{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Ekset over nogle hunde {{forumTopicSubject}}

Ja lidt speciel overskrift, men: søger et råd til lige det her. Når vi går tur og jeg ser en hund på afstand sørger jeg for afstand og kontakt til hunden. Han er tidligere udstillet så han er go til det. Men indimellem er der bare en hund der hyler ham ud af den, kun hanhunde. Han kan se den på lang afstand og så ryste i bagkroppen, være stiv i kroppen, trækker hen hvor den gik og skal markere og snuse som en besat. Går ind i sin egen bobbel. Han er lidt svær at geare ned resten af turen og hvis jeg beder ham om at komme på plads eller siger “nej” skriger han nærmest “jamen!!!”


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekset over nogle hunde
  • #1   14. nov 2021 Der er endnu ingen hunde der er døde af lidt disciplin.

    Min første løsning ville være at afskære hunden muligheden for dels at hidse sig op, dels at komme over hvor den anden hund var. Når du ser hunden begynde på sin fiksering, så afled. Du kender din hund bedst, så om det er mad, legetøj eller andet, må du finde ud af. Afledningen skulle gerne forhindre den i at fiksere på den anden hund, og så bliver det ikke nødvendigt at hindre at den kommer over, hvor den anden hund var.

    Skulle trin et nu glippe, så gå den anden vej - fjern jer fra den anden hund.

    Når hunde kører op, er tuben tit et godt valg. Det får hunden til at stå og “patte” på tubemaden, og så gearer 9 ud af 10 ned.

    Det er uden tvivl mange løsninger, Det kan være svært at komme med den perfekte løsning, når man ikke har set hunden, og ved hvad det er, der trigger den.


Kommentér på:
Ekset over nogle hunde

Annonce