{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.776 visninger | Oprettet:

Paludan {{forumTopicSubject}}

Alle så vel balladen i går på Nørrebro. Hvad tænker du om det?

er Paludan en unødvendig provokatør som skal stoppes? eller er han uskyldig og ansvaret ligger hos de der angreb ham?
hvor står vores ytringsfrihed i alt dette?
er der en løsning eller skal vi lade det fortsætte? Skal vi begrænse ham? hvorfor og hvis vi gør tillader vi så en glidebane hvor vold kan vinde?

sidste år kostede det 25 millioner kroner. nu har Paludan meldt ud at han kommer på Nørrebro hver 3. dag, næste gang på tirsdag. Jeg synes det er super synd for de normale folk der bor i området og jeg mener man er nødt til at tage debatten.

samtidig med at jeg synes manden er en racistisk tåbe så er jeg dybt rystet over at folk reagerer som vi så i går. Jeg kan kun sende sympati til alle de, der fanges i dette fordi de bor der. Jeg mener begge sider fejler. dog mest den voldelige tænker jeg... uanset hvor lidt tiltalende jeg synes en racismedømt er.

jeg har lige oplevet ham i viborg og Skive. det gik fint. her valgte folk at ignorere for flertallets vedkommende og i stedet samles et andet sted og spise og hygge sammen. imens kunne han holde demo og gøre hvad han ville. Det fungerede. for alle.

Jeg er selv for den løsning.

Hvad tænker du om alt det her?

hvis han kommer hver 3. dag på blågårdsplads så tænker jeg det får helt bananas.... Men skal det styre om han må komme der hver 3. dag?

Kommentarer på:  Paludan
  • #1   15. apr Jeg synes manden er en provokatør, og jeg sympatiserer slet slet ikke med ham, jeg synes han misbruger ytringsfriheden og vores skattekroner i en tåbelig mission.

Når det så er sagt, så synes jeg, at dem der hopper på hans limpind er ligeså store tåber, de skulle ignorere ham, så var han jo stoppet for længst.

Så på begge sider er det ikke studenterhuen der trykke, tåber er de allesammen.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 1.395
    #2   15. apr Jeg tænker at det er en fin anledning til at få indfanget alle de tosser der render rundt og mener de skal bestemme hvad vi må tænke, sige og gøre i vores eget land.
    DK er et åbent land hvor man må ytre sig som man vil efter dansk lovgivning og kan man ikke indordne sig efter det må man finde et andet land at bo i.

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 141 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 4.830
    #3   15. apr Vi har ytringsfrihed i DK, og så længe hizb-ut-tahrir lovligt kan demonstrere deres jødehad og antidemokratiske nonsens må vi også give plads til en Paludan.

Problemet bunder efter min mening i fejlslagen og manglende integration, hvilket ses tydeligt med svinehundenes angreb på politiet.

• #4   15. apr Ham Rasmus P har frisure som, klæder sig som og opfører sig som en forkælet skoledreng fra et rigmandskvarter i 70'erne smiley
    Man hører ofte, at politiet griber for sent ind, hvis der opstår ballade.

• Knirke
    Knirke Tilmeldt:
    jul 2016

Emner: 1 Svar: 9
    #5   15. apr Der er ikke nogen side i sagen der handler på rigtig måde, i følge min ovebevisning.

Paludan har en forfærdelig tilgangsmåde til hvodan han vælger at ydtrykke sin holdning - jeg kan simpelhen ikke sætte mig ind i tankegangen. Hvordan kan det være nødvendigt at provokere de mennesker, som han udemærket ved vil være stærkt i mod ham?

Eller.. jeg kan egentlig godt forstå det. For ham og hans tilhængere får jo præcis den reaktion ud af indvandrerne som de har brug for, for at "prove their point". Selvfølgelig må Paludan ytre sig lige så meget som enhver anden - men hans ekstreme provokations-metode har jeg absolut ingen respekt for.

Han fik præcis den reaktion han ønskede på Nørrebro i går.

• #6   15. apr Gad vide hvordan politiet ville reagere, hvis én brændte toraen af foran den israelske ambassade. Eller viftede med et Tibet-flag foran den kinesiske. Er der så stadig ytringsfrihed?

• #7   15. apr Kurt Westergaard satte hele verden i brand … bare fordi han måtte / kunne … smiley

Rasmus Paludan har foreløbig sat Danmark i brand … bare fordi han må / kan … smiley

Er det virkelig nødvendigt altid at gøre ting , fordi det ikke er forbudt ? … smiley

Med hensyn til alle de tosser der render rundt og ødelægger uskyldige menneskers ejendele ----> … Send DEM hjem til deres egne lande , der ikke har Dansk statsborgerskab ……. og dem der HAR Dansk statsborgerskab ----> … Sæt dem i spjældet i laaaaang tid.

Både dem der er på den ene side … og dem der er på den anden side …. de er ikke rigtig kloge … og skulle skamme sig. …. FØJ … smiley

• #8   15. apr Jeg så det klip på youtube hvor han er i Hobro
    Jeg synes hans opførsel er usmagelig og unødvendig opførsel.
    Men efter min mening skal sådan en mand bare ties ihjel.
    Han har travlt med hvordan andre opfører sig.... han kunne jo starte selv med at opfører sig anstændigt.
    Han sku ha haft lov at stå alene og skabe sig...,

• #9   15. apr Hvis vi vifter med Tibet flaget foran kineserne så kan vi samtidig vinke farvel med den anden hånd til pandaerne smiley

• #10   15. apr Jeg synes hele den sag er så dum at jeg ikke orker at forholde mig til den. Men samtidig imploderer min hjerne ved tanken om alle de penge vi bruger på det tågehorn.

• #11   15. apr Ja det bedste virkemiddel er at ignorere. eller gå hen og snakke med ham. Det sidste sker der ikke noget ved selvom man er uenig. man skal bare forvente en lang ordstrøm som leder tankerne hen på en diagnose... han sagde til mig at han ikke er racist men har en mission om at redde danskerne og åbne deres øjne for voldskulturen i Islam, før danskerne havde mistet deres land. Jeg sagde at domstolen jo mener han er racist og spurgte om han som advokat ikke kunne forstå den dom. han svarede at han nok havde udtrykt sig uheldigt.

han er rolig og humoristisk at snakke med. Men han ønsker ikke dialog. han vil bare ses og høres er mit indtryk.

Men vold er stadig ikke ok uanset hvem der udtaler sig og hvordan.

enig i at der er tabere på begge sider.

Hvad tænker i om at han vil komme hver 3. dag?

jeg forslår man møder ham som vi gjorde her. Det virkede. hans demoer her har skabt større sammenhold og sat en række nye initiativer i gang som og Så vil fremme følelsen af at høre til.

Paludans tilhængere spiste også med. selv måtte han ikke forlade afspærringen så vidt vi forstod.

• #12   15. apr Jeg synes, det er en tåbelig måde at bruge sin ytringsfrihed på. Der er mange måder at komme frem med sin mening på og den her måde synes jeg er virkelig åndssvag. Og selvom han ikke selv mener det, så synes jeg helt klart, at han har en del af ansvaret for det, der er sket.

Når det er sagt, så tager jeg også stor afstand fra at blive voldelig og sætte ild til ting, fordi nogle gør noget eller siger noget, som man ikke bryder sig om. Det hører sgu heller ingen steder hjemme og er da et kæmpe problem.

Begge sider har opført sig virkelig åndssvagt i den her sag.

• #13   15. apr "Men efter min mening skal sådan en mand bare ties ihjel."

- Og meget mere er der, efter min mening, ikke at sige om det forvirrede fjols.

• #14   15. apr Hvis han skal til at rende der hele tiden, så har jeg godt nok ondt af de mennesker, der bor der smiley Jeg siger ikke, man bare skal lade det gå i glemmebogen, men han behøver måske ikke tage tilbage lige nu.

• #15   15. apr Jeg synes ikke han skal have overskrifter, tanker eller nogen som helst form for opmærksomhed. Han er muligvis veluddannet, men han er ikke helt normalt tænkende...

Mine tanker går mest til min familie og naboer -og til min lejlighed som ligger midt i orkanens øje. Der røg et vindue -et meget stort vindue- i går på den bekostning. Bevares -det kan tages af forsikringen. Men man har da heller ikke lyst til hver 3 dag at leve i en tåregasindhyllet krigszone -hvor man kan risikere at selvom der er faldet ro på -så kan du enten ikke komme ud med din hund -eller værre hjem til din hund grundet afspærringer -fra både uromagere eller politi.

Jeg synes så også det er drøn ærgerligt at man lader sig provokere af hans opmærksomhedsbehov... og netop gør hvad han ønsker. Det er mindst ligeså dumt...

• #16   15. apr Han skal bare have en røvfuld, så geare han nok ned.

• #17   15. apr Jeg synes, det virker som om han ikke helt har overvejet, at der faktisk bor mennesker i området, som skal leve med alt det kaos, når han er taget derfra.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#18   15. apr Man overraskes gang på gang over de holdninger de går og gemmer på..

