670 visninger
|
Oprettet:
Gå på plads {{forumTopicSubject}}
Slider med på plads.
Han går fint ind på plads og følger med når vi går. Men ret hurtigt begynder ham at snige sig for langt frem.
Har prøvet både at vende om og bakke baglæns. Han ved hvad han så skal og følger igen med ved benet, men sniger ret hurtigt igen.
Hvilke metoder ville i bruge ??
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 103 Svar: 942
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 406 Svar: 31.559
Umiddelbart ville jeg sige, at det handler om at belønne mens hunden faktisk er der, hvor du gerne vil have den og ikke trække den så længe, at den har sneget sig for langt frem (og så gradvist strække hvor langt i kan gå mellem belønninger).
Bruger i godbidder som belønning, så lever dem der, hvor du gerne vil have, hunden er (og altså ikke der hvor den rent faktisk er, hvis den skulle have sneget sig frem, mens du fiskede godbidden op af lommen).
Bruger du bold kan den evt kastes bagud. Afstandsbelønninger kan placeres bag jer, så hunden skal rende bagud for at få dem.
- har du belønning synligt i hånden? Det kan i hvert fald for min være med til at trække hunden fremad.
Men vigtigst af alt er jo, at hunden faktisk forstår, hvor den skal være - at korrigere hvis den en enkelt gang får sneget sig frem er fint nok. Hvis der skal mange korrektioner til (den sniger sig frem hver/næsten hver gang) er du gået for hurtigt frem/der er belønnet noget forkert, og så må du gå nogen skridt tilbage i indlæringen
dec 2012
Har overvejet belønning på meget kortere længde. Blir nok bare meget utålmodig.
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 1.883
dec 2012
dec 2012
Billedet er ca 1 måned gammelt.
dec 2012
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.785
jeg bruger en bold under den ene arm som så bliver droppet når han er i den rigtige position - synes faktsisk at det begynder at give pote
starter med bolden ved plads - når han kigger op og sidder rigtigt - bolden droppes - og når han kan det - så bevæger jeg mig fremad - 5 - 10 skridt osv
håber det giver mening
du kunne jo også være andet end en bold - bare noget legetøj/belønning
dec 2012
1 skridt frem klik, 2 skridt klik og godbid osv. op og ned i antal skridt.
Men god tanke med bold
maj 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 22 Svar: 269
Gå på plads