{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Der er ingen steder at gå spor :(
  • #1   4. aug Jeg håber du har valgt den forkerte smiley, for hvis arealerne er dækket af korn og skidt, er de jo nok ejet af en landmand..

Og så er det vel helt fair at han bruger sine arealer som han lyster og ikke som du mener du har brug for

• #2   4. aug Næh, mine er efterhånden ved at være høstet, og græsmarkerne slås jo jævnligt, så de er gode året rundt.

Men jeg håber godt nok at du er mere respektfuld over for den landmand, der lader dig bruge sin jord, for dén tone fremmer ikke ligefrem det gode samarbejde smiley

• #3   4. aug Dorte H - vel er det da ikke ok at landmanden bruger sine marker når nu jeg står og mangler sporarealer!

• #4   4. aug Anne- slap da af- du tror vel ikke det er andet end ærgelse over der ingen steder er at træne? Der er lige spredt kalk på græsmarken så den dur heller ikke disse dage.
    Synes godt nok hurtigt I farer op smiley

• #5   4. aug Jeg har i flere år kun haft marker med korn og andre afgrøder, hvilket altid har givet mig udfordringer i maj, juni, juli og august måned, fordi jeg ikke har kunne gå på det.
    Min meget flinke mark-pusher(landmand) igennem mange år har nemlig ikke græs eller kløver marker...
    Men men men i år har jeg fundet en mark-pusher mere, en økolog, og han har græs og kløvermarker, da han har brug for det til hans køer.
    Så nu har jeg faktisk marker jeg mere eller mindre kan gå på året rundt, hvilket er helt fantastisk.
    Så jeg kan anbefale dig at opstøve en økolog.

Hvad giver I andre egentlig til jeres landmænd?
    Mine får en kurv med lidt søde sager, vin eller lignede til jul.

• #6   4. aug Vi har græsmarker udover kornmarkerne- men der er i går spredt kalk tror jeg det er, så det skal lige regne væk igen.
    Jeg ved faktisk ikke hvad de får, det er marker vi gennem klubben må bruge. Så klubben giver noget til landmændene, jeg ved blot ikke hvad.

• #7   4. aug Linda: Markerne er kun mine, forstået på den måde at det er mig der har en aftale med landmændene.

• #8   4. aug Hvis det er en hel klub der har adgang til markerne, opstår der så aldrig problemer med overlappende ens spor eller fx at en får lagt et spor den ene dag og en anden om morgenen dagen efter og så står man begge kl.14 og skal bruge det?

• #9   4. aug Nej det synes jeg ikke vi oplever. Så stor er vores lydighedsafdeling heller ikke. Og så længe er det sjældent der er nogen der lader sporene ligge.

• #10   4. aug Linda, jeg havde i min vildeste fantasi ikke troet, at man kunne forlade sig på klubbens fællesmarker. Det er så nemt at gå ud og snakke med landmændene, og finde en mark eller fem (når man bor i landlige omgivelser).

Kalk er ikke noget problem at gå på. Heller ikke gylle. Nysprøjtet eller nyligt kunstgødet ville jeg vente med, men alt andet er ligegyldigt.

• #11   4. aug Linda, hvorfor går du ikke ud og skaffer dine "egne" spor marker?
    Og hvorfor mener du du ikke kan gå spor fordi der ligger korn og kalk på marken?
    Alle mine hunde har kunnet gå på alt, også på gylle marker, asfalt, grus mm.

Nu er jeg jo været så priviligeret at jeg har arbejdet på landet, og der har jeg ikke givet noget for at gå spor.
    Men har også et par andre landmænd, som altid fik en kurv med vin og lidt andre lækkerier til jul og til påske.

• #12   4. aug Anne- jeg tror du tager det hele lidt for alvorligt smiley

• #13   4. aug Anni- kornet er ikke høstet, så tror jeg bliver temmelig upopulær hvis jeg går det. Og kalk troede jeg ikke var fornuftigt at lade hunden gå og sniffe i.

