{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Maria  L
Maria L
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5

Svære tider .. {{forumTopicSubject}}

Tilgiv lige at jeg skriver under en ny profil. Har normalt en (ret passiv) bruger herinde men er altså bare lidt personligt det hele så derfor den nye bruger til dette formål...

Men har det ikke så godt lige nu...

Har uventet på en uge mistet kæreste (efter mange års forhold), lejlighed, bil og job. mm. Har mange dumme tanker.

Heldigvis har jeg stadig min hund og har veninder/familie der støtter mig. Er i kontakt med læge. Har tag over hovedet. Dog syntes jeg desværre disse ting blegner for mig lige nu...

Vil ikke yderlige i detaljer med min situation. Hvis nogle har oplevet noget lignende, selv har det svært eller andet og er klar på at skrive privat så deler jeg evt gerne der ..

Men har virkelig brug for at høre fra jer der har nået bunden. Evt har oplevet noget lignende. Hvordan kom i op igen? (Igen skriv gerne besked hvis det er for privat)

Svarer lige i eget tempo, har desuden fået influenza oven i alting ... Men er aktiv og læser ALLE svar

På forhånd tak

Kommentarer på:  Svære tider ..
  • #1   10. sep Altså du skal være velkommen i min indbakke, det er det vi er her for

Og hvis ikke, så vil jeg sende dig et kæmpe kram og love dig at alting nok skal blive godt igen

• #2   10. sep Du er hjertelig velkommen til, at skrive til mig. Mine erfaringer er, at det er godt, at få det ud, om det så er at snakke med en, eller skrive.

- Sender dig et kæmpe kram, det skal nok blive godt igen alt sammen - og god bedring med hensyn til Influenza'en.

• #3   10. sep

• Maria  L
    Maria L Tilmeldt:
    sep 2018

#4   10. sep Zenta og Pia hvor er i søde. Kan være jeg er til at findes i indbakken lige pludselig. Af hjertet tak

Susanne... Fint du finder det underholdende da...

• #5   10. sep Du skal også være velkommen til at skrive til mig. Ved hvordan det er at verden ramler sammen om en. Jeg har været indlagt på psykiatrisk afdeling 3 uger sidste år, fordi det hele væltede.

Og rigtig god bedring med influenzaen - det hele kommer til at se lysere ud igen

• #6   10. sep Du skal være velkommen til at skrive til mig.
    Jeg har selv ramt bunden et par gange

• #7   10. sep Det var ret upassende Susanne. Forstår slet ikke hvad den kommentar laver her, når der er nogen der spørger om hjælp og gode råd.

• #8   10. sep Snehvide, nu er det sådan, at der huserer en troll på kg og hg, alderen og området passer lidt for godt. Just saying.

Passer min formodning, bliver tråden og profilen slettet ret hurtig.

• Maria  L
    Maria L Tilmeldt:
    sep 2018

#10   10. sep Åh man kan ikke skrive noget herinde uden at være en troll længere Hvis jeg var modig som
    en anden herinde så havde jeg lavet en video med mig selv, men det er jeg altså for privat til.

Skrev alt undtagen årstal random. Men ja tro hvad du vil.

Til jer andre, tak

• #11   10. sep Jeg er spændt. For historierne er forfærdelige blot ikke ret sande. Følger lige med.

• #12   10. sep Ad Susanne. Jeg er glad for at du har mig på filter. Du er et dårligt menneske

• Maria  L
    Maria L Tilmeldt:
    sep 2018

#13   10. sep Hvad kan jeg gøre for at bevise jeg ikke er en troll? Når det hele står så skidt og jeg kender nogle folk herinde er jeg ikke interesseret i at sige hvem jeg er. Men er heller ikke interesseret i at få sådan en behandling om en anden gjorde herinde for nylig.

Men hvis jeg sletter tråden nu inden det bliver værre ser det ud som om det er sandt.

Jeg kan ikke vinde i noget lige nu... ikke engang et forumindlæg på nettet hvor jeg faktisk bare søger hjælp..

• Maria  L
    Maria L Tilmeldt:
    sep 2018

#14   10. sep Syntes sku lidt det er at sparke på en der ligger ned...

• #15   10. sep Du skal ikke gøre noget TS. Ind af det ene øre og ud af det andet. Fokuser på dem af os, som gerne vil hjælpe. Selvom det kan være svært.

