hele Harry Potter serien, så må jeg jo skifte bøger når jeg har læst 2'ern et par gange
    Ligenu er det Mørkets kræfter serien af Kelley Armstrong jeg er hooked på. En svær serie at opsnuse på dansk, men det lykkes mig

Jeg ELSKER alt der hedder fantasy, det kan jeg ikke få nok af.. Twilight og Hunger games står også inde på hylden. Det eneste jeg mangler er Harry Potter - min familie forstår ikke at jeg ikke "bare" kan låne bøgerne hos min søster.. men det ér altså ikke det samme som at have dem selv!

• #40   11. feb Jeg vil gerne anbefale to bøger af Fredrik Backman, En mand der hedder Ove og Britt var her.
    Det er finurlig læsning om mennesker.

• #41   11. feb #40
    Dem har jeg hørt rigtig meget positivt om Jeg har dog ikke selv læst dem - men de står da på læse-listen.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 1.889
    #42   11. feb Jeg læser primært krimier, men jeg er kørt lidt død i genren efter at have læst en bunke af de nyere, så jeg har kastet mig over Christian Jacques Lysets Søn serie om Ramses II. Den er præcis så fantastisk som da jeg læste den for 20 år siden

Når jeg er færdig med de fem bøger, står der en stak af John le Carré og venter på mig i reolen.

• Majsen
    Majsen Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #43   11. feb Stoop stoop stop, der findes da ikke nogen som gider læse bøger

• #44   11. feb Tydeligvis ikke, Majsen

• #45   11. feb Er igang med Mortal Instruments serien, Outlander og den første i Terry Pratchett's discworld serie.

Er lige blevet færdig med "Openly Straight", men der er en 2'er, så den skal jeg igang med så snart jeg får den købt... Burde måske gå ind og bestille den nu

Jeg har som regel gang i flere bøger på en gang

• #46   11. feb Lillian K

Den af Mahtob Mahmoody skal jeg også læse. Jeg læste "Ikke uden min datter" og vil gerne læse "fortsættelsen" - vild historie ...

• #47   11. feb Jeg får slet ikke læst så meget, som jeg gerne ville, men når jeg har læst alt hvad der skal læses til uni, så gider jeg ikke rigtig mere.

Lige nu er jeg igang med Inside of a Dog a Alexandra Horowitz. Det var måske heller ikke så smart at gå i gang med en fagbog Det går i hvert fald ikke særlig hurtigt med at få den læst.

Jeg er så enig med Sofia, To kill a mockingbird er virkelig god, mens vagtposten er virkelig røv!

#24 Jeg vidste ikke at den nye var ude endnu! Den skal jeg da have fat i. Kan den leve op til Det Gyldne Kompas? Jeg elsker den triologi!

• #48   11. feb 'The Book of Dust' (Forestillinger om støv) stødte jeg også på i boghandlen en dag, den skal jeg helt sikkert læse... jeg har bare lige en ordentlig stak bøger der ligger og venter på at blive læst først

• #49   11. feb Den sidste jeg læste var 'Alt godt fra Havana' (sidste bog om Kurs mod fjerne kyster). Den næste bliver 'Under bjælken. Et portræt af kronprins Frederik'.

• #50   11. feb Indica så vi jeg anbefale dig Vi, De Druknede af Carsten Jensen. Den er mere fantastisk end den er flot (og det siger meget, for den er virkelig flot!)
    Der er dog nogle grumme scener (bla. Med en hund der bliver lemlæstet), men man skal igennem dem, for bogen er virkelig fantastisk!

• #51   11. feb Jeg elsker bøger, så 90% af mine bøger er fra genbrugen, hvor de koster 5-15 kr. Så kan jeg flotte mig med nogle dyre fra boghandleren indimellem
    Det her er kun halvdelen af alle mine bøger

• #52   11. feb Her ca. 1/3 af alle mine bøger

Jeg har nok en 2000 sådan cirka .

• #53   11. feb Sofia: Jeg køber også de fleste bøger i genbrug, for det første er det billigt, så støtter man et godt formål, og man kan købe endnu flere bøger

• #54   11. feb Jeg henter også en del i genbrug, den Røde Kors på Værløse bymidte er virkelig god.

• #55   11. feb Og nu kom jeg så til at gennemgå Thiemer's Instagram... det var måske nok lidt dumt, med tanke på hvor mange bøger der er på venteliste i forvejen

Der er da lige et par japanske forfattere jeg skal have kigget nærmere på, og så skal den nye Jennifer Egan tjekkes ud.