• #14   4. aug Nu går jeg ikke spor, men kæft hvor er det irriterende, når landmanden pløjer sin brakmark, så alt det smukke kløver, græs og andet grønne, hundene og jeg går skønne ture i, omdannes til smattede eller stenhårde jordbunker på langs smiley smiley smiley

PS. Og det mener jeg også for sjov smiley

• #15   4. aug Jeg ville nu heller ikke gå spor på ny kalket jord smiley jeg tror ikke det er specielt godt for hundens næse at snuse kalk op;)

• #16   4. aug Nu går vi gerne spor over alt underlag så når landmandens marker står med korn så går vi gerne spor i skoven eller på p-pladser osv. Forleden sen-aften gik jeg det her med funky ned igennem byen. Det er jo kun fantasien der sætter grænser når det er spor.

profilbillede
  • #17   4. aug Linda, sorry, men jeg forstår nok bare ikke din humor (eller sarkasme, eller hvad det nu er, du prøver at få ud) smiley

• #18   4. aug Apropos at “fare op” smiley

profilbillede
  • #19   4. aug Linda :
    Kan huske hvordan jeg nærmest gik panik et år fordi marken overfor mig blev hegnet ind til får.
    Nød virkelig at gå spor der.
    Så lå søvnløs om natten.hvad gør jeg nu !!!!
    Men så kom jeg i tanke om en bondemand længere henne af vejen hvis marker jeg måtte bruge.
    Så hen til ham næste morgen og spørge igen .
    Og Det måtte jeg heldigvis godt.
    Men husker tydeligt hvordan der var. Når græsmarken ik var slået eller kornet ikke høstet smiley
    Nu går jeg ik så meget spor mere. Men det var altså lidt træls man ikke lige kunne gå spor smiley

Jeg gav vin til dem

• #20   4. aug Skal jeg nu sidde og forklare mine kommentarer i andre tråde? Du leder godt nok ofte efter konflikter synes jeg. Det er et nåååååh og spørgsmålstegnene en smiley som HG åbenbart ikke kender. Som i at jeg troede det var noget nyt at AG trænede der. Vi trænede på et tidspunkt i samme klub. Men det har så været sideløbende med den der.

• #21   4. aug Linda, nu er det vist dig der farer op smiley

Det var et eksempel på, hvor nemt det kan være at følge ironi og sarkasme på skrift, hvis man ikke lige bakker det op af ord, vendinger eller smileyer. Men fint at du selv får understreget pointen smiley

Jeg forstår så stadig ikke, hvorfor du ikke opsøger nogle landmænd og forklarer dem, hvad det er du skal bruge jord til. Her hvor jeg bor, går jeg spor på marker, der også bruges til jagt. Fordi ejer af markerne selv er jæger, og godt ved at vildtet er ligeglad med at jeg fjumrer rundt med en hund i lang line. Der er en app der hedder “Find ejer”, hvor du kan få kontaktoplysninger på ejer (ikke eventuel forpagter) af jord. Så er det jo bare at gå igang.

• #22   8. aug Hvordan det er med adgang til sporarealer afhænger vist meget af hvor i landet man er. I mit område er det ikke sådan supernemt at få sporarealer til klubben. Der er rigtig gode penge i at leje jagten ud her i området (lige uden for hovedstadsområdet smiley ). De jagtkonsortier, der betaler i dyre domme for at leje jagten på jorderne, vil som regel ikke have hunde på deres marker (heller ikke i snor). Så de marker vi har adgang til som klub er forbeholdt holdtræning for vores B, A og E hold. Til sin egen træning må man selv ud og spørge landmænd om sporareal. Jeg er heldig at have noget selv og have en god nabo smiley Selvfølgelig hjælper vi hinanden og spørger om vi må tage et par kammerater med når vi finder et nyt sted at gå spor smiley
    Som klub smører vi vores lodsejere godt med en temmelig stor kurv med lækkerier hvert år, så vi ikke mister de få arealer vi har. Der er ikke rigtigt nogen malke-køer i området så vi har ikke de dejlige græsmarker, der løbende tages slæt på som i har i Jylland smiley Vi har frøgræs, roer, raps og korn.

Kommentér på:
Der er ingen steder at gå spor :(

x