Her den anden dag var jeg ved tandlægen og hun er åbenbart muslim, det er jo svært at se sådan et sted da de alle sammen har en hætte på, nå..men vi kommer til at snakke om rygning, jeg er stoppet med at ryge og hun fortæller så at hun er gravid og hun vil også gerne have at hendes mand stopper med at ryge, men at det jo er svært og alt det der, de har dog aftalt at HVIS det bliver en dreng så stopper han ?
    WTF ?..hvad er det da for en sol formørket tankegang og ovenikøbet fra en højt uddannet og vel integreret kvinde ?

• #19   15. apr #11
    Mht hver 3 dag....

Jeg tænker har han ikke andet at give sig til ?

• #20   15. apr Han kan da bare møde op uden betjente til at beskytte ham. Der skal ikke bruges 5 øre på at beskytte den klaphat.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 10 Svar: 3.569
    #21   15. apr Problemet er,at det kan han og flere andre ikke, uden at det er med livet som indsats. Man vil med vold lukke munden på folk man er uenig i.

Problemet er at det er nødvendigt at beskytte folk.

• #22   15. apr Sådan vil det sgu da også være, hvis man mænger sig ind i mellem de værste hooligans i fodboldens verden og flasher, at man holder med modstanderne, - og de kommer endda med lige så homofobiske tilråb, fordi det har samfundet accepteret, at det må de gerne, fordi "det bare er for sjov"....

Er det i orden? Nej, kan Paludan have en pointe, ja, men som man råber i skoven får man svar, og jeg ser hellere, at man kigger på de friheder, som bliver fortrængt, men som på ingen måder er provokeret frem - det kan være sig, at man som homoseksuel ikke kan gå og holde sin partner i hånden uden grimme tilråb og endda tæsk for dem der finder det grænseoverskridende, eller man som kvinde skal være på vagt når man går alene, for sker der noget med én, så er det jo ens egen skyld...

Jeg holder sådan set ikke med nogen af de yderste fløje, der er ingen af dem, der virker til at være synderligt interesseret i at prøve med dialog, og allerede der står det skidt til.

• #23   15. apr Jeg er enig i at volden er et problem. Det hører ingen steder hjemme og fra andre byer kan vi jo se at det er muligt at møde alle med ro.

Jeg er dog også enig i at metoden er over stregen. ytringsfrihed har naturligvis konsekvenser men spørgsmålet er om det han gør er ytringsfrihed?

det er jo ikke det samme som provokation. Jeg ledte efter hans formål men fandt ikke rigtig et. andet end at han mener at han skal ofre sig og måske sit liv for danskernes fremtid.

Det sidste synes jeg lyder som en blanding af storhedsvanvid og paranoia.

Jeg var sig rystet over at se Nørrebro i går. Det var dog ikke anderledes end når anti fascisterne går amok og jeg tilskriver det en del bandemedlemmer plus nogle få der tilsyneladende lever i et parallel samfund der og som jeg sådan set synes der bør fokus på. Men ikke på en måde der rammer almindelige folk der bor der.

Jeg tror folk tager ham for seriøs. måske fordi han bliver en undskyldning for at lave uro...

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 11 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 8.459
    #24   15. apr Jeg ser hans såkaldte demonstrationer som total unødvendige provokationer. Selv DF udtalter igår til nyhederne at det er unødvendige provokationer. Selvfølgelig tager DF afstand til volden, men det gør de fleste af os da forhåbentlig.

Det er komplet åndsvagt at der skal bruges SÅ mange penge, på at beskytte en mand der tager ud og provokere, for så at kunne sige " se selv hvad jeg siger" .
    Ja vi har ytringsfrihed i landet, men vi har ikke ytringspligt. Og med ytringsfriheden følger der også et ansvar.
    Jeg mener ikke politiet skal bruge så mange ressourcer på ham, han VED hvad der sker, ergo må han tage de tæsk det vil give, hvis han bliver ved med hans provokationer.

Det bedste ville være hvis ALLE tiede ham ihjel, hvis folk ikke dukkede op til hans "demonstrationer" eller ganske enkelt stod med ryggen til ham mens han var igen, og hvis medierne ikke løber efter ham som en spritter efter romlikør.

• #25   15. apr Der er bare en forskel på at have en saglig debat og en holdning...til at insistere på ens ret til beskyttelse fordi man har en eller anden ubændig trang til at råbe "røv" i en rockerborg...

Tænk hvis vi alle havde det behov i forhold til at få vores meninger ud smiley

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#26   15. apr PRÆCIS Obster, det er netop det jeg mener med at der med ytringsfriheden også følger et ansvar.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#27   15. apr Eller hvis alle gik amok på folk de ikke er enige i. Hvorfor skal naboens bil brændes af fordi man ikke kan styre sig.

Politiet burde skyde for at stoppe det i opløbet. Ingen skal udsættes for fare pga idioter. Men konsekvenser er der ikke meget af.

• #28   15. apr Men hvad har det med Paludan at gøre? Han rendte mig bekendt ikke rundt og brændte biler eller andet af i går....

• #29   15. apr Hold da op! En højreradikal i en offerrolle. Har man set det før? smiley

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#30   15. apr Ja venstreorienterede er jo glade for vold og bål i gaden, men i burde måske lige tjekke deres holdninger af..de stemmer ikke helt overens med det i plejer at råbe op om smiley

• #31   15. apr Det handler ikke om Paludan.
    Bilafbrændinger, indvandrerbander, kriminelle betændte indvandrermiljøer, knægtelse af ytringsfriheden, vold mod politi og brandfolk er ikke nyt.
    Det samme segment ter sig på nøjagtig samme måde i Frankrig og Sverige (og de har ingen Rasmus Paludan) som de teede sig i København i går.

Bilerne brænder i Sverige igen og igen: »En terrorhandling mod det civile samfund«
    Ni dage i træk har bilerne brændt i Malmø. Men også andre svenske byer er blevet ramt:

https://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE8926386/bilerne-braender-i-sverige-igen-og-igen-en-terrorhandling-mod-det-civile-samfund/

PARIS ERUPTS IN VIOLENCE: Many streets are NO-GO ZONES as five suburbs in flames:

https://www.express.co.uk/news/world/766635/Paris-riots-theo-immigration-violence-Aulnay-Sous-Bois

Og når hizb-ut-tahrir kan få lov til at afholde demonstrationer (en organisation der går ind for jødehad og er antidemokratiske) inde ved Christiansborg og fredagsbøn på Rådhuspladsen.
    Og de her mennesker kan få lov til at marchere gennem gaderne:
    https://www.youtube.com/watch?v=WCsDyBqC8X0
    så kan Paludan også.

• #32   15. apr Jeg fandt denne her i dag, skrevet af Mads Kastrup. Opinionsredaktør på Ekstra Bladet, og jeg synes manden har fuldstændig ret.

"Det handler ikke om Paludan. Hvis man tror, søndagens slagudveksling mellem voldsparate med anden etnisk baggrund - inklusive nogle tilløbende autonome - og så på den anden side politiet har sin forklaring i Rasmus Paludan og dennes koran-stunts, har man misset pointen.

Statsministeren, politikere, chefredaktører, kommentatorer med flere må begribe dette. Ellers kommer vi ikke videre.

Jeg troede faktisk, at denne lære var udbredt snart 15 år efter Muhammed-krisen.

Men de sociale medier har i snart et døgn været tværet ind i en klistret masse af kommentarer til urolighederne på Nørrebro. Mange af dem klæber sig til, at Rasmus Paludan - som opførte endnu en anti-islam-demonstration, der ledte til optøjer - er en provokatør, der enten må bære hele eller dele af ansvaret for slaget og ødelæggelserne.

Det er en trættende tilgang.

Historikken bag det hele er næsten ældre end Rasmus Paludan. Hændelsen på Blågårds Plads er et skvulp fra den samme strøm, der blev blotlagt af Muhammed-tegningerne. Alle må finde sig i hån, spot og latterliggørelse. Også muslimer. Og endda selvom nogle kaster med Koranen, smører den ind i svinefedt eller brænder den af på en Webergrill.

Det drejer sig ikke blot om ytringsfrihed. Retten til religionskritik i samfundet er ganske enkelt afgørende. Den er grundstenen i det moderne, sekulære samfund skabt i en flerehundredårig kamp mod religiøs og politisk tyranni.

Det var dette, der stod klart, da Muhammed-tegningerne satte dansk udenrigspolitik i lys lue i 2006. Og som størstedelen af medier og politikere desværre ikke fattede til at begynde med. Flemming Rose, der bragte tegningerne i Jyllands-Posten, blev retteligt indstillet af nogle af os til Cavling-prisen. Men som det hed i første linje i en nyhedsartikel i Politiken om Cavling-nomineringerne dengang:

’Årets Cavling-pris kan ende i hænderne på en af de ansvarlige for Danmarks største internationale krise i nyere tid.’

Gik man og troede, at ’de ansvarlige’ faktisk var islamisterne, der afbrændte danske ambassader i Mellemøsten, samt hjemlige imamer på rundrejse i ’Fundamentalististan’ med tegningemappe og falske billeder til at hidse alle op, skulle man helst tro om igen.

Siden Tøger Seidenfaden - daværende chefredaktør på Politiken - i midten af 00’erne begik den intellektuelle og moralske brøler at benægte eksistensen af lovreligiøse, der med vold og magt vil ytringsfriheden samt dens fremmeste forsvarere til livs, blev kritikere af islam rutinemæssigt bortdømt som højreekstremister mange steder.