• #16   10. sep Fokuser på os der gerne vil hjælpe dig

• Maria  L
    Maria L Tilmeldt:
    sep 2018

#17   10. sep Det vil jeg gøre

• #18   10. sep ignorer Susanne, det gør vi andre Det tager lige toppen

• #19   10. sep Intet varer evigt... hverken gode eller dårlige perioder. Det er måske en ringe trøst, men det er en sandhed -og du vil blive glad igen, håbefuld og have glæder i livet

Fokuser på det som gør dig glad....nemmere sagt end gjort, men det er der trods alt stadig

• #20   10. sep Susanne : eftersom du selv er en af dem der har det svært ( i flg dine egne udsagn ) Så er det altså en anelse klamt at træde på andre der ligger ned
    Har du intet fornuftigt at tilføje, så smut dog ud af tråden

Maria Eller hvem du nu er Vi har alle prøvet at ramme bunden, på den ene eller anden måde, og at søge hjælp eller støtte her på HG, kan være guld værd Her er mange HG`er med hjertet på rette sted, og som har tid til at snakke lidt, hvis det er det man har brug for
    Pøj pøj med det hele

• #21   10. sep du er ramt af det der hedder livet ... ting der sker i livet for de fleste af os, du er så hårdt rat fordi der sker flere ting indenfor kort tid, MEN du har hund, veninder og familie der er der for dig, det er der nogle der ikke en gang har ...
    Det meste er møg træls lige nu, men det gode er at der kun er en vej og det er op igen måske der går lidt tid, men selvfølgelig kommer du op igen og får et liv med gode oplevelser igen .... men ja et eller andet sted, så vend dig til det, livet går op og ned, det er hårdt men normalt ...

• #22   10. sep Livet er svært, og? Det vil det være for alle før eller siden. Og nej, jeg er ikke et dårligt menneske. Jeg har bare set for mange trolls.

• #23   10. sep du må altid skrive. det bliver mellem os.

det lyder banalt men en gåtur i naturen, snakke og gøre ting du holder af. det virker ved mig hvis jeg har en hård periode.

• #24   10. sep Susanne: tag du ind og sig det til dem, der f.eks. er indlagt på psyk. Det må være en mirakelkur.
    Hold op hvor det hjalp for mig, at få at vide at livet bare er hårdt til tider, da jeg lå nede på bunden og tumlede rundt.

• #25   10. sep Jeg vil vildt gerne tilbyde min hjælp, men jeg ramte bunden af helt andre årsager så er jeg ikke sikker på jeg er den med mest erfaring. ofte når man rammer bunden skal man dog ikke nødvendigvis bruge en der kender vejen op, men en der rækker hånden ned og hjælper og er der. uanset om jeg havde stået i situationen eller ej, havde det alligevel aldrig været den samme situation vi havde stået i.

Drop sætningen med op på hesten lige nu - man må gerne sørge. lad det ikke blive en opslidende vane, men skam dig ikke over sorg.

sørg for ikke at flyde og se Netflix - jo flere endorfiner der frigives, jo nemmere er det at se solen skinne igen. dette er jo blandt her lykkepiller kommer ind - men jeg vil ikke anbefale dem. der kan være mange bivirkninger og stor afhængighed.

jeg vil dog anbefale motion, onani, sex, god mad, massage, biografteater, chokolade, Netflix date med pizza og veninde, lækre gåture med vovse i skoven mm. det er alt sammen tiggere i hjernen til frigivelse af flere endorfiner.

der er i Danmark ofte en skam over dem der i perioder har søgt professionel hjælp. jeg har af flere omgange fået hjælp når livet har været hårdt. det har givet mig nogle metoder at arbejde med mig selv på, som andre ikke kunne give mig. hjælpen kan læge ordineres så det nærmest ikke koster noget og nogle gange gratis. jeg vil anbefale professionel hjælp i det her tilfælde og hvis det geografiske ikke passer men du er i nærheden af Sydsjælland kender jeg en der er rigtig god.

stort kram. hele verden er ikke imod dig og du må altid gerne se Netflix og spise pizza i min sofa og blive opfordret til leg af Ziva.

• #26   10. sep Du skal ikke falde i fælden at lukke dig selv helt inde.
    Som Lens siger, det er utroligt hvor meget en simpel gåtur om dagen kan hjælpe en. Gerne ude i noget natur. Det at få noget frisk luft gør virkelig, at man ikke bliver helt "skør i hovedet"!

