{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Jeg elsker bacon!
  • #1   5. okt pinligt.... uanset holdning er han valgt af folket og der er en kedelig tendens blandt vores regering til arrogance.

Jeg synes en minister skal have mere stil end han viser her, men han har jo også trukket i land.

det virker som et udbrud i affekt

• #2   5. okt Jeg synes det er det fedeste svar EVER!
    Politikere er også mennesker og han er som mange andre også træt af at skulle forsvare hvorfor han spiser kød.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 112 Svar: 4.882
    #3   5. okt Jeg synes at det er helt ok.
    Selv om man elsker bacon kan man da godt gå ind for ordentlig dyrevelfærd.
    Jeg elsker stegeben og spiser dem med stor velbehag, men derfor er jeg da ikke bedøvende ligeglad med hvordan dyrene har det, tværtimod.

Om man er folkevalgt eller ej, så er man altså bare et menneske, et menneske som på et eller andet tidspunkt kan have fået nok, så jeg kan bestemt ikke se at det var så forfærdeligt en bemærkning, og da slet ikke når man ser på, hvordan rigtig mange vegetarer konstant overfalder og "hakker" på os kødspisere, konstant prøver de på at give os dårlig samvittighed og prøver på at omvende os.

Og endnu engang - jeg elsker stegeben og en bøf af oksemørbrad...……….

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#4   5. okt Jeg tror, at jeg vil bestille den her trøje.

• #5   5. okt Jeg elsker bacon så meget så hvis jeg selv sku slagte grisen så gjorde jeg det ! Det er en GRIS! selvfølgelig skal den leve godt og bo i ordentlige forhold men come on der er altså også aktivister der kræver liiidt for meget! Det skal altså også være muligt at være landmand, og muligt for os at betale flæskestegen til jul.

• #6   5. okt Well, er selv blevet veganer i og med, jeg ikke mener kødindustrien kan forsvares mere - det har taget sin kamp i og med, jeg elsker både bacon, rib-eyes osv, men der findes mange gode alternativer.

• #7   5. okt Bacon er voldsomt opreklameret, men det er folks ret til at træffe frie valg ikke. Hvorfor helvede kan nogle vege-etellerandet ikke bare tie stille og gnaske lidt selleri i stedet for at lege formyndere?

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 5 Emner: 24 Svar: 2.508
    #8   5. okt Men som jeg husker det var det ikke et spørgsmål om hvorvidt Ellemand spiste kød, men hvorfor så mange grise har det dårligt. Derfor synes jeg det er et voldsomt arrogant, irrelevant og plat svar.

Fint du godt kan lide bacon (det er der mange der kan), men det betyder vel ikke at man skal være ligeglad med dyrenes velfærd? Og slet ikke som fødevareminister.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#9   5. okt Fint du godt kan lide bacon (det er der mange der kan), men det betyder vel ikke at man skal være ligeglad med dyrenes velfærd? Og slet ikke som fødevareminister.

Hvor ved du fra, at han er ligeglad med dyrevelfærd ?

• #10   5. okt Så længe at dialogerne er nede på det niveau i forvejen, så kan man vel knap forvente andet...

• Ida og Figo
    mar 2017

#11   5. okt Anni det ved jeg heller ikke men når ens eneste svar på spørgsmålet om grises dårlige kår er "jeg elsker bacon", så signalerer man ikke ligefrem at man bekymrer sig om det.

At joke om vores landbrugsdyrs manglende velfærd er bare super dårlig stil efter min mening.

• #12   5. okt Nu er det jo muligt at få kød uden at slagtedyrene har haft et dårligt liv og nogle dyr kan man producere med en ret minimal miljøbelastning.
    Jeg opdrætter slagtekaniner til eget brug. De fodres med græs, hø, mælkebøtter osv. De får ikke korn eller 'kaninpiller'. Det giver fine slagtekroppe på et par kg på 12-14 uger. Kødet er magert og lækkert. Vi (2 voksne) har mad til 4 dage i en kanin (slagtet vejer kroppen ca 1.7-2.0 kg). Mine kaniner bor ude i store græsningsbure hele året. De er tamme og bliver kløet bag ørene dagligt = de stresser ikke af håndtering.
    Man kan få meget andet kød der også har haft et godt liv og som produceres med en ret lille miljøbelastning. Men nej, man finder det ikke i supermarkedet og det er desværre altid udgangspunktet for for eller imod køddebatten.