En fejl, vi har været en del år om at rette. Og som først for alvor syntes at blive korrigeret efter diverse lovreligøse terrorangreb i Europa. Herunder særligt på tegnerne på Charlie Hebdo og på Krudttønden og synagogen i København.

For som Flemming Rose altid har fastholdt:

'Grundlæggende er mit argument det samme som i 2006. I et demokrati kan ingen gøre krav på deres religiøse, ikke religiøse, ideologiske eller ikke ideologiske følelser. I det omfang ideologier, religioner og grupper, som jeg ikke er en del af, gør krav på, at jeg respekterer deres dogmer uden for deres hellige steder, så gør de ikke krav på min respekt, men på min underkastelse. Det er uforeneligt med et liberalt demokrati.’

Krænkelseshævd og voldelige selvretfærdighed er fortsat virkelig. Det var ikke noget, Flemming Rose opfandt. Det handlede ikke om tegningerne. Det gjorde det aldrig.

Således handler det heller ikke om Rasmus Paludan. Ja, han en højreekstrem. Men han er ikke problemet. Det var til stede, længe før stemmen gik i overgang på lederen af Stram Kurs. Og dermed længe før det igen dukkede op søndag på Blågårds Plads. Ingen kan gøre krav på deres religiøse følelser uden for deres egne hellige steder. Eller subsidiært håndhæve et had til Rasmus Paludan ved at gå i kamp mod myndigheder, fordi de opretholder og beskytter det frie samfund.

Uromagerene på Blågårds Plads har ikke fattet det. Og derfor er det dem, der er problemet. Som i hele problemet. Og deres stupide indsats for at forære Rasmus Paludan alt, hvad han drømmer om, og afstedkomme denne tekst, der ender som et forsvar for ham, siger alt om, hvor lidt af Danmark de har forstået.

Men de er langtfra ene om at opføre sig småt begavet. I omkvædet med at tillægge Rasmus Paludan skylden og opregne omkostningerne ved beskyttelsen af hans happenings har politforbundets formand meldt sig. Som en rubrik på dr.dk så malende lyder: 'Frustration i politiforbund efter Paludan-demoer: Det tager karakter af misbrug af en rettighed.' Hvorpå politiforbundets formand klager over, at betjente får ødelagt deres påskeferie.

Mange er forargede over, at Rasmus Paludans virke i år foreløbig har kostet samfundet seks millioner kroner, ifølge Justitsministeriet. Måske skulle de i stedet regne på, hvad en international terrortrussel, radikalisering, overvågning af moskéer samt beskyttelse af diverse truede politikere og tegnere samt Flemming Rose koster.

Rasmus Paludan er vor mindste problem. Det kan imidlertid hurtigt vokse os over hovedet, hvis ikke vi holder det højt - hvis ikke vi bevarer overblikket."

https://ekstrabladet.dk/opinionen/madskastrup/det-handler-ikke-om-rasmus-paludan/7598290?fbclid=IwAR1QFOK9OUeGwyOLKVhC60mafIwoDMkGtvx5bKmQo6uLtR0IVoqq5uBrb_U

• #33   15. apr Det handler da på ingen måde om ytringsfrihed og religionskritik.

Paludan er MEGET langt fra dette - men mange som ham har en tendens til at gemme sig bag en misforstået ret til ytringsfrihed og påstande om at vores land "skal kunne håndtere religionskritik".

Problemet ved dette er bare at han er gået langt over grænsen for ytringsfrihed. Han provokerer for at provokerer. Skaber alvorlige, farlige situationer. Han har da intet ønske om at belyse ytringsfriheden - hans motiver ligger et helt andet sted.

Og hvis man på nogen mulig måde, bare en lille smule, mener at sådanne handlinger er en "fin anledning".. så håber jeg man ser sig selv DYBT i øjnene og overvejer, om det er sådan et medmenneske, man vil være her i Danmark.

• #34   15. apr Enig.
    Man kan sagtens ytre sig uden at fremstå som en fucking idiot.

• #35   15. apr Hvis han stod uden politibeskyttelse kunne det være han kunne ytre sig og debattere, fremfor hans evindelige provokationer og koranafbrændinger. Det har INTET med ytringsfrihed at gøre..
    han burde være et rimelig intelligent menneske, med tanke på hans uddannelse, men fremstår bare som et gedigent røvhul af rang.. Klaphat og andre grimme gloser kan siges om ham..

• #36   15. apr Jeg ER Frihedens Soldat, De Svages Beskytter, Samfundets Vogter, Danernes Lys.

Så er vi vidst lidt mere ovre i en personlig agenda....end en politisk...

Og det virker da lettere påfaldende...

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#37   15. apr Noget helt andet er, at jeg overhovedet ikke kan se nogen som helst grund , til at skulle svine andres religion til, brænde deres "bibel" af osv, det giver overhovedet ingen mening. Fint at man ikke tror på det ene eller det andet. Men lad dog folk tro på hvad de vil, UDEN at svine dem til at blande sig i det. Vi lever trods alt i et land med religionsfrihed.

Og det er jo netop det eneste han gør, han sviner islam til og kaster og brænder koranen. Det er jo på ingen måder en debat han er ude på, men ren provokation.

• #38   15. apr Men han har lov til det i DK og hvis vi siger han ikke må, hvem er så den næste der ikke må noget?

jeg synes ikke om Paludan men jeg synes principielt at han har lov til at stå hvor som helst i DK og brænde en koran eller en bibel eller noget tredje uden at ragnarok bryder ud.

der er kræfter på Nørrebro som skræmmer mig og som vi ikke så under hans demo i hverken Holstebro, Viborg eller Skive. selvom Skive første gang viste en snert af det pga mcd banden som er 15 narkobanditter der terroriserer byen så var der total ro 2. gang.

Hvad er forskellen på Nørrebro og Viborg? for reaktionen var helt modsat. en dreng kastede en sten, en ville ikke gå selvom politiet bad ham om det og en løb mod Paludan og blev bremset.

Nørrebro lignede en scene fra udlandet når optøjer bryder ud.

Det sidste springer mig i øjnene.

hvorfor er reaktionen så markant voldsom på Nørrebro? det undrer mig.

en lille ting der altid undrer mig. muslimer tror på en gud. en. ikke en gud, en bog og en profet i en treenighed. jeg synes derfor reaktionen hos nogle på en bog der skades og en profet der tegnes er i modstrid med Islams mest grundlæggende princip... en gud.

Jeg forsvarer ikke racisten men friheden i DK til at være en engel eller en idiot. også på Nørrebro

• #39   15. apr uro i Albertslund

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-04-15-paludans-demonstration-aflyst-politiet-bruger-taaregas-mod-uromagere

og to demos anmeldt i morgen igen...

Jeg synes det er synd for de almindelige borgere der bor der

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#40   15. apr Forskellen på Nørrebro og Viborg er jo nok at der bor mange flere f.eks bandefolk omkring Nørrebro, end der gør i Viborg smiley

Jeg må erkende jeg håber at han snart får permanent forbud mod alle de demonstrationer, det er komplet latterligt at staten skal bruge SÅ mange penge og ressourcer pga en mands trang til at provokere. Politiforbundet er også ude og ytre at der måske burde ses på om samme person kan få lov at at lave samme demonstration SÅ ofte.

Bare fordi noget ikke er ulovligt, betyder det ikke at man så bare skal te sig som en idiot gang efter gang, bare for at vise man kan være en idiot uden det har konsekvenser.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#41   15. apr Ja det er synd for dem at der bor så mange tosser der.
    Demonstrationen består jo bare af en mand der står og snakker, det genere jo i princippet ikke nogen smiley

• #42   15. apr Omar marzouk siger det ret godt

Vi skal aldrig nogensinde acceptere Rasmus Paludans racisme, men i det sekund du bruger vold, så har du tabt kampen.

Sandheden om Rasmus Paludan er, at han i virkeligheden er skabsmuslim. Fra det sekund han vågner, til det sekund han lukker sine søde blå øjne, tænker han på islam og muslimer. Han går altid rundt med mindst 3 koraner på sig, ikke engang imamer går så meget op i det som RP. Hvis manden er så fascineret af muslimer og Islam, så synes jeg vi har pligt til at invitere en kommende “bro" indenfor. Jeg har talt med flere Imamer, som har fortalt mig at RP tit opsøger dem for at lære at bede og læse koranen. RP's problem er, at han ikke ved hvordan han skal komme ud af skabet, og derfor opfører han sig så ekstremt.

Spøg til side, så sidder der en klump i halsen efter urolighederne i går. For kære dig, som var oppe og slås med politiet og kære dig som angreb RP i går på Blågårds Plads, hvorfor forærer i Rasmus Paludan jeres værdighed!

I det sekund du møder racisme med vold, så har du tabt din værdighed, og racisten har vundet og kan fremstille sig selv som den civiliserede, der kæmper imod den primitive voldsmand.

Vi skal på ingen måde acceptere Rasmus Paludans racsime, aldrig nogen siden skal hans primitive menneskesyn accepteres, og han har allerede tabt, selvom han desperat render rundt og råber sejr, så har han tabt. Verden kommer aldrig til at vende tilbage til det verdenssyn han har. Jeg er ikke på det hold, som siger, at han bare skal ties ihjel, for det virker ikke. Racismen herhjemme har nået uacceptable højder, når et parti som Nye Borgerlige, der sympatisere med Paludan, står til at komme i folketinget, lad os møde det med protester, FREDELIGE protester!