Og så hjælper det helt bestemt at få snakket om tingene, så jeg synes da, du skal tage imod nogle af de tilbud, du har fået

• #27   10. sep Maria... Først et stort kram
    Meget kort fortalt..jeg ramte bunden for 9 år siden,jeg havde verdens bedste job,nogle rigtig gode veninder og en dejlig familie,det hele kørte bare,en aften blev jeg syg og var indlagt i 3 måneder,da jeg kom hjem,kunne jeg næsten ingenting,bare sidde....mistede på den bekostning alle mine veninder,mit job røg da jeg ikke kunne blive rask mere..
    Jeg kravlede op til livet efter 2 år . jeg accepterede min situation...
    Maria,det skal nok blive godt igen,bare ikke mist modet ,modet til livet
    Kram herfra

• #28   10. sep Susanne, du er så ULÆKKER!! En ting er sku at tro at en er troll, men det ville jeg aldrig bruge mod en person der ber om hjælp.

Maria, jeg har det selv af helvede til pt, jeg er lige blevet gift, jeg købte hus for et år siden, jeg har min dejlige hund, og en mand der støtter mig, jeg mangler ikke noget sådan lige umiddelbart men jeg er RØVKED af det og har det skide svært. Så selvom jeg så gerne ville åbne min indbakke, og du er velkommen til at skrive uanset, så har jeg bare ikke energien til at hjælpe. Men jeg håber at du kommer ovenpå snart, og jeg håber at du får lidt ud af at bede om hjælp her..
    Kram!

• #29   10. sep Træk alt hvad du kan på din hunds selskab. Hver gang du får dårlige tanker, så sæt dig ned på gulvet og øv nye tricks med den, uden formål.
    Og find én at snakke med, én du kan betro dig til på de sorte dage, én der bare lytter, holder dig i hånden (og som IKKE går i løsningsmode!)

• #30   10. sep Jeg har desværre heller ikke energien, til at tilbyde dig min indbakke. Men jeg håber, du snart kommer ovenpå igen

• #31   10. sep Da jeg ramte bunden var mit netværk og mine hunde alt. Også selvom jeg i lange perioder ikke havde overskud til at se dem meget. Men bare det at vide at de var der.
    Jeg kom først rigtig op af mit hul da jeg fandt mine nuværende venner og min kæreste.
    Nu var noget af det der holdt mig nede så også min daværende kæreste som jeg boede sammen med, så det er en noget anden situation end din, men ja venner, familie og hundene har klart gjort den største forskel. Jeg flyttede fra Århus hjem til min mor i en lille by nede ved Esbjerg. Og så flyttede jeg derefter til vejen sammen med min nuværende kæreste, det er det bedste jeg har gjort. Jeg bor tæt på både venner og familie nu og er kommet så langt.
    Det værste du kan gøre er at isolere dig, selvom det nok i rigtig mange tilfælde er det man har allermest lyst til.

Kæmpe kram til dig, jeg håber du snart begynder at få det lidt bedre. Når ja og selvom det er svært, så giv det tid, det er en kæmpe omvæltning og der sker så meget for dig lige nu, at det er helt naturligt at du reagere. Du kommer tilbage stærkere, det er jeg helt sikker på

Jeg har ikke altid en masse overskud til at hjælpe, men min indbakke er åben, hvis du skulle få brug for det

• #32   10. sep Græd, råb, skrig, bliv gal - giv los for alle de følelser, der trænger sig på, uden at tænke på, at du skal LØSE noget som helst - skal skynde dig at komme OVER det, der har sparket dig ned ligenu.
    Bemærk hvert sekund, hvert minut, du føler en glæde - bare en lille bitte én.
    VID, at du kommer ovenpå igen, men forcere at komme der, kan man ikke.

Jeg er ikke selv sprudlende af overskud pt. så meget hjælp er jeg næppe til, men jeg sender en masse kram og englestøv (siges at være godt til meget )

• #33   10. sep Jeg går lige nu, igennem en rigtig svær tid.

Jeg har allermest lyst til, at lægge mig under dynen og lukke ned.

Men det er en rigtig dårlig vane, fra min svære depression...

Jeg sørger for at holde mig igang, så jeg ikke sumper hen.
    Jeg er lige kommet hjem fra en lang tur med hundene.
    Jeg tænkte : det magter jeg ikke, de må undvære idag.
    - men jeg tænkte det igennem, og både hundene og jeg blev glade og trætte af en gåtur.

Du skal ud og gøre ting, der normalt gør dig glad. Også selvom du ikke rigtig har lyst. Det er så vigtigt at komme ud!