Bøger fra genbrugsen er ikke noget jeg gør i. Men det handler om at jeg er meget duftsensitiv, så bøger skal helst ikke dufte af andet end ny bog hvis jeg skal kunne koncentrere mig om at læse dem. Det er meget sanseligt for mig at læse bøger, så der er flere ting der helst skal gå op i en større enhed.

• #56   11. feb Mistborn - elsker den serie!! https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mistborn_series

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#57   11. feb Martine

Dødevaskeren, er den god?
    Regner med, at det skulle være den næste jeg ville gå i gang med.

Salla

Jeg elsker Dean Koontz.
    Jeg tror, at jeg har læst alle hans bøger.
    Har du læst Kellys Bro?
    Den falder helt udenfor det han plejer at skrive.
    Jeg grinede rigtig meget da jeg læste den.

Jeg er ked af, at det er såååå lang tid siden der er kommet noget fra ham.
    Ved du om han stadig skriver?

• #58   11. feb Jeg er lige gået i gang med den nye John Green. Før det genlæste jeg Dræb ikke en sangfugl og Sæt en vagtpost ud for 117. gang. De er fantastiske.
    Hvis nogen mangler en god krimiserie, kan jeg anbefale Kate Burkholder serien af Linda Castillo. Der er pt. 8 bøger i serien

• #59   11. feb Anni - den er barsk, men ja, den er god.

• #60   11. feb Anni han skriver stadig, men hvornår sen kommer på dansk ved jeg ikke.

Nej den kender jeg ikke, må søge den.

Sr vild med midnat, skygger, sælsom hvisken, dødens museum, døren til december og mange flere

• #61   11. feb Fra 2017

The silent corner
    The whispering room

• #62   11. feb Har du set filmen Sælsom hvisken?

Jeg er også fan af Koontz

• #63   11. feb Uuuuh nej, vidste ikke der er en film. Phantom aka skugger har jeg set, den er god

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#65   11. feb Dejligt at høre at han stadig skriver.
    Men det er jo efterhånden flere år siden at der er kommet nogen af hans bøger på dansk.

Der er flere af hans bøger som er blevet til film.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 7 Emner: 22 Svar: 1.792
    #66   11. feb Ved en fejl er jeg just begyndt på en enerverende (femi)krimi af Ann Rosman. Gider ikke læse den færdig.
    Enten må jeg genlæse en af de få - særligt udvalgte - romaner, jeg har til at stå i bogreolen, eller også må jeg på biblioteket efter fx en Gianrico Carofiglio-krimi. Har endnu kun læst en af hans bøger - en fornøjelse hele vejen igennem.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#67   11. feb Og så har jeg for nylig læst 'Gæsten' af Jens Ravn. Letlæst. Ok underholdning. Lettere morsom og absurd handling - forresten med en rottweiler som en af "hovedpersonerne".

• #68   11. feb Men øv man skal købe for 200 derinde på fimmarked.

• #69   11. feb Jer, der er til krimier - Oxen-bøgerne er gode!

• #70   12. feb Amalie&Atlas

Næsten færdig med den - og ja, det synes jeg faktisk den gør
    Det bliver en laaaang ventetid på de næste 2

• #71   12. feb Jeg er i gang med the selection af kiera cass, det er en ungdomsbog. De sidste er lidt kedelige synes jeg, men de to første er ret gode synes jeg men når man nu har læst de andre bliver man jo nødt til at læse dem alle

• #72   12. feb Camilla, jeg overvejer også at vente til de alle tre er ude og så først læse dem der

• #73   12. feb Hehe Amalie - det kan jeg så egentlig godt forstå
    Hader at vente på den næste bog i en serie

• #74   12. feb Også mig! Jeg har ventet så længe på den nyeste i A Song of Ice and Fire, at jeg nok er nødt til at læse hele serien en gang til

• #75   12. feb Viktoria og jeg bor på et værelse hos min mor (i et sommerhus hun har lejet) mens der er lukket for vandet i kolonihaven. Så mine bøger (som jeg slet ikke har så mange af, jeg er god til kun at gemme de bøger som er noget helt særligt for mig) bor i klædeskabet sammen med mit tøj og resten af mine ejendele.

• #76   12. feb Og så står der vidst også lidt inde i bogreolen i stuen, men det er meget minimalt hvad jeg har derinde.