Det ville være verdens nemmest sag at få opbakning til en massive demostration imod Paludan. Vi kunne samle tusindevis af mennesker til en moddemostration næste gang Palduan vil ud og bruge vores skattepenge til at lave PR for sig selv.

Næste gang han vil på Nørrebro, så møder jeg gerne op for at byde ham velkommen og sammen kan vi fredeligt vise ham hvor stort hans nederlag er. SEJER!

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#43   15. apr Der er næppe nogen der bifalder den vold der følger med, med mindre man er dem der gør det. Men det betyder bare ikke at Paludan er uskyldig eller ikke bærer en del af ansvaret for hvad der sker, og at han provokere total unødvendigt.

• #44   15. apr Rikke så du mener de alle er ltf medlemmer?

er de og så det i Albertslund så? alle 400?

jeg tror der er et radikalt parallel samfund på Nørrebro som har fået fred til at udvikle sig mens andre kommuner tilsyneladende har løftet integrationen bedre. Og så tror jeg gerne at nogle er bandefolk men de må være få?

ltf er i Skive. her er der ca 15 prospekts. Men de deltog ikke hverken 1. eller 2.gang. selvom Paludan troede Porsche banden var der.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#45   15. apr Demonstrationerne er jo netop ikke unødvendige provokationer det viser al den ballade jo med al tydelighed, Han peger blot på et problem som hele tiden har været der.
    Hvis man skulle snakke om at demonstrationerne var unødvendige, skulle det være hvis folk bare trak på skuldrene og gik videre selv om han stod og snakkede.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#46   15. apr Lens: Nej jeg mener ikke at de alle er bandemedlemmer, men faktum er jo altså at der bor flere belastede unge i Københavnsområdet, end f.eks i Viborg. Så for mig er det ren logik at det giver større problemer visse steder, fremfor andre steder smiley

• #47   15. apr Rikke jeg afskyr ham. tro mig. Jeg mener manden synes min skønne datter er en udstødt pga hudfarve ikk... say no more.. Men hvis vi bremser ham hvem er så den næste? det er et principielt problem. en syg person stopper aldrig. I stedet er vi andre normale nødt til at opføre os pænt... ellers stopper det aldrig. hvis alle vendte det ryggen så ville han hurtigt kede sig.

uromagerne bekræfter hans sag. de går hans ærinde.

i viborg og Skive var der en rigtig god stemning. også til Paludan. Det blødte ham op. han endte med at stå og grine sammen med folk. Og selvom folk var uenige så forlod man stedet med en følelse af... nå ja.. han er lidt skør... stakkel... så fik han da en dag til at gå... Og vi andre hyggede... pyt. nå hvad skal vi nu...

Jeg tror ikke han gider komme Viborg igen. folk var for flinke. der var ingen at skændes med rigtig... en eller to forsøgte men blev bremset

had der møder had forværres. mødes had af varme smelter det koldeste hjerte. Det er jeg nødt til at tro på. Det er vi nødt til simpelthen. ellers eskalerer det her dag for dag nu....

Jeg er dybt urolig for demoen i morgen

• #48   15. apr Rikke ja det er et betændt område. enig. Jeg forsvarer ham heller ikke. Jeg mener han har brug for hjælp.

Og så er jeg faktisk selvom manden er racist dybt bekymret for hvordan det ender. Jeg blev rystet over reaktionen i går

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#49   15. apr Jeg håber at der kan blive nægtet i hvert fald nogen af hans demoer. Det er jo det samme gang efter gang, og det er vanvittig så mange penge der skal bruges pga EN mands provokationer.

Havde han været sort og heddet Ahmed, så var han blevet stemplet som hadprædikant. Havde han viftet rundt med tibetflaget var han blevet gemt væk/flyttet/ fået taget sig flag. Men fordi han er hvid, hedder Rasmus og sviner islam og muslimer til, så er det bare helt fjong. Det giver ovehovedet ikke nogen mening i min optik.

Alle der gang på gang bare provokere og skaber ballade, burde i min optik bremses. Så kan det godt være loven siger noget andet, men jeg mener virkelig der burde kunne sættes en stopper for idioter der skaber ballade og kaos gang på gang, og bae koster samfundet en masse penge og ressoucer.

Hvis han vil fortsætte hans provokationer, skulle det i min optik være uden polititbeskyttelse. Han VED hvad der sker, men gør det alligevel igen og igen fordi han så netop kan pege fingre og sige " se hvad siger jeg" . Så må han jo tage de tæsk det vil give, hvis han insiterer på at fortsætte.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#50   15. apr Jeg er mere bekymret for hvad der kan ske for uskyldige mennesker der bare er på det forkerte sted, eller politiet der bare passer deres arbejde. Paludan VED hvad der sker ved hans provokationer, ergo må han jo også tage de tæsk det evt giver, og der må jeg erkende jeg er kold i røven. Jeg går normalt ikke ind for vold, men når man gang på gang gør det samme igen og igen, og VED hvad der sker ved det, ja så beder man sgu nærmest også om at det en dag går galt.

• #51   15. apr Det sidste DK har brug for er en højre radikal martyr.

lad os håbe folk besinder sig i morgen.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#52   15. apr Interessant holdning ?
    Hvis man har en flok tosser der render rundt og bogstaveligt talt er villige til at slå ihjel og smadre hele lortet for deres forkvaklede overbevisninger, så lad os da fjerne eventuelle personer der får dem til at gå amok, istedet for at fjerne selve problemet ?
    Det giver virkelig god mening ??

• #53   15. apr Holly hvem skriver du til?

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#54   15. apr Lens: til HG smiley

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 4 Følgere: 9 Emner: 26 Svar: 1.882
    #55   15. apr Hvis jeg kom gående på vejen, og oplevede en mand stå og kaste med biblen, ville jeg glad gå videre og tænke tossehovede.

Normale intelligente mennesker reagerer ligesom jeg villle gøre.

Det er alle hvis enige i.

Jeg kan egenligt ikke se andet, end at en abe provokerer andre aber.

Spær de voldelige inde, jeg kan egenligt ikke se andre løsninger på aberne.

• #56   15. apr "Jeg kan egenligt ikke se andet, end at en abe provokerer andre aber."

Udmærket beskrivelse smiley

• #57   15. apr I mine øjne har det intet med ytringsfrihed st gøre det han foretager sig.
    I dk har vi religionsfrihed men han stigmatiserer og provokerer en hel befolkningsgruppe ud fra deres religion. Det burde vel i sig selv være ulovligt?

Jeg synes politiet skal melde ud at de i fremtiden ikke møder talstærkt op til hans demonstrationer, så kan vi jo se om han tør uden deres hjælp..

Selvfølgelig er vold fra den anden part heller ikke okay og vi er enige om det er problematisk at håndterer det som de gør.
    Men jeg kan dælme godt forstå man får nok af evigt at blive sammenlignet med en håndfuld ekstremister og kriminelle.

I øvrigt vil jeg anbefale alle at se den nye film Danmarks sønner i biografen. Den handler om lige præcis det her. Jeg er bange for at den en dag bliver til virkelighed, hvis en mand som Paludan får meget mere taletid..

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#58   15. apr HØRT Caroline. Vi snakkede netop også om det med religionsfrihed herhjemme i dag, det giver nemlig ingen mening at det er lovligt det han gør.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#59   15. apr Den var god. De er jo kriminelle dem der reagere.. Kriminelle der ikke giver noget som helst for det danske samfund. Lever efter egne regler og tåler ikke den mindste kritik

Hvad med os andre der føler os provokeret af deres levevis. Har man forståelse for at jeg afreagere ved at brænde naboens bil af. Måske jeg kan få afløb ved at skade en politibetjent.

Det kan aldrig være andres skyld at man opføre sig sådan.

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 4 Følgere: 9 Emner: 26 Svar: 1.882
    #60   15. apr @Rikke.
    Så vi skal forbyde mærkelige handlinger pga af aber?

Jeg synes også, at det er mærkeligt når veganere skal skabe sig, men jeg slår dem ikke af den grund.

De må da lave deres tossede provokationer som de vil, det er jo bare aber.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#61   15. apr Der er ikke noget nyt i det her, der var også en fa’ens ballade dengang Glistrup pegede på nogle ting og dengang DF kom til verden, men tingene går jo videre alligevel og folk bliver klogere, heldigvis da..
    Om 10 år siger alle sammen “manden havde jo ret”

• #62   15. apr Der var engang en Jens Jørgen Thorsen, der provokerede det bedre (kristne) borgerskab voldsomt med maleri af Jesus med stiv tissemand og planer om lettere pornografisk film om samme Jesus.
    Ville I, Caroline og Rikke, mon have plæderet for at forbyde Thorsens provokationer?
    OK - Thorsens tissemand blev overmalet, og filmen blev aldrig rigtigt til noget (særligt), men ingen kristne greb til vold, og ingen politimænd måtte på overarbejde smiley

Jeg FATTER simpelthen ikke, at idiotiske ballademagere skal forsvares, fordi en enkelt rundforvirret frustreret mand laver et egotrippende stunt (eller 17).