• #34   10. sep Jeg kan bekræfte at TS ikke er en troll.
    Så måske den burde lukkes nu.

• #35   10. sep Føj Susanne! Spring dog over tråden hvis du er så sikker på det er en troll? Det der er sgu for lavt..

Kære ts. Vi er flere herinde, inkl mig selv, der har prøvet at være helt nede i kulkælderen. Og selvom det hele kan virke uoverskueligt lige nu, så fat mod, det skal nok blive bedre!
    Og ja, det kan være svært at tro på, når man ikke selv kan føle det. Men det er altså sandt

Det var pga mine hunde at jeg kom på rette spor igen, uden dem var jeg her ikke den dag i dag. Hold fast i de små ting der gør dig glad, som feks vovse

og så får du lige et kram herfra

• #36   10. sep Susanne : " Livet er svært, og? Det vil det være for alle før eller siden." . Det skulle du så måske lige huske på, når du for 720 gang får vendt en tråd om til hvor synd det er for dig, og hvor hårdt et liv du har. For livet er jo bare svært for alle .

• #37   10. sep Jeg har stået i noget af det samme for 12 år siden, min eks slog op og kylede mig ud. Pludselig stod jeg uden noget sted at bo, havde ingen kæreste, og en masse af de venner jeg havde forsvandt også, for de var hans venner før han mødte mig. Jeg følte mig SÅ alene i verden, og var sikker på at det aldrig ville blive godt igen. Jeg endte faktisk med at bukke total under, og blev indlagt på psyk pga depression og selvmordstanker.

Jeg boede rundt omrkring hos familie og veninder i 1 års tid, så mødte jeg min mand, og siden der har jeg haft tag over hovedet. Livet blev bedre, jeg blev glad igen, men det var en kæmpe kamp.

Lige pt har jeg heller ikke overskudet til at hjælpe en anden, da jeg selv er i en slags livskrise pga en leversygdom jeg fik konstateret i januar.

Mt bedste råd er at give dig selv lov til at være ked af det, det er HELT okay at lukke følelser ud . Og ræk ud efter hjælp, det er ingen skam at bede om hjælp, uanset om det er hos familie, venner eller en proffesionel.

Ønsker dig alt det bedste , og hepper på dig

• #38   10. sep For pokker, det er også mange ting at blive ramt af på én gang Jeg kan godt forstå, du er ked af det. Mit bedste råd må være at lade dig selv være ked af det og tale om det igen, igen og igen med alle som gider lytte. Og apropos det, så er min indbakke også åben

Har du et sted at være?

• #39   10. sep Du skal have afklaret om du har en regulær depression eller om du 'bare' er overbelastet. Dette hjælper lægen med.
    Begge dele kræver ro fra stress-elementerne, men det ene kan samtidigt behandles medicinsk, mens det andet går over med tiden.

Motion, sollys og samtaler vil gavne dig rigtigt meget.
    Og husk på, at det kun kan blive bedre nu. Giv tid.

• AT
    AT Online Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.135
    #40   10. sep Jeg tror at de fleste mennesker før eller siden oplever det du beskriver.
    Der er intet nyt eller anderledes, det er livet - og jeg tror ikke har du har ramt bunden, jeg tror bare at du, forståeligt nok er i en stor sorg, og fortvivelse over hvad der skal ske.

Alle har været igennem brud, og rigtig mange har oplevet at dette brud med en kæreste, har betydet at man pludselig mister - det man føler er hele ens eksistens grundlag.

Men bare rolig, det løser sig. Det kaldes livet, og selvom at det kan føltes hård og ulideligt, så er det ingenting i forhold til dem som faktisk rammer bunden.
    Jeg er sikker på at du kommer oven på - og tænker tilbage på en hård tid, men med et smil på læben over at du troede at du havde ramt bunden, men egentligt var i en helt almindelig og forventelig livskrise.

• #41   10. sep Susanne : Føj du skulle skamme dig

Maria : Jeg ville også gerne hjælpe dig, men jeg er selv lige midt i min egen værste krise pt, og har været igennem et skræk senarie som jeg ikke ønsker for nogen, ej heller Susanne .

Jeg vil forsat ønske dig held og lykke, og husk at løfte hovedet, så du kan se alle dem der støtter dig og elsker dig

• #42   10. sep "Det kaldes livet, og selvom at det kan føltes hård og ulideligt, så er det ingenting i forhold til dem som faktisk rammer bunden."