• #13   5. okt Det, Nissen sagde.

Hvis en minister ikke kan holde hovedet koldt i konfrontation med irriterende mennesker er der problematisk idet de repræsenterer os alle. Så må han trække vejret dybt og sige ingen kommentarer hvis han er for irriteret til ar kunne svare sagligt

• #14   5. okt Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor folk ikke bare kan tale ordentligt til hinanden. Og når man er minister burde man godt nok ikke synke på det niveau. Det er mangel på både respekt og god opdragelse. Man ville jo aldrig se ham trampe ind med sko i moskeen, med udtalelsen : nej i min verden går man med sko! Som minister i et land hvor det er tilladt og tænke og tale frit, skal man som minimum møde folk med respekt og høflighed, med mindre de er deciderede personskadende eller lign.

• #15   5. okt Jeg er enig i, at udtalelsen fra Elleman kan virke provokerende, og hvad så? Personligt tager jeg ikke imod råd om mit kødindtag fra personer, der kører store dieselbiler eller jævnligt lader sig befordre med fly. Vi må lige have proportionerne på plads.

• #16   5. okt Han har jo sådan set været ude og erkende at det ikke var det smarteste han sagde den dag.

• #17   5. okt Det er ikke et råd om hvad ministeren skal spise. Det er et spørgsmål om dyrevelfærd og om det er på den politiske dagsorden i år. Helt fair. Det er sådan set lige meget om ham, der stiller det, spiser kød eller græs.

"At joke om vores landbrugsdyrs manglende velfærd er bare super dårlig stil efter min mening. "

Hørt for faen!

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    jan 2014

Følgere: 8 Emner: 16 Svar: 2.129
    #18   5. okt Er folk virkelig så ligeglade med om grisen har haft et godt liv inden de spiser den?

• #19   5. okt Og i øvrigt tror jeg gruppen af veganere er større end man regner med, tror bare ikke folk flashen det , bla på grund af folk der føler behov for at gå med trøjer som den i tråden..

• #20   5. okt Jeg synes da det er et dybt underligt svar fra en minister, der bliver spurgt ind til grisenes forhold?? Det er et svar man ville kunne forvente fra en 14-årig teenagedreng der kun kan sige "jeg elsker bacon!!" så snart han hører ordet kød.

Jeg tror bare jeg har hørt det modsvar lidt for mange gange til at kunne tage det seriøst. At man elsker bacon er da sådan set rimelig irrelevant.

• #21   5. okt Arhhh... det er noget med blendede hanekyllinger og grise der slåes ihjel... Det er for mig ikke specielt konkret, ej heller et specielt sagligt grundlag for en dialog omkring dyrevelfærd.... Synes de begge to er pænt dumme at høre på, og jeg er enig i at en minister nok bare bør gå videre hvis ikke det er en dialog man ønsker.

• #22   5. okt Altså det er måske et useriøst svar... men jeg synes fandme det er sjovt.
    Mere useriøst synes jeg det er, at oprette et "veganerparti" - og de skriver ikke en skid omkring dem og deres værdier, men har i stedet lagt videoer ind (men under donationer kan man læse en masse om, hvordan man kan give dem penge)
    Håber ikke at de får samlet nok sammen, til at de en dag kan komme i Folketinget. Synes jeg har nok at grine af, nu hvor Alternativet er kommet til.

• Ida og Figo
    mar 2017

#23   5. okt Jeg kunne sådan set også have spurgt ministeren om det samme, og jeg er ikke veganer men synes det er rigtig trist at vi ikke udviser mere respekt for de dyr vi spiser.

Men det er så bare sjovt at gøre grin med dyr der har det dårligt fordi det er en veganer der spørger ind til det?