- Og her er Thorsens.......... smiley

profilbillede
  • Ikkesomdeandre
    Ikkesomdeandre Online Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 11 Følgere: 44 Svar: 1.157
    #63   15. apr Jeg gider ikke blande mig i debatten, for enten kan man se det større perspektiv, eller også så vil man ikke.
    Og de som ikke vil, er umulige at nå.
    Så jeg vil nøjes med at sige: Hunde-HOOOOMO-galleri.

V for sejr! smiley

profilbillede
  • #64   15. apr Man skal vist være frø eller af lignende størrelse for at se Paludans perspektiv. Men OK - frøperspektiv er OGSÅ et perspektiv smiley

• #65   15. apr Mustafa Musse Sayeg har forstået hvad der er på spil.
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2346326028752555&id=100001255428073&ref=content_filter

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#66   15. apr Minder lidt om abernes planet smiley

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#67   16. apr Isabelle,

Jeg skrev ikke Paludans perspektiv, jeg skrev det større perspektiv. Som f.eks i linket i #65

• Knirke
    Knirke Tilmeldt:
    jul 2016

Emner: 1 Svar: 9
    #68   16. apr Ja jeg synes godt nok det er ærgerligt hvor mejet en mand som Paludan kan skabe af skidte ting. Jeg så også lige, at han blev forbudt at holde sin demostation indtil tirsdag kl. 12. At Paludan er blevet så stort et emne, er for mig utroligt. Den bedste måde at "stoppe" en mand som ham på er nok bare at lade ham og hans små tilhængere sidde og fnise over at brænde en bog af - men sådan virker provokation ikke rigtig.

Jeg forstår rigtig godt hvad de udøvende modstandere af Paludan agere på - hans udtalelser er det meste af tiden hadfyldte og ikke specielt konstruktive. På ingen måde sagt, at det de gør for at vise deres utilfredshed er ok, fordi det er det overhovedet ikke.

Ytringsfrihed er en mejet svær debat. Hvornår grænsen går, synes jeg i hvert fald, er svær af tage stilling til.

Hvis man kigger på det større billede, synes jeg at emner som ytringsfrihed viser mejet tydeligt, hvor svært det kan være at have en god, konstruktiv og lærerig samtale. Jeg synes det meget ærgerligt hvordan folk, uanset politisk stanpunkt, har tendenser til at lukke ørene fuldstændig for hvad modparten har af sige. Det har jeg selv været meget slem til, og det er svært at holde sig i det gode skind, når en debat gør en arri.

Paludan burde kunne leve i fred uden at skulle blive ramt af had. Enhver som har en stik modsat, eller en anden holdning en Paludan burde det samme - om så personen er sort,hvid,grøn eller pink.

Men dette er drømmetænking.

• #69   16. apr Hvor mange gange malede han det billed Isabelle? En gang?

Forskellen på ham er Paludan er i så fald, at Paludan bliver ved at gentage det som han kan se overskrider andre menneskers grænser. Hvorfor kan vi som mennesker ikke have respekt for hinanden og hinanden grænser?

Ham Paludan kan jo finde nogle argumenter inviterer hans "fjender" til en debat. Så kan han præsenterer dem for hans fremragende argumenter og lytte til deres modsvar.
    Men det andet hvor man provokerer folk til en reaktion er åbenbart federe, ligesom børnehave børn der ved lige hvilke knapper de skal trykke på hos visse børn for at få dem til at eksploderer..

• #70   16. apr Enig i at han burde ignoreres og ties totalt ihjel.

• #71   16. apr "Hvor mange gange malede han det billed Isabelle? En gang?"

Thorsen provokerede igen, igen og igen - på alle mulige måder. Thorsen gjorde op med al mulig bornerthed og (kristent) stivsind. DET må man IKKE, når det handler om islam. Uhadada så forulemper man, håner man, nedgør man muslimer, der (hvorfor egentlig?) jævnligt ikke kan tåle forulempelse og hån, som kristne kan og har kunnet i mange mange år.
    Det var så den ene side. Nu hopper jeg lige over på den anden smiley

Thorsen var (kultur)kristen dansker og provokerede sine egne.
    Paludan er ikke muslim, og muslimer er ikke danske gennem generationer, hvilket gør dem mere sårbare overfor hån og nedgørelse. Dette bør vi have i tankerne, synes jeg, når vi raser over balladen på bl.a. Nørrebro.

• #72   16. apr Han var til stede i under 3 minutter på Nørrebro, og de gik amok i over 10 timer ...
    Han var slet ikke til stede i dag, og alligevel gik de amok i Albertslund ...

Hvornår begynder vi at kræve selvdiciplin fra denne gruppe, frem for at tillade, og undskylde, netop den voldsparathed, som Paludan demonstrerer mod/for ...?
    Det er mig helt ufatteligt, at der er så mange, der stadig ikke vil erkende, at vi har et problem med denne gruppe, særligt på Nørrebro, men også i andre ghettolign. områder.
    Indtil alle forstår dette, ja så er det jo nødvendigt med nogle der råber op. Metoden er dybt godnat, men resultatet giver sig selv. Vi skal have denne adfærd stoppet NU, ikke når det er for sent ...

Ellers siger Mustafa det der bør siges i #65 (kan ikke kopiere det ind) ...

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#73   16. apr Der er en stor gruppe mennesker her i landet der guderne skal vide hvorfor helt ukritisk forsvare indvandrere og specielt muslimer, uanset hvad de render og laver.
    Det er blevet sådan en politisk kæphest, men det lader til at det er ved at rykke sig trods alt, med socialdemokratiet i spidsen.

• #74   16. apr "Hvornår begynder vi at kræve selvdiciplin fra denne gruppe, frem for netop den voldsparathed, som Paludan demonstrerer mod/for ...?"

Det har mange vist krævet i temmelig lang tid - ligesom mange har bedt skolebørn om at holde kæft i timerne, når de bliver bedt om det, teenagere om at opføre sig ordentligt, fodboldfans om ikke at være voldelige, folk i almindelighed om ikke at svine andre folk til på nettet - og meget meget andet smiley

• #75   16. apr Jeg tror (og jeg er i øvrigt ikke alene om det) så ikke det er Paudan der er årsagen til deres aggression og hysteri. Heller ikke Lars Hedegaard. Flemming Rose og alle de andre disse typer hader, truer, og forsøger at dræbe.
    Jeg tror at de her typer af muslimer tænder af fordi de VIL tænde af.
    De tænder af hvis en dansker kigger forkert på dem. Hvis der kommer politi eller ambulance ind i "deres" område. Hvis de møder en homo. En grønlænder. En jøde.
    Hvis en siger nej til at aflevere sin mobil, give dem en smøg. Ikke rejser sig i toget for dem. Ser forkerte ud. Eller hvis buschaufføren beder dem om at købe billet eller siger de ikke må ryge i bussen. Hvis en erhvervsdrivende ikke vil betale dem beskyttelsespenge oma.
    Hvis det ikke er Rasmus Paudan de lader sig provokere af, så finder de noget andet der kan gøre det.
    Det gør de også i Sverige, Frankrig, England oa steder.
    De skal nok finde noget de kan tænde af på, eller sætte ild til.

• #76   16. apr Da det kristne kors blev sænket ned i pis, og billedet vist på museum i DK, blev der ikke en mindre borgerkrig i DK ... Meen ... hvis det var muslimer, der havde gjort det ... så er jeg ikke sikker på, at vores selvdisciplin helt ville have holdt ... Hvem ved?
    De fik lov at demonstrere på Rådhuspladsen, i en helt ekstrem grad, og de fik lov til det, uden at danskere skabte en mindre borgerkrig. Fordi sådan er samfundet indrettet i DK.

ALLE skal have ret til at ytre sig, inden for lovens grænser, uden at det kan ende med vold. Ikke kun muslimer ... Gad vide hvad det kostede i polititimer at lade DEM demonstrere?
    Det er klart det ikke bliver lige så dyrt, fordi danskerne opfører sig ordentligt. Men er det Paludans skyld, at muslimerne (dem der gjorde det) skaber sig ... og det derfor koster flere penge? Så længe han holder sig inden for lovens grænser, så har han ret til at demonstrere, uden at det kan ende med vold. Fordi sådan er samfundet indrettet i DK.

Kan I slet ikke se, hvor forkert det er ...
    En racist (er anket)/islam-kritiker, af en spade demonstrerer lovligt (klamt, men lovligt), muslimer går amok = det bliver vildt dyrt FORDI de går amok = luk munden på demonstranten = volden styrer hvem der må tale og ikke tale, ISLAM styrer, hvem der må tale, eller ikke tale i DK.

Dem der er mest voldelige, fører ordet ... Er det det DK vil vil have?

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#77   16. apr Er igen enig med Caroline, havde han gjort det EN gang, så fair nok ( jeg ville stadig syntes han var en idiot) . Men når man gentager samme handling igen og igen, så mener jeg simpelthen det burde kunne stoppes, når det ender så voldsomt som f.eks igår.

Hvis Paludan ikke havde været på Nørrebro, så var det jo for pokker ikke sket. JA der er kriminelle på Nørrebro, JA der er bander som er et stort problem forskellige steder i DK osv, men det undskylder bare ikke den total tåbelige opførsel Paludan gang på gang viser.