• #77   12. feb Hæhæ Humlen Ved Det Hele den er meget hyggelig

• #78   12. feb Sofia, jeg må erkende at jeg er gået i stå med den, jeg kunne ikke helt holde ud at læse om hvor forfærdeligt han behandlede dyr som barn. Så den ligger lige og venter på at jeg er klar til at forsøge at læse den igen

Og ang. den Carsten Jensen bog du nævner, så har jeg faktisk stået med den i hånden op til flere gange og overvejet at købe den, og det ender jeg helt sikkert med at gøre en dag

• #79   12. feb Er pt igang med Jens Henrik Jensen: De mørke mænd. En OK krimi. Den sidste bog jeg læste var Bruce Springsteens selvbiografi. Den var overraskende god.
    Lige pt er mit hoved så fyldt med alt muligt (hussalg, bankgarantier, nedrivning, nybygning og pyyyha) at jeg ikke skal læse et eller andet 'kompliceret'. Jeg ser også helt 'lette' film lige pt, da jeg ellers drømmer helt åndsvagt og vågner totalt fortumlet op hver morgen.
    .... hvad jeg læser og hvad jeg ser af film har enorm betydning for hvad jeg drømmer og har jeg set action kan jeg være sikker på at jeg selv racer rundt i flyvemaskiner eller biler hele natten, gemmer mig for bad guys, eller er småkriminel selv. Jeg drømmer meget livligt og kan altid huske det når jeg vågner. Så ingen barske bøger eller thrillere til mig lige nu

• #80   12. feb sønnen af jo nebsø den er Okey indtil videre men læser desværre ikke så meget som jeg vil men det bliver da til et par sider inden jeg skal sove om aftenen mens manden ser sin serie rigtig senge hygge

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 1.271
    #81   12. feb Som børnebibliotekar må jeg jo holde mig opdateret, så jeg er pt. igang med at læse nogle af de smukke billedbøger der er kommet for nylig. Denne glæder jeg mig sindssygt meget til at få hjem: http://www.alvilda.dk/udgivelse.php?isbn=9788771655322 har bladret i den på arbejde og den er så smuk!

Ellers har jeg lige købt Kim Leines "Pigen der kunne tale med hunde" ( https://www.saxo.com/dk/pigen-der-kunne-tale-med-hunde_kim-leine_haeftet_9788702234299) som også er super fin.

Læste lige idag "Historien om Hardy" på min aftenvagt ( http://rosinante-co.dk/historien-om-hardy-id45922) altså hvis ikke jeg var vild med Mette Neerlin før så blev jeg det nu!! Den er barsk men så fin.

Ellers er jeg ved at opdatere mig på nyere graphic novels til børn og unge og har netop læst "Hjertestorm" og "Skæbnemageren".

Næste bog jeg skal igang med er formentlig "Ready Player One", da jeg skal med en flok kollegaer ind og se den i biffen når den får præmiere

• #82   12. feb Ida, der findes simpelthen så mange smukke børnebøger. Jeg kunne købe mig fattig i smukke børnebøger.

• Ida og Figo
    mar 2017

#83   12. feb Præcis Indica! Sidst jeg var i Arnold Busck og bare skulle have et par bøger til weekenden kom jeg derfra 2000 kr fattigere og jeg har stadig en lang ønskeliste

Jeg prøver så vidt muligt at beherske mig, for jeg har ikke så meget plads og jeg donerer jævnligt bøger og film fra bogreolen så der er plads til nyt. Især når jeg har adgang til alle bøgerne til hverdag på mit arbejde, men ved årets slutning plejer jeg gerne at samle op og købe en håndfuld af årets bedste bøger

• Ida og Figo
    mar 2017

#84   12. feb Og apropos æstetikken, så er det noget jeg ligger meget vægt på. Jeg var ude og booktalte for en klasse her for nogle uger siden sammen med en kollega, og det var lidt sjovt for han bed virkelig mærke i hvor meget jeg gik op i det at en bog skal være lækker at sidde med.

Jeg bliver arrig når jeg ser de der billigt producerede bøger med standard generede illustrationer og grim skrift - øv det vil jeg ikke have på mit bibliotek!

• #85   12. feb Jeg har heldigvis en niece, som er barn af to literater, som jeg kan købe børnebøger til. Hende forældre elsker når jeg kommer med bøger, både på dansk, svensk, engelsk og norsk.

Men jeg har da også en "lille" samling af børnebøger (til det der barn jeg er overbevist om at jeg engang skal have ) som er købt fordi jeg simpelthen ikke kunne lade være.

