{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
386 visninger | Oprettet:

Bevare gejsten til at træne {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har lige brug for et godt råd.
Har denne dejlige engelske Cocker som alle siger er så lydig og til det jagt træning jeg går til siger de han er meget dygtig og jeg ikke skal klage.
Men når jeg som nu har pause inden vinter træning, prøver jeg at træne selv.
Bl.a. på plads har fået et par gode fif til hvordan den i stilstand skal funke og har da fået flyttet ham fra foran til omkring venstre side, uden den er helt i skabet. når jeg begynder at gå falder det helt fra hinanden. har kæmpet i et par måneder nu.
Min venstre højre dirigering er efter en måned stadig ikke eksisterende, når jeg kaster to dummy og sender ham ud efter den først kastede henter han stadig den sidst kastede trods tydelig markering på den anden.
Hvordan bevarer i gejsten og troen på at hunden nok skal lære tingene ???

Kommentarer på:  Bevare gejsten til at træne
  • #1   16. okt 2013 Jeg tager bare udgangspunkt i hvor vi startede henne, altså på hvalpehold smiley Det plejer at hjælpe lidt(;

• #3   16. okt 2013 Ved at dele øvelserne i små bidder, gøre tingene lettere og glæde sig over de små succeser. Drop træningen når du har en dårlig dag smiley

• #4   16. okt 2013 Måske har I begge brug for en lille vinterpause smiley Og så kan I starte op igen med fornyet mod og begejstring lidt senere.

Og når hunden fejler konsekvent, så er det fordi den simpelthen ikke magter opgaven. Stop med det samme, da du bare ender med fejlindlæring. Gå istedet igang med at pille opgaven fra hinanden til den består af en masse små dele og indøv dem bid for bid.

• #5   17. okt 2013 Tak for jeres svar. Tror jeg tager en pause, tænkepause for hunden, fra træningen og øver kun det han allerede kan 100 % og kun som indlagte indslag i gåturen. Så kan vi tage træningen af nyt om nogle uger og se om det hjælper.
    Som skrevet før min første hund var tre år da jeg fik ham og jeg kan virkelig mærke forskel, både i roen i hunden og indlæringshastighed. Så det skal jeg nok tænke med ind i min utålmodighed.

Kommentér på:
Bevare gejsten til at træne

x