Og som skrevet før, så er jeg ret sikker på at ALLE pånær dem der tyer til vold osv, er helt enige i at det ikke er en okay opførsel, og at dem der angriber politi, brænder ting af osv skal stoppes og straffes. Men det gør stadig ikke Paludans opførsel okay i min optik.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#78   16. apr At den ene er en idiot, gør ikke den anden idiots handlinger mere rigtige smiley

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#79   16. apr Rasmus Paludans racismedom er helt hen i vejret. Der er masser af undersøgelser om IQ fordelt på lande, og der er afrikanere altså bundskrabere.

Skal man dømmes for racisme fordi man siger sandheden?

https://brainstats.com/average-iq-by-country.html

• #80   16. apr Det giver politiet en reel mulighed for, at stoppe nogle af dem. Der er dobbelt strafområder. Så nu har de muligheden for at give disse voldspsykopater reelle sigtelser. Og de har faktisk jo fået fat i forskellige kriminelle, (efter sigende også et par af de potentielt ekstremt farlige (radikaliserede)) ved dette ... Så lidt "godt" er der trods alt, kommet ud af det.
    I stedet for bare at se på, at det bliver værre og værre i de områder.

Selvf. vil han fortsætte, så længe han får lov. Igen, jeg er ikke enig i fremgangsmåden, men han beviser trods alt, sin pointe. Og indtil alle tier ham ihjel, vil det også være nødvendigt, i hans øjne, at bevise den pointe igen og igen og igen og igen, til vi er sluppet af med den voldsparathed, som han konstant taler om.

Hvis han gjorde det en enkelt gang, var det glemt i løbet af få timer, som sådanne ellers meget væsentlige problematikker altid er. Og der ville ikke ske noget som helst, og problemet ville bare vokse og vokse.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#81   16. apr Selbfølgelig var det ikke glemt i løbet af 5 minutter, vi høre da i nyhederne om diverse bandeproblemer mm, det er jo ikke fordi folk er uintelligente smiley

Jeg er ret sikker på at alle udemærket er klar over, at der er et problem med visse unge mennesker. MEN derfor er det i min optik stadig total unødvendigt med de der provokationer. Og heldigvis er det også langt fra alle muslimer der er problemet, det er fåtallet der fylder , det glemmer ret mange inkl. Paludan bare ret ofte smiley

Og nu vil jeg gå i seng, skal ind og vinke til Daisy i morgen smiley

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#82   16. apr Præcis, det er ikke Rasmus Paludan der har skabt disse ballademagere og voldspsykopater, det er dem der har skabt Rasmus Paludan.

Politiet burde bruge ham som en kærkommen lejlighed til at få de uintegrerbare frem i lyset, samle dem sammen og sende dem hjem til deres shitholes. Er de født her så bestemmer familiens oprindelsesland endestationen.
    Bare ud med faldskærm hvis landene ikke vil modtage dem. smiley

• #83   16. apr Det er netop ikke alle muslimer, der er problemet, og de fleste tager afstand fra det der er sket på Nørrebro.

Det må vel derfor også være skønt, hvis vi alle kan komme af med denne problematiske gruppe?

Ikke at gøre noget ved et reelt problem, som ofte forsøges talt ned, af dem det ikke personligt berører, er ikke en løsning. Og uden at vi gør noget, sker der ikke noget. Det er selvf. den nemmeste holdning at have ... men det kommer vi ingen vegne med.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#84   16. apr Der er ingen der taler om at der ikke skal gøres noget. Men problemet løses altså ikke ved at en idiot gang på gang skal provokere smiley

• #85   16. apr Jeg ser ikke nogle her der forsvarer eller undskylde oprørerne på Nørrebros, handlinger.

Men man kan derimod godt FORKLARER deres reaktion. Der er stor forskel på at forsvare en gruppe mennesker og så til at komme med mulige forklaringer på hvorfor de reagerer som de gør.
    Isabelle skitserer det også fint med fx børn, teenagere osv.

Når nogle handler på en måde vi andre synes er uhensigtsmæssig er vi nødt til at prøve at forstå hvorfor de gør det.
    I det her tilfælde kunne det være den stigende grad af stigmatisering de udsættes for (dagligt, visse stede) alle steder.
    En stigmatisering der tager udgangpunkt i deres religion og skære alle over én kam.

Men som samfund er vi nødt til snart at adskille kultur og religion. Man må simpelthen ikke lader en syg kultur, agerer i en religions navn. Det bør være to adskilte ting.

• #86   16. apr Der var også en "problematisk gruppe" der gik på barrikaderne dengang med ungdomshuset. Hvor skulle vi sende dem hen?
    Det er simpelthen for nem en løsning at sende problemet videre til andre lande. Et problem som er opstået og skabt her i Danmark skal også løses (og forebygges) her i landet.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#87   16. apr Og så er jeg SÅ træt af vores medier og journalister !
    Så hed det Sorte, så hed det mørke, så afrikanere, så hed det indvandrere, så muslimer, så personer med anden etnisk herkomst end dansk, Gud hjælpe mig..osv. smiley
    Både komisk og tragisk, nu er man begyndt helt at undlade at nævne noget om etnisk herkomst ?
    Eksempel: Ung mand stukket ned med kniv af 5-6 unge mænd lørdag nat..så tænker man det lyder meget indvandre bande agtigt, men det må man selv finde ud af ??
    Og det er over hele linjen, gad vide om alle journalister er til sådan en halvårlig kongres hvor de lige justere deres fælles politiske korrekthed indtil næste gang de ses ?

Det næste bliver noget højreorienteret nyhedsdækning, tror og håber jeg.

• #88   16. apr lov og lov. han bliv sendt i brummen i 14 dagen https://www.bt.dk/krimi/rasmus-paludan-doemt

• #89   16. apr man hvis jeg var ham så vil jeg nok aldrig rejse til udlandet. så er han på den

• #90   16. apr #88

Der tager du fejl.... en betinget dom sender ikke en i brummen i første omgang smiley

• #91   16. apr var lidt forhurtig på compteren smiley

• #92   16. apr Men løsningen er ikke at forbyde ham. ganske som Thorsen blev behandlet bør han behandles.

Andre byer kan finde ud af det. hver enkel må gribe i egen barm. Og stoppe sig selv.

• #94   16. apr Så vidt jeg erindrer, så overfaldt pæne danskere andre danskere, der tog sig den frihed at bære et skilt med påskriften 'afskaf kongehuset' under fejringen af Frederiks 50års dag.
    Desuden har ingen taget stilling til #6 - meget belejligt, eller noget.

• #95   16. apr Fra Lars' link med en anden Lars:

"Vi vil gerne leve i et samfund, der er præget af tolerance overfor minoriteter - det vil sige for kvinder, for homoseksuelle, for mennesker, der lever et liv, der ikke er indenfor normen."

Interessant pludselig at være blevet en del af en minoritet - og ekstra interessant at være en minoritet, der rent faktisk er en majoritet smiley

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#96   16. apr Godt man bor på landet smiley
    Her er ingen Paludan eller utilpassede.

• #97   16. apr John hvis du anmelder ham for racisme står han foran dit hus dagen efter i demo smiley

I Albertslund bor den kvinde der anmeldte Paludan og det er usmageligt af ham at stå foran hendes hus. Det virker truende.

Og derfor er demoen i Albertslund af en anden type end de andre. den er personlig.
    Og det er sgu klamt i et demokratisk land!

så der faldt Paludan for hans egen kritik

• #98   16. apr #96 …. Bare rolig john … de skal nok komme … smiley

• #99   16. apr ellers kan John anmelde ham så kommer han jo....

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#100   16. apr Øhmmm de gider sgu ikke bo herude. smiley

I øvrigt er ballademagerne i Køvenhavnstrup sikkert ikke det ringeste religiøse men dårligt eller slet ikke opdragede.
    De behøver ikke et fjols som Paludan som årsag til brand i gaden.

Venligst skeln mellem muslimer og kriminelle.

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#101   16. apr I øvrigt så er Paludans ytringer politiske, som skal beskyttes i henhold til forsamlingsfriheden.
    Det skal man beskytte, selvom man/jeg synes, at det er usympatiskt det han står for med afbrænding af Koranen osv.

Derfor skal samfundet altså strække sig ret langt og også hoste op med rimelig mange politimæssige ressourcer.

• #102   16. apr John
    Må jeg høre, hvad din holdning er til #6?

• #103   16. apr Forsamlingsfriheden?

- Og så læste jeg lige:

"Det er ikke beskyttet af ytringsfriheden at afbrænde Koranen i det offentlige rum.

Det skriver advokat Tyge Trier, der har speciale i menneskeret, på Facebook.

»Hvis en person, som kaster med Koranen i det offentlige rum, har afbrændt værket tidligere og kaster for at provokere og demonstrere, ja måske endda mobbe, så er det ikke beskyttet af ytringsfriheden, skriver han og henviser til domme fra Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol."

• #104   16. apr Isabelle hvorfor er det ikke det? siger han noget om det?

• #105   16. apr til #6

forhåbentlig på samme måde

men ved pandaerne i zoo er Tibet flag ikke velkommen på foto har jeg hørt.

Så det er dobbelt moralsk

• #106   16. apr Der er ikke meget tradition for, at højreradikale er tilhængere af homoseksuelle, tilhængere af jøder eller tilhængere af ytringsfrihed. Men fordi, at de mest ekstreme muslimske fraktioner deler disse holdninger, så er de højreradikale pludselig vendt på en tallerken. Det kaldes vist at være Rasmus modsat smiley

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#107   16. apr Søren jeg står helt med de folk der vifter med det Tibetske flag.