Bøger skal være sanselige, de skal føles lækre, de skal være smukke, de skal være gennemførte. Det skal være sådan at man næsten ikke kan lægge bogen fra sig igen.

• Ida og Figo
    mar 2017

#86   12. feb En af mine favoritter (altså ud over Fupz-Aakeson som er Gud!) er Lisa Aisato - de bøger er såååå fine.

Især "Ib er et æg" - det er en af mine yndlingsbilledbøger - den er bare skøn

• #87   13. feb Jeg overvejer faktisk at købe børnebøger til mig selv
    Er vild med Beatrix (staves?) Potters smukke tegninger
    Og så SKAL jeg have købt bogen “Corgiville” af Tascha Tudor Den vil du garanteret elske Indica !!

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#88   13. feb Børnebøger(s illustrationer) er nemlig ofte rigtig fine.

Jeg kan stadig huske en børnebog tilbage fra 80'erne. 'Jeg må få en kat - eller dumme dyr'. Ikke de smukkeste tegninger, men ih, den var god

• #89   13. feb Lige præcis ! Jeg kan slet ikke stå for de fine tegninger

• #90   13. feb Et lille udpluk af mine smukkeste og bedste børnebøger.
    'Plup' og 'Olga og Kedsomheden' husker jeg fra min barndom, og 'Familjen Sömnlösning' har jeg købt i Akademibokhandlen i Helsingborg - den er så fantastisk dyster med på ingen måde uhyggelig.

Plup bøgerne handler om et væsen som bor i Sápmi, det er ikke uden grund at Sápmi betyder så meget for mig

• #91   13. feb En til af mine smukkeste bøger, min mor købte den faktisk til sig selv. Men jeg er så endt med den, og det er jeg dybt taknemlig for.
    'Postflyveren' af Antoine De Saint-Exupéry

• #92   13. feb Og så må jeg endelig ikke glemme 'Anarkotika' af Peter Laugesen, den har jeg ledt efter siden 2003, og endelig fik jeg fat i den for et års tid siden.
    Jeg går aldrig af med den bog.

• #93   13. feb Jeg fik Den Lille Prins skrevet af Antoine De Saint-Exupéry af min søster sidste år. Nu har hun listet den ud af min boghylde, og jeg er ikke sikker på at jeg får den tilbage igen

• #94   13. feb Børnebøger.
    Bukke brusene i badeland og 2 andre i samme serie.
    Ved ikke om tegninger er smukke , men de vækker i al fald føelser. Både børn og voksne blir fanget av historiene og mange ligger flade af grin over historien og man får næsten medlidenhet med trolden
    .

• Ida og Figo
    mar 2017

#95   13. feb Tina, de er så søde! Vi læser dem ofte for børnehave-børn vi har på besøg på biblioteket

Jeg synes faktisk de har rigtig fine illustrationer, og så elsker jeg børnebøger der laver referencer til klassiske værker på en sjov og uhøjtidelig måde

• #96   13. feb Indica: Er “Postflyveren” lige så god, som “Den lille prins” ?

• #97   13. feb Ann-marie, jeg er ikke blevet helt færdig med den, men den er yderst lovende. En meget meget hyggelig lille bog.

Jeg har også kig på et par andre af Antoine, og jeg håber at de er i samme stil

• #98   13. feb Den lille prins er i hvert fald helt fantastisk

Kender du bogen “Corgiville” af Tascha Tudor ?

• #99   14. feb Jeg elsker 'Den Lille Prins'

Kender du 'Momo'?
    Det er en af mine absolutte favoritter. Sammen med 'Sofie's Verden', den læste jeg som 12-årig, og den sidder stadig meget dybt i mig.

Jeg kender ikke til 'Corgiville', men det er helt klart noget jeg skal have kigget nærmere på

• #100   14. feb Og nu kom jeg lige i tanke om Bjarne Reuter's '7.a', den er også helt eminent.

• #101   14. feb Har kun hørt om Momo.

En bog med masser af nuttede corgier tegnet med stor humor og kærlighed, er jeg sikker på at du vil elske Tascha Tudor havde corgier

• #102   14. feb Momo husker jeg også, vi læste den i skolen. Og senere så vi filmen.

• #103   15. feb Jeg har lige læst "Offer uden ansigt". Jeg læste den på 1½ dag, så jeg tror, at den var god.

• #104   15. feb Og jeg fortsætter om lidt med "Bliv hos mig" af Harlan Coben.

Kommentér på:
Hvilken bog læser du lige nu?