• #24   5. okt Enormt umoden kommentar. Føj.
    Jeg tror også der er en større mængde veganere end man tror. Der er mange ekstreme veganere der ødelægger det for andre ved at være modbydelige og fjendtlige mod ikke-veganere. Det skaber så dårligt et omdømme for veganisme.

Ang. Vores landbrug. Jeg er glad for den retning, det umiddelbart virker til vi er på vej mod, selvom det går langsomt. Bare det at buræg er på vej ud af flere butikskæder er et godt skridt, tror jeg. Jeg håber det en dag kommer til at udvide sig til resten af landbruget. Det kræver bare der kommer mere seriøse og hjertevarme mennesker ind i politik i stedet for sådan en umoden klovn.

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    jan 2014

#25   5. okt Og at man som forbruger måske begynder at tænke lidt anderledes mht kød.
    Man kan jo købe frilandsdyr der går ude hele året og har et godt liv, der er mange steder man kan bestille en 1- 1/2-1/4-1/8 græsfodret okse og halve grise fra friland.

Den næste gris jeg skal prøve skal være en skovlygris og okse bliver noget galloway afgræsningskvæg, men måske er det ikke alle der er klar over at man kan købe kød andre steder end fra et supermarked?

• Ida og Figo
    mar 2017

#26   5. okt Jinx de gode alternativer er bare nødt til at være i supermarkedet og i mere tilgængelige portioner. Bor man i Kbh og har en mini-fryser og ingen bil er det umuligt at købe en halv ko/gris.

Jeg handler ofte i Bilka, de har metervis af kølediske, alligevel er der stort set aldrig frilads- eller økogris i køledisken, det er jo helt vildt at man med SÅ stort et udvalgt næsten ikke har øko- eller frilandskød.

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    jan 2014

#27   5. okt Ja, det samme gælder vores lokale slagter, friland og græsfodret dyr er ikke noget de har, og det vidner da om en helt helt forkert kødkultur.

Tænk at det næsten er umuligt at købe kød fra et dyr der har spist græs og gået i naturen uden at blive pumpet med korn og antibiotika ... DET er satme skræmmende at tænke på.

• #28   5. okt Det er jo op til forbrugerne - jeg køber frigris fra vores lokale slagter, som lavede en rundspørge om folks interesse i fri-kød.
    Han sælger også oksekød fra fritgående sorte langhårede køer, der går på en af de strande hvor jeg lufter hund.
    Netto har de der Løgismosekyllinger, dem fra Frankrig vist, hvor de bor udenfor. De koster omkring 100 kroner for en, men .. ja, så må man jo lade være med at spise kylling hele tiden. Iøvrigt har de også lår og brystkød fra fritgående kyllinger, så det begynder da at blive bedre.

Og nej, det her er ikke skrevet for at "se mig, jeg er SÅÅÅÅ fantastisk" - for det er jeg bestemt ikke. Jeg køber også pizza og en hotter hos pøllemanden ind imellem og det kød der er på og i den slags, er næppe frilands.

Men blot for at sige, at jo mere vi som forbrugere presser på - jo nemmere bliver det at få kød fra dyr, der har haft en nogenlunde OK opvækst.

Jeg kunne iøvrigt også have svaret på samme måde - kæft, hvor er de der missionerende "se os vi er skide gode og det er du ikke" mennesker, trættende - de har imo ikke krav på et OK svar.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 9 Emner: 24 Svar: 2.152
    #29   5. okt Ud fra overskrifterne om Ellemans "svar" forestillede jeg mig, at situationen var noget i stil med, at veganere havde provokeret ham, mens han var i gang med at fortære et stykke kød.
    Men nu har jeg lige set klippet, og FØJ for et tåbeligt goddawmandøkseskaft-svar
    Den slags "svar" må man måske nok forvente fra småtbegavede klaphattetyper, men sgu da for fanden ikke fra en minister! Var man i tvivl før, så ved man da nu, hvad det arrogante ****** står for.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#30   5. okt Og lige en stak thumbs-ups til Idas indlæg #8 #11 og #23