Den gennemsnitlige Dansker ville vel blot kigge på Paludan og så gå videre.

• #108   16. apr Enig John. Så mangler vi svaret på, hvad der ville ske, hvis fx en muslim brændte toraen af foran en synagoge. Ingen ved det, men hvad tror du?

• #109   16. apr #108 Mit gæt er, at politiet ville fjerne ham.

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#110   16. apr #108
    Tror såmænd han ville blive fjernet grundet sikkerheden omkring synagoen. smiley

I øvrigt så husk at det ikke er lærde mænd der smadrer og kaster brosten efter polisen.
    De lærde det er os og gennemsnits muslimen, og vi ryster alle på hovedet af både Paludan og de ikke oplyste smiley

• #111   16. apr Jeg er sikker på, at politiet ville fjerne en person, der åbenlyst provokerer det jødiske samfund, og det ville også være det eneste rigtige. Men hvorfor er situationen en anden med Rasmus P? Kommer det helt oppe fra, fra justitsministeren, der som bekendt er kæreste med en homoseksuel indvandrer? Og hvad er logikken?

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#112   16. apr Søren manden er partiformand og som sådan vil han pr automatik have mere krav på beskyttelse, er mit gæt.
    Papes boyfriend er vist ikke muslim smiley

• #113   16. apr Jeg nævner intet om beskyttelse af en minister. Hvor får du det fra?

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#114   16. apr Jeg snakker om Paludan Søren

• #115   16. apr Ok
    Sådan læser jeg ikke #112. Hvis definitionen for at være partiformand er så slap, så er jeg også partiformand - for partiet 'Mere velfærd og lavere skat' smiley Hvis mine forældre vil skrive under, så mangler jeg kun lidt over 20000 underskrifter i at være opstillingsberettiget.

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#116   16. apr Når ytringsfriheden bliver indskrænket til et holdningsfælleskab, hvor dem, man er uenige med, er dem, der mister retten til at ytre sig, så er vi ikke i mit Danmark. smiley

• #117   16. apr Vi er ikke i mit, hvis man skal kunne tillade sig at tilsvine andre for deres tro. Og igen, så er der næppe lighed for loven i 'dit Danmark'. Muslimer må hånes, men jøder må ikke.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#118   16. apr "Der er ikke meget tradition for, at højreradikale er tilhængere af homoseksuelle, tilhængere af jøder eller tilhængere af ytringsfrihed. Men fordi, at de mest ekstreme muslimske fraktioner deler disse holdninger, så er de højreradikale pludselig vendt på en tallerken. Det kaldes vist at være Rasmus modsat smiley "

Det er nazister du refererer til der..

Grunden til at Rasmus Paludan kaldes "højreradikal" er at han er islamkritisk.
    Alle fornuftige, demokratiske og oplyste mennesker burde forholde sig kritisk til islam.

Og det kan man altså godt, uanset øvrig politisk overbevisning, og uden at være "højreradikal" eller nazist.
    Det burde snart være gået op for selv de mest tungnemme..

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#119   16. apr Muslimer må hånes, men jøder må ikke.

Gerne for mig.
    I øvrigt håner utilpassede muslimer i KBH jøder på daglig basis.
    De tør ikke gå med deres kalot af angst for repressalier.

• #120   16. apr John
    Hvis du ikke kan se forskellen, så er det ok med mig. Jeg har også en hund, der er lidt vanskelig at forklare ting smiley Derfor er han jo god nok overordnet set

• #121   16. apr iflg Paludan er han ikke imod homoseksuelle. direkte adspurgt i Viborg svarede han at det ville være ret dumt efter som han er imod at Islam er imod det.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#122   16. apr Nej Rasmus er 100% IKKE imod homoseksuelle... smiley

Og ja, det ville sgu da være ret dumt at kritisere andre homofober, hvis man selv er homofob.

• #124   16. apr Synes det er fint han bliver bremset. Simpelthen til grin at der skal bruges så mange penge og politi på een person der ikke evner at opfører sig som den voksne mand han jo er.
    Han er intet andet end en skide provokatør.
    Og nej, jeg forsvare ikke dem der reagere på hans provokation, men man er nødt til at fjerne det der starter balladen.

• #125   16. apr Jeg synes også han er irriterende men spørgsmålet er om det er Paludan der er årsagen til uro.... I går var han ikke i Albertslund men uroen var....

• #126   16. apr Selvfølgelig er han årsagen til uroen.
    At han ikke dukker op til sin demonstration fritager ham ikke.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#127   16. apr Der mangler nok liiiige lidt nuancer, man er ikke Nazist fordi man er træt af vores røde medier og deres politiske korrektheds fis.
    Lad os få nogle medier der dækker hvad der rent faktisk foregår rundt omkring og ikke er bange for at skrive det !

• #128   16. apr Jeg mener så at årsagen stikker dybere. Jeg ser en gruppe mennesker som står uden for resten af samfundet, måske pga kriminalitet, fejlslagen integration eller en vrede mod et samfund som de ikke oplever tilknytning til.

Det synes jeg vi bør gøre noget ved. Så ville folk s8m Paludan miste deres magt.

desværre har vi politikere der graver kløfterne dybere...

• #129   16. apr hahaha fra fb

profilbillede
  • Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 8 Emner: 35 Svar: 3.312
    #131   16. apr Jeg forstår egentlig ikke at det Rasmus Paludan har gang i går ind under demonstration, det er ren tilsvining og provokation og det kan jeg virkelig ikke se at politiet skal bruge ressourcer på.

Hvis jeg insisterer på at gå ind i et Brøndby-klubhus og stå og skrige "FCK er Gud, Brøndby er pædofile bøssesvin" for derefter at pisse på en Brøndby-trøje kommer politiet så også og redder mig fra et par på hovedet?

Ja vi har ytringsfrihed men ord har konsekvenser og når man møder andre med had og foragt som RP gør, så må man forvente at få tilbage af samme skuffe.

Ikke at jeg forsvarer de der brænder biler af og smider med sten, men mange af mine venner på Nørrebro sympatiserer med den ene side, og det er ikke Rasmus Paludan.

• #132   16. apr Enig Ida!

• #133   16. apr Ida iflg advokaten med speciale i ytringsfrihed er det Paludan gør ikke ytringsfrihed

det er faktisk meget interessant for så kan han let stoppes

• #134   16. apr Haha

profilbillede
  • Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#135   16. apr Nå men det er da dejligt at vi kan blive enige om at han gør det godt og sikke en god debat han får sat igang.

Lad os råbe et trefoldigt hurra for vores dejlige land Danmark, det er jo det der gør at vi trods alt er lidt bedre end de fleste andre lande, vi står sammen og beskytter vores værdier og idealer smiley

https://www.youtube.com/watch?v=wihaHF-ibY8

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#136   16. apr HØRT Ida !!

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#137   16. apr Tankevækkende og godt skrevet.

https://www.facebook.com/MusseFan/posts/2348930771825414

• #138   16. apr Jeg har ikke læst tråden endnu. (Det gør jeg om lidt)
    Jeg synes ærlig talt at hans opførsel er så autrær at den efterhånden tangerer en mentalundersøgelse.

• #139   16. apr Når man tager et kig på FB, så ser det ikke ud som om flertallet er på hans side, tværtimod.
    Heldigvis da. Det havde da i den grad været en falliterklæring.

• #140   16. apr Zenta

Jeg synes til gengæld at foruroligende mange er hoppet over på hans side.

• #141   16. apr Måske vi ikke kigger de samme steder så? Jeg skimmede en hel del kommentarer før. Jeg skulle langt ned i rækken før jeg fandt nogen der var på hans side.

• #142   16. apr Det synes jeg nu heller ikke ret mange er

• #143   16. apr På hans side Eller?

• #144   16. apr Ja det er få

• #145   16. apr Ja hvis du kigger kommentarer. Men hvis du klikker på smeilyer, nu og for tre uger siden. Så vil du kunne se, at flere og flere tilkendegiver at de er imod hans modstandere og hylder dem der bifalder hans måde at tolke ytringsfriheden på.

Altså ikke flere end dem der er imod. Men flere og flere med ham, end for blot tre uger siden.

• #146   16. apr Ja også mit indtryk.

• #147   16. apr Det har jeg ikke gjort. Har skimmet kommentarer under diverse opslag og artikler på fb.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#148   16. apr Hans nye verbale angreb på politiet, bekræfter bare mig i hvor stor en klaphat han er!

• #149   16. apr Ja han er jo tabt på gulvet.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#150   16. apr Jeg tror slet ikke at jeg har ord det kan beskrive ham. Var jeg hans mor ville jeg simpelthen skamme mig SÅ meget, gøre ham arveløs og skifte efternavn smiley

• #151   16. apr Ved nogen, om han har en kæreste eller har haft én? Han fremstår ikke som én, der har den heldigste omgang med det smukke køn. Man kan godt blive lidt frustreret, hvis man ikke med jævne mellemrum får strøget slipset. Har jeg hørt smiley

• #152   16. apr https://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/seere-raser-over-tv2-hvor-er-i-afskyelige/7600333

hvorfor har den mand altid samme tøj på? det undrer mig virkelig efterhånden

• #153   16. apr Fordi hans mor er holdt med at vaske hans tøj smiley

• #154   16. apr Han har forbud mod demo til 23. april

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/paludan-efter-nyt-demoforbud-politiet-er-nogle-fucking-moegsvin/7600449

myndighederne frygter en ny Muhammed krise

• #155   16. apr Hans påklædning er ulastelig ifølge dansk herremoderåd 1966, så lad nu det ligge.