ER det ikke forunderligt, som nogle mennesker har så skarpe sanser, at de kan føle, hvad andre mennesker føler - vide, hvad der er "ingenting"?

• #43   10. sep Man kan iøvrigt ikke måle emotioner mod hinanden....

Det kommer helt individuelt an på hvad man har oplevet i sit liv...og hvor man er i sit liv. Og den ene har ikke mere ret til en følelse eller anerkendelse for den end andre. Det gør lige ondt...

• #44   10. sep Hold da op en omgang at blive kastet ud i Sender lige et kæmpe kram

Jeg har ikke selv været ramt, som flere af jer i tråden...men kan jeg på nogen måde hjælpe, så sig endelig til Derfor er min indbakke åben for både du TS eller andre, der måtte have brug for det

• #45   10. sep Obster: Præcis, og man kan jo altid finde folk som har det værre / har oplevet noget mere traumatisk, men det betyder jo ikke at det ikke kan være rigtig svært det man er igennem, og kan gøre afsindig ondt.

Jeg fortæller jo heller ikke folk der har brækket en arm, har influenza osv, at det jo ikke er noget og de skal holde op med at pive, for jeg har altså ondt og influenzasymptomer 24/7. Bare fordi jeg har ondt og diverse gener 24/7, betyder det jo ikke at andre ikke har ondt/har det dårligt.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 4 Emner: 24 Svar: 2.402
    #46   10. sep Hov hov Susanne har da konstateret i en anden tråd at hun da er et meget positivt menneske der ikke skriver negative ting Ikke nok med at vi alle godt ved at det er løgn, nu ved vi så også at hun er et dårligt menneske.

Til TS, jeg kan ikke bidrage med andet end et kæmpe virtuelt kram! Giv dig selv lov til at være trist over de ting du har mistet men nyd også de små glæder i dagligdagen. Håber du snart kommer ovenpå

• #47   10. sep nej nej... Vi husker alle sammen forkert

• #48   10. sep Jeg husker generelt ikke særlig godt men lige DET kan jeg godt huske.
    Det er den årlige tradition, den kommer hvert år... i november!

• #49   11. sep Jeg har oplevet noget tæt på dit... Først blev mit bryllup aflyst, så gik der 3 uger så blev jeg fyret fra mit job igennem 16 år. Så sagde min bedste støtte, en slags reserve far “ nu kan det kun gå frem ad “ så dør han 4 måneder efter helt uventet for mig...
    Gi dig selv lov til at være ked af det, tá den den tid det tager..
    du kommer igennem...
    flere har spurgt hvordan jeg kom igennem det... det gør man bare... man har ik noget valg
    i dag er jeg i et endnu bedre job end før, Savner selvfølgelig min bedste støtte, men omvendt så klare man også at løse tingene selv nu, men hensyn til min x. Har jeg flere gange tænkt godt han viste sit sande jeg i 11 time....

Er videre i dag... og elsker mit liv om ikke andet mere end før...

• #50   11. sep Husk en ting. Når man rammer bunden, kan det kun gå en vej, nemlig op.
    Hvornår det sker, kan ingen svare på, men det sker.

Husk også at give dig selv lov til at sørge, men bliv ikke fanget i sorgen. Du skal videre ikke hænge fast i den, men du skal igennem den.

Jeg håber det bedste for dig.

• #51   11. sep Enig med de andre - masser af frisk luft, natur og motion. Jeg siger ikke, at det gør underværker eller udvirker mirakler, men det kan forhindre, at man går fuldstændig i sort.

Og så har åbenhed og ærlighed helt klart hjulpet mig.
    Når folk har spurgt, så har jeg ret ærligt meldt det ud, hvis jeg havde det af h. til.
    Der er så meget meget stor forskel på, hvor mange detaljer jeg deler, men - for mig - hjælper det meget, at jeg i det mindste ikke hele tiden skal fake, at alt er ok..

Ps - du er altid velkommen til at skrive til mig!

• #52   11. sep Der var et citat fra Batman begins filmen jeg altid tænker på I dårlige tider: “Vi falder for at vi kan lære at rejse os igen” - jeg tror at det var noget i den stil. Ja det lyder måske lidt åndsavgt, men efter man har rejst sig igen, bliver man oftest en endnu bedre version af sig selv fordi man lærer jo noget på vejen op igen, og man lærer noget om sig selv og andre.

I den dårlige tid er det en god ting at have fokus på at gøre de ting som gør én glad.

Håber du finder dig en god vej op igen!

Kommentér på:
Svære tider ..