• Ida og Figo
    mar 2017

#31   5. okt Martine, jeg køber også altid økologisk men det undrer mig bare at udvalget er så småt i så stor en butik som Bilka. Vores Lidl-butik har ikke en eneste pakke økologisk kød og Bilka har en pakke økologisk oksekød stort set. Det er da trist at vi som forbrugere ikke har bedre valg i supermarkedet. Jeg spiser stort set aldrig gris fordi det er svært at opdrive økologisk i butikker (dog hamstrede jeg øko-bacon den anden dag på coop.dk! ), og jeg har ikke plads i fryseren til en halv gris.

• #32   5. okt Ida - hvad med eksempelvis at kigge på, om det ville kunne betale sig at få måltidskasse fra årstiderne? der er økologisk kød

• Ida og Figo
    mar 2017

#33   5. okt Jeg får faktisk måltidskasse fra Coop med vegetar-retter (fordi jeg gerne ville leve lidt mere kødløst og min krop trives ret godt uden kød), men det kunne da helt klart være en ide at se på årstidernes og så bestille lidt forskelligt

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 947
    #34   5. okt Bacon er et grundstof, det kan man ikke bare sådan lige fjerne.

http://news.dk/nyhed/2231036/stor-test-af-bacon-naermest-et-grundstof

• #35   5. okt Jeg har sagt til min mand at hvis han smager bacon så er han solgt . Jeg spiser desværre ikke ret meget af den slags kød pga allergi men hold op jeg savner bacon!

• Ida og Figo
    mar 2017

#36   6. okt Læste lige at Jacob Elleman fortryder at han ikke svarede den unge mand ordentligt. At der altid står så mange på den rute politikerne skal gå og råber svinere til politikerne (hvad fanden er det også for en opførsel??!), og at den unge mand var sidst på ruten og lige fik bægeret til at flyde over, men at Elleman jo godt bagefter kunne se at det var et reelt spørgsmål som fortjente et bedre svar.

Se dét er til gengæld et politker-svar jeg har dyb respekt for. Kan dårlig huske hvornår en politiker sidst er kommet med en ærlig indrømmelse

• #37   6. okt Det har intet med en ærlig indrømmelse at gøre. En spindoktor har fortalt Elleman, at han hellere må tækkes nogle potentielle vælgere. Lars Løkke er jo også både grøn og meget interesseret i at hjælpe de svageste - især når et valg nærmer sig. Hvis man vitterligt tror på den slags, så har jeg jordlodder på Saturn til salg.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#38   6. okt Jeg er ikke benovet over hans "indrømmelse" . Først får han en masse til at klappe i hænderne over sin nedgørelse af en skide veganer (den slags mennesker "fortjener jo ikke ordentlige svar"). Og bagefter viser han sig som fair ved at indrømme, at han burde have svaret ordentligt. Smart.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 947
    #39   6. okt Jeg synes mere det er den der venstrefløjs aktivist der er til grin.
    Hvad havde vedkommende regnet med ?..at han satte sig ned i skrædderstilling og debatterede bacon med en vildt fremmed der bare gerne vil ha’ 5 minutters berømmelse..

• #40   6. okt Så der var valget mellem enten at sætte sig i skrædderstilling og debattere, eller skyde en flabet kommentar af. Flot.

• #41   6. okt Alle mennesker fortjener bestemt ordentlige svar - om de er veganere, rygere, overvægtige, katteejere, swingerclub brugere, kødspisere ....etc .. men INGEN har krav på et ordentligt svar, når de selv opfører sig idiotisk.
    Prøv lige at se forskellen Radar .. hvis du kan for din afsky overfor ham politikersvinet altså ... og dit "forsvar" overfor alle de stakkels veganere .. jeezzz...

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#42   6. okt Se forskellen på hvad?

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#43   6. okt Nej forresten Martine, bare glem det. Jeg overså dit "jeeezz" .

• #44   6. okt Jeg tror også bare jeg glemmer det - også selvom du stadigvæk overså mit jeezz ...

Kommentér på:
Jeg elsker bacon!