• #156   16. apr Han bruger vel højre hånd når han har brug for kærlighed smiley

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#157   16. apr ha ha

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#158   16. apr Ahahahaha Jan, ja det forstår man jo godt smiley

• #159   16. apr Når han åbenbart synes, at politiet er sådan nogle møgsvin og at det er så forfærdeligt, at han ikke må demonstrere i en sølle uge, så skulle han da næsten bare have lov. Men så må han jo også bare leve med konsekvenserne.

• Ida og Figo
    mar 2017

#160   16. apr Det er den største fascistiske handling. Årsagen er selvfølgelig, at mange betjente holder påskeferie, og de vil hellere sidde derhjemme med deres påskeharer, end de vil sørge for at holde ro og orden. De er nogle fucking møgsvin. De er med til at ødelægge demokratiet og grundloven, siger Rasmus Paludan til Ekstra Bladet. Københavns Politi er nogle dovendiderikker og nogle kujoner.
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/paludan-efter-nyt-demoforbud-politiet-er-nogle-fucking-moegsvin/7600449

Åh mit hovede eksploderer! Jeg tror rigtig rigtig RIGTIG mange danskere hellere ser betjente hygge sig med deres familier frem for at bruge timer på at passe på en idiot der, under dække af demonstration, tilsviner andre mennesker.

Men Rasmus, gå du bare ud og "demonstrer", det kunne være du kunne lære noget om ord, konsekvens og at behandle andre mennesker ordentlig, når du ikke har hele Københavns politi foran dig.

• #161   16. apr Jeg er faktisk ret paf over alt det her.
    I lørdags var jeg inde og se filmen Danmarks sønner i biffen. Har aldrig oplevet en så mærkelig stemning i biografen. Da filmen var slut rejste alle sig total trykkede. Folk kiggede på hinanden og smalltalkede lidt om at det forhåbentlig ikke sker i DK.

Men vi er dælme ikke langt fra samme scenarie, allerede 5 dage efter! Jeg er lidt chokket over det faktisk

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#162   16. apr Jeg er faktisk overrasket over at han endnu ikke er blevet overfaldet, altså slået ned eller noget i den dur. Det viser da netop at politiet rent faktisk klare opgaven at beskytte ham godt , selvom han bare syntes de er en flot dovne idioter.

I min optik burde sådan en udtalelse simpelthen bare gøre, at han får besked på at ønsker han at fortsætte hans provokationer, ja så bliver det uden polititbeskyttelse!

• #163   16. apr "De er med til at ødelægge demokratiet og grundloven"

Åh, hvor ironisk.... smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#164   16. apr Skræmmende at så mange går ind for vold. Ligefrem håber at han mærker det som en konsekvens. Det er godt nok sørgeligt.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#165   16. apr Vold kan da være godt nok, jeg synes man skulle skyde de værste og banke resten inden de røg ind i nogle armerede busser og kørt til luftenhaven og fløjet hjem til deres lortelande og så burde man samtidig spærre de politikere inde der har lukket dem ind.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#166   16. apr Man kan jo faktisk sige: Jeg bliver sur over at der er nogen som støtter vold imod Paludan. Så det må ifgl. dem selv være helt ok at jeg stikker dem et par på skrinet, hvis jeg skulle møde dem en dag. smiley

• #167   16. apr ak... hahaha altså

profilbillede
  • Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#169   16. apr Ham her er heller ikke for køn smiley

profilbillede
  • #170   16. apr nettet glemmer aldrig hahaha

• Ida og Figo
    mar 2017

#171   16. apr Så det må ifgl. dem selv være helt ok at jeg stikker dem et par på skrinet, hvis jeg skulle møde dem en dag

Seriøst? Du sammenligner det med at slå tilfældige du møder med at reagere på en mand der kalder en for kriminelt affald og ludere. Sorry det er for dumt.

Igen, det han laver har ikke en skid med ytringsfrihed at gøre, lige så lidt som hvis jeg gik hen til folk og pissede på noget de har kært mens jeg kalder dem for affald med lav IQ.

• Ida og Figo
    mar 2017

#172   16. apr Men egentlig så tror jeg egentlig at manden håber på nogle tæv. Det vil give ham chancen for at give den som martyr.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#173   16. apr Næh, men jeg kan bare ikke lige se hvad det kommer sagen ved hvad Paludan der lavede som ung, eller hvad farve hans underhylere eventuelt har, eller hvordan hans moster ser ud ?
    Jeg forholder mig bare til hans demonstrationer/happeninger eller hvad man vælger at kalde dem og dem skal han have stor ros for, de viser jo ganske tydeligt at der er noget helt helt galt og han får det på smukkeste vis frem i lyset..godt gået

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#174   16. apr Ida,

Du er uenig med ham og synes at han skal have en røvfuld.

Jeg er uenig med dig og hvis jeg synes at du skal have en røvfuld, hvad er så forskellen? Det er vold imod mennesker med en anden mening en ens egen, som du argumenterer for. Det er simpelthen så langt ude.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#175   16. apr De er fame ikke for kloge de Kjøwenhavnere: https://www.facebook.com/24syv/videos/792793801103529/
    Typisk Venstreekstremister, de kan bare ikke styre sig. Alt skal løses med vold.

• Ida og Figo
    mar 2017

#176   16. apr Årh hvor kunne det være rart hvis du læste hvad man skrev i stedet bare at komme med postulater der passer til dit narretiv.

Det handler ikke om at være uenig med Rasmus Paludan, det handler om at manden står og sviner folk til og kalder dem affald, kriminelle og ludere og pisser på noget der er helligt for dem. Han burde sådan set have et kollektivt søgsmål for injurier lige i røven!

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#177   16. apr Og der er ingen herinde som sviner Paludan til?
    Hvis det er en undskyldning for at udøve vold at nogen sviner andre til, så er vi jo tilbage ved mit indlæg #166

• Ida og Figo
    mar 2017

#178   16. apr Er ved at høre P1-debat (tak for tippet Mikes mor), og 10 minutter inde og manden kalder allerede sin modstander for idiot, løgner og hysterisk møgkælling.

Hvem sympatiserer med en så usympatisk mand??? Fair nok at man er islamkritisk men der MÅ da være andre derude der gør det bedre end ham??

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#179   16. apr Paludan svarer på samme måde som han bliver tiltalt.
    Hvis man taler normalt til ham, så svarer han høfligt og vil gerne have en dialog. Gør man ikke så får man svar på tiltale.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#180   16. apr Ida: Hvis der stod en på gaden og kaldte dig kriminel, affald eller luder og pissede på biblen, ville du så begynde at smadre det hele og prøve på at tæve vedkommende eller forsøge at slå vedkommende ihjel ?

• Ida og Figo
    mar 2017

#181   16. apr Der er tale om entydig spekulation i konfrontation og mulige optøjer. Det her er ved at udvikle sig til en farce. Forstået på den måde, at vi bruger så meget tid på én enkelt mand og hans måde at agere i et demokrati på
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/frustration-i-politiforbund-efter-paludan-demoer-det-tager-karakter-af-misbrug-af-en

Disse grundrettigheder med ytringsfrihed og retten til at demonstrere skal fortolkes med det forbehold, at hvis man misbruger dem, så bortfalder de, siger Tyge Trier.
    Han peger på en stribe afgørelser fra Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg, hvor ytringsfrihed ikke er blevet anerkendt som argument for at tillade islamofobi, homofobi eller holocaustbenægtelse ubegrænset i det offentlige rum

https://www.bt.dk/krimi/advokat-ytringsfrihed-beskytter-ikke-koran-afbraending

Synes faktisk det kunne være interessant at debattere hvad man egentlig har ret til så længe man påberåber sig at det er "demonstration" man har gang i.

Jeg ville på ingen måde hidse mig op hvis DF, Ny Borgerlige osv. gik i en fredelig demonstration mod indvandring/islam. Jeg ville være uenig ja, men det er deres ret. Men er det virkelig ens ret at stille sig op og svine folk til på det groveste lige ved deres hjem og forvente at politiet dækker en? Er det en demonstration?

• Ida og Figo
    mar 2017

#182   16. apr #179 har du set hans youtube-videoer? Der er ingen der starter med at tiltale ham grimt, den starter han helt selv. Jeg så ham kalde en ung pige luder og landsforrædder blot fordi hun sagde at hun synes indvandrere gerne måtte være i Danmark. Hun havde intet grimt sagt til ham.

• Ida og Figo
    mar 2017

#183   16. apr #180 nu er jeg ret ligeglad med biblen, så det havde ikke rørt mig, men jeg kan godt forstå at der kommer en reaktion. Nej den reaktion er ikke ok, men jeg forstår den.

Personligt havde jeg anmeldt en mand der kaldte mig kriminel mv. Jeg havde dælme ikke fundet mig i at blive svinet til på åben gade.